Viikkokisa MMX - Paletti
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
No juu, tottahan se on että ei ketään kiinnosta äänestää jos se alkaa muistuttaa ihan oikeaa työtä. Voisi silti ihan hyvin tehdä niinkuin euroviisuissa että voi äänestää useampaa - vaikkapa kahta peliä. Tai no whatever. :)
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Saan ilmeisesti kunnian olla ensimmäinen työnsä palauttanut.
Ecapse
Melko lailla jo klassikon maineen saavuttanutta Asteroidsia muistuttava peli. Tehtävänä on siis ampua asteroideja kappaleiksi ja olla itse murskautumatta niihin. Tosin tässä versiossa tarpeeksi pieniin osiin hajotetuista kivistä saa myös pisteitä ja laaserammuksia tarjoavia kultahiukkasia (niitä pitää kerätä, ei ampua).
Vasen ja oikea nuolinäppäin - Käännä alusta
Alanuoli pohjassa - Hidasta aluksen vauhti kolmasosaan. Kannattaa muistaa tämä, koska helpottaa melkoisesti peliä.
Vasen CTRL - Ammu
P (Pelin aikana) - Tauko
Jos peli tuntuu pyörivän liian nopeasti, kokeile laittaa framelimit päälle asetusvalikosta.
Lataus (ZIP, 11 Mt): http://grandi.arkku.net/Ecapse.zip / http://grandi.viuhka.fi/Ecapse.zip
Kuvakaappaus:
Ecapse
Melko lailla jo klassikon maineen saavuttanutta Asteroidsia muistuttava peli. Tehtävänä on siis ampua asteroideja kappaleiksi ja olla itse murskautumatta niihin. Tosin tässä versiossa tarpeeksi pieniin osiin hajotetuista kivistä saa myös pisteitä ja laaserammuksia tarjoavia kultahiukkasia (niitä pitää kerätä, ei ampua).
Vasen ja oikea nuolinäppäin - Käännä alusta
Alanuoli pohjassa - Hidasta aluksen vauhti kolmasosaan. Kannattaa muistaa tämä, koska helpottaa melkoisesti peliä.
Vasen CTRL - Ammu
P (Pelin aikana) - Tauko
Jos peli tuntuu pyörivän liian nopeasti, kokeile laittaa framelimit päälle asetusvalikosta.
Lataus (ZIP, 11 Mt): http://grandi.arkku.net/Ecapse.zip / http://grandi.viuhka.fi/Ecapse.zip
Kuvakaappaus:
Last edited by Koodiapina on Wed Jul 21, 2010 7:44 pm, edited 1 time in total.
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Kelpo peli Grandilta! Deadline alkaa muutenkin lähestyä ja vielä ehtii tehdä aloittaa piskuisen osallistujaprojektin mikäli et ole sitä jo tehnyt, aihe on sen verran vapaa ettei sen pitäisi juuri rajoittaa designpuolta :) Hopihopi!
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Jeh, itsellä oli jotain tekeillä, mutta saapi nähdä tuleeko siitä mitään. Ei sillä kisaa voita mutta osallistuminenhan on tärkeintä : >
I see the rainbow rising
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Yllättävän paljon sitä saakin kulumaan aikaa ihan yksinkertaisenkin pelin tekemisessä... Aamupäivällä aloitin ja nyt on pakko uppia se tänne, ennen kuin hermot pettää ja uni tulee, muuten hienosäädän vielä koko huomisenkin. En ole vielä paljon postaillut tänne foorumille, enemmänkin lurkkinut vaan, mutta eipä se käsittääkseni estä osallistumasta. Aihekin oli sopivan helppo näin aloittelijalle -- ja olen sitä paitsi niitä ihmisiä, jotka eivät saa mitään aikaan ilman kunnon deadlinea :-p Lisää kisoja vaan, joista saa motivaatiota.
