Itsenäisyyskilpailu 2.

Post Reply
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by MikkoK »

Eli siis kun pyydettiin uutta kilpailua niin pistetään nyt pystyyn.
Säännöt:

Code: Select all

Kuka vain voi osallistua kilpailuun.
Ei ennemmin luotua mediaa.
Aikaa on tästä hetkestä 6.2.2009 asti. (Pelin voi palauttaa aiemminkin.) :D
Aiheena on Suomen sodat. Siis toisen maailmansodan aikana ja vähän sen jälkeen. (Suomi itsenäistyi kylläkin 6.12.1917.)
Pitää käyttää CoolBasicia!
Kisa siis kestää aika paljonkin yli kuukauden eli käyttäkää aika hyvin. Eli siis aloittakaa jo.
Last edited by MikkoK on Sat Dec 20, 2008 12:06 am, edited 1 time in total.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by KankiKalle »

Noniin, nyt kaikki tekemään peliä jostakin Suomen sodasta! Saanko muuten käyttää pelissäni esim. sodan aikaisia kuvia? Vai onko kiellettyä?
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by MikkoK »

KankiKalle wrote:Noniin, nyt kaikki tekemään peliä jostakin Suomen sodasta! Saanko muuten käyttää pelissäni esim. sodan aikaisia kuvia? Vai onko kiellettyä?
Kyllä niitä saa esim välianimaatioissa ja vaikka tehtävän aloituksessa. Mutta ei muuten aiemmin luotua mediaa. :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by phons »

Edellisessä topicissa valitettiin ajasta. Minä sain tämän valmiiksi 2 tunnissa: http://up.servut.us/11858 8-)
Edit: Joko säänöistä puuttuu jotain tai tämän voi tehdä vaikka C++:lla.
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by MikkoK »

Juu lisäsin sääntöihin puuttuvan osan.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by KankiKalle »

Tässä sitten minunkin saavutukseni. En sitten viitsinyt käyttää niitä kuvia vaikka piti :D
Ideana on siis saada kunniaa ja selvitä sodasta hengissä.

Code: Select all

SCREEN 455,350
 

arial=LoadFont ("arial",15)


'kaikki muut paitsi ammukset on max. 20
nälkä =15
ammukset=10 'max 40
väsymys=15 
paleltuminen= 15
terveys=20
kunnia=0
viholliset=0'50 tapettua ryssää =+10 kunniaa
plusx=2 'tää saa tekstin liikkuu
jotakin=0
'onkohan tässä muutama ylimääränen aika?
aika= Timer ()
aika2= Timer ()
aika3= Timer () 
aika4= Timer () 
aika5= Timer () 


Repeat 



'erikoistehtäviin meneminen 
If kunnia>9 And kunnia<13 And tehtävä=5 Then Goto erikoistehtävä
If kunnia>70 And kunnia<80 And tehtävä=5 Then Goto erikoistehtävätoka



'korsuun meno-kehotus jos on vähän jotakin
If paleltuminen<4 Or nälkä<5 Or väsymys<4 Or terveys<6  Then 
Locate 30,75'tai 30,80
AddText "                         Kannattaisiko mennä korsuun hetkeksi aikaa?"
EndIf 
If paleltuminen>4  And nälkä>5 And väsymys>4 And terveys>6   Then ClearText 



Select tehtävä

Case 0 'alkuvalikko



'päävalikko
ClsColor cbwhite
Color cbblue 
Text 180,290,"Talvisota"
Text 50,310,"Sota jonka ansiosta Suomi säilyi itsenäisenä "
Color cbdarkblue 
Text 130,120,"Aloita taistelut (A)"
Text 130,140,"Tietoa Talvisodasta (T)"
Text 130,160,"Lopeta peli (L)"
If KeyHit (cbkeya) Then tehtävä=1
If KeyHit (cbkeyt) Then tehtävä=105 
If KeyHit (cbkeyl) Then End 


