Minkä ikäinen koodari olet?

Ikäsi?

Poll ended at Sun Oct 05, 2008 9:28 pm

10-13
39
27%
14-17
90
61%
18-21
12
8%
22-25
3
2%
Vanhempi
3
2%
 
Total votes: 147

Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Koodiapina »

9 vuotta :D ...Kohta 10.
Last edited by Koodiapina on Mon Nov 03, 2008 5:11 pm, edited 3 times in total.
jarvinen
Newcomer
Posts: 43
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location: Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by jarvinen »

16.9.1993 eli 14 olen. CB-piireissä ollut vanhoille foorumeille rekisteröitymisestäni lähtien eli 31.3.2005.
Down with the clown.
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Dande »

92-vuoden talvimallistoon kuulutaan, eli toistaiseksi 15 vuotta on ikää päässyt kertymään. Peliohjelmoinnin aloitin 2004 vuonna CoolBasicillä. Foorumeille kuitenkin rekisteröidyin vasta myöhemmin. Sitä ennen olin hieman ohjelmoinut C:llä.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Aavesoturi »

20; cb:tä käyttänyt 2004 kesästä asti ja koodannut sillä ehkä noin puolen tusinaa valmista peliä, keskeneräisiä sitäkin enemmän.
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by jabanii »

Syntynyt 27.04.1992.

Aloitin nettisivujen tekemisen ensin 9 -vuotiaana Frontpage Expressillä (Win98 CD:llä). Vähän ajan päästä aloin huomata, ettei sillä FrontPagella saa mitään kunnon jälkeä, joten aloitin sitten HTML:n opettelun.

Jatkoin HTML:llä koodaamista vielä 12 -vuotiaaksi asti, kunnes 23 joulukuuta tutkiskelin Microbitin romppua, ja menin etsimään uusia HTML editoreja, kunnes silmiini pisti CoolBasic. Olin ennen kokeillut Game Makeria ja The Games Factorya, mutta en osannut käyttää niitä, joten ajattelin ettei siitä nyt mitään tulisi. Päätin kumminkin kokeilla, sillä esittelyssä sitä sanottiin aloittelijoille sopivaksi ja sisältää Suomenkielisen manuaalin. Aloin sitten kokeilemaan ja huomasin, että se onkin monta kertaa helpompaa kuin Drag and Drop -ohjelmien käyttäminen. Siitä se alkoi!

Liityin foorumeille 14.06.2005.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Awaclus »

jabanii wrote: Aloin sitten kokeilemaan ja huomasin, että se onkin monta kertaa helpompaa kuin Drag and Drop -ohjelmien käyttäminen.
Minäkin olen käyttänyt sekä Game Makeria että QBasicia 9-vuotiaasta lähtien, ja olen sitä mieltä, että vaikka QB ei olekaan pelien tekoa varten erityisesti suunniteltu ohjelmointikieli, se on silti paljon helpompi kuin Game Maker. Gamemakerissa nimittäin hieman turhan helposti joku tietty kohta unohtuu, ja sitten ei enää muista missä kohtaa virhe on...
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Olen 14v mutta enpä olekkaan koodari vaan graafikko. :D (offtopic??) ^^´
Every Legend Has A Start!
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Misthema »

Heinäkuussa 1989 olen syntynyt, eli 18 vuotias. Neljä vuotta tullut CB:n parissa vietettyä.
Foorumeille liittynyt 19.12.2004
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Bambi »

-95 olen syntynyt ja "ohjelmointiurani" alkaa vuodesta 2005, jolloin olin siis 10 vuotta: ensin frontpagella rumia sivuja ja sen jälkeen HTML:län opiskeluun.
Seuraavaksi CSS ja sitten teinkin (teen vieläkin) jo suht hienoja layoutteja photoshopilla. =) Seuraavaksi kuvioihin astuu Gamemaker, jolla yritän väsätä jotain, mutta eihän siitä mitään tule.
Sitten väsäilin flashilla kunnes löysin CoolBasicin. Sillä värkkäilin, mutten silti foorumeille rekannut.
Seuraavaksi tulee PHP, jota osaan jo hyvin. Sen jälkeen koitan kaikki mahdolliset kielet (QBasicista Javaan), kunnes osuu oikeaan: nyt harjoittelen C++ ja grafiikkakirjastona toimii SDL.
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Valtzu »

Olen vuosimallia -92, tällä hetkellä 15,88v.

Itse olen hieman yllättänyt siitä, miten nuoria täältä foorumilta löytyy...
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Akatsuki »

13... Täytän 13 tammikuuta 14!
Eli syntynyt olen 13 ensimmäistä 1994!
Älä kysy multa!
kaarle
Newcomer
Posts: 20
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:27 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by kaarle »

16- vuotias olen nyt ja ylihuomenna 17!! 8-) Syntynyt siis 1991.

Eipä itselläni ollut paljoa kokemusta ohjelmoinnista ennen CB:tä. Suunnilleen 2 vuotta olen Cb:n parissa hyörinyt. Tuntuu paljon pidemmältä ajalta... :?
Käväseppä tässä välissä sivuillani :)
-
Kisuli's Great Adventure: The Three Diamonds on valmis!
-
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Pettis »

Enpä ollutkaan tänne mitään vastannut, vaikka pollin olin käynyt ruksailemassa.

Noh, jos tässä jonkin verran itsestä, niin syntynyt vuonna -85. Siitä sitten jokainen laskekoon iän.

