Offtopic (I/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Offtopic (I/2010)

Post by jaahas »

ei mulla mitään hajonnu vaikka en sammuttanu konetta tv oli myös päälä
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2010)

Post by TheDuck »

Tääl oli yöl ihan kauhea myrsky.. Alko joskus kymmeneltä illalla. Hiekkaa lensi ympäriinsä, satoi kaatamalla, salamoi noin 1sek välein. Pikkasen oli pelottavaa.
^^
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

En ole eläessäni nähnyt moista myräkkää. Ensin ajattelin että "vitut minä konetta sammuta, riski joutua salaman uhriksi on äärettömän pieni", mutta kun ulos vilkaisin niin kyllä äkkiä jänistin.

Anyway, oon tilaamassa Wicked Lasers:sta jotain kivaa - tietääkö joku mitä kuuluu laittaa osoitetiedoissa kohtaan state/province? Kohta on pakollinen. Asun Sipoossa.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by DJ-Filbe »

Jeps! Jos joku ei tiennyt, niin tästä voi tarkastella ukkosen etenemistä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Awaclus »

Ruuttu wrote:Anyway, oon tilaamassa Wicked Lasers:sta jotain kivaa - tietääkö joku mitä kuuluu laittaa osoitetiedoissa kohtaan state/province? Kohta on pakollinen. Asun Sipoossa.
"Uudenmaan maakunta"?
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by DJ-Filbe »

Chaosworm wrote:
Ruuttu wrote:Anyway, oon tilaamassa Wicked Lasers:sta jotain kivaa - tietääkö joku mitä kuuluu laittaa osoitetiedoissa kohtaan state/province? Kohta on pakollinen. Asun Sipoossa.
"Uudenmaan maakunta"?
Itä-Uudenmaan maakunta, jos pilkkua ihan väkisin haluaa viilata?
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

Chaosworm wrote:
Ruuttu wrote:Anyway, oon tilaamassa Wicked Lasers:sta jotain kivaa - tietääkö joku mitä kuuluu laittaa osoitetiedoissa kohtaan state/province? Kohta on pakollinen. Asun Sipoossa.
"Uudenmaan maakunta"?
Kelpaakohan tämä? Pyytävät laittamaan tiedot In English, mutta en minä toisaalta "Kasvihuoneentietäkään" rupeaisi kääntämään. Tuote tulee Kiinasta asti.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by tuhoojabotti »

Eipä siihen state/provinceen tarvii mitään pistää, kyllä posti tulee perille. ;-)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Viltzu »

Se taitaa olla lähinnä meinattu liittovaltioille. Tai ehkä myös isommille valtioille. Mutta Suomessa tuskin siitä välittävät
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

tuhoojabotti wrote:Eipä siihen state/provinceen tarvii mitään pistää, kyllä posti tulee perille. ;-)
Ei käy, kun State/Province on tähdellä merkattu pakolliseksi kentäksi.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Viltzu »

Laita siihen vain "Uudenmaan maakunta", ei ne sitä siellä tarvitse mihinkään. Suomessa posti vain saattaa lukea sen ;)
Ofc, enhän minä sitä voi täysin tietää että ne eivät siellä sitä tarvitse mutta en usko kyl et tarvitsisivat.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Taas meni rahaa, tilasin kaverille lahjapelin (22,4€), itselleni kahdeksallakymmenellä eurolle metallimusiikkia (Apocalypticaa, Tristaniaa...), ja kolmensadan euron näytön. Lisäksi vajaan kahden viikon päästä on Kemin Sisäsataman keikka, johon menee varmaan vielä toinenkin satanen rahaa. Onneksi n. 200€ tuosta näytöstä tuli synttärilahjana :P
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
ristis
Moderator
Moderator
Posts: 101
Joined: Sat Sep 08, 2007 4:32 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by ristis »

Itse laitan yleensä vain pelkän viivan (-), jos vaaditaan state/provincea nettiostoksilla.
Turha tunkea mitään ylimääräistä settiä, kun Suomessa riittää vähempikin.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by valscion »

Tulipas sitten ostettua ittelleni viimeinkin uus kone. Ja tietenkin osista, koska kuka nyt enää tässä vaiheessa haluaisi pakettikonetta ostaa :P. Ainakin nyt sitä voi sitten huoletta päivitellä, kun tietää tarkasti koneen kokoonpanon ja sopivat osaset, eikä tartte enää mennä mututuntumalla HP:n support-sivujen avulla.

Tämän näköinen paketti on tulossa:
Image
Jos prossun tuuletin pitää kovaakin ääntä, niin sitten oon varautunut vielä hankkimaan nämä:
Image
Jossain vaiheessa sitten ostan varmaankin Windows 7:n, mutta ennen sitä kuitenkin säädän vielä varmaan melko pitkään XP:llä, siihen kun sattuu lisenssejä olemaan pari vielä jäljellä. Sitten näyttökortti on varmaan ensimmäinen, joka vaatii päivitystä jälkeenpäin mutta kyllä tuolla vielä pitkälle pärjätään.

