Pikapelikisa 21 - uusinta
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Olen kanssasi samaa mieltä, että juuri tuon tyyppisiä kuutiojuuri-funktioita tms. saisi hyvin ottaa käyttöön valmiilta pohjalta. Kuitenkin selvän rajan asettaminen tähän on hankalaa. Yksi koodaa vuodessa megamonikäyttöfunktion ja päättää sitten käyttää sitä kahden tunnin Pikapelikisassa. Sitten hän perustelee, ettei häntä voi hylätä, koska valmiita funktioita sai käyttää...
...toisaalta, kukapa sellaista kaveria voittoon äänestäisi, joka käyttää väärin tätä valmiiden funktioiden vapautta. En kuitenkaan ainakaan vielä tähän kisaan aio sallia muiden kuin CbSDK:n ja CBKK:n käyttöä.
Jos sitten valmiiden funktioiden käyttö sallitaan Pikapelikisassa, niin sitten täytyy vain uskoa reilun pelin toteutumiseen. Järjestetään tuosta asiasta äänestys tämän kisan jälkeen. Antaa enemmistön puhua.
...toisaalta, kukapa sellaista kaveria voittoon äänestäisi, joka käyttää väärin tätä valmiiden funktioiden vapautta. En kuitenkaan ainakaan vielä tähän kisaan aio sallia muiden kuin CbSDK:n ja CBKK:n käyttöä.
Jos sitten valmiiden funktioiden käyttö sallitaan Pikapelikisassa, niin sitten täytyy vain uskoa reilun pelin toteutumiseen. Järjestetään tuosta asiasta äänestys tämän kisan jälkeen. Antaa enemmistön puhua.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
No minua ei ainakaan haittaa jos joku voittaa sen takia, että on uhrannut vuoden elämästään tämän kisan voittamiseen. Eikä sitä voi edes valvoa. Ainoa hyöty todennäköseseti lienee vain kovalevyn uumenista löytyneet, jäätyneet koodinpätkät, mutta tuskinpa niistäkään mitään isompaa etua on.
Niin ja myös vanhan grafiikan/äänen käyttö IMHO pitäisi olla ehdottomasti sallittua, pelin idea voi mennä munilleen kiellon takia (esimerkkinä ppk 18), sekä omien grafiikoiden teko / piirtokomentojen käyttö saa varmasti arvostusta sitten äänestyksen puolella.
Niin ja myös vanhan grafiikan/äänen käyttö IMHO pitäisi olla ehdottomasti sallittua, pelin idea voi mennä munilleen kiellon takia (esimerkkinä ppk 18), sekä omien grafiikoiden teko / piirtokomentojen käyttö saa varmasti arvostusta sitten äänestyksen puolella.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Osallistun, jos ehdin ja muistan.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Saatan osallistua, jos keksit mielenkiintoisen aiheen.
Haha, kukas se aikoinaan vinesi irkissä minun pikapelituotoksesta? "älkää äänestäkö grandia, se käytti wanhaa koodia!1" Loistavaa takinkääntöäMAVmaggot wrote:No minua ei ainakaan haittaa jos joku voittaa sen takia, että on uhrannut vuoden elämästään tämän kisan voittamiseen.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Siksi ehdotankin nyt sääntöjen muuttamista, että muutkin kuin Grandi voi käyttää vanhaa koodia. Tulee tasaväkisempi kisa.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Todisteet pöytään, jos tosiaan aiot syyttää minua huijaamisesta. Jos moisia ei ole, niin pidä katkerat mielipiteesi omana tietonasi. Kiitos.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Keskustelu vanhan median käytöstä Pikapelikisoissa tänne jatkossa. Tein myös äänestyksen, josta tuli tosin sekava, koska yritin läpikäydä kaikki vaihtoehdot.
Kuten jo olen sanonut, mennään näillä säännöillä tämä kisa loppuun. Seuraavat kisat sitten äänestyksen/enemmistön sanelemilla säännöillä.
