Urotöy on yhdyssana.esa94 wrote:EDIT:Teinpä uro töyn: CB-syntaksi vimille
Offtopic (I/2011)
Re: Offtopic (I/2011)
Re: Offtopic (I/2011)
Ai en muistanut, anteeksi :oChaosworm wrote:Urotöy on yhdyssana.esa94 wrote:EDIT:Teinpä uro töyn: CB-syntaksi vimille
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (I/2011)
No niin, fysiikan valtakunnallinen alkaa 5 minuutin päästä. Toivottavasti onnistuu hyvin.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (I/2011)
Käväisin ensimmäistä kertaa suunnistamassa Tampereen Iltarasteilla. Kohtuu haastavaahan tuo tahtoi olla. 7km reitti venähti 10km lenkiksi rasteja etsiessä.
Re: Offtopic (I/2011)
Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Re: Offtopic (I/2011)
Mihin muuten haet? Torkkeli?Chaosworm wrote:Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Re: Offtopic (I/2011)
Lukioon meen itekkin, mutta mistään pääsykokeista ei tietoakaan.
Re: Offtopic (I/2011)
Itsekkin lukioon olen menossa, vaikka papereiden puolesta olisin varmaan jonnekkin muuallekin päässyt, niin päätin kuitenkin mennä lukioon ihan tuohon 100 metrin päähän. Mitä sitä suotta lähteä merta edemmäs kalaan.
Oli muuten helppo englannin valtakunnallinen koe. Ei ollut lähellekään, niin vaikea kuin aikaisemmat.
Oli muuten helppo englannin valtakunnallinen koe. Ei ollut lähellekään, niin vaikea kuin aikaisemmat.
Re: Offtopic (I/2011)
No en, vaan Taidelukioon niin kuin sanoinkin. Musiikkilinjalle.legend wrote:Mihin muuten haet? Torkkeli?Chaosworm wrote:Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Re: Offtopic (I/2011)
Heh.
Googletan välillä tuota vanhaa peliäni (Slimeball's Adventure) ja katson vieläkö se on elossa
Näköjään vielä muistetaan näissä piireissä
Ei se Slimeball kuollut kuitenkaan ole, kaukana siitä. Se elelee nykyään C++ koodin voimalla ja pikkuhiljaa kehittyy eteenpäin.
Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.
Jos joku kuitenkin vielä muistaa Slimeballin, niin olkaatten hyvä ja kokeilkoot tätä uudempaa work in progress versiota:
http://koti.mbnet.fi/asikaine/Pendulum/ ... g/demo.rar
Googletan välillä tuota vanhaa peliäni (Slimeball's Adventure) ja katson vieläkö se on elossa
Näköjään vielä muistetaan näissä piireissä
Ei se Slimeball kuollut kuitenkaan ole, kaukana siitä. Se elelee nykyään C++ koodin voimalla ja pikkuhiljaa kehittyy eteenpäin.
Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.
Jos joku kuitenkin vielä muistaa Slimeballin, niin olkaatten hyvä ja kokeilkoot tätä uudempaa work in progress versiota:
http://koti.mbnet.fi/asikaine/Pendulum/ ... g/demo.rar
Re: Offtopic (I/2011)
Hienoa, että vieläkin seurailet foorumeita.Pendulum wrote:Heh.
Googletan välillä tuota vanhaa peliäni (Slimeball's Adventure) ja katson vieläkö se on elossa
Näköjään vielä muistetaan näissä piireissä
Ei se Slimeball kuollut kuitenkaan ole, kaukana siitä. Se elelee nykyään C++ koodin voimalla ja pikkuhiljaa kehittyy eteenpäin.
Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.
Jos joku kuitenkin vielä muistaa Slimeballin, niin olkaatten hyvä ja kokeilkoot tätä uudempaa work in progress versiota:
http://koti.mbnet.fi/asikaine/Pendulum/ ... g/demo.rar
Testasin pikaisesti tuota demoa ja hyvältä vaikuttaa. Äänien suhteen kannattaa huhuilla täällä foorumeilla, jos vaikka joku musiikkipuolta enemmän taitava innostuisu musiikkeja tekemään. Täällä foorumeilla on kuitenkin jotain taitavia muusikkoja aina välillä pyörähtänyt.
