Pisin Cb-projektinne
Pisin Cb-projektinne
Eli tänne siis pisimmät projektinne. (Joko ajassa tai rivimäärässä)
Pisin oma projektini Marsin Valloitus on yli 5000 riviä ja olen tehnyt sitä kohta vuoden. (Eikä se ole vieläkään valmis!)
Koodi tosin on aika väljää.
Pisin oma projektini Marsin Valloitus on yli 5000 riviä ja olen tehnyt sitä kohta vuoden. (Eikä se ole vieläkään valmis!)
Koodi tosin on aika väljää.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Pisin Cb-projektinne
Madot 4, 5029 koodiriviä (7152, jos tyhjät ja kommentit lasketaan), CoolBasicilla tehty kolme vuotta ja aloitettu kahdesti alusta. Tätä ennen tehty Mmf:llä; yhteensä projekti on ollut tekeillä 4½ vuotta.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pisin Cb-projektinne
Graland: v1.0 3700 riviä, v2.0 4200 riviä, v3.0 1100 riviä
Yhteensä n. 9000 riviä, rivimäärät ovat hieman pyöristettyjä. Versiot eivät tarkoita julkaistuja versioita vaan sitä kun lähdekoodi on uusittu kokonaan. Peli myös vaihtoi genreä RPG:stä roguelikeen siinä v3:n kohdalla. Lisäksi on olemassa 1500 riviä C++ sorsaa, mutta sitä ei tietenkään tähän lasketa.
En muista koska alotin tämän projektin, mutta hieman EC:n ensimmäisen version jälkeen.
Yhteensä n. 9000 riviä, rivimäärät ovat hieman pyöristettyjä. Versiot eivät tarkoita julkaistuja versioita vaan sitä kun lähdekoodi on uusittu kokonaan. Peli myös vaihtoi genreä RPG:stä roguelikeen siinä v3:n kohdalla. Lisäksi on olemassa 1500 riviä C++ sorsaa, mutta sitä ei tietenkään tähän lasketa.
En muista koska alotin tämän projektin, mutta hieman EC:n ensimmäisen version jälkeen.
Last edited by Koodiapina on Tue Feb 03, 2009 11:25 am, edited 1 time in total.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Pisin Cb-projektinne
Tällähetkellä koneelta löytyvistä se taitaa olla eräs simppeli räiskintäpeli, 200 riviä, koodattu kahteen päivään. Kärsivällisyys ei vaan riitä pitempiin projuihin...
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Pisin Cb-projektinne
Juuri vasta aloitin CB:llä koodaamisen, ja tekeillä oleva Zombie Killa! on aloitettu lähes kaksi kuukautta sitten ja siinä on 551 riviä koodia.
Re: Pisin Cb-projektinne
ensimmäinen projektini viikatemies 1 ja koodia melkein 1000riviä.
Re: Pisin Cb-projektinne
Urpojen taisto. v0.61:ssa on n. 1000 riviä koodia. Lisäosassa n. 500 lisää eli yhteensä 1500 riviä.
Pari kuukautta sitä jaksoin aktiivisesti vääntää. Ollut vähän aikaa jäässä. Täytyy katsoa jaksaisiko sen koodata jossain vaiheessa loppuun...
Pari kuukautta sitä jaksoin aktiivisesti vääntää. Ollut vähän aikaa jäässä. Täytyy katsoa jaksaisiko sen koodata jossain vaiheessa loppuun...
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pisin Cb-projektinne
Moneen taipuvassa nettipelipohjassa nyt reilu 1200 riviä koodia. Eikä siinä ole edes mitään varsinaista peliä vielä, vain komponentit.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Pisin Cb-projektinne
Jarppe taisi venähtää jonnekin 1500 rivin toiselle puolen, vaikka purkallahan se pysyi kasassa. Kunnon optimoinnilla olisi saman saanut tiivistettyä pariin-kolmeensataan riviin.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Pisin Cb-projektinne
CB tuotoksista Reaching for Stars on reilut 4000 riviä, ja sitä tein pariin otteeseen noin parin-kolmen vuoden aikana. Kakkossijalla varmaan Knight of Faith reilulla 3000 rivillä.
Re: Pisin Cb-projektinne
Eiköhän jotain 2000 riviä ollut pisin ohjelmani. Tosin en ole lähiaikoina tehnyt suuria ohjelmia / pelejä, kun motiivini ei riitä sellaisiin Lisäksi tuo koodin kehittyminen on osasyynä, kun huomaa viikon päästä, että olisi pitänyt tehdä aivan eritavalla alusta lähtien Nykyisin varmaan kirjoittaisin tuon 2000 rivin ohjelman alle 1000 riviin.
Sitten, kun kehittyminen tasautuisi ja motiivi nousisi, niin voisin tehdä muutaman isomman projektin.
EDIT: Tarviiko sitä nyt niin kirjakieltä kirjoittaa?? Aika turhaa ainakin minusta tuollainen pilkun viilaaminen. Ei jokaisesta kijoitusvirheestä tarvitse postata ketjuun..
Sitten, kun kehittyminen tasautuisi ja motiivi nousisi, niin voisin tehdä muutaman isomman projektin.
EDIT: Tarviiko sitä nyt niin kirjakieltä kirjoittaa?? Aika turhaa ainakin minusta tuollainen pilkun viilaaminen. Ei jokaisesta kijoitusvirheestä tarvitse postata ketjuun..
