Koukussa Kalastukseen 2
-
- Newcomer
- Posts: 38
- Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm
Koukussa Kalastukseen 2
Koukussa Kalastukseen pelin suuren suosion myötä (50 latausta lol) päätin tehdä täysin erilaisen kalastuspelin. Kyseessän on suomenkielinen Fpf (First Person Fishing) peli jossa tavoitteena on kerätä mahdollisimman paljon rahaa kalastamalla ja myymällä kaloja. Pelissä vaikeusaste määräytyy aikarajan muodossa eli mitä lyhyempi aika sitä haastavampaa. Peli on v1.0 eli ensimmäinen tämä on ensimmäinen julkaisu. Lisä tiedot löytyvät ReadMesta. Pelissä on mahdollisesti parannettavaa joten olisi mukavaa, jos postaisitte niitä tänne.
Screenshotit:
Kylä
Kalaa nostamassa
LATAA
Screenshotit:
Kylä
Kalaa nostamassa
LATAA
Last edited by ManualIntelligence on Mon Aug 18, 2008 4:29 pm, edited 1 time in total.
Progress of "Target Humanity": •••••
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Kävi hienoinen munkki, sain 379-grammaisen ahvenen heti alkuun.. Kun peruskalat olivat jotain alle 30g. En kyllä osaa sanoa mitään oikeista painoista (pilkunviilaajat: siis massoista), mutta kevyiltä kuulostavat :p Tekemistä löytyi, muttei ainakaan kalastuksessa tarvinnut muuta tehdä kuin odottaa ja painaa namiskaa - sinänsä hieman tylsää. Sama matojen kanssa. Grafiikat olivat kyllä ihan hyvät, ja hommaan oli selvästi uhrattu jo vähän aikaakin.
-
- Newcomer
- Posts: 38
- Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Juu sieltä saattaa isoja harvakseltaan tulla, mutta pääosin ovat pieniä. Matojen kaivelusta voisi tehdä jonkinlaisen graafisen version.
Progress of "Target Humanity": •••••
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Kivalta kuulostaa -> lataukseen -> testaukseen -> arvosteluun. muokkaan sitten
EDIT:
Plusmiinus:
+ Kivat graffat
+ Kiva peli muutenkin
- Liian lyhyet pelit
- Pelit olisivat saaneet kestä pidempään, kolme minuuttia ei oikein riitä. kokonaan customoitu aika olisi parempi.
- Kolmessa minuutissa ei ehtinyt kunnolla päästä pelin makuun ennen kuin se jo loppui.
EDIT:
Plusmiinus:
+ Kivat graffat
+ Kiva peli muutenkin
- Liian lyhyet pelit
- Pelit olisivat saaneet kestä pidempään, kolme minuuttia ei oikein riitä. kokonaan customoitu aika olisi parempi.
- Kolmessa minuutissa ei ehtinyt kunnolla päästä pelin makuun ennen kuin se jo loppui.
-
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Korjattavaa:
Kun painoin "Osta matoja" rahat menivät melkein heti pariin kymppiin ja sain kymmenkunta matoa itselleni (rahaa oli ennen sitä monta sataa). Vaihda
KeyDown KeyHit.
Kun painoin "Osta matoja" rahat menivät melkein heti pariin kymppiin ja sain kymmenkunta matoa itselleni (rahaa oli ennen sitä monta sataa). Vaihda
KeyDown KeyHit.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Ahem, siis MouseDown->MouseHit. Homman voisi toteuttaa vaikka niin, että pitämällä pitkään pohjassa tai vaikka toisesta namiskasta painamalla siirtely olisi nykyisenlaista, ettei menisi elämä pelkäksi hiiren nakutteluksi.
Niin, ja mene kalaan-buttoni on vähän turha, kun ei kyseisessä paikassa muutakaan voi tehdä. Ja kalastamisesta voisi tehdä mielekkäämpää tai taitoa vaativaa, ettei olisi randomilukugeneraattorin varassa koko homma.
Niin, ja mene kalaan-buttoni on vähän turha, kun ei kyseisessä paikassa muutakaan voi tehdä. Ja kalastamisesta voisi tehdä mielekkäämpää tai taitoa vaativaa, ettei olisi randomilukugeneraattorin varassa koko homma.
-
- Newcomer
- Posts: 38
- Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Joo kyllä sen matojen oston voisi muuttaa. Ja tarkoituksena on tehdä kyllä pidempään kestävä peli (sitä varten oli kalan pakastuskin.) Sekä lisätä kalojen määrää. Kalastamiseen on tulossa eri toimintoja. Ja suunnittelin tuohon random kalaan vaihtelua lisäämällä liikkuvia parvia.
Progress of "Target Humanity": •••••
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Koukussa Kalastukseen 2
60 kilonen ahven ja 67 kilonen särki??? aika painavia kaloja.... graafisesti peli on aika hieno (itse en saisi piirrettyä noin hienosti) tylsän puoleinen se oli kyllä ja tuli joku aika loppui ilmoitus??!?! enkä pelannut edes kauaa...
-
- Newcomer
- Posts: 38
- Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Alussa valitaan aika ja jos silmä ei saatunut osumaan sen kohdalle niin siinä luki sekunteja joten ei se kovin pitkä ole. Ja ne ovat grammoja.tuhoojabotti wrote:60 kilonen ahven ja 67 kilonen särki??? aika painavia kaloja.... graafisesti peli on aika hieno (itse en saisi piirrettyä noin hienosti) tylsän puoleinen se oli kyllä ja tuli joku aika loppui ilmoitus??!?! enkä pelannut edes kauaa...
