Haluatko moderaattoriksi?

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Haluatko moderaattoriksi?

Post by Astigma »

Tervehdys hyvät CB:läiset!

On tullut aika värvätä uusia moderaattoreita foorumeille. Tämän topicin tarkoitus on kysyä nyt uusia innokkaita moderaattoreita. Jos olet halukas moderaattoriksi foorumeille, kirjoita tähän topiciin viesti, jossa kerrot halukkuutesi. Jos et ole itse halukas moderaattoriksi, mutta tiedät jonkun hyvän ehdokkaan, niin voit myös ehdottaa toista foorumilaista moderaattoriksi. Ehdotuksia voit joko kirjoittaa tähän topiciin tai yksityisviestinä Zero:lle. Kirjoita ehdotukseen myös perustelut, miksi hänet pitäisi valita moderaattoriksi. Hakuaikaa on 29.8.2010 saakka.

Tarkkaa lukua uusien moderaattorien määrästä ei ole päätetty ja modet tullaankin valitsemaan määräajan jälkeen. Valintaperusteet eivät ole kiveenhakattuja ja nyt onkin tarkoitus etsiä mahdollisimman aktiivisia ja hyviä moderaattoreita foorumeille. Ole siis rohkea ja hae modeksi! Haku on avoin kaikille!
EDIT:

5.9.2010
Uudet moderaattorit on nyt valittu, ja modetiimin koostumus vuonna 2010 on siis seuraava:

Dibalo
Jare
koodaaja
mikeful
ristis
SPuntte
[/edit]
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by esa94 »

Grandinperseennuolentaa ynnä satunnaista sääntöjen rikkomista koen, että olisin kohtuullinen moderaattori.

Pitääkö itsestään laittaa perusteita tähän..?
EDIT:

No perusteluja, hmm... Ikää löytyy 15 (pian 16) vuotta, täällä tullut jo wanhoilla foorumeilla mm. Haamu Missionin merkeissä pyörittyä. koen olevani melko aktiivinen (spämmijä, ks. postcount ja titteli) ja tarkistelen foorumia melko usein. Olen sadisti ja rakastan sääntöjen soveltamista kumpaankin suuntaan. En olisi täysi natsi moderaattorina.

Last edited by esa94 on Mon Aug 23, 2010 3:02 pm, edited 1 time in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by MaGetzUb »

Itseasiassa kyllä, olen mielestäni nykyään aktiivinen, asiallinen, vastuullinen, tunnollinen ja oikeudenmukainen. :) Ja Modena oleminen olisi yhden unelman täyttyminen. :)
Last edited by MaGetzUb on Mon Aug 23, 2010 12:47 am, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Sami The Great »

Itse olisin kiinnostunut moderaattorin tehtävästä. CoolBasic:ä olen käyttänyt vuodesta 2004 ja foorumille tuli liityttyä heti koodauksen alettua. Nyt olen 19 vuotta. Foorumilla käyn aktiivisesti - oikestaan aina, kun koneella olen, vaikka en tänne joka päivä kirjoittaisikaan.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Koodiapina »

Olen ollut mukana menossa yli neljä vuotta ja tunnen hyvin yhteisön jäsenet, suuren osan myös irkistä. Käyn vilkaisemassa foorumeiden lukemattomat viestit -osion noin puolen tunnin välein, joten ainakin olisin nopeasti paikalla jos moderoitavaa tulisi. Ja kun tämä nyt sattuu olemaan se eniten käyttämäni keskustelupalsta, niin olisihan se mukava olla itsekin vaikuttamassa sen viihtyvyyteen. Olen oikeudenmukainen ja puolueeton, vaikka monet eivät sitä alati vitsailevasta, ajoittain ärsyttävästäkin Grandista uskoisi. Osaan kuitenkin suhtautua vastuuseen sitä vastaavalla tavalla.

Mahdollisuuteni moderaattoriksi pääsyyn lienevät varsin vähäiset johtuen taannoisista kahnauksista muiden moderaattoreiden kanssa. Ymmärrän, että moderointi on osittain tiimityötä, eikä homma luista jos muiden kanssa ei tule toimeen. Olen kuitenkin valmis yrittämään parhaani.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by TheDuck »

Koska en tiedä pitäisikö tähän täyttää hakemus vai vain ilmoittaa halukkuutensa, kerron itsestäni lyhyesti.

