Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post Reply

Are u interested?

Poll ended at Fri Apr 17, 2009 4:14 pm

Joo!
32
78%
No en...
9
22%
 
Total votes: 41

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

Eli olin vähän ajatellut, että jos tehtäisiin tänne cb:n Yleinen-alueelle kolmuni, johon sitten viikottain valittaisiin kirjoittaja, joka kirjoittaisi jonkun kivan suhtkoht pitkän pätkän jostain aiheesta. Mietin, että pistän äänestyksen pystyyn ja katson, onko kukaan kiinnostunut.

Jos nyt vaikka pari kymmentä ääntä saataisiin niin eikös se olisi riittävän kiinnostuksen näyttöä?
I see the rainbow rising
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by esa94 »

kaneli2000 wrote:Eli olin vähän ajatellut, että jos tehtäisiin tänne cb:n Yleinen-alueelle kolmuni, johon sitten viikottain valittaisiin kirjoittaja, joka kirjoittaisi jonkun kivan suhtkoht pitkän pätkän jostain aiheesta. Mietin, että pistän äänestyksen pystyyn ja katson, onko kukaan kiinnostunut.

Jos nyt vaikka pari kymmentä ääntä saataisiin niin eikös se olisi riittävän kiinnostuksen näyttöä?
Meh, jos vaikka saataisiin näitä meidän übermiehiämme esimerkiksi selittämään, miten jotkin heidän tekemänsä näppärät jutut on tehty, tai vaikkapa pikakisavoittajia antamaan selostuksia koodeistaan?

Kannatan.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

esa94 wrote:...
Niin, käyhän sekin. Tosin ajattelin että myös ihan cb:n ulkoisista asioista joista nyt vaan haluaa purkaa tunteita :/.

Oho, jo 16 ääntä kiinostukselle! Koitan sitten maanantaina aloittaa ja valitaan sitten sitä seuraavan viikon kolumnoija.
I see the rainbow rising
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by Jare »

Kiinnostunut mistä? Lukemaan kolumnia vai kirjoittamaan sitä? Kysymystä voisi tarkentaa. ;)
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

Jare wrote:Kiinnostunut mistä? Lukemaan kolumnia vai kirjoittamaan sitä? Kysymystä voisi tarkentaa. ;)
Molempia, aina kun joku kirjoittaa kolumin, hän valitsee halukkaista seuraavan viikon kolumnistin, tai jotain.
I see the rainbow rising
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by Koodiapina »

kaneli2000 wrote:hän valitsee halukkaista seuraavan viikon kolumnistin, tai jotain.
Eikö yksinkertaisinta olisi, jos halukkaat olisivat kirjoitusvuorossa ilmoittaumisjärjestyksessä?

Itse olen muuten erityisen kiinnostunut ideastasi.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by Jare »

kaneli2000 wrote:Molempia, aina kun joku kirjoittaa kolumin, hän valitsee halukkaista seuraavan viikon kolumnistin, tai jotain.
Entä aiheet? Olisiko lista toivotuimmista aiheista, joista kirjoittaja valitsisi aina yhden? Vai saisiko aiheen päättää kokonaan itse?
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

Jare wrote: Entä aiheet? Olisiko lista toivotuimmista aiheista, joista kirjoittaja valitsisi aina yhden? Vai saisiko aiheen päättää kokonaan itse?
Ihan saa päättää iyse aina. Kivasti.
Grandi wrote:Eikö yksinkertaisinta olisi, jos halukkaat olisivat
Ei huono idea.
I see the rainbow rising
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by -Z- »

Kyllä.

Varaan itselleni seuraavan mahdollisen kirjoituspaikan >; P
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by mikeful »

Miten muuten tämä hoidetaan käytännössä? Jutut ja kommentit samaan ketjuun? Erikseen? Jos samaan, niin laitetaan ekaan viestiin lista virallisista juttuviesteistä ja linkit?

Samalla voisi miettiä sopisiko blogi paremmin juttujen julkaisuun. Esim. nykyään aika kuolleen Projektiblogin tyyppinen monen käyttäjän blogi olisi hyvä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by Awaclus »

Kiinnostunut olen ainakin lukemaan ja välillä saatan haluta kirjoittaakin jotain.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

mikeful wrote:Miten muuten tämä hoidetaan käytännössä? Jutut ja kommentit samaan ketjuun? Erikseen? Jos samaan, niin laitetaan ekaan viestiin lista virallisista juttuviesteistä ja linkit?

Samalla voisi miettiä sopisiko blogi paremmin juttujen julkaisuun. Esim. nykyään aika kuolleen Projektiblogin tyyppinen monen käyttäjän blogi olisi hyvä.
Erikseen ajattelin keskustelun, ihan omalle topicilleen. Ja blogista, noh, mietin että tästä tulisi tällainen kiva cb porukan kolumni, hurraa.
I see the rainbow rising
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by Olwi »

Mielenkiintoinen idea. Voisin kirjoittaa joskus,kun aihe sattuu tulemaan.
Huuda mun ip:tä!
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Viikottaisen kolumnin aloittaminen?

Post by kaneli2000 »

No, eiköhän sitten aloiteta. Tässä maanantaiyön aikana ilmestyy, huomenna päivällä kun en ehdi, ja myös keskustelutopic avautuu somaihin aikoihin. -Z- omaa seuraavan vuoron (viikko 16) ja keskustelutopicissa sa ilmoittautua neljälle seuraavalle viikolle.
I see the rainbow rising
Post Reply