Tyhmät kysymykset (I/2010)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mikä on cbResource kun kuulin että sillä voisi kirjoittaa rekisteriin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
cbResourcella voi muistaakseni pakata tiedostoja ja ladata CB:hen.timpe99 wrote:Mikä on cbResource kun kuulin että sillä voisi kirjoittaa rekisteriin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mutta ainakin cbSDK:ssa oli funktiot rekistereihin kirjoittamista varten.esa94 wrote:cbResourcella voi muistaakseni pakata tiedostoja ja ladata CB:hen.timpe99 wrote:Mikä on cbResource kun kuulin että sillä voisi kirjoittaa rekisteriin
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ei toimi mulla ja olisko jollain se cbResource
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
cbMedialla saatiin mediat exeen ja cbResourcella ne pystyi pakkaamaan muokattuun rar-tiedostoon ja salattua. Näin minä muistelisin.esa94 wrote:cbResourcella voi muistaakseni pakata tiedostoja ja ladata CB:hen.
-
- Newcomer
- Posts: 10
- Joined: Sun Feb 15, 2009 9:56 pm
- Location: Suomessaha mie asun
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Miten saan botin pitämään vaikka 1 sekunnin tauon ennen seuraavaa iskua??
Pihatonttu
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Code: Select all
aika=timer()
repeat
if timer()>aika+1000 then
aika=timer()
tähän_isku()
endif
forever
a.k.a. Gehock
-
- Newcomer
- Posts: 10
- Joined: Sun Feb 15, 2009 9:56 pm
- Location: Suomessaha mie asun
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
kysympä nyt samalla miten voin tehdä monta bottia ilman pitkäää koodia?
Pihatonttu
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Käytä vaikka tyyppikokoelmia. Eli käy läpi oppitunti 18 kunnes ymmärrät sen täysin. Lisätietoja tyypeistä löydät manuaalista. Erittäin hyvältä vaikuttava opas löytyy myös foorumeilta:
Ezben type-tutoriaali.
Typejen periaate on siis se, että voit luoda sen avulla botille "muotin", josta jokainen uusi botti vain kopioidaan. Jokainen botti toimii itsenäisesti tämän muotin avulla. Esimerkiksi jokaisella botilla on koordinaatit X ja Y, sekä vaikka hp. Kuitenkin tuhannen botin liikutteluun tarvitaan lähes sama määrä koodia kuin yhden, mutta tämä liikutteluun erikoistunut koodinpätkä vain on sijoitettu silmukkaan joka käy kaikki botit läpi.
Ezben type-tutoriaali.
Typejen periaate on siis se, että voit luoda sen avulla botille "muotin", josta jokainen uusi botti vain kopioidaan. Jokainen botti toimii itsenäisesti tämän muotin avulla. Esimerkiksi jokaisella botilla on koordinaatit X ja Y, sekä vaikka hp. Kuitenkin tuhannen botin liikutteluun tarvitaan lähes sama määrä koodia kuin yhden, mutta tämä liikutteluun erikoistunut koodinpätkä vain on sijoitettu silmukkaan joka käy kaikki botit läpi.
-
- Newcomer
- Posts: 10
- Joined: Sun Feb 15, 2009 9:56 pm
- Location: Suomessaha mie asun
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ja vielä yksi kysymys miten saan botin kulkemaan määrättyä polkua pitkin ja tekee poikkeuksen jos näkee vihollisen(minut) ja jos saa vihollisen tapettua palaa polulle mutta jos ei niin ei
Pihatonttu
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Katso komentoa ObjectSight manuaalista. Voit sillä toteuttaa tuon näkökentän, että näkeekö botti sinut. Se kannattaa yhdistää funktioon Distance2, että voit tarkistaa onko etäisyys tarpeeksi pieni että botille olisi luonnollista huomata sinut.Pihatonttu wrote:Ja vielä yksi kysymys miten saan botin kulkemaan määrättyä polkua pitkin ja tekee poikkeuksen jos näkee vihollisen(minut) ja jos saa vihollisen tapettua palaa polulle mutta jos ei niin ei
Sitten teet vain If tapettu Then <takaisin_polulle> Else <tee_jotain_muuta> tyyliin.
EDIT: Niin, ja kannattaa tarkistaa vielä GetAngle2-funktiolla objektien välinen kulma tähän tapaan, että näkeekö botti oikeasti vihollisen.