Kuten jo olen sanonut, mennään näillä säännöillä tämä kisa loppuun. Seuraavat kisat sitten äänestyksen/enemmistön sanelemilla säännöillä.
EDIT:
Edittiä, eli perun taas puheeni. Sallinkin vielä CB:n oman grafiikan käytön kisassa, koska se ei äänestyksessä ole aiheuttanut suurempia vastalauseita, vaan saanut pikemminkin kannatusta. Enkä näe sen sallimisesta haittaa kenellekkään. Nyt ei enää mitään sääntömuutoksia ole luvassa tähän kisaan. Klo 18 tavataan. Ciao!
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Liityn mukaan en menekään isälle.
EDIT:
3 tuntia kun olisi aikaa
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Minäkin osallistun, täytyyhän jonkun hävitäkin.
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Mukana myös, tietyin varauksin.
EDIT:
Ylilaaja aihe.
EDIT:
Ylilaaja aihe.
Last edited by Valtzu on Fri Oct 16, 2009 6:06 pm, edited 1 time in total.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Hei, tulen mukaan.
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
En osallistukaan, en jaksa.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
vittu unohtin koko kisan kun pelasin dotaa, mutta osallistun kuitenkin.
saako tilemappeja käyttää jos käyttää käyttää cb:n omaa tile settiä?
saako tilemappeja käyttää jos käyttää käyttää cb:n omaa tile settiä?
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Kyllä, koska se on CB:n omaa grafiikkaa.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
myrsky sekoittaa minun nettiliikennettä, haittaako jos peli tulee noin 15 min DL jälkeen ?
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Tärkeintähän on , että itse peli on valmis klo 20:00 mennessä. En voi olla varma huijaatko, mutta sallin pienet myöhästymiset, jos niille löytyy hyvä syy ja - ennen kaikkea - muille sopii. Yritä kuitenkin pitäytyä aikarajassa eli että peli olisi täällä viimeistään 20:05. Silloin kukaan ei voi syyttää aikarajan venyttämisestä.RFA wrote:myrsky sekoittaa minun nettiliikennettä, haittaako jos peli tulee noin 15 min DL jälkeen ?
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Valmista tuli. Peli on yksinkertainen räiskintäpeli, missä kentälle ilmestyy kokoajan lisää vihollisia, joita sinun pitää ampua. Aseita on kolme (pistooli,konekivääri ja haulikko). Asetta voit vaihtaa hiiren rullalla. Valitettavasti nykyistä asetta ei näy missään, koska en kaikessa laiskuudessani jaksanut sitä tehdä. Päädyin käyttämään vain piirtokomentoja, vaikka kuviakin olisi saanut käyttää.
Nauttikaa.
Nauttikaa.
- Attachments
-
- Räiskintä.zip
- Tuotokseni, olkaa hyvät.
- (591.1 KiB) Downloaded 341 times
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Tässä minun tuotokseni.
Code: Select all
Type FIRE
Field obj
EndType
SCREEN 600,600
ClsColor 0,255,0
newfires=1
lives=5
_time=Timer()
_fire=LoadObject ("media/fireball.bmp")
food=LoadObject ("media/tatti.bmp")
cow=LoadObject ("media/cow.bmp")
ShowObject _fire,OFF
ScreenPositionObject food,Rand (600),Rand (600)
Repeat
SetWindow "Lives: "+lives+" Points: "+points
PositionObject cow,cow_x,cow_y
cow_y=Min(Max(cow_y+(UpKey()-DownKey())*4,-284),284)
cow_x=Min(Max(cow_x+(RightKey()-LeftKey())*4,-284),284)
If Timer()>_time+500 Then
_time=Timer()
For i=1 To newfires
newfire.FIRE=New (FIRE)
newfire\obj=CloneObject(_fire)
If Rand (1)=0 Then
ScreenPositionObject newfire\obj,Rand (600),Rand (1)*600
Else
ScreenPositionObject newfire\obj,Rand (1)*600,Rand (600)
EndIf
PointObject newfire\obj,cow
MoveObject newfire\obj,5
Next i
newfires_+1
If newfires_>20*newfires Then newfires+1
EndIf
For ifire.FIRE=Each FIRE
MoveObject ifire\obj,5
If ObjectsOverlap (ifire\obj,cow) Then
lives-1
DeleteObject ifire\obj
Delete ifire
ElseIf ObjectX(ifire\obj)<-300 Or ObjectX(ifire\obj)> 300 Or ObjectY(ifire\obj)<-300 Or ObjectY(ifire\obj)>300 Then
DeleteObject ifire\obj
Delete ifire
EndIf
Next ifire
If ObjectsOverlap (food,cow) Then
ScreenPositionObject food,Rand (600),Rand (600)
lives+1
points+1000
EndIf
points+1
If lives=0 Then MakeError "Points: "+points
DrawScreen
Forever
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Invaasion
Pelissä pitää ampua oikealta tulevia venäläisiä mörkkejä ja siinä samalla kerätä poweruppeja.
