Viikkokisa MMX+I

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

temu92 wrote:luovutusvoitto VesQ:lle?
Ah, mikäs sen parempi päätös ensimmäiselle viikkokisaosallistumiselle... Luovutusvoitto.

Blah.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

Eipäs hoppuilla!!!!
Tässä on oma tuotokseni: AstroGolf!
Peli ei ole vielä lähellekkään valmis, ja ekasta levelpackista puuttuu vielä yksi kenttä, mutta osallistun silti:
Yritä saada pallo maalirinkulaan mahdollisimman vähillä lyönneillä. Eli golfia. Tehtävää vaikeuttaa hieman erilaiset fysiikat ;) Koodissa on myös aiemmin tehtyä tekstiä seassa muutaman funkkarin verran, tuomaroikaa onko se liikaa, mielestäni ei pitäisi olla (ChangeColor muokattuna SDK:sta, Linesintersect muokattuna CBKK:sta, avaruustausta omani).
Kontrollit:

Code: Select all

Hiiri + ykkösnäppäin/nuolet: aseta lyönnin suunta/voimakkuus
Hiiri + kakkosnäppäin/WASD: siirrä kameraa
Space: Lyö, pysäytä lyöntimittari.
Esc: Pause, peruuta lyöntimittari
Screeni:
Ekan levelpackin viides kenttä, "Small step"
Ekan levelpackin viides kenttä, "Small step"
ScreenShot.png (51.29 KiB) Viewed 9318 times
Ja ei kun golfaamaan ;)
EDIT:

Täältä uusin versio.

Last edited by axu on Wed Sep 01, 2010 7:19 pm, edited 2 times in total.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Asd mukava nyt tajuta että noitten waypointtien tarkistus kusee ja pelikokemus kusee samalla. Blah.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

VesQ wrote:Asd mukava nyt tajuta että noitten waypointtien tarkistus kusee ja pelikokemus kusee samalla. Blah.
Itselläni tätä ei ilmentynyt. Tai ehkä en saanut palloa tarpeeksi kovaan vauhtiin? Kannattaa tehdä tarkistus LinesIntersect funktiolla, ota vaikka mallia Astrogolfin maalitunnistuksesta ;)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by SPuntte »

Vai tarkoittikohan VesQ sitä, että "porteista" voi kulkea myös "takaperin", ja peli hyväksyy sen yhtäläillä? Tämän voisi korjata laskemalla pallon nopeusvektorin skalaariprojektion portin normaalivektorilla. Tulos on positiivinen, jos pallo liikkuu portin normaalin suuntaan, tai negatiivinen, jos se likkuu normaalin suuntaa vastaan. Tätä menetelmää käyttäessä täytyy huomata se, että janalla on ensinnäkin kaksi eri normaalivektoria (oikea- ja vasenkätinen), ja että normaalivektorin osoitussuunta riippuu janan "kulkusuunnasta" eli missä järjestyksessä waypoint-portin koordinaatit on määritelty.

Itse koin myös ohjaamisen turhauttavan vaikeaksi, ja siksi kiinnostus peliin lopahti hyvin nopeasti. Ohjaamista vaikeutti entisestään pallon kimmoisuus. Ehdotankin, että rakennat peliin jonkin uramoodin tapaisen tai vastaavia "ratapaketteja", kuten axun golfissa. Tällä tavalla ensimmäiset radat voi tehdä hyvinkin helpoksi, jolloin pelaaja ei saman tien turhaudu pelin vaikeuteen ja oppii ohjaaman palloa paremmin.

