Page 1 of 2

Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sun Jan 29, 2012 5:06 am
by Sisu
Hei vaan, tässä ois tekeillä online tyylinen simppeli peli.
Itse toimin graafikkona ja huolehdin yleisesti pelin ulkonäöstä, mallinnan, texturoin ja animoin. Samalla teen kenttäsuunnittelua ja muuta kivaa.
Tässä nyt on amatööriporukka alottanu vetämään projektia ja tiimiin tarvittaisiin ainakin koodaaja sekä henkilö joka ehkä tunisi UDK:n. Tietenkin muutakin pelimoottoria voidaan käyttää jos siltä näyttää.

Image

Itse pelistä hieman. Peliprojekti toimii nimellä Primitive Call.
Primitive Call on online tietokonepeli, jonka teemana on pohjoinen luonto, jossa pelattavana ovat sudet.
Peli pyrkii pysymään mahdollisimman luonnonmukaisena ja sudet pääsisivät toteuttamaan susien omia viettejä.

Maastot ovat lämpimistä lehtimetsistä aina hyytäviin vuoristoihin. Sudet saavat siis paljon valinnan varaa
omille elintiloilleen. Riistaeläimet vaihtuvat myös vuohykkeiden mukaisesti. Alueet myös vaihtuvat turvallisista
oleskelualueista aina jännittävämmistä hengenvaarallisiin. Pelissä tuleekin huomioida se mitä pelissä haluaa
tehdä ja valita pelialueensa sen mukaisesti.

Suden yksi tärkeimmistä vieteistä on huomioitu ja suunniteltu huolella, nimittäin metsästäminen.
Pelaajalla on vara valita mitä metsästää ja kuinka haastavaa se tulee olemaan. Metsästettävät lajit
ovat yhden puraisukerran saaliista, haastavampiin isompiin saaliseläimiin sekä niinkin vaativiin
jossa yksilön oma voima ei riitä, vaan tarvitaan apujoukkoja.

Syöminen ei kuitenkaan ole pelin elinehto, pelissä on myös vara pitää suttaan vaikka chat tarkoitukseen
eikä sillä ole pakonomaisia tarpeita.

Hahmogeneraattorissa pelaaja voi luoda monipuolisten valintojen avulla useammankin pelattavan hahmonsa aina
pennusta aikuiseen, sekä valita sukupuolen että joitain ominaisuuksia.

Onko pelissä sitten mitään pointtia? Eipä juuri. Pelaaja saa itse luoda oman jännityksensä peliin ja peli
tarjoaakin paljon monipuolista tekemistä. Paikka on juuri sopiva roolipelaajille sekä pelaajille, jotka
haluavat viettää villiä elämää virtuaalisessa ympäristössä. Peli on myös mielenkiintoisempi chat ympäristö kuin
perinteiset chat paikat.

Image

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Mon Jan 30, 2012 11:14 pm
by Sisu
Kiitos paljon! Grafiikka voi hieman kärsiä jos peliä pitää lähteä keventämään jos se pätkii mutta ei varmasti kauhean paljoa :) Tän tyylisiä pelejä on netissä ladattavana mutta niissä ei ole muuta kuin hahmon luonti ja jossakin kartassa hengailu. Kehitin ideaa paljon pitemmälle vain, mutta idean pohja ei vain ole täysin lähteny omasta päästä.
Tän pelin idea lähti siitä kun joskus kokeilin monta vuotta sitten Impressive Title nimistä peliä jossa tehdään leijonahahmoja ja se oli puhtaasti chat/rp peli ilman sen enempää. Lähin sillon kehittämään peliä susille koska sudet on itelle hyvin inspiroivia ja ne on yleisestikin joku ilmiö nettimaalimassa. Sitten tämä IT peli ei ollut mun mielestä muutenkaan riittävä tai koukuttava ja sitten lähin tosissani ajamaan tätä peli-ideaa eteenpäin koska mun mielestä tällainen peli tarvitsee jalansijan. Pelaajia luultavasti olisi riittämiin sillä tämä IT itsessään on täynnä pelaajia vaikka peli itessään ei ole sen kummosempi. :)
Kuulostan nyt kauheen mollaavalta muita kohtaan ja itseni ylistävältä, en sitä tässä halua korostaa! Haluan vain antaa ilmi sen että pelille tulisi olemaan käyttöä ainakin :D

