Pikapelikisa 19, työt
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Pikapelikisa 19, työt
Noniin, hetken päästä se alkaa. Edittaan siinä vaiheessa aiheen tähän, nyt on siis hyvin aikaa käydä vessassa ja valmistaa muutama litra eniten suosimaasi ohjelmointijuomaa rankkaa urakkaa varten :3
Kisa alkaa siis tasan 18:00 ja loppuu 21:00. Työt pitää palauttaa 21:10 mennessä.
EDIT: Aihe on 'kärpänen'. Alkakaa.
Tarkennusta vielä, siis mitä tahansa kärpäseen liittyvää, se voi olla hahmo, vihollinen, kenttä, pelimekaniikka tai ihan mitä haluat.
Kisa alkaa siis tasan 18:00 ja loppuu 21:00. Työt pitää palauttaa 21:10 mennessä.
EDIT: Aihe on 'kärpänen'. Alkakaa.
Tarkennusta vielä, siis mitä tahansa kärpäseen liittyvää, se voi olla hahmo, vihollinen, kenttä, pelimekaniikka tai ihan mitä haluat.
Re: Pikapelikisa 19, työt
Aihe on kyllä aika laaja :S Katotaan jos jotain sais aikaseksi... Mutta tosiaan, aihe on kyllä mielestäni turhan laaja :3
Re: Pikapelikisa 19, työt
Kärpänen? Toki, voit tehdä autopelin ja antaa auton nimeksi "kärpänen", voit tehdä RPG:n ja laittaa inventoryyn esineeksi "kärpäsen", jne jne. Mutta olisiko se luovaa?Viltzu wrote:Aihe on kyllä aika laaja
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Pikapelikisa 19, työt
Aihe on tarkoituksella laaja, että mielikuvitus saa lentää. Laajuus voi toki haitatakin jossain määrin, mutta eipähän tule kaikista täysin samanlaisia.
Re: Pikapelikisa 19, työt
Tässä olisi pikapikaa kyhäämäni 2D-Kärpäsenlentosimulaattori.
Code: Select all
FrameLimit 40
SetWindow "Igr0n 2D-Kärpäsenlentosimulaattori :D"
karpimg = MakeImage(25,25)
DrawToImage karpimg
Color cbWhite
Circle 0,1,10,1
Circle 13,1,10,1
Color cbDark
Circle 2,5,20,1
DrawToScreen
karpanen = MakeObject()
PaintObject karpanen,-karpimg
ClsColor cbDarkRed
karp_moving = False
Repeat
If karp_moving = False Then PositionObject karpanen,Rand(ObjectX(karpanen)-1,ObjectX(karpanen)+1),Rand(ObjectY(karpanen)-1,ObjectY(karpanen)+1)
If UpKey() Then
TranslateObject karpanen,Rand(-2,2),4
karp_moving = True
Else
karp_moving = False
EndIf
If DownKey() Then
TranslateObject karpanen,Rand(-2,2),-4
karp_moving = True
Else
karp_moving = False
EndIf
If RightKey() Then
TranslateObject karpanen,4,Rand(-2,2)
karp_moving = True
Else
karp_moving = False
EndIf
If LeftKey() Then
TranslateObject karpanen,-4,Rand(-2,2)
karp_moving = True
Else
karp_moving = False
EndIf
If ObjectX(karpanen)<-200 Then PositionObject karpanen,200,ObjectY(karpanen)
If ObjectX(karpanen)>200 Then PositionObject karpanen,-200,ObjectY(karpanen)
If ObjectY(karpanen)<-150 Then PositionObject karpanen,ObjectX(karpanen),150
If ObjectY(karpanen)>150 Then PositionObject karpanen,ObjectX(karpanen),-150
Color cbBlack
CenterText 200,25,"Kärpäsen ohjaus nuolinäppäimistä."
DrawScreen
Forever
Re: Pikapelikisa 19, työt
Minun tuotokseni. Olkaapa hyvät.
Code: Select all
//////////////////////////////////////
//The Ultimate Fly Game by Sly_Jack0//
//////////////////////////////////////
SCREEN 800,600
SetWindow "The Ultimate Fly Game"
Type FLIES
Field x#
Field y#
Field angle#
Field targetX
Field targetY
Field speed#
Field clr
EndType
Const MAX_FLIES = 30
Const PEHMEYS = 17
crosshair = MakeImage(20,20)
DrawToImage crosshair
Color cbred
Circle 3,3,15,0
Line 10,0,10,20
Line 0,10,20,10
DrawToScreen
crosshairX# = 400
crosshairY# = 300
Global flyCount : flyCount = 0
color cbwhite
Print "Your target is to kill all the flies as fast as possible."