Kimmoisuuden vähentämisen lisäksi helpommissa radoissa voisi yksinkertaisesti olla pienempi painovoima, jolloin pallo liikkuisi hitaammin ja sen kontrollointi olisi helpompaa, vaikka painovoiman voimakkuus olisi tapissaan. Hiiriohjaus olisi myös potentiaalinen vaihtoehto, tosin pelin idea muuttuisi jonkin verran. Palloon vaikuttava painovoima olisi tällöin pallosta hiiren suuntaan ja sen voimakkuus olisi verrannollinen pallon ja hiiren etäisyyteen tai - jos vaikeusastetta haluaa korottaa - etäisyyden neliöön tms. potenssiin.
EDIT:

Vielä piti sanomani, että suurilla nopeuksilla pallo meni joskus seinästä läpi, ja jos ympyrä-jana -törmäystarkistusta kaipaa, löytyy allekirjoituksestani linkki erääseen toteutukseen ;)

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

axu wrote:
VesQ wrote:Asd mukava nyt tajuta että noitten waypointtien tarkistus kusee ja pelikokemus kusee samalla. Blah.
Itselläni tätä ei ilmentynyt. Tai ehkä en saanut palloa tarpeeksi kovaan vauhtiin? Kannattaa tehdä tarkistus LinesIntersect funktiolla, ota vaikka mallia Astrogolfin maalitunnistuksesta ;)
Jaa, no kai se oli sitten joku kehittäjän itsensä ongelma pelkästään :D. Itselläni kun ei oikein kaikki waypointsit hävinneet vaikka niiden läpi meninkin.
SPuntte wrote:Vai tarkoittikohan VesQ sitä, että "porteista" voi kulkea myös "takaperin", ja peli hyväksyy sen yhtäläillä? Tämän voisi korjata laskemalla pallon nopeusvektorin skalaariprojektion portin normaalivektorilla. Tulos on positiivinen, jos pallo liikkuu portin normaalin suuntaan, tai negatiivinen, jos se likkuu normaalin suuntaa vastaan. Tätä menetelmää käyttäessä täytyy huomata se, että janalla on ensinnäkin kaksi eri normaalivektoria (oikea- ja vasenkätinen), ja että normaalivektorin osoitussuunta riippuu janan "kulkusuunnasta" eli missä järjestyksessä waypoint-portin koordinaatit on määritelty.
Ei, tuota en tarkoittanut. Itselläni vain välillä pallo meni waypointseista läpi ilman sen rekisteröitymistä.
SPuntte wrote:Itse koin myös ohjaamisen turhauttavan vaikeaksi, ja siksi kiinnostus peliin lopahti hyvin nopeasti. Ohjaamista vaikeutti entisestään pallon kimmoisuus. Ehdotankin, että rakennat peliin jonkin uramoodin tapaisen tai vastaavia "ratapaketteja", kuten axun golfissa. Tällä tavalla ensimmäiset radat voi tehdä hyvinkin helpoksi, jolloin pelaaja ei saman tien turhaudu pelin vaikeuteen ja oppii ohjaaman palloa paremmin.
Hyvä idea. Tarkoitus olikin tehdä näin, mutta aika karttojen tekemiseen hupeni ja väsäsin nuo kaksi karttaa vain hyvin pikaisesti.
SPuntte wrote:Kimmoisuuden vähentämisen lisäksi helpommissa radoissa voisi yksinkertaisesti olla pienempi painovoima, jolloin pallo liikkuisi hitaammin ja sen kontrollointi olisi helpompaa, vaikka painovoiman voimakkuus olisi tapissaan. Hiiriohjaus olisi myös potentiaalinen vaihtoehto, tosin pelin idea muuttuisi jonkin verran. Palloon vaikuttava painovoima olisi tällöin pallosta hiiren suuntaan ja sen voimakkuus olisi verrannollinen pallon ja hiiren etäisyyteen tai - jos vaikeusastetta haluaa korottaa - etäisyyden neliöön tms. potenssiin.
Voisi tehdä kaksi pelimoodia vaikkapa juu, joista toinen olisi tuo hiiriohjaus ja toinen näppäimillä. Se nimittäin vaihtaisi todellakin pelin ideaa.
SPuntte wrote:Vielä piti sanomani, että suurilla nopeuksilla pallo meni joskus seinästä läpi
Joo, suuremmat nopeudet nyt vähän pilasivat tuon, tiesin sen alusta asti. Käytin JAtothrimin PixelCollisionLibiä tarkistaakseni homman, mutta luonnollisesti kun pallo liikkui tarpeeksi monta pikseliä kerrallaan se voi hieman kusta. Ei ollut aikaa laittaa
SPuntte wrote:ja jos ympyrä-jana -törmäystarkistusta kaipaa, löytyy allekirjoituksestani linkki erääseen toteutukseen ;)
Tarkistappa tuo minun pelini koodi ;). Käytän tuota tuotostasi jo :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

