näpytyspeliprojekti

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
jamon
Newcomer
Posts: 3
Joined: Mon Mar 05, 2012 5:51 pm

näpytyspeliprojekti

Post by jamon » Mon Mar 05, 2012 7:10 pm

Ajattelin alkaa tekemään super saiyan peliä. Ja samalla oppimaan ohjelmointia. Peli on aika yksinkertainen ja grafiikat teen itse.Mutta Tarvitsen apua koodaamisessa. Itselläni on unity 3.4. tein muutaman kuvan paintilla josta näkee suurinpiirtein etä mistä on kyse. Grafiikat tulee olemaan paremmannäköset. Voin itsekin koodata, mikäli joku neuvoo komentojen kanssa, ymmärrän ohjelmoitia mutten osaa kieltä :D


Pelin idea : Pelaaja on poika joka tajuaa olevansa supersaiyalainen sarjasta dragoballs , ja saavuttaakseen korkean energiatason pelaajan rämpyttää yhtä nappia mahdollisimman kovaa. http://www.youtube.com/watch?v=08mr8bkN_Nk seuraavilla tasoilla rämpytys vaatii ajoitusta ja tekniikkaa missä pelaaja taiselee muita supertyyppejä vastaan.Pääasiassa siis kovaa rämpytystä. pelissä on myös hyvä juoni :shock: Peli sijottuu nykypäivään ja on aika humoristinen.

Kertokaa mitä ootte mieltä ja onko halukkaita auttamaan ??
Attachments
supersayan.JPG
supersayan.JPG (24.96 KiB) Viewed 3041 times
super sayan comic.JPG
super sayan comic.JPG (53.9 KiB) Viewed 3041 times
realsupersaiyan.JPG
realsupersaiyan.JPG (29.13 KiB) Viewed 3041 times
super saiyan.JPG
super saiyan.JPG (90.12 KiB) Viewed 3041 times

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: näpytyspeliprojekti

Post by naputtelija » Tue Mar 06, 2012 9:02 pm

Minulla olisi muutama kysymys.

Kysymys 1: Kuinka vanha olet?

Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?

Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?

Seuraavaksi muutama ehdotus:

Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.

Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".

En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
Jos nyt suoraan sanotaan DragonBall on niin vammainen ja tylsä sarja että se oksettaa.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: näpytyspeliprojekti

Post by Awaclus » Tue Mar 06, 2012 10:05 pm

naputtelija wrote:Minulla olisi muutama kysymys.

Kysymys 1: Kuinka vanha olet?
Mitä merkitystä tällä on?
Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?
Niitä on, katsos, muitakin ohjelmointikieliä kuin pelkkä CoolBasic.
Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?
Mitä köyhää pelissä on? Eihän missään pelissä tehdä mitään muuta kuin näpytellään ja ehkä vähän liikutellaan hiirtä. Monissa peleissä myös taistellaan, kuten jamoninkin pelissä. On hyvä kysymys, että riittääkö motivaatio pelin tekemiseen ylipäätään, mutta jos saa idean, jonka kokee omaksi ideakseen (onhan noita yhden näppäimen pelejä nähty, mutta eivät ne yleisiä kuitenkaan millään muotoa ole), se pelkästään nostaa motivaatiota jatkaa pelin kehitystä.
Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.
Viestisi kielii siitä, että olet se sama henkilö, joka vähän aikaa sitten väitti homoseksuaalisuuden olevan mielisairaus. Ei tämä ole ollenkaan vaikeaa toteuttaa, täytyy vain hyödyntää muuttujia, ehtolauseita, looppeja ja muutamaa sisäänrakennettua funktiota. Tekstipeli itseasiassa on CoolBasicilla vaikeampaa toteuttaa kuin peli, jossa on liikkuva hahmo.
Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".
>kiireisiä opiskelijoita
>itsesi on iän perusteella peruskoulussa