Last edited by Jonhu on Fri Feb 06, 2009 6:02 pm, edited 1 time in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia
Re: Pisin Cb-projektinne
Motiivi =/= motivaatio!Jonhu wrote:Eiköhän jotain 2000 riviä ollut pisin ohjelmani. Tosin en ole lähiaikoina tehnyt suuria ohjelmia / pelejä, kun motiivini ei riitä sellaisiin Lisäksi tuo koodin kehittyminen on osasyynä, kun huomaa viikon päästä, että olisi pitänyt tehdä aivan eritavalla alusta lähtien Nykyisin varmaan kirjoittaisin tuon 2000 rivin ohjelman alle 1000 riviin.
Sitten, kun kehittyminen tasautuisi ja motiivi nousisi, niin voisin tehdä muutaman isomman projektin.
Re: Pisin Cb-projektinne
Jostain kummallisesta syystä olen jaksanut hakata ulos vain 561 riviä samaan tiedostoon.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: Pisin Cb-projektinne
Alien Assault 3:n rivimäärä on n.2100 ja Death:in rivimäärä on n.1700
Sekä nyt valmistumassa olevan melko laajan roolipelin rivimäärä tulee olemaan noin 2200.Näytänkö jotain etukäteen?
Miten voitte saada yli 3000 riviä koodia.Tuskin se nyt niin hirveätä purkaa on, eikä CB pelit kovin pitkiäkään ole, omaakin koodia voisi optimoida reilusti.
Sekä nyt valmistumassa olevan melko laajan roolipelin rivimäärä tulee olemaan noin 2200.Näytänkö jotain etukäteen?
Miten voitte saada yli 3000 riviä koodia.Tuskin se nyt niin hirveätä purkaa on, eikä CB pelit kovin pitkiäkään ole, omaakin koodia voisi optimoida reilusti.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Pisin Cb-projektinne
Kummeja poikeja. Itse en ole kirjoittanut edes 500 rivin mittaista ohjelmaa, tai ainakaan ei ole tallessa. Muutaman sata riviä taitaa olla pisin.
Re: Pisin Cb-projektinne
En nyt muista kun kaikki projut katosivat kun asennettiin tähän koneeseen Vista uusiksi. PeltoAuto taisi olla about 350 riviä (purkkaa \o/)
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Pisin Cb-projektinne
FurySoldierin vielä tekeillä olevassa uusimmassa versiossa on pyöristettynä 3200 riviä koodia.
Elikkäs projekti, jota olen jaksanut jatkaa pisimpään.
Elikkäs projekti, jota olen jaksanut jatkaa pisimpään.
-
- Active Member
- Posts: 163
- Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Pisin Cb-projektinne
Kattelin huvikseni omia koodejani, että mikäs siellä oikein niitä rivejä rohmuaa. Knight of Faithissä (roolipeli, yht. siis rapiat 3000 riviä) eniten vei erilaiset maailman generointi funkkarit tyyliin LuoMetsä, LuoKaupunki, LuoAsuintalo, ArvoOvenPaikka --> yli 1000 riviä. Tekstipohjaisen keskustelun parserikin nappasi noin 500 riviä, johtuen siitä, että erilaisille "kauppiaille" on omansa (jälkeenpäin ajatellen olisi mahdollista kyllä yhdistellä niitä, joskin se vaatisi kohtuu isoja muutoksia).KillBurn wrote:Miten voitte saada yli 3000 riviä koodia.Tuskin se nyt niin hirveätä purkaa on, eikä CB pelit kovin pitkiäkään ole, omaakin koodia voisi optimoida reilusti.
Reaching for Starsissa (avaruudenvalloitus, >4000 riviä) iski cb:n funktiorajakin vastaan. Käyttöliittymäelementtien (esim. nappula tai liukusäädin) funktiot vie yli 800 riviä. Pelissä on paljon erilaisia valikoita, ikkunoita ja paneeleita, joiden käyttöliittymä koodit ("piirrä nappi kohtaa x,y") vie ehkä noin 1000 riviä. Tällaisessa pelissä on myös paljon muuttujia ja niiden esittely & alustus sekä median lataaminen vie noin 400 riviä.
Molemmissa tapauksissa jäljelle jää vielä paljon kaikenlaista sekalaista, kuten itse pelimoottorien ytimet ja tekoälykoodi. Pieniä, prosentuaalisesti mitättömiä rivimäärän kasvattajia on tietty piilotetut easter eggit
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Pisin Cb-projektinne
tein pienen skriptin joka analysoi koodin (ei tue rem kommenttia.)
Code: Select all
file$="koodi.cb"
f=OpenToEdit(file)
All_Lines=0
Comment_Line=0
Code_Lines=0
Empty_Lines=0
While Not EOF(f)
tmp$=Trim(ReadLine(f))
If tmp<>"" And Left(tmp,2)<>"//" And Left(tmp,1)<>"'" Then
Code_Lines+1
ElseIf Left(tmp,2)="//" Or Left(tmp,1)="'"
Comment_Lines+1
ElseIf tmp=""
Empty_Lines+1
EndIf
All_Lines+1
'Print All_Lines+"|"+tmp
Wend
Print "---STATS---"
Print "lines: "+All_Lines
Print "code lines: "+Code_Lines
Print "Comment lines: "+Comment_Lines
Print "Empty lines: "+Empty_Lines
'show the screen
'DrawScreen
CloseFile f
WaitKey