Tiimi The Monarch avaruusstrategia pelin tekoon

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Tiimi The Monarch avaruusstrategia pelin tekoon

Post by lukutoukka »

Eli olen suunitellut jo pitkään avaruusstrategiapeliä, missä pelaaja ohjaisi omaa siirtokuntaansa ja valloittaisi ympärövät siirtokunnat ja lopulta hyökkäisi Maahan. Tämänlaista peliä suunittelen ja tämän toteuttamiseen tarvitsen tiimin, jossa olisi koodaaja, sekä musiikin tekiä, että graafikko (itseltänikin kyllä jonkinsortin grafiikkaa ja koodaus onnistuu).

Jotta olisitte kiinostuneet pelistä ja haluaisitte auttaa sen toteuttamisessa niin tässä on juoni lyhykkäisyydessään:

Pelaaja on siirtokunta-aluksella monien vankien tavoin kuljetettavana kauas ihmisten asuttamalta alueelta. Pelaajan johdolla vangit pääsevät vapaiksi ja kaappaavat aluksen, mutta ovat jo liian kaukana palatakseen kostamaan. Pelaaja astuu aluksen kapteeniksi ja ottaa suunnan lähimmälle planeetalle ja laskeutuu sinne ja päättää aloittaa uuden elämän. Tällöin aluksessa olleet vangit jakautuvat kahtia, sillä osa vangeista uskoo että polttoaine riittää ja näin he hylkäävät pelaajan kolmentuhannen muun vangin kanssa karulle planeetalle valtavan varustemääärän ja koneiden kanssa.

Tästä eteenpäin pelaaja alkaa johtamaan uuden siirtokunnan perustamista ja se onnistuu. Kun siirtokunta tulee tarpeeksi kehittynyt se voi alkaa rakentamaan aluksia, joilla voi lentää aurinkokunnan sisäisiä lentoja ja näin tulee perustettua avaruusasemia jne... Kun siirtokunnasta kehittyy todella vahva se pystyy valmistamaan tähtienväliseen matkaamiseen pystyviä aluksia ja näin pelaaja voi johtaa laivastonsa sotaan muita siirtokuntia vastaan. Tästä ei kestä kauoakaan, kun pelaaja voi alkaa rakentamaan sotilastukikohtia muihin aurinkokuntiin.

Kun pelaaja tuntee olevansa valmis, hän voi aloittaa suoramittaisen sodan Maata vastaan, jolloin hän joutuu kohtaamaan Maan laivastot (ne on valtavia sitten).

Mitä peli tulee sisältämään:
- monentyyppisiä aluksia
- erilaisia joukko-osastoja
- laajan maailman
- erilaisia rakennuksia
- kaupankäyntiä
- sotia

Minkälainen pelin ulkonäkö tulisi olemaan:
Hieman ogamen ja space invasionin tapainen hallinnoinnissa (2d aurinkokunnat), reaaliaikaiset taistelut (avaruustaisteluissa joukoille annetaan kohteet ja muodostelmat, joissa hyökkäävät, hyökkäyskohteet voi muuttaa. Maataisteluissa sama taktiikka, mutta voi käskeä suojautumaan erilaisiin mahdollisiin suojiin joukot.),

Noniin tässäpä työ, mihin tarvitsen tiimiä. Yhteydenotot mieluiten tähän ketjuun ja tarkempaa tietoa saa jos kysyy, myös tähän ketjuun.

eli tarvitsen seuraaviin osa-alueisiin henkilöt:
- Koodaus: Sami The Great
- Musiikki
- Grafiikka (itse hoidan osan grafiikasta)

jos tästä kiinostutaan voin tehdä pelille kotisivun (ensinnä pitää keksiä nimi).
Last edited by lukutoukka on Thu Jun 19, 2008 10:38 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by Sami The Great »

Kerrankin joku kiinnostava idea :) Itse olen tälläistä saman tapaista joskus suunnitellut myös. Reaaliaikainen taistelu systeemi ei oikein vetoa kyllä minuun. Jotta reaaliaikaisesta taistelusta saa hyvän täytyy sen myös olla hyvä. Itse olisin ennemmin vuoropohjaisen taistelun kannalla, jossa joukkoja liikutetaan ruudukossa. Joukkoja voisi johtaa ns. flag ship jolla voisi liikkua avaruudessa. Flag shipin mukana olisi taistelu aluksia, jolla itse taistelu käydään. Flag shippiin voisi ostaa parannuksia jne. sekä se voisi osallistua taisteluun käyttämällä erikois aseitansa joita voi käyttää vain harvoin ja ne kuluttaisi jotain pisteitä. Muuten todella hyvältä vaikuttaa. Itse tulisin innolla mukaan tähän projektiin. Voisin tehdä grafiikkaa ja auttaa pelimoottorin suunnittelussa ja toteutuksessa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by valscion »

lukutoukka wrote:eli tarvitsen seuraaviin osa-alueisiin henkilöt:
- Koodaus
- Musiikki
- Grafiikka (itse hoidan osan grafiikasta)
Eli itse olet keksinyt vain tarinan/juonen ja muut tekevät työn puolestasi? ...aika kummallista
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by Jare »

OonSuomesta wrote:
lukutoukka wrote:eli tarvitsen seuraaviin osa-alueisiin henkilöt:
- Koodaus
- Musiikki
- Grafiikka (itse hoidan osan grafiikasta)
Eli itse olet keksinyt vain tarinan/juonen ja muut tekevät työn puolestasi? ...aika kummallista
Luuletko, että pelinteko rajoittuu vain noihin kolmeen asiaan? Kyllä hän varmasti muutakin tulisi tekemään kuin tarinan ja osan grafiikoista.