Re: Offtopic (I/2011)
Jos module-musiikki kelpaa, tuolta löytyy muutama: http://www.kpelit.fi/?c=1251Pendulum wrote:Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.
Last edited by valscion on Mon Mar 29, 2021 1:10 pm, edited 1 time in total.
Reason: kpelit.net -> kpelit.fi
Reason: kpelit.net -> kpelit.fi
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (I/2011)
Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?
Kuka muu näki?
Kuka muu näki?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (I/2011)
Minä. Aika jäätävä maali kyllä...naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?
Kuka muu näki?
Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Offtopic (I/2011)
Mitä tuossa mahtaa lukea suomeksi?VesQ wrote:Minä. Aika jäätävä maali kyllä...naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?
Kuka muu näki?
Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
Btw, eikös jossainpäin internettiä ollut OpenGL tutoriaali suomeksi? Googlaamalla en löytänyt touché lmgtfy trollit!
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Offtopic (I/2011)
http://personal.inet.fi/koti/markus.ilm ... GLosa1.pdfMaGetzUb wrote:Mitä tuossa mahtaa lukea suomeksi?VesQ wrote:Minä. Aika jäätävä maali kyllä...naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?
Kuka muu näki?
Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
Btw, eikös jossainpäin internettiä ollut OpenGL tutoriaali suomeksi? Googlaamalla en löytänyt touché lmgtfy trollit!
Tjaa-a. Tuollainen löytyi Googlella.
EDIT:
Ja tuossa on tosiaan muitakin osia. Laita vain loppuun ...osa2.pdf jne. (Yhteensä 4 osaa)
Re: Offtopic (I/2011)
Voisiko tätä optimoida? Viittiskö joku
Code: Select all
SCREEN 640,480
Type piste
Field x
Field y
Field col
EndType
ku=LoadImage("ps3.png")
drw=1
kulma#=0
z#=1
tmp=0
Repeat
tmp+1
kulma=kulma+3
Lock
Lock Image(ku)
For y=1 To ImageHeight(ku)
For x=1 To ImageWidth(ku)
x1=Cos(kulma)*x*z+ScreenWidth()/2
y1=-Sin(kulma)*y*z+ScreenHeight()/2
If x1 >= 0 And y1 >= 0 And x1 < ScreenWidth() And y1 < ScreenHeight() Then
px=GetPixel2(x,y,Image(ku))
If px <> -16777216 Then
p.piste = New(piste)
p\x=x1
p\y=y1
p\col=px
EndIf
EndIf
Next x
Next y
For p.piste = Each piste
PutPixel2 p\x*z-(z/2), p\y*z-(z/2), p\col
Next p
Unlock Image(ku)
Unlock
z=z*1.001
DrawScreen
Forever
Re: Offtopic (I/2011)
Mikäli haluat venytellä kuvaa pehmeästi ja nopeasti suosittelen ehdottomasti ScaleImagen käyttöä. Esimerkiksi tähän tapaan:DJ Filbe wrote:Voisiko tätä optimoida? Viittiskö joku
Code: Select all
SCREEN 640,480
Global gScaledImage
gScaledImage = MakeImage(1, 1)
Dim ku(3)
ku(0)=LoadImage("media/car.bmp")
ku(1) = MirrorImage(ku(0),1,0)
ku(2) = MirrorImage(ku(1),0,1)
ku(3) = MirrorImage(ku(0),0,1)
kulma#=0
z#=2.0
//muutamat vakiot
sw=ScreenWidth()
sh=ScreenHeight()
sw2=sw/2.0