Code: Select all
kulma = GetAngle2( botti_objekti, botin_vihollinen )
If kulma < 90 Or kulma > 270 Then
// iiks, nyt se botti huomasi vihollisen
Else
// botti ei huomaa mitään... daa-di-daa-daa
EndIf
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
miten siihen rekisteriin saa kirjoitettua cbApi:lla ja pitääkö siitä tehdä .exe tiedosto ja ajaa se järjestelmänvalvojana
Rekisteriin kirjoittaminen
Tarvitset cbSDK:n asennettuna koneellesi tai tiedostot cbAPI.cb ja cbAPI.dll koodisi kanssa samaan kansioon, lisäksi joudut sisällyttämään cbAPI.cb:n koodiisi seuraavalla rivillä:timpe99 wrote:miten siihen rekisteriin saa kirjoitettua cbApi:lla ja pitääkö siitä tehdä .exe tiedosto ja ajaa se järjestelmänvalvojana
Code: Select all
Include "cbAPI.cb"
Code: Select all
subKey$ = "SOFTWARE\MyApplications\MyTestApp\Settings"
CreateRegistryKey(HKEY_LOCAL_MACHINE, subKey)
SetRegistryString(HKEY_LOCAL_MACHINE, subKey, "AppTitle", "My Test Application")
SetRegistryInt(HKEY_LOCAL_MACHINE, subKey, "FullScreen", 1)
Täällä kattavin ohje sen käytöstä. Täällä ja täällä on hieman toisessa muodossa, jos ensimmäinen tuntuu turhan tekniseltä.
Esimerkiksi avaimen CoolValue lisääminen kansioon HKCU\Environment arvolla value tapahtuisi seuraavalla komennolla:
Code: Select all
REG ADD HKCU\Environment /v CoolValue /t REG_SZ /d value
Code: Select all
Execute "REG ADD HKCU\Environment /v CoolValue /t REG_SZ /d value"
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Ja mitä tällä rekisterillä voi oikein tehdä?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Tässä alussa on hieman yleistietoa Windowsin rekisteristä.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mitkä mahtavat olla ParticleEmission komennon oletusparametrit, ts. mitä parametrejä CB oletuksena käyttää jos komentoa ei käytetä?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Pienellä testillä veikkaisin että arvot ovat "2, 4, 180". En huomaa oikeastaan mitään eroa ohjelman toiminnassa, vaikka kommentoisin rivin 5.
Code: Select all
cow = LoadImage( "media\cow.bmp" )
a = MakeEmitter( cow, 100 )
ParticleEmission a, 2, 4, 180
ParticleMovement a, 100, 0
Repeat
Text 20, 20, frame
frame + 1
DrawScreen
WaitKey
Forever
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Olen uusi Coolbasicin käyttäjä ja ongelmani on varsin perus... Nimittäin Memory Acces Violation- virheilmoitus... Ongelmat alkoivat kun tallensin projektin (sitä ennen toimi vallan mainiosti). Olen tarkistanut kaikki polut ja varmistanut että nimet ovat oikein sekä myös sen että ne (kuvat ja objektit jotka yritän ladata muistiin) ovat oikeissa kansioissa. Myös "Can´t load image":a on softani vilautellut...
Eli: kaikki pitäisi olla kunnossa mutta ei ole... Viisaammat, onko softani pelastettavissa ja miten?
PS: Softan koodia ei valitettavasti ole tässä vietissä koska en ole tällä hetkellä omalla koneella.
PS 2: Olen katsonut myös tämän viewtopic.php?f=10&t=1920 mutta ei auttanut tapauksessani.
Eli: kaikki pitäisi olla kunnossa mutta ei ole... Viisaammat, onko softani pelastettavissa ja miten?
PS: Softan koodia ei valitettavasti ole tässä vietissä koska en ole tällä hetkellä omalla koneella.
PS 2: Olen katsonut myös tämän viewtopic.php?f=10&t=1920 mutta ei auttanut tapauksessani.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
PROTIP: postaa koodi ennen ko ihmiset alkavat rageemaan.Peltsi wrote:Eli: kaikki pitäisi olla kunnossa mutta ei ole... :? Viisaammat, onko softani pelastettavissa ja miten? :o
Jaa niin, ja rekisteröidy n__n
Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)
Mun kaverilla on cb mutta kun yrittää ajaa ohjelman niin tulee "The program could not be run because the previous run is still active. Please close the previous program and try again." vaikka edellinen ohjelma on sammutettu. Sama juttu jos yrittää tehdä exeä. On kokeiltu tehtävienhallinnasta mutta ei sielläkään näy että edellinen ohjelma olisi auki.