Edit: Itse asiassa eihän siitä edes olisi kenellekään mitään haittaa, vaikka tiimissä yksi jäsen hoitaisi "vain tarinan/juonen". Jonkun sekin on tehtävä ja hän voi sitten olla projektissa "vähän pienemmässä roolissa" tms. Ei pelissä tarvitse lukea että peli on nimenomaan henkilön X tekemä. :) . Eli joku esittää ideoita ja jotkut lähtevät suunnittelemaan/toteuttamaan. Idean esittäjä voi sitten kanssa tehdä muutakin projektin eteen oman halunsa mukaan ja krediittimerkinnät tulee tehtyjen asioiden mukaan.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by Aavesoturi »

Voisin yrittää kaivaa Reaching for Starsin koodin esille ja pistää jakoon, jos siitä vaikka olisi jotain hyötyä, kun en nyt näköjään jaksa hieroa sitä tekoälyä enää paremmaksi. Se on kyllä osittain aika huonoa koodia, koska on alotettu kauan sitten, mutta sisältänee joitakin näppäriä funktioita; hieman saman tyylinen peli kun on kyseessä. Katselen sitä vaikka huomenna. edit: no eipä ole ehtinyt kun kävästä kotona - katellaan seuraavana päivänä.

EDIT: Esimerkkikoodit alueelta löytyy Aavesoturin koodeja -topikista
Last edited by Aavesoturi on Fri Jun 20, 2008 11:26 am, edited 2 times in total.
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by lukutoukka »

Jare wrote:Luuletko, että pelinteko rajoittuu vain noihin kolmeen asiaan? Kyllä hän varmasti muutakin tulisi tekemään kuin tarinan ja osan grafiikoista.

Edit: Itse asiassa eihän siitä edes olisi kenellekään mitään haittaa, vaikka tiimissä yksi jäsen hoitaisi "vain tarinan/juonen". Jonkun sekin on tehtävä ja hän voi sitten olla projektissa "vähän pienemmässä roolissa" tms. Ei pelissä tarvitse lukea että peli on nimenomaan henkilön X tekemä. :) . Eli joku esittää ideoita ja jotkut lähtevät suunnittelemaan/toteuttamaan. Idean esittäjä voi sitten kanssa tehdä muutakin projektin eteen oman halunsa mukaan ja krediittimerkinnät tulee tehtyjen asioiden mukaan.
Kyllä minä muutakin aijon tehdä jos vain taidoiltani pystyn ja on hyvä huomata, että jotkut ovat kiinostuneitakin tästä :) .
Sami The Great wrote:Kerrankin joku kiinnostava idea :) Itse olen tälläistä saman tapaista joskus suunnitellut myös. Reaaliaikainen taistelu systeemi ei oikein vetoa kyllä minuun. Jotta reaaliaikaisesta taistelusta saa hyvän täytyy sen myös olla hyvä. Itse olisin ennemmin vuoropohjaisen taistelun kannalla, jossa joukkoja liikutetaan ruudukossa. Joukkoja voisi johtaa ns. flag ship jolla voisi liikkua avaruudessa. Flag shipin mukana olisi taistelu aluksia, jolla itse taistelu käydään. Flag shippiin voisi ostaa parannuksia jne. sekä se voisi osallistua taisteluun käyttämällä erikois aseitansa joita voi käyttää vain harvoin ja ne kuluttaisi jotain pisteitä. Muuten todella hyvältä vaikuttaa. Itse tulisin innolla mukaan tähän projektiin. Voisin tehdä grafiikkaa ja auttaa pelimoottorin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Nuo flag shipit kuulostaisivat hyvältä ja muutenkin peli voisi olla vuoropohjainenkin. Tervettuloa mukaan projektiin.
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Tiimiä avaruusstrategian tekoon

Post by lukutoukka »

Noniin nyt projekti on alkanut ja saanut nimen The Monarch. Tiimi on melkeinpä koossa ja siihen kuuluvat minä Lukutoukka ja hoidan tällä hetkellä grafiikka puolta ja Sami The Great hoitaa ohjelmointia. Mutta nyt me tarvitsemme tiimiimme vielä jonkun musiikkia tekevän henkilön, sillä kumpikaan meistä ei osaa valitettavsti tehdä musiikkia. Peli itsestään on tuleva olemaan vuoropohjainen.


Pelistä ei ole tulossa minkäänlaista betaa, vaan aijomme julkaista sen valmiina tekeleenä.

PS: sori tuplapostaus.
Post Reply