Mitäs mieltä olette? Olenkos saanut hyvän koneen reilulla kuudella sadalla eurolla?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Tuo vanha näyttökortti vähän pistää silmään, muuten ihan hyvännäköinen kokoonpano.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Offtopic (I/2010)

Post by jesperx96 »

Kaskas, ostimpas minäkin itselleni koneen ja vieläpä samassa hintaluokassa. :) Mutta päälle tuli W7 ja 23' FullHD näyttö.
  • Amd Phenom II 555 BE (neljä ydintä käytössä :P)
    Vertex 3D HD 5770
    Asus M4A785 TD-V
    A-Data 2x2 Gb Ddr3-1333
    Wd Caviar Green 500 Gb
    Antec Three Hundred
    Silverstone Strider Essential 500W
    LG polttava Dvd-asema
    +edellä mainitut
Hintaa tuli vähän päälle 900 e.
VesQ: 555 BE:n prosessorituuletin ei vaikuta kovin äänekkäältä vaan ainakin minun kotelossani kotelotuulettimet (TriCool 1x140 ja 1x120) tuntuvat äänekkäämmiltä.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic (I/2010)

Post by -Z- »

VesQ wrote:Tulipas sitten ostettua ittelleni viimeinkin uus kone. Ja tietenkin osista, koska kuka nyt enää tässä vaiheessa haluaisi pakettikonetta ostaa :P. Ainakin nyt sitä voi sitten huoletta päivitellä, kun tietää tarkasti koneen kokoonpanon ja sopivat osaset, eikä tartte enää mennä mututuntumalla HP:n support-sivujen avulla.

Tämän näköinen paketti on tulossa:
Image
Jos prossun tuuletin pitää kovaakin ääntä, niin sitten oon varautunut vielä hankkimaan nämä:
Image
Jossain vaiheessa sitten ostan varmaankin Windows 7:n, mutta ennen sitä kuitenkin säädän vielä varmaan melko pitkään XP:llä, siihen kun sattuu lisenssejä olemaan pari vielä jäljellä. Sitten näyttökortti on varmaan ensimmäinen, joka vaatii päivitystä jälkeenpäin mutta kyllä tuolla vielä pitkälle pärjätään.

Mitäs mieltä olette? Olenkos saanut hyvän koneen reilulla kuudella sadalla eurolla?
Hähä, mun uudessa näyttiksessä onkin GDDR5:ttä eikä maksanu kun muutaman kympin enemmän :twisted: Ite oisin varmaan laittanu saman tien enemmän rahaa koneeseen, mutta kuudensadan kokoonpanoksi varsin hyvän näköinen. Muistia olisin itse ottanut enemmän mutta jos on 32 bittinen xp niin eipä sillä mitään tee, ja olisit ehkä pärjännyt vähän kevyemmänkin kaliberin powerilla.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Ihmetyttää se että nykyään neljää gigaa pidetään aika vähäisenä muistina. Voisi täten pistää pientä galluppia (yhdellä peellä?) liikkeelle: paljonko foorumilaisilla on nykyään muistia ja mihin sitä menee? Parhaassa koneessani on nelisen gigaa muistia, eikä se tule täyteen vaikka pitäisi neljättä Civiä/AoeIIIa, meseä, soitinta, selainta ja jotain suurempaa koodiprojektia samaan aikaan auki. Käyttiksenä Vista.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Awaclus »

Feuer wrote:Ihmetyttää se että nykyään neljää gigaa pidetään aika vähäisenä muistina. Voisi täten pistää pientä galluppia (yhdellä peellä?) liikkeelle: paljonko foorumilaisilla on nykyään muistia ja mihin sitä menee? Parhaassa koneessani on nelisen gigaa muistia, eikä se tule täyteen vaikka pitäisi neljättä Civiä/AoeIIIa, meseä, soitinta, selainta ja jotain suurempaa koodiprojektia samaan aikaan auki. Käyttiksenä Vista.
Itsellä on kolme gigaa ja jumittaa jo pelkkä Vista.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Offtopic (I/2010)

Post by TheFish »

Chaosworm wrote:
Feuer wrote:Ihmetyttää se että nykyään neljää gigaa pidetään aika vähäisenä muistina. Voisi täten pistää pientä galluppia (yhdellä peellä?) liikkeelle: paljonko foorumilaisilla on nykyään muistia ja mihin sitä menee? Parhaassa koneessani on nelisen gigaa muistia, eikä se tule täyteen vaikka pitäisi neljättä Civiä/AoeIIIa, meseä, soitinta, selainta ja jotain suurempaa koodiprojektia samaan aikaan auki. Käyttiksenä Vista.
Itsellä on kolme gigaa ja jumittaa jo pelkkä Vista.
Onglema ei todennäköisesti johdu muistin määrästä.

Itselläni on muistia tuo neljä gigaa, joka on nykypäivänäkin enemmän kuin tarpeeksi lähes kaikkeen.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Locked