Nimetön lautapeli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

Päivitetty 5.2.2013
NLBG.zip
(873.77 KiB) Downloaded 400 times
Viime päivinä palautin pakkasen puolelle päässeen projektini editoriin ja pienen tutkiskelun jälkeen ryhdyin jatkamaan projektia.

Nykyään kontrollit on siirretty hiirelle, ja rakennetut talot näkyvät kolmiulotteisina, sekä paljon muuta pientä fixailtu. Jonkin verran on vielä tekemistä, mutta projekti alkaa jo näyttää joltain :)
screenshot.png
screenshot.png (69.95 KiB) Viewed 13017 times
Projektiin tarvitsisin graafikon, sillä nykyisellään kaikki kuvat on lähinnä vain paikanpitäjinä. Sen lisäksi, jos täältä löytyy joutilaita muusikoita, niin sopii ilmottautua, tähän peliin olisi kiva saada hieman ääntäkin :)

Yhtä kaikki, uusinta versiota pääsee kokeilemaan lataamalla alla olevan paketin.


EDIT:

ReadMe sisällytetty pakettiin, sisältää ohjeet, jotka kirjoitan paremmin uudelleen, jahka ehdin.

EDIT:

Kontrollit:

Vasemmassa alakulmassa näkyvät toiminnot, jotka valitaan hiiren vasemmalla painikkeella.

Nopat........................................Heitä noppaa.
Kolmio.......................................Päätä vuoro (vaihda vuoroa)
Vasara.......................................Siirry rakentamaan.
Vasara rakentamis-moodissa...................Rakenna talo/uusi kerros (Max kolme kerrosta)
Dynamiitti...................................Siirry purkamaan.
Dynamiitti purku-moodissa....................Pura kerros/talo.
Nuolet sivuille rakennus/purku-moodissa......Valitse muokattava tontti
(Tontin täytyy luonnollisesti olla sinun omistuksessa)

Pelin kulku:

Jokaisella pelaajalla on alkupääoma, jolla he voivat ostaa tontteja,
rakentaa taloja ja maksella vuokria toisen tontille sattuessaan.

Mikäli pelaajalta loppuvat rahat, tippuu hän pelistä pois.

Pelin voittaja:

Pelin voittaa pelaaja, jolla on viimeiseksi rahaa jäljellä.

Tonttien ostaminen ja muokkaaminen:

Osuessaan vapaalle tontille voi pelaaja ostaa sen omakseen, mikäli hänellä on riittävästi rahaa.
Taloja tonteille voi rakentaa omalla vuorollaan kohdassa "Kontrollit" esitellyllä tavalla.

Talojen ominaisuudet:

Taloja on kolmenlaisia;

Vihreäseinäinen: tämä on ensimmäisen tason talo, jossa on edullisin vuokra.
Keltaseinäinen: tämä on toisen tason talo, jossa on keskikova vuokra.
Punaseinäinen: tämä on kolmannen, eli korkeimman tason talo, jossa on kallein vuokra.

Vuokrat määräytyvät tontin ja talon tason mukaan.

Erikoisruudut:

Vankila:

Joutuessasi vankila-ruutuun, siirryt välittömästi vankilaan ja
joudut maksamaan sakkoja 10% rahallisesta omaisuudesta.

Satunnainen:

Joutuessasi satunnais-ruutuun, seuraa satunnainen tapahtuma
(Tällä hetkellä vain satunnainen määrä ruutuja eteenpäin.)

Raha:

Osuessasi raha-ruutuun, saat kortin osoittaman summan rahaa pelitilille

EDIT:

Tulossa:

-Pelaajien nimet saa asetettua alkuvalikossa, niin ettei tarvitse manuaalisesti käydä niitä filusta säätämässä. (Tehty, suuri kiitos Valtzulle Input2()-Funktiosta.)
-Paikkojen nimet saa asetettua alkuvalikossa, niin ettei tarvitse manuaalisesti käydä niitä filusta säätämässä.
-Graafikon ja muusikon (toivottavasti) löydyttyä yleisilme tulee piristymään huomattavasti.
-Pelaajien keskenäinäinen kaupankäynti.
-Mahdollisten bugien korjaus.
-Valikko (Näyttötilat, äänet, pelisäännöt, yms.)
-Mahdollisesti Teemapohjainen median lataus, eli kaikki tavara ladataan teeman mukaan omasta kansiosta. (Tehty.)

