Musiikin tekeminen

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Musiikin tekeminen

Post by Jormalaz »

Eli siis harrastaako joku täällä musiikin tekoa ohjelmilla tai muilla keinoilla? Itse puolivuotta sitten latasin FL Studio:n ja olen vasta saanut yhden kunnollisen musiikin valmiiksi.

Ja tässä tämä minun omani.
http://www.youtube.com/watch?v=7pxwa6JF3tE
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by Ris »

Anteeksi mutta musiikin tekemisestä voidaan keskustella myös tässä topikissa:

Eli uutta topikkia ei olisi tarvinnut tehdä. Lähinnä siksi koska samassa topikissa voi keskustella myös musiikista ja sen tuottamisesta, aihe on silti sama.

Tai onko kenenkään mielestä järkevää erottaa musiikin tuottamista / tekemistä ja biiseihin, bändeihin, yms yleiseen puoleen musiikista keskittyvää juttua 2 eri topikkiin?

Etenkin kun tämän topikin aihe on musiikki ja kyseinen aihealue kattaa kaiken musiikkiin liittyvän.

Edit: :oops:
Niin no, voihan ne erottaa eri topikkiinkin, mutta omasta mielestäni 1 topikin pitäisi riittää. Niin ja onhan tuossa
topikissa jo keskustelua musiikin tuottamisestakin / tekemisestä.

Niin ja jottei postini menisi kokonaan offiksi, niin itse en olen edes kokeillut soittaa mitään soitinta. Mutta
voisihan sitä joitakin musiikinteko-ohjelmia koittaa, vaikka tuskin mitään saisinkaan aikaan.

Ontopic / offtopic = 10 / 90.
Last edited by Ris on Thu Nov 27, 2008 5:59 pm, edited 6 times in total.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Musiikin tekeminen

Post by Pettis »

Ris wrote:Anteeksi mutta musiikin tekemisestä voidaan keskustella myös tässä topikissa:

Eli uutta topikkia ei olisi tarvinnut tehdä. Lähinnä siksi koska samassa topikissa voi keskustella myös musiikista ja sen tuottamisesta, aihe on silti sama.
Anteeksi, mutta me adminit emme katso hyvällä pikkumodena toimimista. Samalla kun valitat / infoat tästä toisesta viestiketjusta käynnistät tällaisen lumivyöryn jonka seurauksena viestiketju täyttyy muulla asialla (aka) offtopicilla. Jätetään suosiolla se viestiketjujen valvonta valvojille. Toki asioista voi huomauttaa meille. Helpoiten tämä käy IRCin välityksellä kanavalla (joo, kanavalla, ei privaan suoraan) #coolbasic verkossa IRCNet.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Musiikin tekeminen

Post by mikeful »

Foorumin yksityisviestit käy myös, jos IRCin käyttö ei ole vielä tuttua.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Musiikin tekeminen

Post by Olwi »

Ois kiva testata tekemistä,mutta tällä hetkellä ei oo ees kajareita koneessa :? (sen takia en voinut kuunnella sunkaa biisiä)


Edit: vähän toisti itseään kokoaja :?
Huuda mun ip:tä!
User avatar
Akuji
Member
Posts: 60
Joined: Fri Oct 08, 2010 5:59 pm
Location: Turku

Re: Musiikin tekeminen

Post by Akuji »

Tässä on tullut tehtyä itse musiikkia esim. Magix Music Makerilla ja Ejaylla. Kyllä syntikallakin soittelen jotain hyvää...
Kajareja ei koneeseen tarvinnut ostaa, koska tein sellaiset joskus yläasteella teknisissä. :)
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Musiikin tekeminen

Post by wilizucoder »

Itse olen käyttänyt noin kaksi vuotta musiikin tekoon FL Studio 9 softaa, sillä pystyy tekemään suhteellisen monipuolista musiikkia, itsellä on myös Yamahan sähköurut kytkettynä kyseiseen ohjelmaan ja on osoittautunut todella hyödyllisiksi musiikkia tehdessä. Aluksi FL Studio voi tuntua vaikealta käyttää, mutta ohjelman käytöstä löytyy netistä paljon tutoriaaleja, joiden avulla pääsee varmasti jyvälle ohjelman monipuolisista ominaisuuksista.