Print "New fly is born every three seconds."
Print "Good luck!"
Print ""
Print "Press any key to continue."
WaitKey
alku:
ShowMouse OFF
PositionMouse 400,300
For i = 0 To MAX_FLIES - 1
CreateFly()
Next i
startTime = Timer()
Repeat
crosshairX = crosshairX - (crosshairX + ImageWidth(crosshair) / 2.0 - MouseX()) / PEHMEYS
crosshairY = crosshairY - (crosshairY + ImageHeight(crosshair) / 2.0 - MouseY()) / PEHMEYS
DrawImage crosshair,crosshairX - ImageWidth(crosshair) / 2,crosshairY - ImageHeight(crosshair) / 2
For fly.FLIES = Each FLIES
If Distance(fly\x,fly\y,fly\targetX,fly\targetY) > 10
fly\angle = GetAngle(fly\x,fly\y,fly\targetX,fly\targetY) + Rand(-10,10)
fly\x = fly\x + Cos(fly\angle)*fly\speed
fly\y = fly\y + -Sin(fly\angle)*fly\speed
Else
fly\targetX = Rand(10,790)
fly\targetY = Rand(10,590)
fly\speed = Rnd(1,2.5)
EndIf
If Distance(crosshairX,crosshairY,fly\x,fly\y) < 15 And MouseHit(1)
Delete fly
flyCount - 1
pisteet + 1
EndIf
Select fly\clr
Case 0
Color cbwhite
Case 1
Color cbsilver
Case 2
Color cbdark
EndSelect
Circle fly\x - 3,fly\y - 3,6
Next fly
If Timer() > aika + 3000
If flyCount < MAX_FLIES
CreateFly()
EndIf
aika = Timer()
EndIf
If flyCount = 0
finalTime# = (Timer() - startTime) / 1000
Cls
Color cbwhite
Repeat
CenterText 400,150,"Congratulations! You finished the game!",2
CenterText 400,162,"Your t"+"ime was " + finalTime + " seconds!",2
CenterText 400,182,"Press ENTER t"+"o play again."
DrawScreen
Until KeyHit(28)
For fly.FLIES = Each FLIES
Delete fly
Next fly
Goto alku
EndIf
DrawScreen
Forever
Function CreateFly()
fly.FLIES = New(FLIES)
fly\x = Rand(10,790)
fly\y = Rand(10,590)
fly\targetX = Rand(10,790)
fly\targetY = Rand(10,590)
fly\speed = Rnd(1,2.5)
fly\clr = Rand(2)
flyCount + 1
EndFunction
Re: Pikapelikisa 19, työt
Tässä tulee työni. Pelissä pitää lätkiä kärpäsiä 50 kpl. Oma ennätysaikani on 33.2. Yritin tehdä ensin pelin, johon tulisi top10 nettilistat, mutta en sitten onnistunut, joten peli jäi raakileeksi. Aikaa olisi toki ollut enemmän, mutta ei nyt innosta tehdä parempaa. Äänet on sitten äänitetty webkameran mikillä, että laatu on vähän mitä on. Mutta nauttikaa silti pelistä täysin siemauksin!
- Attachments
-
- karpanen.zip
- Lätkäse kärpästä! 1.0
- (985.44 KiB) Downloaded 351 times
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Pikapelikisa 19, työt
Olet iso vihreä kärpänen, mutta ärsyttävät banaanikärpäset ovat tunkeneet reviirillesi! Kärpäset lisääntyvät koko ajan, joten paras hankkiutua niistä eroon. syö ne!