Pelin teema on taisteleminen. Pelin idea taas on monipuoliset kontrollit yhdellä näppäimellä. Tämä on aika paljon enemmän kuin pelkkä "näpytys".
En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
On kenties totta, että koodia joutuu kirjoittamaan suhteellisen paljon ennen kuin peliä voi edes kunnolla testata, mutta jos ei koe tarvitsevansa jatkuvaa pelin testaamista koodatessaan, ei tuossa ole juuri mitään vaikeaa. Ja ilmeisesti kuitenkin halusit lytätä jamonin idean, koska hyvin pitkälti sillä tavalla teit, vaikka olisi ollut hyvin mahdollista jättää vaikka kommentoimatta kokonaan, jos ei edes ollut mitään muuta asiaa.
Jos nyt suoraan sanotaan DragonBall on niin vammainen ja tylsä sarja että se oksettaa.
No mitäs katsot sitä animeversiota. Ei vaadi edes kovin suurta japanilaisen kulttuurin tuntemusta tietääkseen, että Lucky Star ja Rurouni Kenshin ovat ainoat shonen-mangat, joiden animekäännöksiin kannattaa tutustua. Sarjakuvana Dragonball on ihan hyvä. Lisäksi, suosittelen katsomaan vaikkapa Elfen Liedin kaikki jaksot putkeen ja miettimään vasta sitten, oliko se Dragonball nyt kuitenkaan niin oksettava sarja.
Last edited by Awaclus on Tue Mar 06, 2012 10:13 pm, edited 2 times in total.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: näpytyspeliprojekti

Post by CCE » Tue Mar 06, 2012 10:08 pm

Hauska idea, mutta mikäli ensimmäinen taso on silkkaa silmitöntä nappuloiden rääkkäämistä, voi pelaajalle jäädä epäselväksi että loppupelissä vaaditaan rautaisen kunnon lisäksi taitoakin.

Yhdellä nappulalla pelattavat pelit ovat hyvää harjoitusta niin pelisuunnittelun että ohjelmoinninkin kannalta (olettaen ettei aikaisempaa ohjelmointikokemusta juuri ole), mutta varo ettet lähde tekemään liian suurta peliä turhan yksinkertaisella mekaniikalla.

Ja uskon että saat kyllä ohjelmointiapua täältä foorumeilta, sillä kuvailemasi peli ei kuulosta kovin vaikealta toteutettavalta.

Edit: Minäkin suosittelen katsomaan kaikki Elfen Liedin jaksot yhteen putkeen.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: näpytyspeliprojekti

Post by naputtelija » Wed Mar 07, 2012 12:16 am

Hetkinen.
(Miettii...)

Ei kun tietenkin. 10v db-fanit tehkööt mitä haluavat. En sekaannu. Voi sen sitten oppia kantapään kautta.
Kun aiheeseen päästiin, voisin myydä db-kirjat 16-42 sekä muutaman elokuvista kertovan kirjan. En tarvitse niitä enää.

Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
EDIT:

Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

jamon
Newcomer
Posts: 3
Joined: Mon Mar 05, 2012 5:51 pm

Re: näpytyspeliprojekti

Post by jamon » Wed Mar 07, 2012 1:38 am

naputtelija wrote:Minulla olisi muutama kysymys.

Kysymys 1: Kuinka vanha olet?

Kysymys 2: Sanoit osaavasi ohjelmointia, mutta et kieltä. Miten voi osata ohjelmointia muttei kieltä?

Kysymys 3: Viitsitkö oikeasti tehdä näin köyhän pelin?

Seuraavaksi muutama ehdotus:

Viestisi kielii siitä, ettet tiedä mistä aloittaa ohjelmointia. Älä aloita ohjelmointia tällaiselta pohjalta. Näin yleensä jos aloittaa, niin toteaa että projekti on mahdoton eikä se ikinä toteudu. Tee mielummin ensin tekstipeli, sitten etene liikuteltaviin hahmoihin ja seuraavaksi lisää ammuksia peliisi. Suosittelen painamaan f8 coolbasicissa.

Älä pyydä meidän apua tällaisiin peleihin. Suurin osa koko foorumin porukasta on joko kiireisiä opiskelijoita tai sitten työskentelevät joko ohjelmointifirmassa. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tehdä tämmöisiä. Tai jos on, pelillensä voisi keksiä paremman teeman ja idean kuin pelkkä "näpytys".

En halua lytätä ideaasi, mielestäni se ei vain ole oikein hyvä aloittelijoille. itse olen ohjelmoinut jo 2,5 vuotta coolbasicilla enkä vieläkään tiedä, miten tällainen oikeastaan voisi toteuttaa, tai edes mistä aloittaa.
Jos nyt suoraan sanotaan DragonBall on niin vammainen ja tylsä sarja että se oksettaa.
1. Olen 27
2. Tiedän miten ohjelmointikielet luodaan, mutten ole opiskellut kieliä/komentoja. Siis tiedän aikalilla mitä peli vaatii, mutta en osaa komentoja joilla paketin saa toimiin.
3. Haluan tehdä tämän pelin.