Olen halukas moderaattoriksi, ikää on 14 vuotta, olen aktiivinen ja mielestäni melko asiallinen. CB-foorumi on firefoxini etusivu ollut jo parisen vuotta ja ensimmäistä kertaa rekisteröidyin foorumeille joskus vuonna 2004-2005. Luen yleensä foorumit aina heti koneen avattuani ja katsahdan noin 15 min välein onko tullut jotain uutta.
^^
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by SPuntte »

Ehdotan uusiksi moderaattoreiksi Jonezia, Jarea, koodaajaa sekä VesQa.

He ovat kokemukseni mukaan (VesQ:n ja Jare:n olen henkilökohtaisesti tavannutkin) asiallisia ja muutenkin kunniallisia CB-yhteisön jäseniä. Kaikki neljä ovat aktiivisia foorumilaisia, suhtautuvat uusiin jäseniin asianmukaisesti ja avuliaasti sekä taitavat CoolBasicin käytön erinomaisesti. Heillä on myös usean vuoden kokemus CB-foorumin ja -yhteisön arkipäivästä.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by jesperx96 »

Kyllä, haluan moderaattoriksi, ikää on 14 vuotta. Olen tehnyt accountin vasta vuonna 2008 syksyllä, mutta olen pyörinyt muistaakseni jo kyseisen vuoden keväästä täällä.
Käyn foorumeilla pari-kolme kertaa päivässä, osaan tarvittaessa olla arvostella käyttäjän kirjoituksia, en häntä itseään, olla puolueeton, yhteistyötaitoinen ja oikeudenmukainen. Mukava olisi tästä paikasta kantaa vastuuta, sillä käyn täällä sen verran usein, että kaikki uudet viestit tulee luettua. Aktiivinen en ulospäin nähtynä varmasti ole, koska postaan harvoin.
Osittain kokemattomuudestani johtuen minulla ei ole mitään lähtökohtaisesti ketään vastaan foorumilla.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by valscion »

SPuntte wrote:Ehdotan uusiksi moderaattoreiksi Jonezia, Jarea, koodaajaa sekä VesQa.

He ovat kokemukseni mukaan (VesQ:n ja Jare:n olen henkilökohtaisesti tavannutkin) asiallisia ja muutenkin kunniallisia CB-yhteisön jäseniä. Kaikki neljä ovat aktiivisia foorumilaisia, suhtautuvat uusiin jäseniin asianmukaisesti ja avuliaasti sekä taitavat CoolBasicin käytön erinomaisesti. Heillä on myös usean vuoden kokemus CB-foorumin ja -yhteisön arkipäivästä.
Kyllä moderaattorin homma kiinnostaisikin. Käyn foorumeilla päivittäin, ja selailen viestejä todella tiuhaan tahtiin. Olen moderoinut paria PhpBB3-softalla pyörivää foorumia ennenkin, niin ei ainakaan moderaattorien hallintapaneeli olisi hankala käsitellä. Uskon olevani oikeudenmukainen moderaattori tilaisuuden tullen, ja jos en ole jostain asiasta varma niin kysyisin neuvoa muilta moderaattoreilta. Ikää löytyi se 18, jos se jotain merkkaa.

EDIT: Niin, ja toki osaan englantia hyvin - kirjoittaminen ja lukeminen onnistuu, eikä vaikeammatkaan lauseet tuota suuria ongelmia. Kun CBC tulee, niin osaisin kielitaitoni perusteella moderoida myös englanninkielistä aluetta.
Last edited by valscion on Tue Aug 24, 2010 8:48 pm, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Taatero »

SPuntte wrote:Ehdotan uusiksi moderaattoreiksi Jonezia, Jarea, koodaajaa sekä VesQa.