sh2=sh/2.0
iw=ImageWidth(ku(0))
ih=ImageHeight(ku(0))
Repeat
kulma#=WrapAngle(kulma#+1.0)
w=Cos(kulma#)*iw*z#
h=-Sin(kulma#)*ih*z#
If w<0 Then sx=w Else sx=0
If h<0 Then sy=h Else sy=0
drawimage ScaleImage(ku(RoundDown(kulma#/90.0)),Abs(w),Abs(h)), sw2+sx,sh2+sy
DrawScreen 'OFF
Forever
Function MirrorImage(Simg,hor=1,ver=0,Dimg=0)
w=ImageWidth(Simg)
h=ImageHeight(Simg)
If Dimg = 0 Then
Dimg=MakeImage(w,h)
ElseIf ImageWidth(Dimg)<>w Or ImageHeight(Dimg)<>h Then
If dimg Then DeleteImage dimg
dimg=MakeImage(w,h)
EndIf
If hor Then
For x=0 To w-1
CopyBox x,0,1,h,w-x,0,Image(Simg),Image(Dimg)
Next x
EndIf
If ver And hor Then temp = CloneImage(Dimg) Else temp = Simg
If ver Then
For y=0 To h-1
CopyBox 0,y,w,1,0,h-y,Image(temp),Image(Dimg)
Next y
EndIf
If ver And hor Then DeleteImage temp
Return Dimg
End Function
Function ScaleImage(_image, _width, _height)
//By: Marcoder
// Jos koko ei ole muuttunut niin ei tehdä mitään
If _width = ImageWidth(gScaledImage) And _height = ImageHeight(gScaledImage) Then Return gScaledImage
If _width <= 0 Or _height <= 0 Then Return gScaledImage
DeleteImage gScaledImage
gScaledImage = MakeImage(_width, _height)
// Tehdään temppikuva johon skaalataan ensin vain leveys
lTempImage = MakeImage(_width, ImageHeight(_image))
DrawToImage lTempImage
For x = 0 To _width - 1
sx# = Float(ImageWidth(_image)) / Float(_width) * Float(x)
DrawImageBox _image, x, 0, sx, 0, 1, ImageHeight(_image)
Next x
DrawToScreen
// Skaalataan myös pystysuunnassa
DrawToImage gScaledImage
For y = 0 To _height - 1
sy# = Float(ImageHeight(_image)) / Float(_height) * Float(y)
DrawImageBox lTempImage, 0, y, 0, sy, ImageWidth(lTempImage), 1
Next y
DrawToScreen
DeleteImage lTempImage
Return gScaledImage
End Function
Toinen kiva optimointi saadaan sitten siten ettei lueta jatkuvasti kuvasta samoja pikseliarvoja vaan tallennetaan ne taulukkoon.
Code: Select all
SCREEN 640,480
ku=LoadImage("media/car.bmp")
kulma#=0
z#=1.0
//muutamat vakiot
sw=ScreenWidth()
sh=ScreenHeight()
sw2=sw/2.0
sh2=sh/2.0
iw=ImageWidth(ku)
ih=ImageHeight(ku)
Dim kuvaTaulu(iw,ih)
//luetaan kuvan pikselit taulukkoon
Lock Image(ku)
For y=1 To ih
For x=1 To iw
kuvaTaulu(x,y)=GetPixel2(x,y,Image(ku))
Next x
Next y
Unlock Image(ku)
Repeat
kulma#=kulma#+3.0
z#=z#*1.001
z2#=z#/2.0
Lock
//näitäkään ei tartte laskea kuin kerran
c#=Cos(kulma#)
s#=Sin(kulma#)
For y=1 To ih
y1=(-s#*y*z#+sh2)*z#-z2#
For x=1 To iw
x1=(c#*x*z#+sw2)*z#-z2#
If x1 >= 0 And y1 >= 0 And x1 < sw And y1 < sh Then
If kuvaTaulu(x,y) <> -16777216 Then PutPixel2 x1, y1, kuvaTaulu(x,y)
EndIf
Next x
Next y
Unlock
DrawScreen 'OFF
Forever
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Offtopic (I/2011)
ONNEA SUOMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Offtopic (I/2011)
Juu onnea Suomen jääkiekkojoukkueelle.