Last edited by MrMonday on Tue Feb 05, 2013 1:17 pm, edited 8 times in total.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

Pahoitteluni tuplapostia, mutta ettei vallan huku tämä heti foorumin syövereihin, niin pistän asiani uuteen viestiin: Graafikkoa tarvitaan, ja myöhemmin myös muusikkoa, joten lataa ylempää pelin raato ja katso kiinnostaisiko yhtään lähteä projektiin mukaan :) Aika vapaat kädet annan, ihan jo omien ideoiden puutteen vuoksi. Ja myös paikoille tarvittaisiin kunnon nimiä, joten niihinkin otan mielelläni ehdotuksia vastaan, kuin myös "pelilautaan" ylipäätänsä :) Ja ominaisuuksia sopii myös ehdottaa, eli toisin sanoen kaikki ideat on erittäin tervetulleita :) Mutta graafikkoa ehkä näin ensi hätään tarvitsisi kipeiten.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

Isompi päivitys tuli valmiiksi, joten sillä tätä nostelen. Ilmoitelkaa bugeista, en varmaan ole kaikkia vikoja vielä korjannut, vaikka paljon olenkin testaillut.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Nimetön lautapeli

Post by valscion »

Olen kyllä ihan pihalla siitä että mikä tässä on ideana ja miten tätä pelataan. Jonkinlaiset ohjeet olisivat paikallaan.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

VesQ wrote:Olen kyllä ihan pihalla siitä että mikä tässä on ideana ja miten tätä pelataan. Jonkinlaiset ohjeet olisivat paikallaan.
Ei hittolainen, olikin vähän semmonen kutina, että nyt tais unohtua jotain oleellisempaa :oops: Vaikka meikäläisen muistilla tämä on vielä pientä :P Mutta joo, päivittelen pakettiin mukaan.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Nimetön lautapeli

Post by valscion »

Noniin, nyt tätä osaa pelatakin. Olit näköjään uuden version exen pistänyt suoraan kokoruudun tilaan, vähän ikävä yllätys mutta toimi silti.

Ensinnäkin, pelilauta on aaaivan liian pitkä. Tuossahan kestää ikä ja terveys että saa edes yhden kierroksen käytyä läpi! Rahat loppuvat heti alkumetreillä ja vielä on 7/8 kentästä jäljellä. Toiseksi, aika jännä tapa tehdä poistuminen rakennustilasta klikkaamalla hiiren oikeaa näppäintä. Kesti hetken aikaa tajuta se. Rakennusten korkeuden määrittely silmämitalla on todella hankalaa eikä se onnistu varsinkaan silloin, kun kamera on juuri tontin yläpuolella. 3D-ominaisuus näyttää silloin lähinnä bugiselta, kun tuntuu että mitään ei tapahdu. Vapaasti liikuteltava kamera olisi siinä mielessä iso plussa.

En ihan päässyt varsinaisen pelaamisen makuun, kun kenttä tosiaan on niin pitkä. Pidin kuitenkin ajatuksesta ja siitä, miten kamera seurasi liikkuvaa pelaajaa. Kyllä tästä vielä jonkinlaisen sähköisen lautapelin saa tehtyä :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

VesQ wrote:Noniin, nyt tätä osaa pelatakin. Olit näköjään uuden version exen pistänyt suoraan kokoruudun tilaan, vähän ikävä yllätys mutta toimi silti.

Ensinnäkin, pelilauta on aaaivan liian pitkä. Tuossahan kestää ikä ja terveys että saa edes yhden kierroksen käytyä läpi! Rahat loppuvat heti alkumetreillä ja vielä on 7/8 kentästä jäljellä. Toiseksi, aika jännä tapa tehdä poistuminen rakennustilasta klikkaamalla hiiren oikeaa näppäintä. Kesti hetken aikaa tajuta se. Rakennusten korkeuden määrittely silmämitalla on todella hankalaa eikä se onnistu varsinkaan silloin, kun kamera on juuri tontin yläpuolella. 3D-ominaisuus näyttää silloin lähinnä bugiselta, kun tuntuu että mitään ei tapahdu. Vapaasti liikuteltava kamera olisi siinä mielessä iso plussa.

