Chip's Challenge - klooni

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Chip's Challenge - klooni

Post by Tuxi »

Tein joululomalla kloonin Chip's Challenge -pelistä. Peli noudatta aika tarkasti alkuperäistä peliä. Pelissä on tällä hetkellä 12 (vaikeahkoa) kenttää. Mukana kuitenkin tulee karttaeditori, jolla kenttiä voi tehdä lisää. Editoria ei ole alunperin tehty nimenomaan tätä peliä varten, joten siitä löytyy joitain ylimääräisiä ominaisuuksia. Jos haluat kokeilla tekemääsi karttaa, pitää se tallentaa Maps-kansioon nimellä "Map"+n+".trgm".

Peli on hieman keskeneräinen. Esimerkiksi teleporttiruudut eivät toimi yhden pikkubugin takia. Pelin lähdekoodi kuitenkin katosi, joten en voi tehdä muutoksia. :( Tämän ei kuitenkaan merkittävästi pitäisi haitata peliä.

Näppäimet:
Ohjaaminen nuolinäppäimistä.
N - Seuraava taso
P - Edellinen taso
R - Restart
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Sly_Jack0 »

En tällä kertaa kokeillut kuin ensimmäisen kentän läpi ja vähän toista kenttää. Kaikki näytti toimivan hyvin, mutta muutamia huomioita: Vihreän avaimen ei pitäisi kadota, kun sitä käyttää. Törmäsin 2 kentässä vihuun ja Chip muuttui palaneeksi.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by axu »

Mukavahan tuo on, tuo muistoja mieleen :) En jaksanut koittaa kuutoskenttää uudelleen mokattuani yhdessä palikkatestissä, joten en ihan kaikkia tasoja testannut... Pitkien kenttien anteeksiantamattomuus olikin yksi kauheimpia asioita alkuperäisessä. Ihmettelen miten pystyin pelaamaan sen nassikkana läpi :D

Parannusehdotuksia:
Enemmän sulavaa liikkumista; kävelyyn, palikoihin jne. Itselläni ainakin silmät eivät tykkää palikoittain liikkumisesta ja sekavoittaahan se peliä jonkin verran (tosin ukonhan pitää tietenkin olla aina tilen keskellä, mutta liikkuminen animoidaan). Tiedä sitten joudutko sitä varten itse kehittämään animaation hahmolle.
Tasoille aloitusruudut ja kenttien numerot, sekä myös ilmoitus kun kuolee (ja tottakai ääni "Bummer" on pakollinen!).

Onko muuten neloskentässä tarkoituksella yksi ylimääräinen palikka?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by aloittelijamies »

Muistoja kyllä :)
Vaikkakin myöhemmin kokeilin Amiga versiota joka oli mielestäni parempi ja sulavampi kuin tuo Windows versio.

Mutta asiaan. Kuten aiemmin mainittu liikkuminen voisi olla sulavampaa ja se oli ainakin minun mielestäni suurin ongelma tässä nykyisessä versiossa.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by valscion »

Heh, ihan mukava. MapEditor.exe ei vaikuta toimivan, ainakin kun yritän avata valmiita karttoja niin parkaisee vain "OpenToRead failed!" ja kaatuu.

Kakkostason viholliset näyttävät menevän myös noihin nuolilaattoihin ja ponnahtavan nopeasti takaisin. Ymmärtääkseni niiden pitäisi käsitellä niitä nuolilaattoja aivan kuin ne olisivat seinää.

Mitenkäs pelin grafiikoiden tekijänoikeudet, onko OK että käytät niitä omassa versiossasikin?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by MaGetzUb »

Omg, tämä on ehkä yksi lempipeleistäni ikinä... :D Kiitoksia vaan että teit tämän, W7:a kun ei alkuperäinen Windows versio toimi.. :D
EDIT:

Kentän uudellenaloitus mahdollisuus muuten kuin käynnistämällä uudelleen olisi kiva. :D

EDIT:

Ohops olihan ReadMe:sä nuo näppäimet xD Mutta tosiaan kenttä voisi itsealoittaa itsensä uudelleen. :D

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by axu »