Eli siis, pelissä on tarkoituksena poimia valuuttasymboleja, mutta vain silloin, kun niiden arvo on positiivinen. Huonossa kurssissa olevista rahamerkeistä pisteet laskevat, ja kun käteisen määrä vajoaa alle nollan, peli on ohi. Halusin jotenkin ottaa mukaan nuo annetut värit pelimekaniikkaan, joten sinisellä, punaisella ja keltaisella on oma vaihtuva arvonsa, joka vaikuttaa syödystä valuuttamerkistä saatavaan pistemäärään.
S=äänet päälle/pois.
X=lopeta peli.
Hiirellä liikutaan.
Fonttina Vistan oletuskansiosta löytynyt OpenSymbol, ääniefektit sivustolta http://www.mediacollege.com.
Kuva:
Pelitiedosto:
http://www.mediafire.com/file/z19yc94lh ... aching.zip
Ylimääräistä höpinää pelistä: halusin aluksi laittaa peliin taustalle kulkemaan vihreän käppyräviivan, kuin kuvaamaan osakekursseja. Se teki kuitenkin mielestäni koko hommasta aivan liian levottoman, joten se jäi pois. Harkitsin myös ylimääräisten sattumien lisäämistä perusvaluuttojen joukkoon, esim. karhu, joka pistää hetkeksi kaikki kurssit miinukselle, ja härkä, joka taas saa kurssit nousuun. Myös parempi vaikeusastesysteemi jäi vain ajatuksen tasolle, tällä hetkellä pelissä vain valuuttojen putoamisnopeus kasvaa tai laskee sen mukaan, kuinka paljon pisteitä pelaajalla on. Mitään erityistä musiikkia en alkanut tähän laittamaan, mielestäni ääniefektit riittävät. Tähän aikaan yöstä en enää saanut ketään testaamaan viimeistä versiota, joten kertokaa pois, jos mukana on vielä joku bugi.
Edit: En sitten osaa käyttää tageja oikein, argh.
Eli siis, pelissä on tarkoituksena poimia valuuttasymboleja, mutta vain silloin, kun niiden arvo on positiivinen. Huonossa kurssissa olevista rahamerkeistä pisteet laskevat, ja kun käteisen määrä vajoaa alle nollan, peli on ohi. Halusin jotenkin ottaa mukaan nuo annetut värit pelimekaniikkaan, joten sinisellä, punaisella ja keltaisella on oma vaihtuva arvonsa, joka vaikuttaa syödystä valuuttamerkistä saatavaan pistemäärään.
S=äänet päälle/pois.
X=lopeta peli.
Hiirellä liikutaan.
Fonttina Vistan oletuskansiosta löytynyt OpenSymbol, ääniefektit sivustolta http://www.mediacollege.com.
Kuva:
http://www.mediafire.com/file/z19yc94lh ... aching.zip
Ylimääräistä höpinää pelistä: halusin aluksi laittaa peliin taustalle kulkemaan vihreän käppyräviivan, kuin kuvaamaan osakekursseja. Se teki kuitenkin mielestäni koko hommasta aivan liian levottoman, joten se jäi pois. Harkitsin myös ylimääräisten sattumien lisäämistä perusvaluuttojen joukkoon, esim. karhu, joka pistää hetkeksi kaikki kurssit miinukselle, ja härkä, joka taas saa kurssit nousuun. Myös parempi vaikeusastesysteemi jäi vain ajatuksen tasolle, tällä hetkellä pelissä vain valuuttojen putoamisnopeus kasvaa tai laskee sen mukaan, kuinka paljon pisteitä pelaajalla on. Mitään erityistä musiikkia en alkanut tähän laittamaan, mielestäni ääniefektit riittävät. Tähän aikaan yöstä en enää saanut ketään testaamaan viimeistä versiota, joten kertokaa pois, jos mukana on vielä joku bugi.