Pelissä pitää ampua oikealta tulevia venäläisiä mörkkejä ja siinä samalla kerätä poweruppeja.
Code: Select all
' ######### Invaasion 1.0
' Made by Bambi
Type Viholliset
Field obj
EndType
Type Panokset
Field obj
EndType
SCREEN 700,500
FrameLimit 40
valikko = 0
gunSND = LoadSound("Media/Machine gun 1.wav")
scream1SND = LoadSound("Media/scream1.wav")
scream2SND = LoadSound("Media/scream2.wav")
powerupSND = LoadSound("Media/pop.wav")
reloadSND = LoadSound("Media/Pistol reload.wav")
whipSND = LoadSound("Media/whip.wav")
harpSND = LoadSound("Media/howl.wav")
aika = 2500 'vihutimeriin
ammuksia = 200
elamia = 15
Repeat
If valikko = 0 Then
Gosub Valikko
Else
If Timer() > boxtimer + 20000 Then
PlaySound harpSND
ShowObject ammusbox,ON
PositionObject ammusbox,Rand(-200,200),Rand(-200,200)
ShowObject enkkubox,ON
PositionObject enkkubox,Rand(-200,200),Rand(-200,200)
boxtimer = Timer()
EndIf
If Timer() > vihutimer + aika Then
newVihu.Viholliset = New (Viholliset)
a = Rand(1,4)
Select a
Case 1
newVihu\obj = CloneObject(vihu1)
Case 2
newVihu\obj = CloneObject(vihu2)
Case 3
newVihu\obj = CloneObject(vihu3)
Case 4
newVihu\obj = CloneObject(vihu4)
End Select
PositionObject newVihu\obj,400,Rand(-340,340)
MoveObject newVihu\obj,Rand(-7,-1)
vihutimer = Timer()
If aika >= 500 Then aika - 100
EndIf
For iViholliset.Viholliset = Each Viholliset
MoveObject iViholliset\obj,-5
If ObjectX(iViholliset\obj) < -400 Then
elamia - 1
DeleteObject iViholliset\obj
Delete iViholliset
EndIf
Next iViholliset
If MouseDown(1) And reloadi = 0 And ammuksia > 0 Then
PlaySound gunSND
newAmmus.Panokset = New (Panokset)
newAmmus\obj = CloneObject(panos)
PositionObject newAmmus\obj,-345,0
RotateObject newAmmus\obj,GetAngle(ObjectX(newAmmus\obj),ObjectY(newAmmus\obj),MouseWX(),MouseWY())
reloadi = 5
ammuksia = ammuksia - 1
ElseIf KeyHit(57) And ammuksia <= 0 Then
PlaySound reloadSND
EndIf
If reloadi > 0 Then reloadi = reloadi - 1
For iViholliset2.Viholliset = Each Viholliset
For iAmmukset2.Panokset = Each Panokset
If ObjectsOverlap(iViholliset2\obj,iAmmukset2\obj,2) Then
DeleteObject iAmmukset2\obj
Delete iAmmukset2
DeleteObject iViholliset2\obj
Delete iViholliset2
