Haukutaanko teitä nörteiksi?

Haukutaanko teitä nörteiksi?

Kyllä
44
39%
Ei
68
61%
 
Total votes: 112

nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by nevssons »

Mua ainakin haukutaan...
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by koodaaja »

Vastasin ei, koska mielestäni nörtiksi sanominen on suuremman luokan kehu. Sitä paitsi moista ei ole esiintynyt aikoihin. Paitsi (nörtti)kaverit minua nörtiksi sanovat, luonnollisesti - mitäpä sitä totuutta kiistämään.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by nevssons »

Mullakin haukkumistilanne menee yleensä näin:

Härö Häiskä: NÖRDE!
Minä: Mitä pahaa on olla nörtti!?
Härö Häiskä:Nörtit ei koskaan harrasta liikuntaa tai mitään tällästä!
Minä: Sehän sitten tarkottaa että mä en oo nörtti.
Härö Häiskä: Kuinni?
Minä: Koska mä satun harrastamaan karatea, airsoftia ja rulla luistelua!
Härö Häiskä menee sanattomaks
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by atomimalli »

Minulla päin myös nörtti on ennemmin kunnioitus kuin loukkaus.

Kyllä minä muistan kuulleeni itseäni kutsutun nörtiksi mutta se on yleensä ohjelmointitaitojeni kehumisen yhteydessä eikä siis ole kovin negatiivinen asia "haukkujakaan" taholla.
Nyt ei ole vähään aikaan kuulunut koska en ole tavannut suomalaisia pitkään aikaan perhettä lukuunottamatta :D

Lapissa päin nörtin merkitys on jotakuinkin kohdallaan, se on siis Coolia. Monista on mielenkiintoista että joku osaa ohjelmoida, kyse ei ole siis tietokoneella vietetysta ajasta/riippuvuudesta vaan taidoista.

Itse en pidä itseäni nörttinä.

Tälläinen ajatus visualisoitui minulle: olen kuilun pohjalla. se on tavallaan suppilo ja siinä on tikkaat. Mitä ylempänä on, sitä helpompi on mennä eteempäin(kuvaa siis osaamisen määrää ja mahdollisuuksia). Eteneminen tuottaa hyvää oloa mutta määränpäätä ei näy koska reuna on kaareva. Olen edennyt parisen kymmentä askelta mutta niitä on vielä mittaamattomasti jäljellä. Kuilun pohjalla olioitakin riittäisi vaikka millä mitalla ja edessä olioita myöskin, he vaan ovat eri kuiluissa. Coolbasic auttaa ensimmäisissä askeleissa mutta myöhemmin se moudostuu turhaksi taakaksi, tällä hetkellä minulla on tavoitteena saaada kaikki coolbasic projektit pois alta että eteneminen vauhdittuisi.
Alkoi tuntua ettei tuo enään liitykkään asiaan... mutta nörtti voi olla silloin kun ei enään näe kuilun pohjaa, se ei tarkoita sitä ettei näkisi coolbasicia koska se vai seurata perässä.
Nörtti voi myös olla muillakin aloilla kuin ohjelmoinnissa ja nörtin voi käsittää kovin eri tavoilla, tämä on minun asteikkoni.

Jos joku ihmettelee että miten tuo äsköinen syntyi niin olen menossa juuri nukkumaan ja ajatukset vähän vaeltelee epätavallisesti :D

Eli en pidä itseäni nörttinä vaikka sitä joskus kuulee.
Siiseli
Newcomer
Posts: 14
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:27 am

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Siiseli »

Miten niin "haukutaan"?
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Bambi »

Yleensä otan haukut kunnianosoituksina, mutta se äänensävy ja tapa jolla tuo ilmaistaan erottelee haukkumisen ja kunnianosoituksen.
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by porzi »

Nykyään ei enää juurikaan ole nörtiksi haukuttu. Varmaankin sen takia, että olen nykyään pitänyt yleensä matalaa profiilia tietokonetaidoistani, vaikkakin joskus edelleen innostun selittämään (lähinnä kavereille).

Olen samaa mieltä aiempien postausten kanssa siitä, että nörtiksi kutsuminen ja haukkuminen on eri asia. Riippuu äänensävystä, asiayhteydestä jne.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Awaclus »

Haukutaan, joskin hyvin leikkimielisesti kaverien taholta, ja sen lisäksi otan ne kunnianosoituksina, ja kun pitkään aikaan en ole saanut muuta aikaiseksi kuin pelattua määtsik the kätherinkiä niin ovat ne nörtiksi kutsumisetkin alkaneet jo vaipua pois. Etenkin kun ortostaattisen hypotonian takia en voi olla kuin päivässä kaksi tuntia koneella... Vastaampa että ei, ei haukuta.
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Henkru »

Kaverit kyllä aina silloin "haukkuvat" leikkimielisesti, mutta yleensä ihan kutsutaan ihan hyvässä mielessä nörtiksi.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by anttipanda »

Kun kasvaa isoksi, niin kukaan ei enää kehtaa haukkua päin naamaa.
OoO
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Arska »

Kyllähän minua nörtiksi haukutaan, mutta pidän sitä ihan vain kehuna.