Edit: En sitten osaa käyttää tageja oikein, argh.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Otin vapauden muokata hiukan.kikherne wrote:Kuva:
I see the rainbow rising
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
JPEG D:kaneli2000 wrote: Otin vapauden muokata hiukan.
The goggles, they do nothing!
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
The Bot
Tässä oma pelini. Tarkoituksena on päästä robotilla avaruusaseman läpi pakokapselille. Avaruusaseman kaikki muut robotit ovat saaneet viruksen, joten ne yrittävät tuhota sinut. Pelissä on viisi tasoa. Tasoista löytyy mm. vettä, panssariovia,tikkaita ja pyöriviä piikkejä. Lisäksi saat käyttöösi kolme erilaista bonusasetta. Viimeisessä tasossa on lisäksi jättibottibossi. Muista lukea ReadMe.
[LATAA]
Tässä oma pelini. Tarkoituksena on päästä robotilla avaruusaseman läpi pakokapselille. Avaruusaseman kaikki muut robotit ovat saaneet viruksen, joten ne yrittävät tuhota sinut. Pelissä on viisi tasoa. Tasoista löytyy mm. vettä, panssariovia,tikkaita ja pyöriviä piikkejä. Lisäksi saat käyttöösi kolme erilaista bonusasetta. Viimeisessä tasossa on lisäksi jättibottibossi. Muista lukea ReadMe.
[LATAA]
- Attachments
-
- SCREEN.png (73.21 KiB) Viewed 13341 times
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
I see the rainbow rising
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Aina voi yrittääkaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
"So be it!" -Arthur, king of the Britn's (Monty Python and the Holy Grail)VesQ wrote:Aina voi yrittää ;)kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Saa nähä mitä ideaa saa.
I see the rainbow rising
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Siitä vaan! Tosin vaikka kiire tulisi, ei kannata väkertää peliä yhdeltä yöllä, nimimerkillä tokkurainen Toisaalta silloin saattaa myös saada jonkin loistavan älynväläyksen...kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi?
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Vielä viimeinen offtopicci: Varmaan tässä pari päivää nyt vaan väkerrellään, tänään autossa ja mökillä ja huomenna aamusta iltaan. Kun idean vaan saisi.kikherne wrote:Siitä vaan! Tosin vaikka kiire tulisi, ei kannata väkertää peliä yhdeltä yöllä, nimimerkillä tokkurainen :? Toisaalta silloin saattaa myös saada jonkin loistavan älynväläyksen...kaneli2000 wrote:Jos alkaisin nyt tekemään jotain peliä, niin mitä veikkaatte, saisinko valmiiksi? :D
Onhan aikaa ruhtinaalliset 27 tuntia :3
I see the rainbow rising
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Gasbenaut
Osallistun kisaan pelilläni nimeltä Gasbenaut. Lukekaa README.
Screenshot:
Osallistun kisaan pelilläni nimeltä Gasbenaut. Lukekaa README.
Screenshot:
- Attachments
-
- Gasbenaut.rar
- v1.0
- (648.19 KiB) Downloaded 470 times
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Sami varasti ilkeästi ideani avaruus-aiheisesta pelistä, mutta miten vaan. Eli siis oma pelini on melko yksinkertainen selviytymis-shoot-'em-uppi, jossa näytöllä ylhäältä alas vieriviä ilkeitä alieneita ja näiden avaruusaluksia ammutaan alas samalla, kun koitetaan väistellä näiden panoksia.
Peli on käytännössä grafiikoita vaille valmis, mutten julkaise sitä vielä hetkeen, koska teen vielä runsaasti lisää sisältöä ja mahdollisia muutoksia. Odotettavissa ladattavaksi kello viiden aikaan.*
Peli on käytännössä grafiikoita vaille valmis, mutten julkaise sitä vielä hetkeen, koska teen vielä runsaasti lisää sisältöä ja mahdollisia muutoksia. Odotettavissa ladattavaksi kello viiden aikaan.*
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Noniin oma tuotos:
Brush
Pelin idea on yrittää maalata mahdollisimman iso alue kentästä aikarajan sisällä. Erilaisilla bonuksilla voit saada etuja verrattuna muihin pelaajin.