Case 105'tietoa talvisodasta

Text 5,85,"Katso tietoa talvisodasta, sodasta jonka piti olla "
Text 5,100,"kahden viikon paraatimarssi Helsinkiin. Tietoa sodasta "
Text 5,115,"löydät netistä tai kirjoista. Jos tunnet jonkun "
Text 5,130,"joka eli talvisodan aikoihin, kysy häneltä josko"
Text 5,145,"hän haluaisi puhua sodasta. Mutta pähkinänkuoressa:"
Text 5,160,"Talvisota alkoi 30.11.1939 ja päättyi 13.3.1940. Sota "
Text 5,175,"kesti 105 'kunnian päivää', jonka aikana Suomen armeija"
Text 5,190,"saavutti monia torjuntavoittoja. Suomen puolella sodan "
Text 5,205,"aikana oli talvi, sisu, molotovin coktailit ja"
Text 5,220,"mottitaktiikka. Talvisodassa kaatuneita on 28 000 ja "
Text 5,235,"haavoittuneita noin 44 000. Suomi menetti maatansa n.12%. "
Text 5,250,"NL:n tappiot ovat yli 127 000 ja haavoittuneita 265 000. " 
Text 5,265," Etsi lisää tietoa ja ole ylpeä Suomesta! " 
Text 5,280,"Paina (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=0


'valitse missä haluat taistella
Case 1 
Color cbblue 
Text 50,120 ,"Aloita taistelu Mannerheim-linjassa (1) "
Text 50,140,"Aloita pakeneminen takaisin kotiin (2)"

If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=2
If KeyHit (cbkey2) Then tehtävä=4


Case 2' taistelet mannerheim-linjassa 
Text 30,100,"Olet nyt saapunut Mannerheim-linjalle. Tervetuloa. "
Text 30,120,"Täällä ei armoa anneta ei pyydetä. "
Text 30,140,"Tuolla on korsu, jossa voit levätä ja lämmitellä,"
Text 30,160,"ja tuolla on ainoa konekivääriasema näillä main."
Text 30,180," Ja älä turhaan nostele päätäs juoksuhaudasta,"
Text 30,200,"Ruokaa tulee sitten kun se on tuleva. "
Text 30,220,"ja varo tykistökeskityksiä. Siinä kaikki."
Text 30,240,"Paina (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5





Case 4 'olet pelkuri ja saat ties mitä syytteitä
ClsColor cbyellow
Color cbred 
Text 30,80,"Et siis uskalla taistella Suomen puolesta? Mitä sinä "
Text 30,90,"kotonasi teet kun ryssät polttaa sen maan tasalle?" 
Text 30,100," Omapa on valintasi. (1)" 
If KeyHit (cbkey1) Then End 



/////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////



Case 5 'tämä on mannerheimlinjan *päävalikko*

SetFont arial
Color cbblue
Text 30,110,"Olet Mannerheim-linjan juoksuhaudassa. Mitä teet?"
Text 30,130,"Mene korsuun (1)" 
If KeyHit (cbkey1) Then ammukset=ammukset+5 Then väsymys=väsymys+2 Then paleltuminen=paleltuminen+ Rand (1,3) Then terveys=terveys+3 Then nälkä=nälkä+ Rand (1,3) Then tehtävä=6 Then kunnia=kunnia- Rand (0,2) 

Text 30,150,"Mene konekivääripesäkkeelle (2)" 
If KeyHit (cbkey2) Then nälkä=nälkä-1 Then väsymys=väsymys-1 Then paleltuminen=paleltuminen-2 Then tehtävä=7 Then terveys=terveys-Rand (2,6) Then kunnia=kunnia+2 Then viholliset=viholliset+ Rand (2,5)

Text 30,170,"Mene taisteluun (3)" 
If ammukset>4 And KeyHit (cbkey3) Then 
If KeyHit (cbkey3) Then tehtävä=8 Then nälkä=nälkä-1 Then väsymys=väsymys-1 Then paleltuminen=paleltuminen-2 Then kunnia=kunnia+1 Then ammukset=ammukset-5 Then terveys=terveys- Rand (1,4) Then viholliset=viholliset+ Rand (1,3)
EndIf 

Text 30,190,"Mene vartioimaan (4) " 
If ammukset>1 Then 
If KeyHit (cbkey4) Then tehtävä=9 Then terveys=terveys-Rand (0,5) Then nälkä=nälkä-4 Then väsymys=väsymys-2 Then paleltuminen=paleltuminen-3 Then ammukset=ammukset-Rand (0,5) Then kunnia=kunnia+2 Then viholliset=viholliset+ Rand (0,3)
EndIf 

Text 30,210,"Mene partion kanssa tiedusteluretkelle (5)"
If ammukset>4 Then 
If KeyHit (cbkey5) Then tehtävä=10 Then terveys=terveys-Rand (0,6) Then nälkä=nälkä-3 Then väsymys=väsymys-4 Then paleltuminen=paleltuminen-3 Then kunnia=kunnia+3 Then ammukset=ammukset-5 Then viholliset=viholliset+ Rand (0,4)
EndIf 


'vihollista extrakunniaa
If jotakin=0 And  viholliset>100 And viholliset<110 Or viholliset>200 And viholliset<210 Then kunnia=kunnia+10 Then jotakin=1

'ylennykset HUOM! ylentyä voi kunnialla ja tapetuilla viholisilla JA  
If kunnia>10 And kunnia<25 Then Text x,240,"Olen korpraali. "
If kunnia>25 And kunnia<35 Then Text x,240 ,"Olen alikersantti."
If kunnia>35 And kunnia<45 Then Text x,240 ,"Olen kersantti."
If kunnia>45 And kunnia<60 Then Text x,240,"Olen vääpeli." 
If kunnia>60 And kunnia<70 Then Text x,240,"Minusta tuli luutnantti! Olen upseeri!"

'nyt se teksit liikkuu vaakasuunnas
x = x + plusx 
If x<0 Or x>350 Then plusx= -plusx 



Case 6 'korsussa saat levätä ja lämmitellä sekä saat lisää ammuksia ( muuttujat vois laittaa randilla arvotavaks 0-20) 
' eli paleltuminen haavoittuminen=terveys 
Text 30,100,"Olen nyt korsussa. Nyt voin levätä, siitä vain ei tule mitään koska ryssien"
Text 30,120," tykistö pommittaa lakkaamatta. Pum, pum, aina vain lisää. "

Text 30,140,"Järsin ruisleipää pahimpaan nälkään. Täällä ollessani minulla on aina "
Text 30,160,"nälkä. Ei täälläkään lämmin ole. Muttei kovin kylmäkään."
Text 30,200," Hetkinen, nyt ryssä tulee. "
Text 30,220,"Kahmaisen ammuksia ja menen elämään juoksuhautoihin (1)"

If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä= 5


Case 7'konekivääripesäkkellä nämä muuttuu: nälkä-1, väsymys-2, paleltuminen-1 haavoittuminen 0-20 kunnia+2

Color cbblue
Text 30,100,"Olen nyt konekiväärin vieressä. "
Text 30,120,"Tartun kahvoihin ja ammun ryssien asemia. "
Text 30,140,"Papapapapa...papapapapatus..."
'Text 30,160,""
Text 30,160,"Olen nyt ampunut tarpeeksi. (1)" 
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5

Case 8'menent kiertelemään juoksuhaudoissa etsien taistelua nälkä-1, väsymys-1, paleltuminen-1 haavoituminen -0-15 kunnia+1 ammukset 3-10
Color cbblue 

Text 30,100,"Vähän kauempana ammuskellaan kiivaasti."
Text 30,120,"Ryssät yrittävät taas hyökätä miesylivoiman avulla."
Text 30,140,"Yrittäkööön. Ei ne tästä ainakaan läpi pääse!"
Text 30,160,"Lataan, tähtään, ammun ja osun."
Text 30,180,"Uudestaan ja uudestaan. Ja vielä kerran osun."
Text 30,200,"Ryssät lopettivat hyökkäyksen, ja minä lähden. (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5 

Case 9'vartiomassa saat nälkä+1, väsymys-2, paleltuminen-2 haavoittuminen- 0-10 kunnia+2 ammukset -1-15
Text 30,100,"Olen vartioimassa. Täällä on tylsää "
Text 30,120,"ja minulla on kylmä! Oho, ryssät tulee!"
Text 30,140,"Noniin, minun vartiovuoroni on nyt ohi. (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5

Case 10'menet partiomaan nälkä-3 väsymys-3 paleltuminen -3 haavoittuminen 0-20 kunnia+3
Text 30,100,"Ilmoittauduin partioon."
Text 30,120,"Nyt palaamme (1) "
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5 

//erikoistehtävät määräytyy kunnian mukaan 
//erikoistehtävä 1. kunnia 10 
//erikoistehtävä 2.kunnia kato rivi 24-26

Case 10 
erikoistehtävä: 'erikoistehtävä 1. 

Text 30,100,"Pojat oli jostakin kuullu että tänään alkaisi "
Text 30,120,"kunnon rähinä naapurien kanssa. Ja pojat olivat"
Text 30,140, "oikeassa. Massiivinen tykistökeskitys alkoi moukaroida asemiamme"
Text 30,160,"Melu oli hirveä. Maata lensi ympärilläni tonneittain."
Text 30,180,"Sitten tuli hetkeksi hiljaista. Vaan hiljaisuus loppui lyhyeen kun"
Text 30,200,"ryssien tankit ja jalkaväki lähtivät liikkeelle. Ne lähestyivät,"
Text 30,220,"Mitä teen?"
Text 30,240,"Otan polttopullon ja heitän sen tankkia kohti (1)"
Text 30,260,"Ammun jalkaväkeä (2)"
Text 30,280,"Menen piiloon (3)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=11 Then kunnia=kunnia+Rand (5,10) Then viholliset=viholliset+5
If KeyHit (cbkey2) Then tehtävä=12 Then kunnia=kunnia+3 Then viholliset=viholliset+10
If KeyHit (cbkey3) Then tehtävä=13 


Case 11 'polttopullolla tankkia päin 
Text 30,100,"Otan polttopullon ja hyppään pois juoksuhaudasta ja samalla sytytän"
Text 30,120,"polttopullon. Juoksen tankin viereen ja heitän pullon tankkia kohti."
Text 30,140,"Pullo rikkoutui ja sytytti koko tankin tuleen. Juoksen takaisin"
Text 30,160,"turvaan kaverien taputtaessa tempulleni. Pian hyökkäys loppui."
Text 30,180,"No, se siitä sitten (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5 

Case 12 'ammut jalkaväkeä
Text 30,100,"Minun tehtäväni on vain ampua päin tulevia vihollismassoja. Ei muuta."
Text 30,120,"Joku muu saa hoitaa tankit, minä keskityn harventamaan jalkaväkeä."
Text 30,140,"Joku muu tuhosi tankit, ja hyökkäys loppui. (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5 


Case 13'piilottelet 
Text 30,100,"Menet siis piiloon heti kun tulee vähän tiukampi paikka?" 
Text 30,120,"No, huomaat kyllä seuraukset. (0)"
If KeyHit (cbkey0) Then kunnia=kunnia=0 Then nälkä=nälkä=3 Then ammukset=ammukset=0 Then paleltuminen=paleltuminen=3 Then väsymys=väsymys+2 Then tehtävä=5 




Case 14 
erikoistehtävätoka:
Text 30,100,"Tänään alkoi naapurin massiivinen hyökkäys."
Text 30,120,"Ensin lentokoneet tipauttivat pommeja, ja sen jälkeen naapurmiehet"
Text 30,140,"lähti käppäilemään kohti meidän asemia monen tankin saattelemana."
Text 30,160,"Ryssiä oli valehtelematta monta sataa. Yrittivät läpimurtoa taas kerran."
Text 30,180,"Tuli sitten luoteja, pommeja, ihan mitä vain, silti minä pysyn tässä!"
Text 30,200,"Vai pysynkö? Ryssäthän tulee aina vain lähemmäs, pian tulee käsirysy!"
Text 30,240,"Pakoonhan tässä pitää lähteä! Muutkin lähtevät varmasti! (1)"
Text 30,260,"Ja minähän pysyn tässä jos muutkin pysyvät! (2)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=15 Then kunnia=kunnia-10
If KeyHit (cbkey2) Then tehtävä=16 Then kunnia=kunnia+10 


Case 16'sinähän pysyt tässä
Text 30,100,"Kyykistyin maahan ja aloin ladata, kunnes samalla ystäväni kaatui maahan."
Text 30,120,"Menin tämän huolestuneena luokse. Häntä oli osunut silmien yläpuolelle. "
Text 30,140,"Raivostuin. Otin kaatuneen kaverini konepistoolin ja aloin ampua ryssiä."
Color cbred 
Text 30,160,"-Tännehän on sitte saatana turha tulla! "
Color cbblue 
Text 30,180,"Otin kranaatin ja heitin sen kohti vihollista samalla kun hyppäsin itse"
Text 30,200,"pois juoksuhaudasta koko ajan ampuen ja huutaen. Monet kaverini tekivät "
Text 30,220,"samoin. Ja pian ilmassa lensi kranaatteja, polttopulloja sekä lyijyä."
Text 30,240,"-Hakkaa pääll... "
Text 30,260,"Huutoni jäi kesken kun kranaatti räjähti vieressäni." 
If Timer ()>aika3+15000 Then 
Text 30,280,"Paina (1)"
EndIf 
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=20 

Case 15 'juokset karkuun
Color cbred 
Text 30,100,"Ammuin aseen tyhjäksi ja hyppäsin pois juoksuhaudasta juuri parhainpaan "
Text 30,120, "aikaan. Ryssät tulivat juuri silloin juoksuhautoihin. Aloin juosta kohti"
Text 30,140,"metsää, kunnes tunsin helvetillisen kivun kyljessäni. Painoin kädelläni "
Text 30,160,"kipukohtaa, jolloin näin näin että hanskaani tarttui jotain punaista..."
Text 30,180,"Sitten menetin tajuntani ja kaikki pimeni"
Text 30,200,"Paina (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=17 

Case 17 'juokset karkuun 

Color cbblue 
Text 30,100,"Pelin tekijän mielestä olisi oikeus ja kohtuus jos pelisi loppuisi nyt."
Text 30,120,"Mutta pelintekijä on armelias ja antaa sinulle mahdollisuuden."'
Text 30,140,"Vastaa oikein kysymykseen niin saat jatkaa."
Text 30,180,"Kuinka monta päivää talvisota kesti?"
Text 30,200,"A=115 B=551 C=105 "
Text 30,220,"Paina A:ta, B:tä tai C:tä valintasi mukaan."

If KeyHit (cbkeya) Then tehtävä=18 
If KeyHit (cbkeyb) Then tehtävä=18 
If KeyHit (cbkeyc) Then tehtävä=19 


Case 18 'hävisit et tiennyt 

Text 30,100,"Et saa jatkaa peliä. Vastauksen saat tietää Tietoa talvisodasta-osiossa."
Text 30,120,"Paina (1)"
If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=0 

Case 19'jee tiesit

Text 30,100,"Saat jatkaa peliä. Hyvä!"
Text 30,120,"Paina (1)"

If KeyHit (cbkey1) Then tehtävä=5
Case 20 'haavoitut ja sitten jotain. keksi itse!

Text 30,100,"Olen sairaalassa. Olen maannut täällä jo viikkoja. "
Text 30,120,"Linja murtui ja ryssä eteni. Sota on ohi."
Text 30,140,"Vihollinen voitti ja vei osan Karjalasta, Sallasta ja muitakin alueita."
Text 30,160," Nämä tiedot minulle kerrottiin kun heräsin. Me hävisimme sodan. "
Text 30,180,"Mutta emme ole osa Neuvostoliittoa. Olemme yhä suomalaisia. "
Text 30,200,"Kyllä sen eteen kannatti taistella. Ja kannattaa taistella vastedeskin."
Text 30,220,"Paina (L)"
If KeyHit (cbkeyl) Then tehtävä=21

Case 21 

Text 30,160,"Hienoa, olet pääsyt pelin läpi! Toivottasti peli oli viihdyttävä, "
Text 30,180,"jännittävä, sopivan vaikea ja mielenkiintoinen. Ehkäpä siinä samalla "
Text 30,200,"opitkin jotain :) "
Text 30,220," Kiitos. (L) "
If KeyHit (cbkeyl) Then End 


EndSelect 


DrawGame 

'muuttujien näyttäminen ja errorit 
Color cbblue 
Text 30,10,"Nälkä:"+nälkä 'tähän kuolee
Text 30,20,"Ammukset:"+ammukset ' no et voi ampua eli et voi mennä partioon, vartioon tai taistelemaan 
Text 30,30,"Väsymys:"+väsymys ' tähän kuolee
Text 30,40,"Paleltuminen:"+paleltuminen' tähän kuolee
Text 30,50,"Terveys:"+terveys 'no tähän kuolee tietty!
Text 30,70,"Kunnia:"+kunnia' tämän avulla nouset arvoasteikolla sotamies-> korpraali-> alikessu->kessu_>vääpeli->vänrikki jne. 
Text 30,60,"Tapettuja vihollisia:"+viholliset 'no näitä voi tappaa

If nälkä>15 Then nälkä=15
If nälkä<1 Then MakeError "Yksi Suomen urheista korpisotureista on nyt kuollut nälkään!"
If ammukset>40 Then ammukset=40
If ammukset<0 Then ammukset=0
If kunnia<0 Then kunnia=0
If väsymys>15 Then väsymys=15
If väsymys<1 Then MakeError "Suomen korpisoturi ON nyt kuollut väsymykseen. Korpisoturinkin pitää joskus levätä!"
If paleltuminen>15 Then paleltuminen=15
If paleltuminen<1 Then MakeError "Suomen korpisoturi on kuollut pakkaseen. Emme ole Espanjassa, ei täällä ole lämmin!"
If terveys>20 Then terveys=20
If terveys=<1 Then MakeError "Valitettavasti Suomen korpisoturi pitää nyt poistaa muonavahvuudesta saatuaan nikkelihalvauksen. "



DrawScreen 

Forever 



Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by MikkoK »

Huomautan nyt että tämä kilpailu päättyy 2 päivän päästä. Eli vielä ehdit järkätä jotain.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by Awaclus »

Osallistun, tällä kertaa parannellulla versiolla edellisestä. Pelin nimi on Itsenäistä Suomi v.2.0.

Code: Select all

repeat
Print "Itsenäistä Suomi painamalla mitä tahansa näppäintä!"
Waitkey
Print "Suomi Itsenäistetty! Aloita peli alusta painamalla mitä tahansa näppäintä."
Waitkey
Cls
Forever
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 4:30 pm
Location: Kempele

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by oskari »

tässä mun peli, koodi saattaa olla epäselvää.

Code: Select all

AddText "(A)Aloita peli"
DrawScreen
Repeat
If KeyHit(30) Then Gosub alku
DrawScreen
Forever

alku:

ClearText
AddText "tahdon saada ryssän, tahdon saada ryssän."
AddText "(1) etsin pusikosta"
AddText "(2) etsin kiven takaa"
DrawScreen
Repeat
If KeyHit(2) Then Gosub pusikko
If KeyHit(3) Then Gosub kivi
DrawScreen
Forever

kivi: 

ClearText
AddText "vittu ei yhtään ryssää"
AddText "(1) takaisin alkuun"
DrawScreen
Repeat 
If KeyHit(2) Then Gosub alku
DrawScreen
Forever

pusikko:

ClearText
AddText "ryssä paskii pusikossa"
AddText "paina mitätahansa ampuaksesi"
DrawScreen
WaitKey
ClearText
AddText "voitit pelin!!!"
DrawScreen 
Wait 2500
End

Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by Jani »

oskari wrote:tässä mun peli, koodi saattaa olla epäselvää.

Code: Select all

AddText "(A)Aloita peli"
DrawScreen
Repeat
If KeyHit(30) Then Gosub alku
DrawScreen
Forever

alku:

ClearText
AddText "tahdon saada ryssän, tahdon saada ryssän."
AddText "(1) etsin pusikosta"
AddText "(2) etsin kiven takaa"
DrawScreen
Repeat
If KeyHit(2) Then Gosub pusikko
If KeyHit(3) Then Gosub kivi
DrawScreen
Forever

kivi: 

ClearText
AddText "vittu ei yhtään ryssää"
AddText "(1) takaisin alkuun"
DrawScreen
Repeat 
If KeyHit(2) Then Gosub alku
DrawScreen
Forever

pusikko:

ClearText
AddText "ryssä paskii pusikossa"
AddText "paina mitätahansa ampuaksesi"
DrawScreen
WaitKey
ClearText
AddText "voitit pelin!!!"
DrawScreen 
Wait 2500
End

Oskuhan oppii :).
Itse en jaksa osallistua koska piirrän.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by phons »

krhm... paskii?? Tarkoitatko paskoo? Kuulostaa järkevämmältä.
Image
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by KankiKalle »

Milloin suoritetaan äänestys parhaasta pelistä?
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by Awaclus »

KankiKalle wrote:Milloin suoritetaan äänestys parhaasta pelistä?
Eihän sitä tarvitse suorittaa, tietää jo valmiiksi, että minä voitan :P
No joo, luultavasti siis Kalle voittaa ja odottelee innoissaan varmistusta.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Itsenäisyyskilpailu 2.

Post by MikkoK »

Äänestys startattu.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Post Reply