VesQ wrote:Kakkostason viholliset näyttävät menevän myös noihin nuolilaattoihin ja ponnahtavan nopeasti takaisin. Ymmärtääkseni niiden pitäisi käsitellä niitä nuolilaattoja aivan kuin ne olisivat seinää.
Itse muistelisin niiden käyttäytyvän juuri näin kuten tässä onkin, eli ponnahtavan nopeasti takaisin.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Feuer »

Loistavaa; vaikea muuta sanoa. Jo staattiset grafiikat herättivät nostalgisia tunteita jostain vuodelta -96, jolloin kolmivuotiaana tähän peliin ekan kerran tutustuin silloisella Windows 3.1 - koneellamme. Pitäisi varmaan kaivaa korppu, jolla omaan alkuperäisen Windows-version yhä, uhrata yksi uudemmista koneista 3.1:lle, ja nostalgisoida.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Tuxi »

-

Paljon hyviä parannusehdotuksia mainittiin, mutta kuten jo aluitusviestissä sanoin, en valitettavasti voi tehdä mitään muutkosia peliin, ellei joku pysty decompilaamaan koodiani.
axu wrote:Enemmän sulavaa liikkumista; kävelyyn, palikoihin jne. Itselläni ainakin silmät eivät tykkää palikoittain liikkumisesta ja sekavoittaahan se peliä jonkin verran (tosin ukonhan pitää tietenkin olla aina tilen keskellä, mutta liikkuminen animoidaan. Tiedä sitten joudutko sitä varten itse kehittämään animaation hahmolle.

Tarkasti katsomalla voi huomata, että liikkumisessa on parin framen animointi. Animaatio on lyhyt, koska mielestäni kontrollointi oli vaikampaa täyspituisen liikkumisanimaation kanssa. Liikuessa tuntui siltä, että ukko "jumittuu" tilejen väliin, koska suuntaa voi vaihtaa vain tilen kohdalla. Animaatiota olisi kuitenkin tosi helppo pidentää lisäämällä koodissa yhden vakion arvoa. Palikoita ei sen sijaan ole animoitu laisinkaan.
VesQ wrote:Heh, ihan mukava. MapEditor.exe ei vaikuta toimivan, ainakin kun yritän avata valmiita karttoja niin parkaisee vain "OpenToRead failed!" ja kaatuu.
Tulin näköjään vaihtaneeksi tileset-tiedoston nimeä pakettiin. Jos haluatte editoida mukana tulevia mappeja, nimetkää "chipsTileset.tst" uudelleen tiedostoksi "chips.tst"
Last edited by Tuxi on Thu Mar 07, 2013 10:40 pm, edited 1 time in total.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Sly_Jack0 »

Ei ollut kyllä minulta tuo lainaus.
Aijaijai

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Aijaijai »

Eipä toimi win8 :////////////////
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Konstaduck »

Aijaijai wrote:Eipä toimi win8 :////////////////
Miksi siitä tänne tulet itkemään?
EDIT:

Sitäpaitsi tuollaiset kannattaisi ehkä ilmoittaa offtopic ketjussa, tai sitten ei ollenkaan :)

Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by naputtelija »

Konstaduck wrote:
Aijaijai wrote:Eipä toimi win8 :////////////////
Miksi siitä tänne tulet itkemään?
EDIT:

Sitäpaitsi tuollaiset kannattaisi ehkä ilmoittaa offtopic ketjussa, tai sitten ei ollenkaan :)

Hän tarkoitti ei toimi win8:lla
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by Awaclus »

Tässä ketjussa: laadukasta keskustelua.

Ensimmäisen ja toisen kentän välissä on melko suuri loikkaus vaikeusasteessa. Pehmeämpi loikkaus voisi olla pehmeämpi, joko siten että jo ensimmäinen kenttä olisi vaikeampi tai sitten toinen kenttä helpompi. Ei liene vaikeaa arvata, mihin kenttään asti pääsin.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Chip's Challenge - klooni

Post by valscion »

Keskustelun laatuun: Yritetäänpäs nyt pitää sitä rotia. Poistin yhden turhan viestin vieraskirjoittajalta.

Harmi kun pelin lähdekoodit ovat hukkuneet ja kehitysideatkin ovat siis täten melko turhia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Post Reply