Tämmöinen riimi minulle sanottiin :D :
Arska on h*mo, vaikka luulee olevansa tietokone pomo.
Image
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Pettis »

/me on nörtti
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Koodiapina »

Mua haukutaan kyllä vähän pahemmilla nimillä joten vastasin "ei".
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by CCE »

Todellakin, ennen hieman useammin, mutta nyt on viime aikoina vähentynyt.
Mutta sitä voi miettiä kumpi on nöyryytettävän asemassa jos toinen parkuu vieressä "Vähäksä sä oot nörtti!" ;)
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by nevssons »

atomimalli wrote:Minulla päin myös nörtti on ennemmin kunnioitus kuin loukkaus.

Kyllä minä muistan kuulleeni itseäni kutsutun nörtiksi mutta se on yleensä ohjelmointitaitojeni kehumisen yhteydessä eikä siis ole kovin negatiivinen asia "haukkujakaan" taholla.
Nyt ei ole vähään aikaan kuulunut koska en ole tavannut suomalaisia pitkään aikaan perhettä lukuunottamatta :D

Lapissa päin nörtin merkitys on jotakuinkin kohdallaan, se on siis Coolia. Monista on mielenkiintoista että joku osaa ohjelmoida, kyse ei ole siis tietokoneella vietetysta ajasta/riippuvuudesta vaan taidoista.

Itse en pidä itseäni nörttinä.

Tälläinen ajatus visualisoitui minulle: olen kuilun pohjalla. se on tavallaan suppilo ja siinä on tikkaat. Mitä ylempänä on, sitä helpompi on mennä eteempäin(kuvaa siis osaamisen määrää ja mahdollisuuksia). Eteneminen tuottaa hyvää oloa mutta määränpäätä ei näy koska reuna on kaareva. Olen edennyt parisen kymmentä askelta mutta niitä on vielä mittaamattomasti jäljellä. Kuilun pohjalla olioitakin riittäisi vaikka millä mitalla ja edessä olioita myöskin, he vaan ovat eri kuiluissa. Coolbasic auttaa ensimmäisissä askeleissa mutta myöhemmin se moudostuu turhaksi taakaksi, tällä hetkellä minulla on tavoitteena saaada kaikki coolbasic projektit pois alta että eteneminen vauhdittuisi.
Alkoi tuntua ettei tuo enään liitykkään asiaan... mutta nörtti voi olla silloin kun ei enään näe kuilun pohjaa, se ei tarkoita sitä ettei näkisi coolbasicia koska se vai seurata perässä.
Nörtti voi myös olla muillakin aloilla kuin ohjelmoinnissa ja nörtin voi käsittää kovin eri tavoilla, tämä on minun asteikkoni.

Jos joku ihmettelee että miten tuo äsköinen syntyi niin olen menossa juuri nukkumaan ja ajatukset vähän vaeltelee epätavallisesti :D

Eli en pidä itseäni nörttinä vaikka sitä joskus kuulee.
Oma suppiloni on tukossa!
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by MaGetzUb »

Pohjanmaalta kun olen niin ei kukaan uskalla koskaan mua nörtiksi haukkua... Enkä ole nörtti olen vain keskivertoinen tietokoneen käyttäjä ;)
Eli kaverit vain kutsuu minua nörtiksi...
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Khamûl »

ala-asteella joutui hokemaan ihmisille tuhansia kertoja ettei nörtti ja hikari tarkoita samaa, en ollut silloin kumpikaan, mutta niitä lensi silti useita kertoja viikossa...
nykyään aina kun pikkuveljeni näkee minut koneella tulee "vi*#n nörtti taas tuijotat sitä ruutua!" tai vastaavaa....
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Szanne »

Ei kukaan uskalla sanoa minulle niin, mutta sanon silti, että ei ole paha olla nörtti, sillä se ei ole haukkumasana. Kavereiden mielestä nörtti tarkoittaa enemmän koulussa pärjäävää kuin tietokone ihmistä.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by Ris »

Eipä ole kukaan haukkunut nörtiksi. Tosin pidän itseäni nörttinä.

Oikeastaan, omasta mielestäni "nörtti" on kunnianosoitus jos sen sanoo oikealla tavalla eikä väärällä tavalla.
Tyyliin kohteliaasti.
dem0
Newcomer
Posts: 43
Joined: Wed Mar 19, 2008 7:36 am

Re: Haukutaanko teitä nörteiksi?

Post by dem0 »

Ei, enpä ole moista kuullut moneen monituiseen vuoteen, eli en varmaankaan sitten alakoulun viidennen luokan. Tällöin kaverit joskus nörtiksi sanoivat, mutta se johtui siitä että selitin innoissani asioista joista en itsekään tajunnut hölkäsen pöläystä. <_<

Ja omasta mielestäni 'nörtti'-sanan negatiivisuus riippuu täysin sanojasta.
Post Reply