Ominaisuudet
Screenshots
Lataa peli (.zip)! (tai lataa installeri)
Pelin "kotisivut".
Edit: Päivitin paketin uudella versiolla (musiikki vaan paranneltu).
Brush
Pelin idea on yrittää maalata mahdollisimman iso alue kentästä aikarajan sisällä. Erilaisilla bonuksilla voit saada etuja verrattuna muihin pelaajin.
Ominaisuudet
- Yksinpeli ja kaksinpeli
- 5 erilaista bonusta
- Tyhmä tekoäly (taikka älykäs?)
- Kolme eri aikarajoitusta
Screenshots
Lataa peli (.zip)! (tai lataa installeri)
Pelin "kotisivut".
Edit: Päivitin paketin uudella versiolla (musiikki vaan paranneltu).
Last edited by temu92 on Thu Jul 22, 2010 8:46 pm, edited 3 times in total.
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Mahtava peli, erittäin viimeistellyn oloinen! Muutamia ideoita tuli mieleen:temu92 wrote:Noniin oma tuotos:
Brush
Pelin idea on yrittää maalata mahdollisimman iso alue kentästä aikarajan sisällä. Erilaisilla bonuksilla voit saada etuja verrattuna muihin pelaajin.
- Pelin aikana olisi kiva nähdä kuka on johdossa. Käytännössä cb:n tehot ei varmaan riitä laskemaan sitä täsmällisesti reaaliajassa, mutta jos (muutaman) sekunnin välein ottaisi ruudusta esim 3-5 pikselin välein väriarvon, niin saisi jonkinlaisen kuvan tilanteesta.
- Väärän värisen maalin päällä kulkeva suti voisi kulkea hitaampaa kuin tyhjän alustan tai oman maalin päällä kulkeva suti. Tällöin koko alue tulisi täytettyä helpommin ja pieni taktikointi helpottuisi, kun voi hidastaa vihollisen vauhtia piirtämällä sen ympärille.
Last edited by MetalRain on Thu Jul 22, 2010 3:48 pm, edited 1 time in total.
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Coolbasicin hitaus vaikuttaa tähän hieman. Prosenttien laskeminen ilman että peli muutuu diashowksi on vähän hankala, mutta jos tarpeeksi harvasti ja harvoin sen laskee niin ehkä onnistuukin.MetalRain wrote:Pelin aikana olisi kiva nähdä kuka on johdossa
Joo, vois kattoa tuota vielä.MetalRain wrote:vihollisen maalin päällä kulkeva suti voisi mennä hitaampaa kuin tyhjän alustan tai oman maalin päällä kulkeva suti.
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Brush varmaan voitaa, hyvä hyvä!
Jos kehittelet vielä niin tee ainakin sellainen että voi päättää montako pelaajaa on mukana, tai että onko erikoisjutut käytössä(jos haluaa vaikka kahen pelaajan reilun pelin tai jotain)
Oliks toi tausta tehty silleen että on aluksi hieno taustam josta sitten jotenkin muutetaan värit tuommoisiksi?
Jos kehittelet vielä niin tee ainakin sellainen että voi päättää montako pelaajaa on mukana, tai että onko erikoisjutut käytössä(jos haluaa vaikka kahen pelaajan reilun pelin tai jotain)
Oliks toi tausta tehty silleen että on aluksi hieno taustam josta sitten jotenkin muutetaan värit tuommoisiksi?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Viikkokisa MMX - Paletti
Joo, PHP:lla tein semmosen dithering systeemin joka muutti värit pelkästään sallituiksi.skinkken wrote:Oliks toi tausta tehty silleen että on aluksi hieno taustam josta sitten jotenkin muutetaan värit tuommoisiksi?