Törmäyksestä => deleteobject

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Ihminen
Newcomer
Posts: 34
Joined: Tue Jun 14, 2011 9:13 pm

Törmäyksestä => deleteobject

Post by Ihminen »

Olen ihan aloittelia vielä käyttämään cb:tä ja tuli tällänen vissiin aika tyhmä kysymys mieleen, että mitenkä saisin toteutettua sellaisen, että jos Objekti_1 törmää Objekti_2 niin että Objekti_2 poistetaan?
Siis tarkoitan että jos vaikka Tyyppi liikkuu toista päin se toinen poistetaan (DeleteObject).
Toivottavasti ymmärsitte.
User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Törmäyksestä => deleteobject

Post by Rohmu »

Code: Select all

if objectsoverlap(objekti_1,objekti_2) then deleteobject objekti_2
Kannattaa tutustua ketjuun tyhmät kysymykset.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Törmäyksestä => deleteobject

Post by Viltzu »

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Törmäyksestä => deleteobject

Post by Awaclus »

Itse suosittelen Distance2:a ObjectsOverlapin sijaan, koska sillä tavalla tarkkaa törmäyskohtaa voi hieman kustomoida. En tosin ole tietoinen siitä, kumman funktion suorittaminen on raskaampaa, mutta todennäköisesti relevanttia merkitystä sillä ei ole.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Törmäyksestä => deleteobject

Post by JATothrim »

Rohmu wrote:

Code: Select all

if objectsoverlap(objekti_1,objekti_2) then deleteobject objekti_2
Kannattaa tutustua ketjuun tyhmät kysymykset.
Ja tähän kannattaa ottaa huomiion se, että jos tuo on loopissa seuraavalla kierroksella tulee MAV, kun yritetään tarkistaa törmäystä deletoidulla objekti_2:lla.
Deleteobjektin jälkeen objektimuuttuja ei ole enää mikään objekti, vaan uudelle CB koodarille hengenvaarallinen dangling handle, joka kannattaisi asettaa esim arvoon -1, joka tekee siitä helpommin tunnistettavan.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Post Reply