pisteet = pisteet + 1
vihurand = Rand(1,2)
If vihurand = 1 Then
PlaySound scream1SND
Else
PlaySound scream2SND
EndIf
Exit
EndIf
jeee1 = Rand(50,100)
jeee2 = Rand(1,2)
If ObjectsOverlap(ammusbox,iAmmukset2\obj,2) Then ammuksia + jeee1 : PositionObject ammusbox,Rand(400,600),Rand(400,600)
If ObjectsOverlap(enkkubox,iAmmukset2\obj,2) Then elamia + jeee2 : PositionObject enkkubox,Rand(400,600),Rand(400,600)
Next iAmmukset2
Next iViholliset2
For iPanokset.Panokset = Each Panokset
MoveObject iPanokset\obj,6
If ObjectX(iPanokset\obj) > 300 Then
DeleteObject iPanokset\obj
Delete iPanokset
EndIf
Next iPanokset
Text 0,0,"Elämät: "+elamia+", ammukset: "+ammuksia
EndIf 'lopetus
DrawScreen
Forever
Valikko:
ClearObjects
Text 50,0,"INVAASION 1.0"
Text 50,50,"Tehtäväsi on tuhota kaikki Suomea uhkaavat venäläiset valloittajat!"
Text 155,65,"[ENTER / ALOITA] [ESC / LOPETA]"
DrawGame
If KeyHit(cbkeyreturn) Then
valikko = 1
Gosub Alusta
ElseIf KeyHit(cbkeyesc) Then
End
EndIf
Return
Alusta:
ClearObjects
panos = LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject panos,OFF
vihu1 = LoadObject("Media\cow.bmp")
ShowObject vihu1,OFF
vihu2 = LoadObject("Media\car.bmp")
ShowObject vihu2,OFF
vihu3 = LoadObject("Media\fireball.bmp")
ShowObject vihu3,OFF
vihu4 = LoadObject("Media\guy.bmp")
ShowObject vihu4,OFF
moussi = LoadImage("Media\crosshair.bmp")
ShowMouse moussi
enkkubox = LoadObject("Media\tatti.bmp")
ammusbox = LoadObject("Media\fireball.bmp")
Return
Last edited by Bambi on Fri Oct 16, 2009 8:10 pm, edited 2 times in total.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Pikapelikisa 21 - uusinta
Cower
Pieni peli, jossa pompitaan lehmällä väistellen sivuilta singahtelevia tulipalloja. Lehmää voi siirtää sivuttain nuolinäppäimien avulla. .rar paketti, sisältää .EXEn.
Koodi:
Pieni peli, jossa pompitaan lehmällä väistellen sivuilta singahtelevia tulipalloja. Lehmää voi siirtää sivuttain nuolinäppäimien avulla. .rar paketti, sisältää .EXEn.
Koodi:
Code: Select all
SCREEN 640, 480
FrameLimit 60
Dim lollit$(7)
lollit(0) = "Jee!"
lollit(1) = "asd"
lollit(2) = "JAHUU!"
lollit(3) = "Plöp."
lollit(4) = "Huijui."
lollit(5) = "aha."
lollit(6) = "Lolwut o.O"
Type Tulis
Field x#
Field y#
Field Angle#
Field SpeedX#
Field SpeedY#
Field Obj
Field rollin#
EndType
Global LehmäX#, LehmäY#, LehmäVauhti#, Lehmä, Tulipallo, Val, Val2, Ajastus, Pomput
Val = 0
Val2 = 0
LehmäX = ScreenWidth()/2-12
LehmäY = 230
LehmäVauhti = 0.5
Lehmä = LoadImage ("media/cow.bmp")
Tulipallo = LoadObject ("media/fireball.bmp", 360)
ShowObject tulipallo, OFF
Ajastus = 0
For i=0 To 5
LisääTulipalloi(Rand(1))
Next i
Repeat
Color 255, 255, 255
Select Ajastus
Case 0
Case 1,2
If (Timer() Mod 170 = 0) Then
For i = 0 To 5
LisääTuliPalloi(0)
Next i
EndIf
Case 3,4
If (Timer() Mod 160 = 0) Then
For i = 0 To 5
LisääTuliPalloi(1)
Next i
EndIf
Case 5,6,7
If (Timer() Mod 150 = 0) Then
For i = 0 To 6
LisääTuliPalloi(Rand(1))
Next i
EndIf
Case 8,9
If (Timer() Mod 140 = 0) Then
For i = 0 To 7
LisääTuliPalloi(0)
Next i
EndIf
Case 10,11
If (Timer() Mod 130 = 0) Then
For i = 0 To 8
LisääTuliPalloi(1)
Next i
EndIf
Case 12, 13
If (Timer() Mod 120 = 0) Then
For i = 0 To 9
LisääTuliPalloi(Rand(1))
Next i
EndIf
Case 14, 15
If (Timer() Mod 110 = 0) Then
For i = 0 To 10
LisääTuliPalloi(Rand(1))
Next i
EndIf
Default
If (Timer() Mod 100 = 0) Then
For i = 0 To 5
LisääTuliPalloi(0)
LisääTuliPalloi(1)
Next i
EndIf
EndSelect
PäivitäLehmä()
PäivitäNiit()
Text 10, 10, "Pomput: "+Pomput
DrawScreen
Forever
Function PäivitäLehmä()
If LehmäVauhti < 2 Then LehmäVauhti + 0.08
DrawImage Lehmä, LehmäX, LehmäY
LehmäX = LehmäX + (RightKey() - LeftKey())*1.5
LehmäY + LehmäVauhti
If lehmäy < ScreenHeight()/2-10 Then
CenterText lehmäx+15, lehmäy-20, lollit(Val)
Val2 = 0
ElseIf (Val2 = 0)
Val = Val + 1
Val2 = 1
If (Val > 6) then Val = 0
EndIf
If LehmäX>ScreenWidth()-32 Then LehmäX = ScreenWidth()-32
If LehmäX<2 Then LehmäX = 2
If LehmäY+13 > ScreenHeight() Then
LehmäVauhti = -7
Ajastus + 1
Pomput + 1
EndIf
EndFunction
Function LisääTulipalloi (Kumpi = 0)
Tul.Tulis = New (Tulis)
If Kumpi
Tul\x = -30
Tul\SpeedX = Rnd(1,2)
Tul\SpeedY = -Rnd(1,5)
Else
Tul\x = ScreenWidth()+30
Tul\SpeedX = -Rnd(1,2)
Tul\SpeedY = -Rnd(1,5)
EndIf
Tul\y = ScreenHeight()-30
Tul\Angle = Rand(360)
Tul\Rollin = Rand(2,4)
Tul\Obj = CloneObject(Tulipallo)
EndFunction
Function PäivitäNiit()
purkka = 0
For t.Tulis = Each Tulis
If t\SpeedY < 2 Then t\SpeedY + 0.03
t\Y = t\Y + t\SpeedY
t\x = t\x + t\Speedx
ScreenPositionObject t\obj, t\x, t\y
TurnObject t\obj, t\rollin
If t\x>lehmäx-1 And t\y>lehmäy-1 And t\x<lehmäx+31 And t\y<lehmäy+26 Then
GameOver()
EndIf
If t\y > ScreenHeight() Then
DeleteObject t\obj
Delete t
EndIf
purkka + 1
Next t
EndFunction
Function GameOver()
Cls
ClearObjects
Repeat
Text 10, 10, "Pomput: "+Pomput
DrawImage Lehmä, LehmäX, LehmäY
Color 0,0,0
Box lehmäx-40, lehmäy-30, 110, 10
Color 255,255,255
CenterText lehmäx+15, lehmäy-20, "peli loppu. lol."
DrawScreen
Forever
EndFunction
Last edited by Koodiapina on Fri Oct 16, 2009 8:07 pm, edited 1 time in total.