Viikkokisa MMX - Paletti

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by Ruuttu »

No juu, tottahan se on että ei ketään kiinnosta äänestää jos se alkaa muistuttaa ihan oikeaa työtä. Voisi silti ihan hyvin tehdä niinkuin euroviisuissa että voi äänestää useampaa - vaikkapa kahta peliä. Tai no whatever. :)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by Koodiapina »

Saan ilmeisesti kunnian olla ensimmäinen työnsä palauttanut.

Ecapse

Melko lailla jo klassikon maineen saavuttanutta Asteroidsia muistuttava peli. Tehtävänä on siis ampua asteroideja kappaleiksi ja olla itse murskautumatta niihin. Tosin tässä versiossa tarpeeksi pieniin osiin hajotetuista kivistä saa myös pisteitä ja laaserammuksia tarjoavia kultahiukkasia (niitä pitää kerätä, ei ampua).

Vasen ja oikea nuolinäppäin - Käännä alusta
Alanuoli pohjassa - Hidasta aluksen vauhti kolmasosaan. Kannattaa muistaa tämä, koska helpottaa melkoisesti peliä.
Vasen CTRL - Ammu
P (Pelin aikana) - Tauko

Jos peli tuntuu pyörivän liian nopeasti, kokeile laittaa framelimit päälle asetusvalikosta.

Lataus (ZIP, 11 Mt): http://grandi.arkku.net/Ecapse.zip / http://grandi.viuhka.fi/Ecapse.zip

Kuvakaappaus:
Image
Last edited by Koodiapina on Wed Jul 21, 2010 7:44 pm, edited 1 time in total.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by CCE »

Kelpo peli Grandilta! Deadline alkaa muutenkin lähestyä ja vielä ehtii tehdä aloittaa piskuisen osallistujaprojektin mikäli et ole sitä jo tehnyt, aihe on sen verran vapaa ettei sen pitäisi juuri rajoittaa designpuolta :) Hopihopi!
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kaneli2000 »

Jeh, itsellä oli jotain tekeillä, mutta saapi nähdä tuleeko siitä mitään. Ei sillä kisaa voita mutta osallistuminenhan on tärkeintä : >
I see the rainbow rising
kikherne
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Jul 13, 2010 12:35 pm

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kikherne »

Yllättävän paljon sitä saakin kulumaan aikaa ihan yksinkertaisenkin pelin tekemisessä... Aamupäivällä aloitin ja nyt on pakko uppia se tänne, ennen kuin hermot pettää ja uni tulee, muuten hienosäädän vielä koko huomisenkin. En ole vielä paljon postaillut tänne foorumille, enemmänkin lurkkinut vaan, mutta eipä se käsittääkseni estä osallistumasta. Aihekin oli sopivan helppo näin aloittelijalle -- ja olen sitä paitsi niitä ihmisiä, jotka eivät saa mitään aikaan ilman kunnon deadlinea :-p Lisää kisoja vaan, joista saa motivaatiota.

Eli siis, pelissä on tarkoituksena poimia valuuttasymboleja, mutta vain silloin, kun niiden arvo on positiivinen. Huonossa kurssissa olevista rahamerkeistä pisteet laskevat, ja kun käteisen määrä vajoaa alle nollan, peli on ohi. Halusin jotenkin ottaa mukaan nuo annetut värit pelimekaniikkaan, joten sinisellä, punaisella ja keltaisella on oma vaihtuva arvonsa, joka vaikuttaa syödystä valuuttamerkistä saatavaan pistemäärään.

S=äänet päälle/pois.
X=lopeta peli.
Hiirellä liikutaan.

Fonttina Vistan oletuskansiosta löytynyt OpenSymbol, ääniefektit sivustolta http://www.mediacollege.com.

Kuva: Pelitiedosto:
http://www.mediafire.com/file/z19yc94lh ... aching.zip


Ylimääräistä höpinää pelistä: halusin aluksi laittaa peliin taustalle kulkemaan vihreän käppyräviivan, kuin kuvaamaan osakekursseja. Se teki kuitenkin mielestäni koko hommasta aivan liian levottoman, joten se jäi pois. Harkitsin myös ylimääräisten sattumien lisäämistä perusvaluuttojen joukkoon, esim. karhu, joka pistää hetkeksi kaikki kurssit miinukselle, ja härkä, joka taas saa kurssit nousuun. Myös parempi vaikeusastesysteemi jäi vain ajatuksen tasolle, tällä hetkellä pelissä vain valuuttojen putoamisnopeus kasvaa tai laskee sen mukaan, kuinka paljon pisteitä pelaajalla on. Mitään erityistä musiikkia en alkanut tähän laittamaan, mielestäni ääniefektit riittävät. Tähän aikaan yöstä en enää saanut ketään testaamaan viimeistä versiota, joten kertokaa pois, jos mukana on vielä joku bugi.

Edit: En sitten osaa käyttää tageja oikein, argh.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kaneli2000 »

kikherne wrote:Kuva:
Image
Otin vapauden muokata hiukan.
Image
I see the rainbow rising
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by esa94 »

kaneli2000 wrote: Otin vapauden muokata hiukan.
Image
JPEG D:

The goggles, they do nothing!
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by Kille »

The Bot

Tässä oma pelini. Tarkoituksena on päästä robotilla avaruusaseman läpi pakokapselille. Avaruusaseman kaikki muut robotit ovat saaneet viruksen, joten ne yrittävät tuhota sinut. Pelissä on viisi tasoa. Tasoista löytyy mm. vettä, panssariovia,tikkaita ja pyöriviä piikkejä. Lisäksi saat käyttöösi kolme erilaista bonusasetta. Viimeisessä tasossa on lisäksi jättibottibossi. Muista lukea ReadMe.

[LATAA]
Lisäksi, jos tämä peli voittaa, niin teen sille jatko-osan, johon mm.
  • paremmat fysiikat
    paremmat tekoälyt
    paremmat grafiikat
    lisää bonuksia
    lisää vihuja
    lisää kenttiä
    yms.
Attachments
SCREEN.png
SCREEN.png (73.21 KiB) Viewed 13341 times
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kaneli2000 »

Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
I see the rainbow rising
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by valscion »

kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Aina voi yrittää ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kaneli2000 »

VesQ wrote:
kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Aina voi yrittää ;)
"So be it!" -Arthur, king of the Britn's (Monty Python and the Holy Grail)

Saa nähä mitä ideaa saa.
I see the rainbow rising
kikherne
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Jul 13, 2010 12:35 pm

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kikherne »

kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Siitä vaan! Tosin vaikka kiire tulisi, ei kannata väkertää peliä yhdeltä yöllä, nimimerkillä tokkurainen :? Toisaalta silloin saattaa myös saada jonkin loistavan älynväläyksen...
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by kaneli2000 »

kikherne wrote:
kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Siitä vaan! Tosin vaikka kiire tulisi, ei kannata väkertää peliä yhdeltä yöllä, nimimerkillä tokkurainen :? Toisaalta silloin saattaa myös saada jonkin loistavan älynväläyksen...
Vielä viimeinen offtopicci: Varmaan tässä pari päivää nyt vaan väkerrellään, tänään autossa ja mökillä ja huomenna aamusta iltaan. Kun idean vaan saisi.

Onhan aikaa ruhtinaalliset 27 tuntia :3
I see the rainbow rising
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by Sami345 »

Gasbenaut
Osallistun kisaan pelilläni nimeltä Gasbenaut. Lukekaa README.

Screenshot:
screenshot.png
screenshot.png (36.83 KiB) Viewed 13298 times
Attachments
Gasbenaut.rar
v1.0
(648.19 KiB) Downloaded 470 times
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Kaneli2k @ mökki

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by Kaneli2k @ mökki »

Sami varasti ilkeästi ideani avaruus-aiheisesta pelistä, mutta miten vaan. Eli siis oma pelini on melko yksinkertainen selviytymis-shoot-'em-uppi, jossa näytöllä ylhäältä alas vieriviä ilkeitä alieneita ja näiden avaruusaluksia ammutaan alas samalla, kun koitetaan väistellä näiden panoksia.

Peli on käytännössä grafiikoita vaille valmis, mutten julkaise sitä vielä hetkeen, koska teen vielä runsaasti lisää sisältöä ja mahdollisia muutoksia. Odotettavissa ladattavaksi kello viiden aikaan.*
* = tai siten ei.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by temu92 »

Noniin oma tuotos:

Brush

Pelin idea on yrittää maalata mahdollisimman iso alue kentästä aikarajan sisällä. Erilaisilla bonuksilla voit saada etuja verrattuna muihin pelaajin.

Ominaisuudet
  • Yksinpeli ja kaksinpeli
  • 5 erilaista bonusta
  • Tyhmä tekoäly (taikka älykäs?)
  • Kolme eri aikarajoitusta
Ykköspelaaja ohjaa nuolinäppäimistä, kakkospelaaja A (vasen) ja D (oikea).

Screenshots
ImageImageImage

Lataa peli (.zip)! (tai lataa installeri)
Pelin "kotisivut".

Edit: Päivitin paketin uudella versiolla (musiikki vaan paranneltu).
Last edited by temu92 on Thu Jul 22, 2010 8:46 pm, edited 3 times in total.
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by MetalRain »

temu92 wrote:Noniin oma tuotos:

Brush

Pelin idea on yrittää maalata mahdollisimman iso alue kentästä aikarajan sisällä. Erilaisilla bonuksilla voit saada etuja verrattuna muihin pelaajin.
Mahtava peli, erittäin viimeistellyn oloinen! Muutamia ideoita tuli mieleen:

- Pelin aikana olisi kiva nähdä kuka on johdossa. Käytännössä cb:n tehot ei varmaan riitä laskemaan sitä täsmällisesti reaaliajassa, mutta jos (muutaman) sekunnin välein ottaisi ruudusta esim 3-5 pikselin välein väriarvon, niin saisi jonkinlaisen kuvan tilanteesta.
- Väärän värisen maalin päällä kulkeva suti voisi kulkea hitaampaa kuin tyhjän alustan tai oman maalin päällä kulkeva suti. Tällöin koko alue tulisi täytettyä helpommin ja pieni taktikointi helpottuisi, kun voi hidastaa vihollisen vauhtia piirtämällä sen ympärille.
Last edited by MetalRain on Thu Jul 22, 2010 3:48 pm, edited 1 time in total.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by temu92 »

MetalRain wrote:Pelin aikana olisi kiva nähdä kuka on johdossa
Coolbasicin hitaus vaikuttaa tähän hieman. Prosenttien laskeminen ilman että peli muutuu diashowksi on vähän hankala, mutta jos tarpeeksi harvasti ja harvoin sen laskee niin ehkä onnistuukin.
MetalRain wrote:vihollisen maalin päällä kulkeva suti voisi mennä hitaampaa kuin tyhjän alustan tai oman maalin päällä kulkeva suti.
Joo, vois kattoa tuota vielä.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by skinkken »

Brush varmaan voitaa, hyvä hyvä! :D
Jos kehittelet vielä niin tee ainakin sellainen että voi päättää montako pelaajaa on mukana, tai että onko erikoisjutut käytössä(jos haluaa vaikka kahen pelaajan reilun pelin tai jotain)

Oliks toi tausta tehty silleen että on aluksi hieno taustam josta sitten jotenkin muutetaan värit tuommoisiksi?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Viikkokisa MMX - Paletti

Post by temu92 »

skinkken wrote:Oliks toi tausta tehty silleen että on aluksi hieno taustam josta sitten jotenkin muutetaan värit tuommoisiksi?
Joo, PHP:lla tein semmosen dithering systeemin joka muutti värit pelkästään sallituiksi.
Post Reply