Code: Select all
Const DIST = 150
Const SW = 800
Const SH = 600
Const TOPSPEED = 4
Global kCount
SCREEN SW, SH
ShowMouse OFF
Type KARPANE
Field x#
Field y#
Field vx#
Field vy#
End Type
fnt1 = LoadFont("trebuchet ms", 400)
fnt2 = LoadFont("tahoma", 25)
karpasii(60)
ClsColor 255, 255, 255
start = Timer()
Repeat
update()
If kCount < 75 Then
If Rand(0, 100) = 0 Then
karpasii(Rand(1, 2))
EndIf
EndIf
SetFont fnt1
Color 240, 240, 240
CenterText SW / 2, SH / 2 - 60, kCount, 2
SetFont fnt2
Color 120, 120, 100
clock$ = Str((Timer() - start) / 1000.0)
CenterText SW / 2, SH / 2 + 90, Left(clock$, InStr(clock$, ".") + 2) , 2
draw()
Color cbgreen
Circle MouseX() - 5, MouseY() - 5, 10
DrawScreen
Until (kCount <= 0)
SetFont fnt2
Color cbred
Repeat
CenterText SW / 2, SH / 2, "Voitit! Aikasi oli " + Left(clock$, InStr(clock$, ".") + 2), 2
DrawScreen
Forever
Function karpasii(count)
For i = 1 To count
n.KARPANE = New(KARPANE)
n\x# = Rnd(0, SW)
n\y# = Rnd(0, SH)
vel# = Rnd(0.5, 1.5)
angle# = Rnd(0, 360)
n\vx# = Cos(angle#) * vel#
n\vy# = Sin(angle#) * vel#
kCount = kCount + 1
Next i
End Function
Function update()
For b.KARPANE = Each KARPANE
If Distance(MouseX(), MouseY(), b\x#, b\y#) < 6 Then
Delete b
kCount = kCount - 1
Else
If b\x# < 0 Then
b\vx# = 2
ElseIf b\x# > SW Then
b\vx# = -2
ElseIf b\y < 0 Then
b\vy# = 2
ElseIf b\y > SH Then
b\vy# = -2
Else
avgx# = 0
avgy# = 0
avgvx# = 0
avgvy# = 0
sepvx# = 0
sepvy# = 0
count = 0
count2 = 0
For b2.KARPANE = Each KARPANE
If b <> b2 Then
bDist# = Distance(b\x#, b\y#, b2\x#, b2\y#)
If bDist# < DIST Then
avgx# = avgx# + b2\x#
avgy# = avgy# + b2\y#
avgvx# = avgvx# + b2\x#
avgvy# = avgvy# + b2\y#
count = count + 1
If bDist# < DIST / 5 Then
sepvx# = sepvx# - (b2\x# - b\x#)
sepvy# = sepvy# - (b2\y# - b\y#)
count2 = count2 + 1
End If
EndIf
EndIf
Next b2
If count
avgx# = avgx# / count
avgy# = avgy# / count
cohvx# = (avgx# - b\x#)
cohvy# = (avgy# - b\y#)
avgvx# = avgvx# / count
avgvy# = avgvy# / count
avgvx# = avgvx# - b\x#
avgvy# = avgvy# - b\y#
EndIf
If count2 Then
sepvx# = sepvx# / count2
sepvy# = sepvy# / count2
EndIf
b\vx# = b\vx# + cohvx# * 0.005 + sepvx# * 0.1 + avgvx# * 0.005
b\vy# = b\vy# + cohvy# * 0.005 + sepvy# * 0.1 + avgvy# * 0.005
speed# = Distance(0, 0, b\vx#, b\vy#)
If speed# > TOPSPEED Then
b\vx# = b\vx# / speed# * TOPSPEED
b\vy# = b\vy# / speed# * TOPSPEED
EndIf
EndIf
b\x# = b\x# + b\vx#
b\y# = b\y# + b\vy#
EndIf
Next b
End Function
Function draw()
For b.KARPANE = Each KARPANE
Color cbblack
box b\x#, b\y#, 2, 2
Next b
End Function
Re: Pikapelikisa 19, työt
Kärpäneeen!
ärsyttävät kärpäset pyörivät ylläsi
tahdot kai ne poies?
Lataa tästä!
http://files.filefront.com/Krpneen+korj ... einfo.html
ärsyttävät kärpäset pyörivät ylläsi
tahdot kai ne poies?
Lataa tästä!
http://files.filefront.com/Krpneen+korj ... einfo.html
EDIT:
Tasan tunnissa tein
Last edited by rami123 on Sat Feb 28, 2009 1:48 pm, edited 3 times in total.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Pikapelikisa 19, työt
Njoo, vähän meni viimeisillä aikarajasta yli, mutta menkööt. Äänestystä tulossa.
Re: Pikapelikisa 19, työt
Voihan hemmetti!! En sitten päässyt kun jouduin lähtemään isälleni ja täällä koneelle ei saa ladata mitään. Eikä ole muistitikkua..... Niin turhauttavaa tällainen.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.