He ovat kokemukseni mukaan (VesQ:n ja Jare:n olen henkilökohtaisesti tavannutkin) asiallisia ja muutenkin kunniallisia CB-yhteisön jäseniä. Kaikki neljä ovat aktiivisia foorumilaisia, suhtautuvat uusiin jäseniin asianmukaisesti ja avuliaasti sekä taitavat CoolBasicin käytön erinomaisesti. Heillä on myös usean vuoden kokemus CB-foorumin ja -yhteisön arkipäivästä.
I concur. Ko. henkilöt ovat asianmukaisia, avuliaita ja todella aktiivisia.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by MetalRain »

Ilmoittaudun halukkaaksi. Jonkin aikaa on tullut näissä ympyröissä pyörittyä, paljon on tullut opittua viisaamilta vaab liian vähän on tullut annettua takaisin. Olisikohan tässä sitten se sauma antaa yhteisölle takaisin? Ja myöskin kokemuksia olen hakemassa, en ole moderointia aiemmin tehnyt mutta uskoisin ettei kokemuksesta ei olisi haittaa tulevaisuuden kannalta.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Jare »

SPuntte wrote:Ehdotan uusiksi moderaattoreiksi Jonezia, Jarea, koodaajaa sekä VesQa.
Kiitos luottamuksesta. Täytyy sanoa että myös SPuntte sopisi modeksi. :)

Henkilökohtaisesti en aluksi ajatellut hakea modeksi, mutta toki otan pestin vastaan jos minut siihen valitaan. Kokemusta löytyy oman, aktiivisen foorumin ylläpidosta jokunen vuosi sitten. Nykyään en seuraa kuin murto-osaa tämän foorumin aiheista, mutta käyn silti foorumilla yleensä useita kertoja päivässä. Moderaattorina varmasti alkaisin lukemaan kaikki uudet viestit.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Awaclus »

Minusta ei ole vaikuttanut siltä, että uusia moderaattoreita foorumilla kaivattaisiin. Helpottaisihan yksi tai muutama ylimääräinen toki muiden työtä; en ehkä osaa ajatella tämänhetkisen ylläpidon kannalta sitä, mutta silti.

Olen joka tapauksessa samaa mieltä Jaren, Taateron ja SPuntten kanssa. Jonez, Jare, koodaaja, VesQ ja SPuntte sopisivat moderaattorin hommaan oikein hyvin jo mainituista perusteluista johtuen. Jos jostain syystä kuitenkin näistä henkilöistä ei löydy tarpeeksi halukkaita moderaattoreita, voinpa nyt sitten itsekin kantaa korteni kekoon.

Ikää löytyy 15 vuotta, wanhoille foorumeille ehdin rekisteröityä juuri vähän ennen kuin se vaihdettiin tähän foorumiin, foorumilla käyn yleensä useita kymmeniä kertoja päivässä, luen kaikki viestit ja autan aloittelijoita tai muuten vain apua kaipaavia sikäli kun osaan. Aikaisempaa moderaattorikokemusta löytyy kahdelta jo valitettavasti kuolleelta foorumilta. Sääntöjen soveltamisessa olen roolipelaajana luonnollisesti erittäin hyvä :mrgreen:. Suositus kai sekin, että minua on itseasiassa jopa luultu foorumin moderaattoriksi #cb2-kanavalla irkissä. Minulla on lievä adrenaliiniriippuvuus, ja jos en ole pitkään aikaan päässyt soittamaan 240bpm blastbeatia, katsomaan hacknslash-elokuvia tai pehmomiekkailemaan, saattaa minulla olla mielentilahäiriöitä, mutta tämä tilanne on harvinainen enkä usko sen vaikuttavan moderointikäyttäytymiseeni.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Koodiapina »

Jare olisi kyllä oikeasti hyvä vaihtoehto moderaattoriksi. Hänestä tulisi vaarallisin geistimme.

Image
Last edited by Koodiapina on Sun Aug 29, 2010 2:24 pm, edited 2 times in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by esa94 »

Mössö-setä modeksi, varsinkin jos minua ei :>
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Wingman »

Ilmottaudun minäkin halukkaaksi, aktiivisesti luen foorumeita, säännöt tiedän, sekä luen _kaikki_ uudet viestit (poikkeuksetta). Vaikka en olekkaan vielä kun 2v ollut täällä, ja postcount on alle 500, sovin hommaan ;)
- - - -
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by temu92 »

Wingman wrote:postcount on alle 500
Jos nyt lähetään moderaattorin hommaa hakemaan niin postikountteri on se viimeinen asia mitä "kannattaa" mainita. Se ei tee henkilöstä järkevämpää oli postcountti 10, 500 tai 2000.