Unohdin mainita...Pelissä olis tarkoitus käyttää ehkä jopa kolmea tai neljääkin nappia, mutta enimmäkseen yhtä rämpytysnappia. Eli pelissä on myös taito-osuuksia, joista suoriutumalla saa bonuksia joilla voi helpottaa rämpytystä jatkossa. En ole katsonut Dragonball sarjaa eikä peli varsinaisesti sijoitu siihen.

Sitten pari kysymystä:

1.Kuka on "me"? ja kuinka monen puolesta puhuu?
2.Paljonko on suurin osa foorumista?

Guitar hero on myös erittäin köyhä näpytyspeli, josta ajattelin kopioida jotain , kuten alimmasta kuvasta näkyy :D

Tiedän mistä aloittaa: Peli koostuu monesta kohtauksesta, ja kohtaukset koostuu osista , jotka saa ohjelmointikielellä vuorovaikuttamaan keskenään. Eli ensimmäinen vaihe olisi luoda pohja toimintakohtaukselle joka olisi jotain niinkuin alin kuva. siinä on mittari joka nousee rämpyttämällä ja tarvitsee vastapaineen. Bonusosuus: eli tossa kuvassa esimerkkinä on 3 lisänappia A,B ja C joita painamalla oikeassa rytmissä saa pisteitä joilaa saa "nitrobuusteja" eli käyttämällä buusteja voi esimerkiksi heikentää vastapainetta eri tavoin. sitten on animaatiot jotka on sidoksissa mittariin ja tapahtumiin.

Ajattelin luoda peliin monta tälläistä kohtausta/leveliä jotka toimii aikalailla samanlailla mutta animaatiot on erilaisia ja voima-arvot muuttuu. Ja tietysti vs peli . hehe
Tarkoitus on tehdä näinkin yksinkertaisesta pelistä mahdollisimman koukuttava. Äänet ja grafiikat voin tehdä itse, voin myös koodata jos joku auttaa koodin kanssa.

Mutta siis haluan vain tietää että onko halukkaita auttamaan? Olis hauskempaa tehdä joknun kanssa.Ja kysykää tosiaan jos haluatte tietää enemmän. En haluais ihan kaikkea kirjoittaa tähän.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: näpytyspeliprojekti

Post by MetalRain » Wed Mar 07, 2012 11:24 am

Ihan virkistävän erilainen projekti näin cb foorumeilla. Kokeilin nopeasti väsätä pienen demon noista miten helppo rämpytykset on oikeastaan saada toimimaan. Välilyöntiä rämpyttämällä saa peruspisteitä ja numeroita 1-4 painamalla saa taitopisteitä jos putoava neliö osuu samaan aikaan kyseisen sarakkeen viivalle. Kuvien näyttäminen "välivideoina" ei ole mikään ongelma ja pienellä hiomisella vastustajankin tekeminen ei ole vaikeaa. Lähinnä haaste tulee siitä miten sulavasti saa grafiikan ja musiikin menemään käsikädessä räpytyksen kanssa. Toinen haaste onkin sitten se että miten siitä tehdään mielekästä pelaajalle.

Code: Select all

SCREEN 1024,768


Type note
    Field button
    Field toHit
End Type

Const keyAmount = 4
Global noteTimer
Global skillHits
Global baseHits
Dim key(keyAmount) 

Game()


Function Game() 
    
    Repeat 
    
        BaseButton() 
        SkillButtons(20,20)

        Color 0,255,0
        Box 200,20,baseHits*2,20,1
        
        Color 0,0,255
        Box 200,40,skillHits*5,5,1
        
        DrawScreen 
    
    Forever

End Function 


Function BaseButton() 

    keyDownTime = 50

    If KeyHit(57) Then key(0) = Timer()+keyDownTime : baseHits = baseHits +1

End Function 

Function SkillButtons(x,y)

    //consts
    buttomColumnWidth = 40
    buttonAreaHeight = 700
    buttonHitAreaStart = 530
    buttonHitAreaHeight = 20
    noteDropTime = 2000
    keyDownTime = 100
    
    noteSize = buttomColumnWidth/3

    //drop
    
    If (noteTimer < Timer()) Then
        noteTimer = Timer() + Rand(500,1000)
        n.note=New(note)
        n\button = Rand(1,keyAmount)
        n\toHit = Timer()+noteDropTime
    EndIf 