Tietokoneiden parissa olen värkkäillyt kohta varmaan puolet iästäni. Ohjelmointi alkoi joskus 10 vuotta sitten erilaisilla Basic-varianteilla. Ensimmäiset ohjelmat opeteltiin tekemään QBasicin sisäisen helpin kautta ja sitten myöhemmin jotain 80-luvun wanhoja kirjoja apuna. Ei siitä tahtonut tulla mitään, kun ei silloin lapsukaisena edes englantia osannut kunnolla, mutta sisulla sitä tuli jatkettua eteenpäin, kun ei ollut nettiä tai muita ohjelmoivia tuttuja. Sitten webbisivuja, lisää erilaisia ohjelmointikieliä, kuten C:tä, Pascalia, Delphiä. Javaakin kokeilin joskus kauan sitten, mutta kun olio-ohjelmointi ei ollut tuttua, niin eihän siitä mitään tullut.

Nykyisin sitten ihan opiskelen alaa ammattikorkeakoulussa ohjelmistotekniikan koulutusohjelmassa. En ole vielä löytänyt sitä tiettyä softapuolen juttua mikä veisi kokonaan mukanaan. Webbijuttuja väsäilen ajankuluksi, mutta paljonkin mukavempia juttuja on tullut tehtyä.

Tähän loppuun on pakko pistää perushuomautukseni: (X)HTML ja/tai CSS eivät ole ohjelmointikieliä, vaan kuvauskieliä. Niillä ei voi tehdä minkäänlaista toiminnetta/logiikkaa.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by MaGetzUb »

Mä oon syntyny 31.1.1995 (Oho meinasi tulla 1955 :D)
Täälä on tod. nuorta porukkaa. :O Itte oon ruvennu jo haikaalee C++:ssaa mutta on liia pappa vauhtine netti. :(
Ei saa ladattua.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Raspful »

Itse olen syntynyt 8.2.1995. CB:n parissa olen muutaman vuoden puuhaillut (yli 3, mutta tarkkaa en muista). Mitään kunnollista en ole saanut aikaan, koska opettelu on ollut hieman vaihtelevaa(voin koodata kuukauden aktiivisesti ja olla kaksikuukautta koodaamatta yhtään). Grafiikan teko luonnistuu paremmin, mutta on tässä vielä aikaa sitä koodaamistakin opetella (jonkun testin mukaan vielä 60 vuotta kuolemaan :D ).
Itsekin yllätyin porukan nuoruudesta...
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Mysterius Coder »

programmer of DSG wrote:Itte oon ruvennu jo haikaalee C++:ssaa mutta on liia pappa vauhtine netti. :(
Ei saa ladattua.
Lainaa kirjastosta c++ opas. Niiden mukana tulee yleensä cd jossa on joku versio.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
erasmies
Newcomer
Posts: 2
Joined: Mon Sep 17, 2007 4:04 pm

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by erasmies »

programmer of DSG wrote:Mä oon syntyny 31.1.1995 (Oho meinasi tulla 1955 :D)
Täälä on tod. nuorta porukkaa. :O Itte oon ruvennu jo haikaalee C++:ssaa mutta on liia pappa vauhtine netti. :(
Ei saa ladattua.
Jos ei ole liian suurta tarvetta IDE:lle ja debuggerille, lataa pelkkä kääntäjä. Ohjelmoiminen onnistuu hyvin pelkällä kääntäjä + tekstieditoricombolla, mutta debuggerin puuttuminen on vähän huono juttu.

Mutta jos nettiyhteytesi ei ole aivan toivottoman hidas, suosittelen ladattavaksi IDE:ksi Code::Blocksin, joka vie ilman kääntäjää vain vajaat 4 megatavua.
Nykyään maleksin täälläkin nimimerkillä dem0, joten tähän accountiin on turha yrittää ottaa yhteyttä.
nixe
Newcomer
Posts: 21
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:47 pm
Location: Haapavesi
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by nixe »

Harakka wrote:Nixe taitaa olla yksi vanhimmista.
Hahhah :lol: Kyllä, olen vanha kuin saapas. Pistetää ny vähän vielä AnttiPandaa paremmaksi ja heitetään kokonaan eri vuosikymmenelle, eli vuosimalli on -79. Kai minua voi sitten pitää myöhäisherännäisenä, koodaamisen suhteen. Vaikka sitä tulikin jo yläasteiässä harrasteltua satunnaisesti niin varsinainen kiinnostus kodailuun heräsi vasta josku kymmenen vuotta sitte (98-99) (tuntee muuten itsensä vanhaksi kun kaikesta oleellisesta alkaa olla kymmenen vuotta :geek: ).

Nykyisellään on tosin kaikki turha koodailu pyritty minimoimaan. Joskin muutama oma projekti on jatkuvasti käynnissä ja tuo CBcorner:n uudistus on harkinnassa (jos vain jostakin aikaa riittäisi). Nykyisellään koodailut painottuu kuitenkin webbipuolelle ja CoolBasicin käyttämisestä on niin kauan aikaa ettei edes jaksa muistaa (osanneeko tuolla mitään enää tehdäkään ;) )

ps. Hoh, kylläpä puski hymiötä tähän viestiin. :oops:
p33l0mp1 kuin k0ulul41n3n
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by MikkoK »

18.01.-94 syntynyt eli 14 vuotta.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Bajaxo
Newcomer
Posts: 47
Joined: Fri Aug 01, 2008 3:49 pm
Contact:

Re: Minkä ikäinen koodari olet?

Post by Bajaxo »

vanha kunnon 94 on tämän nickin takana...
Bajaxo Productions -CoolBasic games from year 2008!

Image
Post Reply