Itte olis ihan kool jos modekskin pääsisi, foorumit katon lähes päivittäin (ja silloinkin päivitän sivua tyyliin vähintään 1-5 kertaa tunnissa, I am bored). PHPBB3:sta on kokemusta omien nettisivujen kautta :P

Edits: The irony, 1000. posti :D
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by esa94 »

Wingman wrote:Ilmottaudun minäkin halukkaaksi, aktiivisesti luen foorumeita, säännöt tiedän, sekä luen _kaikki_ uudet viestit (poikkeuksetta). Vaikka en olekkaan vielä kun 2v ollut täällä, ja postcount on alle 500, sovin hommaan ;)
Postcount <500 ei tee sinusta yhtään minua älykkäämpää, vaan sitä voitaisiin pitää jopa vähemmän aktiivisuuden merkkinä. Yleensä, temua kompatakseni, ei kannata mainita postcounttiaan ja sillä yrittää nostaa itseään parempaan asemaan. (krhm :D)
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by TheFish »

esa94 wrote:
Wingman wrote:Ilmottaudun minäkin halukkaaksi, aktiivisesti luen foorumeita, säännöt tiedän, sekä luen _kaikki_ uudet viestit (poikkeuksetta). Vaikka en olekkaan vielä kun 2v ollut täällä, ja postcount on alle 500, sovin hommaan ;)
Postcount <500 ei tee sinusta yhtään minua älykkäämpää, vaan sitä voitaisiin pitää jopa vähemmän aktiivisuuden merkkinä. Yleensä, temua kompatakseni, ei kannata mainita postcounttiaan ja sillä yrittää nostaa itseään parempaan asemaan. (krhm :D)
Ihan ohi mennen on pakko mainnita, että Wingmanin lause oli muodossa "Vaikka ... postcount on alle 500...", joten hän piti asiaa negatiivisena valituksi tulemisen kannalta (eikä suinkaan yrittänyt kerskailla sillä).

Pelkän off-topikin välttämiseksi sanottakoon, että itse kannatan Jarea ja SPunttea hommaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Haluatko moderaattoriksi?

Post by Pate5 »

Eli hakisin moderaattoriksi :P

CB-foorumeilla olen roikkunut jo todella kauan. Tarkempaa aikaa en muista, mutta vanhoilla foorumeilla olin ainakin yli vuoden ennen vaihtumista, ehkä kaksikin. Uusilla foorumeilla olen ollut alusta asti, ja seuraan edelleenkin foorumia aktiivisesti, vaikken välttämättä itsestäni hirveän aktiivista kuvaa annakaan. Nykyään kirjoitusinto on hieman hiipunut, enkä kirjoittele niin paljon viestejä kuin ennen, mutta laatuhan on määrää tärkeämpi, eikö vain?

Säännöt tunnen, tottakai, eikä minulla ole myöskään ollut mitään suurempia kahinoita nykyisen ylläpitomme kanssa.
Homma kiinnostaa minua mukavan yhteisön ja foorumien takia. Vaikken paljoa nykyään koodaa, niin käyn silti foorumeilla mukavan porukan takia. Laatu on ollut aina korkealla, joten se olisi mukava myös pitää siellä. Tällä hetkellä foorumi on mukavan siisti ja asiallinen nykyisen ylläpidon toimesta, mutta CBC:n myötä yhteisö varmasti kasvaa kohisten ja kaipaa lisää työvoimaa. Olisin myös kiinnostunut tulevan englanninkielisen alueen moderoinnista. Engannin lukutaitoni on mielestäni melko hyvä, ja kirjoitustaito myös. Käyn tällä hetkellä päivittäin englanninkielisillä foorumeilla.

Kokemusta olisi myös kiva saada, niin voisi ehkä myöhemmin muuallakin mainita :)
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Post Reply