    //hit
    For i=1 To keyAmount
        If KeyHit(i+1) Then key(i) = Timer()+keyDownTime
    Next i

    //draw
    
    //base
    Color 64,192,255
    Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,1
    
    Color 255,255,255
    Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,0
    
    //hilight hit lanes
    
    Color 96,210,255
    For i=1 To keyAmount
        If key(i) > Timer() Then Box x+(i-1)*buttomColumnWidth,y,buttomColumnWidth,buttonAreaHeight-1,1
    Next i
    
    
    //hit line 
    Color 32,128,220
    Box x,buttonHitAreaStart,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonHitAreaHeight,1
    
    //middle lines
    Color 32,128,220
    For i=1 To keyAmount-1
        Line x+i*buttomColumnWidth,y,x+i*buttomColumnWidth,y+buttonAreaHeight-1
    Next i
    
    //notes
    
    For n.note = Each note
        Color 0,0,0
        If (n\toHit > Timer()) Then 
        
            nx = x+(n\button-1)*buttomColumnWidth+noteSize
            
            ny = y+(buttonHitAreaStart-buttonHitAreaStart * (Float(n\toHit-Timer())/float(noteDropTime)))
        
            If (n\toHit-Timer() < 100) Then 
            
                Color 255,255,255
                If (key(n\button) > Timer()) Then skillHits = skillHits + 1 : Delete n
                
            EndIf 
            
            Box nx,ny,noteSize,noteSize,1

        Else 
            Delete n
        EndIf 
        
    Next n
    
End Function

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: näpytyspeliprojekti

Post by Awaclus » Wed Mar 07, 2012 4:01 pm

naputtelija wrote: Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
Tämä on ymmärrettävää, sarjan sisältämä äärimmäinen ahdistavuus on monille liikaa.
EDIT:

Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.

Jos epäilit jamonin olevan trolli, miksi edes vastasit?
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

naputeli

Re: näpytyspeliprojekti

Post by naputeli » Fri Mar 09, 2012 6:09 pm

Chaosworm wrote:
naputtelija wrote: Enkä todellakaan katso jaksoakaan elffeniä.
Tämä on ymmärrettävää, sarjan sisältämä äärimmäinen ahdistavuus on monille liikaa.
EDIT:

Chaosworm, älä viitsi aina trollata trolleille.

Jos epäilit jamonin olevan trolli, miksi edes vastasit?
Ei. Epäilen itseni olevan rolli.

jamon
Newcomer
Posts: 3
Joined: Mon Mar 05, 2012 5:51 pm

Re: näpytyspeliprojekti

Post by jamon » Fri Mar 09, 2012 7:43 pm

N
MetalRain wrote:Ihan virkistävän erilainen projekti näin cb foorumeilla. Kokeilin nopeasti väsätä pienen demon noista miten helppo rämpytykset on oikeastaan saada toimimaan. Välilyöntiä rämpyttämällä saa peruspisteitä ja numeroita 1-4 painamalla saa taitopisteitä jos putoava neliö osuu samaan aikaan kyseisen sarakkeen viivalle. Kuvien näyttäminen "välivideoina" ei ole mikään ongelma ja pienellä hiomisella vastustajankin tekeminen ei ole vaikeaa. Lähinnä haaste tulee siitä miten sulavasti saa grafiikan ja musiikin menemään käsikädessä räpytyksen kanssa. Toinen haaste onkin sitten se että miten siitä tehdään mielekästä pelaajalle.

Code: Select all

SCREEN 1024,768


Type note
    Field button
    Field toHit
End Type

Const keyAmount = 4
Global noteTimer
Global skillHits
Global baseHits
Dim key(keyAmount) 

Game()


Function Game() 
    
    Repeat 
    
        BaseButton() 
        SkillButtons(20,20)

        Color 0,255,0
        Box 200,20,baseHits*2,20,1
        
        Color 0,0,255
        Box 200,40,skillHits*5,5,1
        
        DrawScreen 
    
    Forever

End Function 


Function BaseButton() 

    keyDownTime = 50

    If KeyHit(57) Then key(0) = Timer()+keyDownTime : baseHits = baseHits +1

End Function 

Function SkillButtons(x,y)

