Sorsa mukaanMickey wrote:Tässä oma Sääskentappopelini. Pelissä on siis tarkoitus tappaa vasemmalta tulevia sääskiä napsauttamalla. Kun yksikään sääski pääsee oikeaan reunaan, peli loppuu. Peli vaikeutuu eksponentiaalisesti, eli sääskien imestymistiheys kaksinkertaistuu viidessätoista sekunnissa.
Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Aloittelija, koodaaja, jotain...
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Jälkikäteen huomasin, että olisi pitänyt olla koodi mukana. Laitan sen nyt tähän, ja toivon, että asia hyväksytään, koska peli oli kuitenkin ajoissa täällä.
Edit: Laitan vielä koodilla varustetun paketin, niin on sääntöjen mukainen.
Code: Select all
SCREEN 800, 600
Type saasket
Field vartalo
Field siivet
Field vaihe
Field x
Field y
End Type
saaski = LoadImage ("Media/Sääski.png")
siivet = LoadAnimImage ("Media/Siivet.png", 80,70,0,7)
tahtain = LoadImage ("Media/Tähtäin.png")
MaskImage saaski, 255, 255, 255
MaskImage siivet, 255, 0, 255
tim = Timer ()
tim2# = Timer ()
ShowMouse OFF
Repeat
ClsColor 255, 255, 255
SetWindow "Sääskentappopeli | " + pisteet + " tappoa."
If tim < Timer () Then
tim = Timer () + 1000 / (2 ^ ((Timer () - tim2)/15000))
saas.saasket = New (saasket)
saas\vartalo = CloneImage (saaski)
saas\siivet = CloneImage (siivet)
saas\vaihe = 0
saas\x = -80
saas\y = Rand (0, 530)
EndIf
For saas.saasket = Each saasket
saas\x = saas\x + 10
saas\vaihe = saas\vaihe + 1
If saas\vaihe > 6 Then saas\vaihe = 0
DrawImage saas\vartalo, saas\x, saas\y
DrawImage saas\siivet, saas\x, saas\y, saas\vaihe
If ImagesCollide (saas\vartalo, saas\x, saas\y, 0, tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10, 0) And MouseHit (1) Then
DeleteImage saas\vartalo
DeleteImage saas\siivet
Delete saas
pisteet = pisteet + 1
EndIf
If saas\x > 800 Then ShowMouse ON : MakeError "Tapoit "+ pisteet + " sääskeä."
Next saas
DrawImage tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10
DrawScreen
Forever
Last edited by Mickey on Sat Mar 26, 2011 8:29 pm, edited 1 time in total.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
unohdin mom-objectin peliin, toivottavasti ketään ei haittaa.
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
tässä tämä myöhästynyt
EDIT:
tämä siis tosiaan uppi yli 20 min, kännykän netti on erittäin hidas
- Attachments
-
- pikapeli.zip
- (762.16 KiB) Downloaded 407 times
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Mitä täs pitää tehä?Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt
Aloittelija, koodaaja, jotain...
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
kerätä linnun kanssa munia.[sarcasm] ja joo, äänittelin pihalla [/sarcasm]TukeKoodi wrote:Mitä täs pitää tehä? Ja ite äänitit ton shotgunin ?Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt
- Nameless_One
- Member
- Posts: 63
- Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Koska en ole aikarajoissa mikään natsi, niin otetaan tämäkin. Mutta tästä eteenpäin tulevat tuotokset jätetään äänestyksestä armotta pois.Wingman wrote:tässä tämä myöhästynyt
Asia hyväksytään, ei koodin myöhässä laittaminen ole kovin vakava rikos, kun se .exe oli jo siellä mukana.Mickey wrote:Jälkikäteen huomasin, että olisi pitänyt olla koodi mukana. Laitan sen nyt tähän, ja toivon, että asia hyväksytään, koska peli oli kuitenkin ajoissa täällä.
Code: Select all
SCREEN 800, 600 Type saasket Field vartalo Field siivet Field vaihe Field x Field y End Type saaski = LoadImage ("Media/Sääski.png") siivet = LoadAnimImage ("Media/Siivet.png", 80,70,0,7) tahtain = LoadImage ("Media/Tähtäin.png") MaskImage saaski, 255, 255, 255 MaskImage siivet, 255, 0, 255 tim = Timer () tim2# = Timer () ShowMouse OFF Repeat ClsColor 255, 255, 255 SetWindow "Sääskentappopeli | " + pisteet + " tappoa." If tim < Timer () Then tim = Timer () + 1000 / (2 ^ ((Timer () - tim2)/15000)) saas.saasket = New (saasket) saas\vartalo = CloneImage (saaski) saas\siivet = CloneImage (siivet) saas\vaihe = 0 saas\x = -80 saas\y = Rand (0, 530) EndIf For saas.saasket = Each saasket saas\x = saas\x + 10 saas\vaihe = saas\vaihe + 1 If saas\vaihe > 6 Then saas\vaihe = 0 DrawImage saas\vartalo, saas\x, saas\y DrawImage saas\siivet, saas\x, saas\y, saas\vaihe If ImagesCollide (saas\vartalo, saas\x, saas\y, 0, tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10, 0) And MouseHit (1) Then DeleteImage saas\vartalo DeleteImage saas\siivet Delete saas pisteet = pisteet + 1 EndIf If saas\x > 800 Then ShowMouse ON : MakeError "Tapoit "+ pisteet + " sääskeä." Next saas DrawImage tahtain, MouseX () - 10, MouseY () - 10 DrawScreen Forever
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Oma näkemykseni bannerista;
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
- Nameless_One
- Member
- Posts: 63
- Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Äänestyksen pituudeksi ajattelin noin yhtä viikkoa, joten jää aikaa testailla pelejä ja harkitsemaan hyvin tarkkaan. Äänestys loppuisi sitten perjantainaWingman wrote:kuinka pitkä on äänestys? ts. ehdinkö äänestää jos illemmalla latailen pelit ja testailen?
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Yksi viikko? Se on hyvä aika
Muuten, jos koukuttava pelini voittaa. Teen siihen menun, hiscoren sekä paaaljon kenttiä ja kaikkea...
Muuten, jos koukuttava pelini voittaa. Teen siihen menun, hiscoren sekä paaaljon kenttiä ja kaikkea...
...
Re: Pikapelikilpailu 26 - Kisatopic
Eh... Oli väärin tuo minun törmäyksentarkistukseni... =/ Ottaa pelaajan vasemmasta reunasta törmäyksen, eikä oikeasta - mistä sen juuri pitäisi. =D
Tässä koodi jossa ainoastaan tuo törmäys on muutettu oikeaksi:
Voitte vaikka itse vertailla koodeja, jollette usko etten tehnyt mitään muita muutoksia... ;<
Tässä koodi jossa ainoastaan tuo törmäys on muutettu oikeaksi: