Peli päivässä
Peli päivässä
Tarkoitus on tehdä mahdollisimman hyvä, pikaisesti tehty peli yhden päivän aikana.
Pelin aihe on vapaa.
Sääntöjä ei ole oikeastaan muuta kuin latauspaketin kokorajoitus: 10Mt.
Onnea kisaan!
Kisaan osallistutaan ennen 15.8.2010 klo 0.
- DJ-Filbe & Koodari
Pelin aihe on vapaa.
Sääntöjä ei ole oikeastaan muuta kuin latauspaketin kokorajoitus: 10Mt.
Onnea kisaan!
Kisaan osallistutaan ennen 15.8.2010 klo 0.
- DJ-Filbe & Koodari
Last edited by DJ-Filbe on Sat Aug 14, 2010 10:24 am, edited 4 times in total.
Re: Peli yössä
On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.
EDIT: @Dj-nerd: se nähdään huomenna, kun kellään (paitsi EHKÄ teillä) ei ole mitään valmiina. Sano minun sanoneen.
EDIT: @Dj-nerd: se nähdään huomenna, kun kellään (paitsi EHKÄ teillä) ei ole mitään valmiina. Sano minun sanoneen.
Last edited by Taatero on Fri Aug 13, 2010 10:46 pm, edited 1 time in total.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Peli yössä
1. Ei varoitusaikaa, koska tämä on pikakisa.Taatero wrote:On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.
2. Aihe on vapaavalintainen (edit)
3. Ulkopuolinen musiikki / grafiikka on kielletty, koska tässä on tarkoitus tehdä lähinnä joku tekstipelin kaltainen peli (meinasin laittaa otsikkoon)
4. Älytöntä on ehkä vain aika jossa tämä pitäisi tehdä. Tosikoodaaja joutuu "testiin".
Re: Peli yössä
Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0
GG
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0
GG
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Peli yössä
Viedään loppuun jos osallistutaan.DatsuniG wrote:Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0
GG
Kiitos osallistumisestasi!
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Peli yössä
Kuka vittu jaksaa valvoa yön osallistuakseen johonkin näin typerään kisaan? Vähän älyä siihen hommaan.
^^
Re: Peli yössä
Ja kukaan tuskin osallistuu, koska kisa on järjetön. Voisit päivittää tuon jo 5-0. Ja jos nyt välttämättä halua maksimoida osallistujamäärän, tee edes päiväkisa varotusajalla. Onko se niin vaikeaa?DJ-Filbe wrote:Viedään loppuun jos osallistutaan.DatsuniG wrote:Dj-Nerdin järjestämiä kisoja: 4
Loppuun asti vietyjä kisoja: 0
GG
Kiitos osallistumisestasi!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Peli yössä
Onhan tämä hieman hölmö idea, mutta jos mitään kunnolista kisaa ei sitten pidetäkkään, niin ei varmaan kannata kuitenkaan turhaan vaan postailla "v***u miten tyhmä idea!!"-viestejä..
Minusta tästä voisi tehdä päivällä toteutettava pikakisa, jossa saisi käyttää myös ulkopuolista tavaraa, koska päivässä ei saa piirtokomennoilla oikein mitään järkevää, ja sitten jokainen lähettää jonkun tekstipelinsä tänne, niin ei hyvä ei..
Tai vaihtoehtoisesti pidempi kilpailu aika, ja kaikki täytyy löytyä sourcesta.. Mutta jos tyhjänaikainen postailu jatkuu niin varmasti pistää modet ketjun lukkoon
Minusta tästä voisi tehdä päivällä toteutettava pikakisa, jossa saisi käyttää myös ulkopuolista tavaraa, koska päivässä ei saa piirtokomennoilla oikein mitään järkevää, ja sitten jokainen lähettää jonkun tekstipelinsä tänne, niin ei hyvä ei..
Tai vaihtoehtoisesti pidempi kilpailu aika, ja kaikki täytyy löytyä sourcesta.. Mutta jos tyhjänaikainen postailu jatkuu niin varmasti pistää modet ketjun lukkoon
Re: Peli yössä
Ei ole älytöntä ainakaan minun mielestäni ja kyllähän piirto-ohjelmia saa käyttää, muttei grafiikkaa saa lisätä erillisestä tiedostosta!Taatero wrote:On taas kyllä niin älyvapaa idea, etten tiedä mistä aloittaisi. Ensinnäkin, jonkinlainen varoitusaika olisi ollut kiva. Viikkokisoissakin se on yleensä vähintään se muutama päivä, mutta jos ruvetaan vääntämään jotain yökisoja ihan "tostanoin", niin jotain kyllä mättää. Toiseksi, aiheet ja säännöt ovat idioottimaiset. Näin lyhyessä ajassa on muutenkin vaikea vääntää mitään pelikelpoista, ja sitten sanotaan että ulkopuolisia tiedostoja, kuten grafiikkaa, ei saa käyttää. Piirto-ohjelmat todella nopeuttaisivat työskentelyä. Älytöntä.
EDIT: @Dj-nerd: se nähdään huomenna, kun kellään (paitsi EHKÄ teillä) ei ole mitään valmiina. Sano minun sanoneen.
Älytöntä on vain koodini rivimäärä: 26942
Jos tahtoo oppia, kokeile:
- Attachments
-
- Koodari_Peli.zip
- Ilman ulkopuolisia grafiikoita! :)
- (43.38 KiB) Downloaded 378 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...
[/size]
Code: Select all
[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
Re: Peli yössä
Tässä tämän illan tuotos kaikessa säälittävyydessään, BUTTONMASHER 9000(+n)
Code: Select all
// fast buttonmashing game by cce!
SCREEN 400, 300, 32, 0
FrameLimit 60
titlefont = LoadFont("tahoma", 28, 1)
titlefont2 = LoadFont("tahoma", 44, 1)
titlefont3 = LoadFont("tahoma", 54, 1)
font = LoadFont("tahoma", 12, 1 )
SetFont font
snd = LoadSound("media\button 2.wav")
gong= LoadSound("media\gong.wav")
cooldown# = 1.0
score = 9000
hit = 0
Repeat
cooldown = min(1.0, cooldown * 0.95)
Color cbBlack
Box 0,0-cooldown*27,400,25,1
Box 0,275+cooldown*27,400,25,1
SetFont titlefont
Text 10+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), 40+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), "THE ULTIMATE BUTTONMASHER"
If hit<1 Then
SetFont titlefont2
Else
SetFont titlefont3
EndIf
Text 200-TextWidth(Str(score))/2.0+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), 80+Rand(-cooldown*10,cooldown*10), Str(score)
SetFont font
'Text 0,0,"JEE"
Color cbWhite
SetFont titlefont
Text 10+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 40+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), "THE ULTIMATE BUTTONMASHER"
If hit=<1 Then
SetFont titlefont2
Else
SetFont titlefont3
EndIf
Color 255, 255-255*cooldown, 255-255*cooldown
Text 200-TextWidth(Str(score))/2.0+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 80+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), Str(score)
SetFont font
'Text 0,0,"JEE"
Color cooldown*64, 0, 0
w = 200
h = 50
px# = cooldown*5
py# = cooldown*5
Box px+200 - w/2, 200 - h/2+py, w, h, 1
Color cbWhite
Box px+200 - w/2, 200 - h/2+py, w, h, 0
Box px+200 - w/2-1, 200 - h/2+py, w, h, 0
Box px+200 - w/2, 200 - h/2+1+py, w, h, 0
SetFont font
Color cbBlack
Text 2+px+200-TextWidth("hit the SPACEBAR!")/2+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 1+2*py+200-TextHeight("hit the SPACEBAR!")/2, "hit the SPACEBAR!"
Color cbwhite
Text px+200-TextWidth("hit the SPACEBAR!")/2, 2*py+200-TextHeight("hit the SPACEBAR!")/2, "hit the SPACEBAR!"
hit-1
If KeyHit(cbKeySpace) Then
hit = 5
cooldown + 0.33
score + 1
If SoundPlaying(aani) Then
StopSound aani
aani = PlaySound (snd, 100, 0, 20000+Rand(-1000, 1000))
Else
aani = PlaySound (snd, 100, 0, 20000+Rand(-1000, 1000))
EndIf
If score Mod 100 = 0 Then
PlaySound gong, 100, 0, 5000
EndIf
EndIf
Color 512*Min(0.5, cooldown^2), 512*Min(0.5, cooldown^2),512*Min(0.5, cooldown^2)
patka$ = reps(score)
//patka$ = "D::"
Text 200-TextWidth(patka)/2+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), 250+Rand(-cooldown*2,cooldown*2), patka
ClsColor 255*cooldown, 64*cooldown, 94*cooldown
DrawScreen
Forever
Function reps(score)
sc = Int(score/100)
a$ = ""
Select sc
Case 90
a = "getting started, try harder"
Case 91
a = "aww c'mon"
Case 92
a = "too much freetime eh?"
Case 93
a = "wow your really bored"
Case 94
a = "my mom can do better!"