Pistän nyt tähän uusimman biisin, jonka sain valmiiksi FL Studio 9:llä, pistäkääs risuja ja ruusuja tulemaan, saa kommentoida! :)
http://www.mikseri.net/playsong.php?id=442423
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by CCE »

Aika kivasti nostettu vanha ketju! No ei se mitään, on FL Studio kieltämättä aika hauska lelu.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Musiikin tekeminen

Post by Wingman »

Itse olen käyttänyt Reason 4:sta musiikin tekoon, mutta mitään kovin pitkiä/hienoja biisiejä ei ole tullut.. MilkyTrackeria käytän muistitikulta muilla koneilla ;)
- - - -
User avatar
Akuji
Member
Posts: 60
Joined: Fri Oct 08, 2010 5:59 pm
Location: Turku

Re: Musiikin tekeminen

Post by Akuji »

Tavallisesti teen kaiken musiikin yksinomaan koneella, mutta nyt taas jälleen ottanut pari vuotta vanhan Casion käyttöön. Magix Music Maker on se ensisijainen ohjelma, jolla siis teen ja johon sitten soittelen omat sävellykset rytmien sekaan. Aika kivalta kuulosti nytkin, kun remixasin vanhan kappaleeni. :D
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by CCE »

Jepajee, puristin viime vuoden tuotannon ja pari ylimääräistäkin kappaletta yhteen pakettiin josta ne voi helposti latailla. Paketissa 30 kappaletta + 1 bonusraita, genreltään musiikki on jonkinlaista electronicaa, mutta mukana on myös muutamia testejä erilaisista tyylilajeista.

This_was_my_year.zip ~119Mt

Tyyli on siis jotain tämän kaltaista: Alice in pizzicatoland ja I like to visit my dentist regularly.

Edit: Seikkailunhaluisille on myös tarjolle torrent versio paketista. Toivottavasti jakajiakin löytyy!
Last edited by CCE on Sun Jan 02, 2011 9:38 pm, edited 1 time in total.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Musiikin tekeminen

Post by valscion »

CCE wrote:Edit: Seikkalunhaluisille on myös tarjolle torrent versio paketista. Toivottavasti jakajiakin löytyy!
Kyllä löytyisi, mutta kun näyttää pahasti siltä ettei yksikään trackeri toimi. Ainakaan minulla ei wörkkaa. (Ellei vika sitten ole siinä että olen Welhon asiakas.)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Musiikin tekeminen

Post by Latexi95 »

VesQ wrote:
CCE wrote:Edit: Seikkalunhaluisille on myös tarjolle torrent versio paketista. Toivottavasti jakajiakin löytyy!
Kyllä löytyisi, mutta kun näyttää pahasti siltä ettei yksikään trackeri toimi. Ainakaan minulla ei wörkkaa. (Ellei vika sitten ole siinä että olen Welhon asiakas.)
Minulla kyllä toimi ihan hyvin... Täytyypä kuunnella kappaleet. :D
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Musiikin tekeminen

Post by Kille »

Onko windowsille olemassa ilmaista, hyvää musiikinteko-ohjelmaa?
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by Koodiapina »

Joo, on.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by CCE »

Grandi wrote:Joo, on.
Kuten mikä?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Musiikin tekeminen

Post by Awaclus »

CCE wrote:
Grandi wrote:Joo, on.
Kuten mikä?
Esimerkiksi Audacity.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Musiikin tekeminen

Post by Wingman »

Kille wrote:Onko windowsille olemassa ilmaista, hyvää musiikinteko-ohjelmaa?
Joo, riippuu vähän haluatko trackerilla leikkiä vai haetko vähän 'parempaa' ohjelmaa.. MilkyTracker on hyvä trackeri, hyviä ilmaisia 'parempia' ohjelmia en ole löytänyt ;D
- - - -
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Musiikin tekeminen

Post by Sly_Jack0 »

lmms (Linux Multimedia Studio). Nimestä huolimatta löytyy myös Windows-versio.
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Musiikin tekeminen

Post by Timblex »

Sly_Jack0 wrote:lmms (Linux Multimedia Studio). Nimestä huolimatta löytyy myös Windows-versio.
Olen itekki käyttänyt tota :D
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
Post Reply