Oho, tullut joskus identtinen tuplapostaus tehtyä...
Last edited by valscion on Thu Mar 24, 2011 12:27 am, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by Pate5 »

VesQ wrote:Asd mukava nyt tajuta että noitten waypointtien tarkistus kusee ja pelikokemus kusee samalla. Blah.
Huomasin tämän jo aikaisemmin, mutta en jaksanut postata. Eli jos waypointeista kulkee liian nopeasti, ohitus ei rekisteröidy. Huomasit varmaan sen itsekin, mutta kerron nyt sen näin yleisenä varoituksena.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by SPuntte »

Pate5 wrote:Eli jos waypointeista kulkee liian nopeasti, ohitus ei rekisteröidy.
Ja tämähän on helposti ja lähes aukottomasti korjattavissa siten, että tutkitaan, leikkaavatko waypoint-jana sekä pallon nykyisen ja edellisen sijainnin yhdysjana keskenään.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by valscion »

SPuntte wrote:
Pate5 wrote:Eli jos waypointeista kulkee liian nopeasti, ohitus ei rekisteröidy.
Ja tämähän on helposti ja lähes aukottomasti korjattavissa siten, että tutkitaan, leikkaavatko waypoint-jana sekä pallon nykyisen ja edellisen sijainnin yhdysjana keskenään.
asdfgsadsd. Kiitos yksinkertaisesta ratkaisusta, joka olisi tietysti pitänyt itsekin jo tajuta :F
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

VesQ wrote:
SPuntte wrote:
Pate5 wrote:Eli jos waypointeista kulkee liian nopeasti, ohitus ei rekisteröidy.
Ja tämähän on helposti ja lähes aukottomasti korjattavissa siten, että tutkitaan, leikkaavatko waypoint-jana sekä pallon nykyisen ja edellisen sijainnin yhdysjana keskenään.
asdfgsadsd. Kiitos yksinkertaisesta ratkaisusta, joka olisi tietysti pitänyt itsekin jo tajuta :F
...Ja tähän juuri käy se LinesIntersect funktio, jonka aiemmin mainitsinkin(en vain älynnyt selittää mihin sitä käytetään :| ).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by SPuntte »

axu wrote:
VesQ wrote:asdfgsadsd. Kiitos yksinkertaisesta ratkaisusta, joka olisi tietysti pitänyt itsekin jo tajuta :F
...Ja tähän juuri käy se LinesIntersect funktio, jonka aiemmin mainitsinkin(en vain älynnyt selittää mihin sitä käytetään :| ).
*KÖH*
Tässä olisi erään foorumilaisen tekemä hieman optimoidumpi versio, mikäli ymmärsin oikein, ettet tarvitse leikkauspisteen koordinaatteja ;)
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Viikkokisa MMX+I

Post by axu »

SPuntte wrote:
axu wrote:
VesQ wrote:asdfgsadsd. Kiitos yksinkertaisesta ratkaisusta, joka olisi tietysti pitänyt itsekin jo tajuta :F
...Ja tähän juuri käy se LinesIntersect funktio, jonka aiemmin mainitsinkin(en vain älynnyt selittää mihin sitä käytetään :| ).
*KÖH*
Tässä olisi erään foorumilaisen tekemä hieman optimoidumpi versio, mikäli ymmärsin oikein, ettet tarvitse leikkauspisteen koordinaatteja ;)
Ohhoh, oliko LinesInterSect SDK:sta :o Minä kun muistelin napanneeni sen CBKK:sta :P
Vaihdoinpas sitten sen SDK-funktion tuohon. Kiitän erästä foorumilaista ;)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply