Olen ihan aloittelia vielä käyttämään cb:tä ja tuli tällänen vissiin aika tyhmä kysymys mieleen, että mitenkä saisin toteutettua sellaisen, että jos Objekti_1 törmää Objekti_2 niin että Objekti_2 poistetaan?
Siis tarkoitan että jos vaikka Tyyppi liikkuu toista päin se toinen poistetaan (DeleteObject).
Toivottavasti ymmärsitte.
Törmäyksestä => deleteobject
Re: Törmäyksestä => deleteobject
Code: Select all
if objectsoverlap(objekti_1,objekti_2) then deleteobject objekti_2
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548
viewtopic.php?t=2548
Re: Törmäyksestä => deleteobject
Itse suosittelen Distance2:a ObjectsOverlapin sijaan, koska sillä tavalla tarkkaa törmäyskohtaa voi hieman kustomoida. En tosin ole tietoinen siitä, kumman funktion suorittaminen on raskaampaa, mutta todennäköisesti relevanttia merkitystä sillä ei ole.
Re: Törmäyksestä => deleteobject
Ja tähän kannattaa ottaa huomiion se, että jos tuo on loopissa seuraavalla kierroksella tulee MAV, kun yritetään tarkistaa törmäystä deletoidulla objekti_2:lla.Rohmu wrote:Kannattaa tutustua ketjuun tyhmät kysymykset.Code: Select all
if objectsoverlap(objekti_1,objekti_2) then deleteobject objekti_2
Deleteobjektin jälkeen objektimuuttuja ei ole enää mikään objekti, vaan uudelle CB koodarille hengenvaarallinen dangling handle, joka kannattaisi asettaa esim arvoon -1, joka tekee siitä helpommin tunnistettavan.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...