Case 95
a = "ok this is getting serious"
Case 96
a = "don't pretend like you'd like this"
Case 97
a = "i'm speechless"
Case 98
a = "ok please just stop it"
Case 99
a = "that's it i'm outta here"
Case 100
a = "..freak"
Case 101
a = "go To sleep."
Case 102
a = "oh dear its 2:12 AM"
Case 103
a = "i should wake up tomorrow"
Case 104
a = "maybe i'll make an addon pack"
Case 105
a = "white more texts like these"
Case 106
a = "but just maybe"
Case 107
a = "keep ON rocking! (greetz To misthema!)"
Case 107
a = "hehe good'ol syntax correction"
Case 108
a = "wow man"
Case 109
a = "nggh ok i'll just leave you there"
Case 110
a = "ok ok, you WON THE GAME! you hear me? YOU ARE THE WINNER!"
Case 111
a = "have fun!"
Default
a$ = ":D"
EndSelect
Return a$
EndFunction
Re: Peli yössä
Ei paha... Hienot efektit
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...
[/size]
Code: Select all
[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
Re: Peli yössä -> Peli päivässä
Joo, ihan mukava.
Jos voitaisiin tosiaan kehitellä tästä kisasta jonkinlainen parempi versio, vaikka "peli päivässä" -kisa, jota voisi sitten järjestellä vaikka joka toinen viikko. Ja graffaa ja musaa voi olla.
Itseasiassa, jatketaan tähän samaan.
Säännöt uusittu, graffa ja musa sallittu.
Latauspaketin koko saa olla maksimissaan 10Mt.
Jos voitaisiin tosiaan kehitellä tästä kisasta jonkinlainen parempi versio, vaikka "peli päivässä" -kisa, jota voisi sitten järjestellä vaikka joka toinen viikko. Ja graffaa ja musaa voi olla.
Itseasiassa, jatketaan tähän samaan.
Säännöt uusittu, graffa ja musa sallittu.
Latauspaketin koko saa olla maksimissaan 10Mt.
Re: Peli päivässä
Olihan muinoin nuo pikapelikisat mutta ei ole pitkään aikaan niitä järjestetty.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Peli päivässä
Höh luulin että tekemälläni pelillä olisi ollut jokin arvo mutta säännöt muuttuivatkin yllättäen :( Jos nyt edettäisiin ihan tempaus kerrallaan eikä näin orgaanisesti hypellen aiheesta toiseen.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Peli yössä
Herranen aika, juuri pikakisoissahan se varoitusaika on kaikkein tärkein. Sitten taas kun kilpailuaikaa on se pari viikkoa, niin ei ole enää väliä vaikka avauksen näkisikin pari tuntia/päivää myöhemmin.DJ-Filbe wrote:1. Ei varoitusaikaa, koska tämä on pikakisa.
Olen muuten uuden Pikakisan™ kannalla. Kukas järjestää?
Re: Peli yössä -> Peli päivässä
Menit sitten lennosta muuttamaan lähes kaikkia sääntöjä, ja edelleenkään et viitsinyt antaa varoitusaikaa, tai edes KISAN ALOITUS- JA LOPETUSAIKAA. Ei näin. Kannattaa vähän miettiä mitä tekee. Ja kiitos ei, tälläinen säätäminen joka toinen viikko on liikaa. Anna jonkun kokeneemman järjestää kisat, jookos?DJ-Filbe wrote:Joo, ihan mukava.
Jos voitaisiin tosiaan kehitellä tästä kisasta jonkinlainen parempi versio, vaikka "peli päivässä" -kisa, jota voisi sitten järjestellä vaikka joka toinen viikko. Ja graffaa ja musaa voi olla.
Itseasiassa, jatketaan tähän samaan.
Säännöt uusittu, graffa ja musa sallittu.
Latauspaketin koko saa olla maksimissaan 10Mt.
EDIT:
"pelisi" on malliesimerkki siitä, mitä tapahtuu kun pakotetaan käyttämään tuollaista älytöntä kikkailua. Ei ne rivit vaan se laatu. Muutenkin grafiikat olivat pääosin CB:n valmismediaa, eivätkä ne muuksi muutu vaikka keksisi kuinka idioottimaisen tavan implementoida ne koodinsa.Koodari wrote:
Ei ole älytöntä ainakaan minun mielestäni ja kyllähän piirto-ohjelmia saa käyttää, muttei grafiikkaa saa lisätä erillisestä tiedostosta!
Älytöntä on vain koodini rivimäärä: 26942
Jos tahtoo oppia, kokeile:
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.