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Mon Jan 30, 2012 11:35 pm
by Latexi95
Minuahan kiinnostaa tietysti kaikki projektit, mistä syystä varmaan olenkin hieman turhan paljonsakin mukana. En tiedä kuinka helppoa on UDK:ssa hahmojen animointi tai muu sellainen, mutta veikkaan että siinä kyllä riittää hommaa. Ja kun maailman pitäisi olla varsin suuri ja pelaajia on paljon serverin suunnittelukin on varsin haastavaa. Pikaisella googletuksella UDK:n netti ominaisuudet eivät ole sen muiden ominaisuuksien tasoisia ainakaan kun kysymys on isommista servereistä eli nettin yli viestinnässä pitää aika paljon väsätä, että sen saa toimimaan kunnolla.
Grafiikka on kyllä aivan upeaa ja näkisin kyllä mieluusti tuollaista grafiikkaa pelissä.
Tuen projektia täysillä henkisesti. :lol:

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 04, 2012 2:07 pm
by Sisu
Kiitos paljon molemmille infoamisesta! Cafu Engine kuulostas kyllä hyvältä vaihtoehdolta tähän. Kyllähän tässä hommaa riittääeikä kaikkea pääse edes varmasti toteuttamaan mutta ois hienoa että jos suurinpiirtein :) vois ladata ton Cafun ja vähän tutkailla jo valmiiksi miten ne toimii, käyttöliittymä ei näyttäs kauheasti poikkeavan UDK:sta nopealla katsauksella joka on hyvä vaan!

Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sun Feb 05, 2012 1:06 pm
by Ize
Juuh... Kuvakaappauksista päätellen pelistä on tulossa hieno. :) Olen kannatusjoukuissa tämän pelin valmistumisen puolesta. Mutta, mutta... Olisi kuitenkin mukava tietää että millä ohjelmalla teet 3D grafiikat jotka noissa screenshoteissa näkyvät?

Itsestäni ei ole varmaan koodaajaksi puuttellisten C++ taitojeni vuoksi.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sun Feb 05, 2012 3:40 pm
by Sisu
3D studio Maxia käytän, kiitos että ootte tukena tässä! :D

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sun Feb 05, 2012 3:58 pm
by Awaclus
Onnea projektiin minultakin, hienolta tosiaan näyttää tuo grafiikka. Toivottavasti tämä saadaan tehtyä loppuun asti ja kunnolla.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Thu Feb 09, 2012 11:24 pm
by Sisu
Toivotaan parasta! Hei jos joku tuntee ketään joka mahollisesti vois innostua tästä hommasta niin mainostaa saa eteenpäinkin! :D
Nakkaan tohon näytteen mimmosta ite animointi tulee olemaan, toi on hidastettu mutta eiköhän siitä selkoa saa:
Image

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Wed Feb 15, 2012 2:25 pm
by A133
tässä ois aika hyvä pelimoottori tätä mä suosittelen eniten ( http://www.youtube.com/watch?v=T4kyEW1z ... re=related )
ja tässä ( http://www.youtube.com/watch?v=WPRmmTDn ... ure=relmfu )
näitä on paljon ( http://www.youtube.com/watch?v=h5XahF-3 ... ure=relmfu ) aika aitoja munmielest selaappa itte. :D
grafiikkojen perusteella tulee hyvä peli paljonkohan siitä tienais?

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Thu Feb 16, 2012 11:10 am
by ItzRaines
Hienoa grafiikkaa on kyllä. Suorastaan kadehdittavaa. Omat pelini tökkäävät grafiikan teon laiskuuteen.. :? Toisiksi ylimmän kuvan maisemasta tulee mieleen Skyrim. Sen tapainen pelimaailma ei olisi huono idea. :D

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Thu Feb 16, 2012 5:09 pm
by Sisu
Kiitos, kaikki tommoset pelimoottori-ideat on tervetulleita, pitää sumplia mikä soveltuu tähän hommaan parhaiten :)
Pakko myöntää että pelaan Skyrimiä lähinnä hakiessa ideoita vaikka kyllähän se on loisto peliksi muutenkin osoittautunu! :D Se luonto siinä on niin mahtavaa ja kaunista ja siellä tykkää patikoida vaikka muuten vain!

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Fri Feb 17, 2012 2:00 am
by mavaan
No mää voin ainakin udk:lla lähtee yrittää tota jos vielä apuja tarttet :D Peliohjelmoinnista on monen vuoden tausta, ja omat projektit tyssää aina tohon grafiikkapuoleen :(

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Fri Feb 17, 2012 2:19 am
by mavaan
Mutta jos ei mahdottomuus ole niin Blitz3D:llä voin moottorin koodata myös, sillä huomattavasti parempi ku udk:lla. UDK:ta en ole nimittäin paljoa käyttänyt.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 2:30 am
by Sisu
Oi mahtavaa! Nakkaan sulle yksityisviestinä sähköpostin niin ollaan yhteyksissä :D Mä voisin alkaa tekemään selkeitä kuvia ja muuta mitä tarkemmin ottaen haetaan peliin. Tietenkin kaikkea ei välttämättä edes voida toteuttaa mutta olisi mahtavaa jos jotain! Ja mikä pelimoottori käy kuhan sillä saadaan homma tehtyä toimivaksi. :D

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 2:31 am
by Sisu
Ouch sulle ei vissiin voikaan lähettää yksityisviestiä, pistä kuitenkin sähköpostia osotteeseen slsu@hotmail.fi niin katellaan! :D

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 11:54 am
by Latexi95
Minä kyllä suhtautuisin hieman varauksella Blitz3D:n käyttöön. Kuitenkin ihan oma ohjelmointikielensä ja saattaa olla hieman rajoittava. En kyllä ole Blitz3D:n ikinä tutustunut, mutta itse kyllä pidän UDK:ta parempana vaihtoehtona. Siinä on fysiikkamoottorikin valmiina ja muutenkin kaikki tarvittava.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 12:01 pm
by Sisu
Mä en ite ole kuin tota UDK:ta kokeillut joten en tunne näitä muita, ois kuitenkin tärkeää että pelistä tulisi sellanen mitä on haettu, teen tänään screenshotteja siitä miltä peli tulee pelaajan silmistänäyttämään ja mitkä ominaisuudet siinä on jne :o katsotaan sitten miten se on toteutettavissa.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 12:22 pm
by Sami The Great
Jos oman pelimoottorin haluaa koodailla, niin itse suosittelisin OGRE3D:tä grafiikkaa varten. Olen parin vuoden aikana sillä kikkaillut kaikenlaista, ja todennut sen erittäin laadukkaaksi kirjastoksi. Ainut, että sitten koodaajan pitäisi osata C++:aa, mutta eiköhän sellainen esimerkiksi löytyisi vaikka OGRE:n foorumeilta, jotka ovat hyvin aktiiviset nekin.

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Sat Feb 18, 2012 12:26 pm
by Sisu
Ogrella ainakin on saatu aikaseen ihan pätösiä online pelejä joissa on aika paljon samoja ominaisuuksia joten se ainakin passaa kans :o

Re: Porukkaa online susipelin tekoon?

Posted: Tue Mar 13, 2012 8:45 am
by vilQuri
Eikös ogre ole pelkkä grafiikkamoottori? Eli sitten peliin pitäisi hoitaa erikseen fysiikat ja nettominaisuudet. Joten ainakin itse menisin tuon udk:n leiriin. Jos javaa taitavia löytyy voitte kokeilla myös tuota jMonkeyEngineä. Joka vaikuttaa aika helpolta lähestyä ja siinä pitäisi olla valmiiksi Bullet fysiikkaa varten j jotkin nettiominaisuudetkin. Muuten onnea projektiin ja on todellakin hienoa grafiikkaa.