En ihan päässyt varsinaisen pelaamisen makuun, kun kenttä tosiaan on niin pitkä. Pidin kuitenkin ajatuksesta ja siitä, miten kamera seurasi liikkuvaa pelaajaa. Kyllä tästä vielä jonkinlaisen sähköisen lautapelin saa tehtyä :)
Ei hyvää päivää, nyt sitten unohtui tuo kokoruutuun, kun testasin vain miltä se näytti *naamapalmua itselleni*, mutta onneksi 800x600 on aika hyvin tuettu nyky näytöissä, että ehdin sen korjata kun pääsen taas kämpille. Kentän pituutta olen itsekkin miettinyt, sillä pitkähän se on, mutta jäänyt vain tuollaiseksi, millaiseksi sen projektin alkuvaiheilla rakensin. Vapaa kamera on aikalailla välttämätön lisäys, koska talot eivät toimi kovinkaan hyvin vaikka korkeutta lisäisikin aina taloa laajennettaessa, kun kamera on niin lähellä. Ja tottakai unohdin lisätä ohjeisiin tuon valikossa takaisinpäin liikkumisen tapahtuvan oikeasta hiiren painikkeesta, mutta se tulee todennäköisesti muutoinkin muuttumaan jotenkin fiksummaksi, kunhan saan ominaisuuksia hiottua valmiimmiksi, kun ne tällä hetkellä on lähinnä vain toimivia. Ja lisäyksenä tulee myös tonttien hinnat ja muut tiedot näkyviin, jotta ei tarvise opetella niitä ulkoa. Ehkäpä myös jonkinlaista kuvausta alueesta, vaikka onkin sinänsä turha, niin saattaisi ehkä hieman tuoda kaivattua "syvyyttä" peliin. Ja ehkä, mutta sittenkin vasta, kun muut ominaisuudet on saatu oikeasti toimiviksi, niin voisi ehkä askarrella vaihtoehtoisia pelilautoja, mutta ennen kuin ryhtyy vääntämään tuhatta uutta ominaisuutta, niin väännän nykyiset ensin kuntoon :)
leal
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed May 30, 2012 1:46 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by leal »

Tässä pari parannus ehdotusta: Niiden talojen katolle voisi lisätä vihreän/keltaisen/punaisen talon kuvan, niin tietäisi rakentaessa ja muutenkin mikä talo on kyseessä. Ja eri pelaajat voisivat olla eri näköisiä.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

leal wrote:Tässä pari parannus ehdotusta: Niiden talojen katolle voisi lisätä vihreän/keltaisen/punaisen talon kuvan, niin tietäisi rakentaessa ja muutenkin mikä talo on kyseessä. Ja eri pelaajat voisivat olla eri näköisiä.
Hyvä ajatus, voisin kyllä laittaa kattotekstuuriin tiedon rakennuksen tasosta, kun nuo seinät ei oikein toimi. Ja pelaajista tulee tottakai erinäköisiä, kunhan projekti etenee, mutta tällä hetkellä kaikki grafiikka on vielä täysin paikanpitäjinä, ja tullaan korvaamaan, kunhan jaksan niitä parannella/saan projektiin mukaan graafikon.
Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Tue Dec 27, 2011 11:50 pm
Location: Päijät-Häme

Re: Nimetön lautapeli

Post by Mikki0000 »

Minun mielestä olisi hyvä jos muille pelaajille saisi tekoälyn.
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

Mikki0000 wrote:Minun mielestä olisi hyvä jos muille pelaajille saisi tekoälyn.
Lieneekö kovat pakkaset syynä tähän kirvelevän tuttuun ilmiöön, että projekti on päässyt jäähtymään, elikkäs jäätymään, mutta kunhan taas saan itseäni niskasta kiinni, niin tulen tekoälynkin tähän todennäköisesti sisällyttämään, kunhan saan ensin aikaisempia ongelmia oi'ottua, vaikkakin saattaa tämä keinojärki alkuun ollakkin täysin satunnaisiin päätöksiin nojautuva systeemi (Ostetaanko tontti, rakennetaanko tontille, jne. mitä nyt ominaisuuksien muassa tilanteita kehittyy.) ja vasta myöhemmin sitten ratkaisuihin vaikuttaa pelitilanne. Mutta kuten sanottua, vaatii projekti hieman sulattelua, joten heti huomiseksi ei kannatta päivityksiä odotella :)
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Nimetön lautapeli

Post by MrMonday »

Askartelin tänään tuon teema-systeemin, eli nyt jokainen voi väsätä omia teemoja. Kunhan teema-kansio löytyy teemat-sijainnista, niin zydeemi hakee sen automaattisesti listaan. Halutessaan teemalle voi vielä tuherrella kuvakkeen, jotta se erottuisi listalla, ja tämä kuvake siis heitetään oman teema-kansion juureen nimellä "theme_img.png". Mikäli kuvaketta ei löydy, käytetään oletuskuvaketta. Vielä vaatii hiomista tämäkin, että saa tekstit ja muut pikkujutut säädettyä, mutta toimii tämä jo näinkin. Tämän ominaisuuden myötä aletaan päästä siihen, mitä alunperin kaavailin, eli käyttäjät voisivat väsätä juuri omannäköisiä lautoja. Tulossa siis myös oman kartan lataus, niin pääsee tuosta oletuskartasta viimein eroon. Mutta eipä muuta tällä kertaa, kokeilkaa ja kertokaa mielipiteenne :)
Post Reply