    //consts
    buttomColumnWidth = 40
    buttonAreaHeight = 700
    buttonHitAreaStart = 530
    buttonHitAreaHeight = 20
    noteDropTime = 2000
    keyDownTime = 100
    
    noteSize = buttomColumnWidth/3

    //drop
    
    If (noteTimer < Timer()) Then
        noteTimer = Timer() + Rand(500,1000)
        n.note=New(note)
        n\button = Rand(1,keyAmount)
        n\toHit = Timer()+noteDropTime
    EndIf 

    //hit
    For i=1 To keyAmount
        If KeyHit(i+1) Then key(i) = Timer()+keyDownTime
    Next i

    //draw
    
    //base
    Color 64,192,255
    Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,1
    
    Color 255,255,255
    Box x,y,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonAreaHeight,0
    
    //hilight hit lanes
    
    Color 96,210,255
    For i=1 To keyAmount
        If key(i) > Timer() Then Box x+(i-1)*buttomColumnWidth,y,buttomColumnWidth,buttonAreaHeight-1,1
    Next i
    
    
    //hit line 
    Color 32,128,220
    Box x,buttonHitAreaStart,buttomColumnWidth*keyAmount,buttonHitAreaHeight,1
    
    //middle lines
    Color 32,128,220
    For i=1 To keyAmount-1
        Line x+i*buttomColumnWidth,y,x+i*buttomColumnWidth,y+buttonAreaHeight-1
    Next i
    
    //notes
    
    For n.note = Each note
        Color 0,0,0
        If (n\toHit > Timer()) Then 
        
            nx = x+(n\button-1)*buttomColumnWidth+noteSize
            
            ny = y+(buttonHitAreaStart-buttonHitAreaStart * (Float(n\toHit-Timer())/float(noteDropTime)))
        
            If (n\toHit-Timer() < 100) Then 
            
                Color 255,255,255
                If (key(n\button) > Timer()) Then skillHits = skillHits + 1 : Delete n
                
            EndIf 
            
            Box nx,ny,noteSize,noteSize,1

        Else 
            Delete n
        EndIf 
        
    Next n
    
End Function
Olipas hyvin tehty. Nyt tarvii kyllä tunnustaa yksi asia, nimittäin en ollut tutustunut tähän foorumiin ennen kuin laitoin viestin. Nimittäin en tiennyt mikä on cool basic. nyt hävettää :oops: Traviikin tutustua tarkemmin cool basiciin.. menee muutama päivä, olen kyllä nopea oppimaan. Ja tosta koodista on todella paljon apua. Kiitos paljon kun näit vaivaa :mrgreen: Tää colbasic vaikuttaa kyllä aika hyvältä kieleltä.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: näpytyspeliprojekti

Post by Latexi95 » Fri Mar 09, 2012 8:11 pm

jamon wrote: Olipas hyvin tehty. Nyt tarvii kyllä tunnustaa yksi asia, nimittäin en ollut tutustunut tähän foorumiin ennen kuin laitoin viestin. Nimittäin en tiennyt mikä on cool basic. nyt hävettää :oops: Traviikin tutustua tarkemmin cool basiciin.. menee muutama päivä, olen kyllä nopea oppimaan. Ja tosta koodista on todella paljon apua. Kiitos paljon kun näit vaivaa :mrgreen: Tää colbasic vaikuttaa kyllä aika hyvältä kieleltä.
CoolBasic on kyllä kätevä tälläisiin kohtuullisen pieniin projekteihin. CoolBasicilla saat kyllä nopeasti aikaan jonkunlaisen version pelistä.

Jos nyt alat opetella CoolBasicia niin kannattaa kysyä neuvoa Tyhmät kysymykset -topicista (kysymyksen ei tarvitse olla tyhmä). Sieltä saat nopeiten vastauksen. ;)

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: näpytyspeliprojekti

Post by naputtelija » Fri Mar 09, 2012 9:59 pm

En minäkään aluksi ymmärtänyt mitä yritit tuossa ensimmäisessä viestissä tarkoittaa, mutta nyt kun tajusin niin onnea projektiin. Näyttää varsin hyvältä harjoitukselta.
EDIT:

Siksi kannattaakin aina suunnitella viestinsä hyvin, että saa kunnollisen ensivaikutelman.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests