TF2-kilpatiimi

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

TF2-kilpatiimi

Post by Ozcar »

Heipä hei vaan kaikille! Oli aika, kun aikoinaan harrastin Team Fortressia kilpapelinä. Siitä on vuosi tai pari, mutta muistot eivät kuole. Intti on syöpä, joka syö tiimipelaajia kuin sieni, mutta into pelata säilyi minulla vapaudessa elävällä - ja mikä parasta, harrastin tätä tiimissä jossa oli minun lisäkseni CB:läinen. Emme me maailmaa valloittaneet, mutta pirun hauskaa meillä oli joka treeneissä ja matseissa. Hei, jokainen Dwarf Fortressia pelannut voi sanoa, että häviäminen on hauskaa.

Mutta kun me -Z-:n kanssa aloimme wanhapartoina jutella vanhoista ajoista, nousi mieleen töfötiimin mieletön ihanuus. Vanha tiimi on ehkä lopullisesti mennyttä, mutta Ghandin tavoin rakkaudella voi aina rakentaa uutta. Siispä kysynkin CB-yhteisöltä: löytyykö täältä innokkaita töfön pelaajia, joilta löytyisi pari tuntia viikossa aikaa harjoitella ja pelailla kilpatiimissä, pelaillen scrimejä ja ottaen osaa turnauksiin sikäli kun niitä ilmenee? Ellei taitoa (vielä) ole, sitäkin innokkaampi halu opetella on aivan yhtä pätevä syy hakea tiimiin, mutta jos pelitunteja on suinkin yli 200-300, olisi pelaaminen hinajaa. Miettikääpä, rakkaat ystävät. CB-yhteisön oma tiimi, jonka kilpapelaamista saatte seurata livenä. Serveri luvataan allekirjoittaneen puolesta, joskin 2-3 € omistautuminen asialle arvostettaisiin kuukausittain. <3 u all.

Seuraavat roolit ovat haluttuja, mutta olkaa hyvät, kirjoittakaa tähän alle mitä roolia haluatte pelata ja keskustellaan (ja arvioidaan servulla) asiasta. Tarvittavia työkaluja ovat toimiva mikki, skype ja TF2-siis ei mitään budjettia kaatavaa. Jos sinua yhdistää muihin tiimikavereihisi rakkaus tähän peliin, laita alle viestiä Steam-nickin keralla. Mahdolliset treeniajat sovitaan mahdollisimman hyvin kaikille sopiviksi myöhemmin.

ATM roolijako (cookie cutter)

Medic - Ozcar
Soldier - Zanulix
Soldier - (Ozcar???)
Demo - (Zanulix?)
Scout - ???
Scout - ???

R.I.P MaleStorm, ellet nouse tuhkasta kuin feenix aikoinaan?
Attachments
Malestorm.png
Malestorm.png (88.5 KiB) Viewed 15757 times
Last edited by Ozcar on Sun Nov 06, 2011 8:20 pm, edited 1 time in total.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: TF2-kilpatiimi

Post by -Z- »

ei tosiaan muuta kuin kaikki mukaan. Itse tulen todennäköisesti toimimaan solttuna, mutta jos taitavaa demoa ei löydy voin sen ristin kantaa. Mutta kunhan et ekaa kertaa ole pelaamassa (tai vaikka olisitkin?) niin ilmoittautumisia otetaan vastaan.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: TF2-kilpatiimi

Post by Latexi95 »

Itse en ole hirveämmin TF2:sta pelannut. Enimmäkseen keskittynyt muihin räiskintöihin, mutta osallistun kyllä mielelläni. TF2:sta pelitunteja takana suurinpiirtein 8. :D Olen havainnut itseni varsin tehokkaaksi Pyrolla, mutta kyllä minä kohtuullisesti pärjään Demolla tai Soldierillakin. Steamista löydyn samalla nimellä kuin täältäkin.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: TF2-kilpatiimi

Post by naputtelija »

Juu mullapa taitaa olla n. 50 tuntii töföö takana ja voisin ottaa ton scoutin tai sitten demon, olen molemmilla keskiverto. Sitten yksi mahdollisuus on Heavy, mikäli sitä tuohon tiimiin tulee. (Vai pelaatteko jollain erikoissäännöillä joissa ei heavyä ole?) Sitten vielä että ovatko erikoisaseet sallittuja?
EDIT:

IGN on Peppe-poika

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: TF2-kilpatiimi

Post by -Z- »

naputtelija wrote:Juu mullapa taitaa olla n. 50 tuntii töföö takana ja voisin ottaa ton scoutin tai sitten demon, olen molemmilla keskiverto. Sitten yksi mahdollisuus on Heavy, mikäli sitä tuohon tiimiin tulee. (Vai pelaatteko jollain erikoissäännöillä joissa ei heavyä ole?) Sitten vielä että ovatko erikoisaseet sallittuja?
EDIT:

IGN on Peppe-poika

Perussetti on tuo kaksi solttua, kaksi scouttia, medic ja demo. Heavyä käytetään joskus harvoin puolustuksessa, ja silloinkin toinen scoutti vaihtaa vain tilapäisesti heavyksi.

Erikoisaseista osa on kiellettyjä (esim. scoutin aseista vissiinpä peräti kaikki), eikä niitä muutenkaan juuri käytetä, poikkeuksina equalizer aina ja kritzkrieg joskus.

Nämä eivät välttämättä päde kaikkiin liigoihin, ja heittelen muutenkin lähinnä mututuntumalla tässä.

EDIT: kas kummaa, ainakin ETF2L:ssä on kielletty aivan kaikki erikoisaseet paitsi Blutsauger, Kritzkrieg, Ubersaw ja crusaders crossbow.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: TF2-kilpatiimi

Post by Ozcar »

Kannattaa lukaista tämä kokonaisuudessaan ensin läpi jotta tietää mihin on ryhtymässä. Myös tf2lobby on mainio paikka kokeilla 6v6-matseja tuntemattomien pelaajien seurassa yleensä rennossa hengessä.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Yksinainensusi1
Newcomer
Posts: 1
Joined: Sun Nov 06, 2011 8:21 pm

Re: TF2-kilpatiimi

Post by Yksinainensusi1 »

Olen joten kuten hyvä scoutilla. Haluaisin päästä joukkueeseenne. Steam-account nimeni on Yksinainensusi1 ja pelinimi Naurupommi.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: TF2-kilpatiimi

Post by phons »

Kuulostaa ihan hauskalta, itse pelaillut n. 32 tuntia Steamin mukaan. Eniten olen pelannut varmaan Engineerillä, mutta myös Demolla on jonkin verran tullut pelattua. Steamista löytää nimellä: Lt. phons
Image
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: TF2-kilpatiimi

Post by elmo123 »

Tähän on pakko päästä mukaan! :D
Olen aika kokenut pelaaja, 227 tuntia takana siitä asti kun aloitin kesällä... :roll:
Pelaan yleensä vähän kaikilla classeilla, paitsi heavyllä. Steam-nimi on Praash. CB-tiimiin voin tulla esim. Pyroksi.
Mikki löytyy, skypeä en jaksa asentaa.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: TF2-kilpatiimi

Post by naputtelija »

elmo123 wrote:Tähän on pakko päästä mukaan! :D
Olen aika kokenut pelaaja, 227 tuntia takana siitä asti kun aloitin kesällä... :roll:
Pelaan yleensä vähän kaikilla classeilla, paitsi heavyllä. Steam-nimi on Praash. CB-tiimiin voin tulla esim. Pyroksi.
Mikki löytyy, skypeä en jaksa asentaa.
Ei oo uber homma ei oo juurikaan jaksamisesta kiinni (No offense...). Ja Pyroa ei tässä tiimissä ole.
EDIT:

Tässä olisi ajattelemani kokoonpano:
Medic - Ozcar
Soldier - Zanulix
Soldier - elmo123
Demo - phons
Scout - naputtelija
Scout - ???

EDIT:

Yksinainensusi1 on pikkuveljeni ja meillä ei ole kahta konetta juuri nyt niin voidaan nyt vuorotella yhdellä scoutilla kunnes löytyy toinen scout. Pikkuveljeni sanoo että jos joku scoutti löytyy niin hän lähtee (pois tieltä) että saadaan vakaa kokoonpano. Vaiihtoehtoisesti voimme väliaikaisesti laittaa elmo123:n tai phonsin scoutiksi niin saadaan scoutteja kaksi.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: TF2-kilpatiimi

Post by elmo123 »

Vaihtoehtoisesti voimme väliaikaisesti laittaa elmo123:n tai phonsin scoutiksi niin saadaan scoutteja kaksi.
Scout käy minulle vallan hyvin.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: TF2-kilpatiimi

Post by jaahas »

Minäkin voisin tulla pelaamaan, mutta en voi pelata ihan milloin vain, koska mokkulaa käytän ja joskus se on vähän hitaana... suurimmaksi osaksi kuitenki aika nopea. Käy mikä hahmo vain.

Edit: Account: jouman95 (veljen account, jota minä käytän)
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: TF2-kilpatiimi

Post by Ozcar »

Jepsulis, kiitos kaikille innokkaille :) Tämä viikko on nyt painittu tenttien ja serveriongelmien parissa, mutta tunnelin päässä on valoa. Tästä eteenpäin homma menee niin, että kaikki halukkaat saavat mahdollisuuden näyttää taitonsa omavalintaisella luokallaan serverillämme. Todennäköisesti kyseessä on pieni 1v1-matsi granaryssa tai blandsissa, mutta omia taitojaan saa kehua toki muutenkin. Näiden perusteella sitten valitaan kokoonpano tiimille, käyttäen verrokkina muutamaa CB:n ulkopuolistakin innokasta, ja pistetään tiimi pystyyn!

Tällä hetkellä itse asiassa tunku tiimiin näyttää niin kovalta, ettei kannata lannistua, vaikkei suoraan sisään pääsisikään. Tärkeää on muistaa, että TF on jo wanhus peliksi - useimmilla kilpapelaajilla pelitunteja on helposti päältä 300-500 vaikka pelailisi vain satunnaisesti, ja märkäkorvana mukaan hyppääminen voi olla melkoinen kulttuurishokki. Kannattaa ehdottomasti vain jatkaa pelaamista (varsinkin esmes juuri mainitussa tf2lobbyssa) ja kerätä kokemusta - ja myöhemmin joko laittaa jalkaa oven väliin tiimin varajäseneksi tai pistää omaa tiimiä pystyyn. Mille tahansa aloittelevalle tiimille annan mieluusti neuvoja ja vaikka yksityisopetusta. Mutta palaillaan pian asiaan kaikkien halukkaiden kanssa. Onnea peliin!
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Post Reply