Progress of "Target Humanity": •••••
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf
-
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
No tuotahan minä tietysti tarkoitin. Pahoittelen kaikkia psyykkisiä vammoja saaneita.koodaaja wrote:Ahem, siis MouseDown->MouseHit.
Last edited by Alligaattori on Wed May 28, 2008 9:02 pm, edited 1 time in total.
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Hyvä peli! Grafiikat olivat loistavia ja jonku aikaa jakso pelata. Ainoa mistä
en pitänyt oli kalojen saanti. Joskus ei saanut kokoaikana kalaa ja joskus
kalaa tuli kokoajan.
Kouluarvosana: 9½
en pitänyt oli kalojen saanti. Joskus ei saanut kokoaikana kalaa ja joskus
kalaa tuli kokoajan.
Kouluarvosana: 9½
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Eikös se tee pelistä hyvin realistisen? Ja aika tylsäähän se olis jos tulis tasaisin väliajoin...Värikäs wrote:Ainoa mistä en pitänyt oli kalojen saanti. Joskus ei saanut kokoaikana kalaa ja joskus kalaa tuli kokoajan.
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Peli on täydellinen kun:
aidonnat vähän
joihinkin kohtiin klikkaukset
pidempi aika (ja tallennus)
aidonnat vähän
joihinkin kohtiin klikkaukset
pidempi aika (ja tallennus)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Tietysti voisi kertoa oikeasti mitä pitää tehdä. (niin, ja täydellinen on jo aika suuri adjektiivi) Koitan suomentaa:nevssons wrote:Peli on täydellinen kun:
aidonnat vähän
joihinkin kohtiin klikkaukset
pidempi aika (ja tallennus)
Aidonnat vähän->kalastusmoden realistisuutta voisi lisätä
joihinkin kohtiin klikkaukset-> ?
pidempi aika (ja tallennus)->nevssons ei lukenut readmetä tai sitten kolme minuuttia ei vain riitä. Koska peli kestää vain sen kolme minuuttia, ainoa tarpeellinen tallennushan on highscoreissa, ja sehän toimii hyvin.
Muuten, kun vapaa siirtelee sivusuunnassa, se kääntyy.. muuten kiva, mutta jos sen siirtää tasaisella nopeudella, kohon liike häiriintyy ärsyttävästi >:3 ei siitä tosin mitään oikeaa haittaa ole.
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Hyväpeli!!
Itse en yltäisi läheskää samaan (vielä)!
Kuten muutkin ovat sanoneet maksimi aika voisi olla suurempi. esim 5 minuuttia.
Kalastuksessa minulle tuli bugi. Koho katosi ja onki rupesi ittekseen vetämään kaloja järvestä
Muuten oikein mukava. Ei tosin kovin pitkä ikäinen.
Itse en yltäisi läheskää samaan (vielä)!
Kuten muutkin ovat sanoneet maksimi aika voisi olla suurempi. esim 5 minuuttia.
Kalastuksessa minulle tuli bugi. Koho katosi ja onki rupesi ittekseen vetämään kaloja järvestä
Muuten oikein mukava. Ei tosin kovin pitkä ikäinen.
One object to rule them all
Just don't kill the Master
Just don't kill the Master
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Löysin bugin. Jos rahaa on yli kaksi miljardia, ne menevät miinuksen puolelle.
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Itse asiassa tuo ei ole bugi, vaan integer-tietotyypin rajoite. Kokonaisluku on 4 bittiä ja sen arvo voi olla väliltä -2147483647 ja 2147483647. En tosin osaa vastata miksi se vaihtuu miinusmerkkiseksi arvon ylittymisen jälkeen.
Tuolla koodilla ilmiö on itse helppo havaita. Rahaa aluksi 500 milj. ja spacen painaminen lisää muuttujaan sata miljoonaa.
Code: Select all
rahat = 500000000 '500 milj.
Repeat
If KeyHit(cbkeyspace) Then
rahat + 100000000 'sata miljoonaa lisää
EndIf
Text 10,10,"Rahaa: " + rahat
DrawScreen
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Koukussa Kalastukseen 2
aha, eli bugi ei siis olekaan tässä pelissä, vaan se johtuu CoolBasicista En tiennyt, koska en pahemmin käytä sitä ohjelmoimisessa.
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Ei, vaan "bugi" esiintyy tietokoneissa yleensä. Kaikella on rajansa, myös muistin koolla. Kaikissa muissa kielissä on sama ongelma. Tosin joissain kielissä on vaihtoehtoja ratkaista tuo, esim. käyttää etumerkitöntä (unsigned) muuttujaa, jolloin kapasiteetti kasvaa, mutta negatiiviset luvut eivät ole mahdollisia. Toinen vaihtoehto on enemmän muistia vievä muuttujatyyppi (double, long double). Tai jos tarkkuus ei ole kaikki kaikessa, luvut voi esittää likiarvoisina kymmenen potenssien kerrannaisina.Chaosworm wrote:aha, eli bugi ei siis olekaan tässä pelissä, vaan se johtuu CoolBasicista En tiennyt, koska en pahemmin käytä sitä ohjelmoimisessa.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Koukussa Kalastukseen 2
Jatketaanko tätä projektia enään meinaan on aika kiva peli. =D Sain muute 600 grammasen jonkun mikä olikaa ja oli 9 €/g ni tuli aika paljo rahaa. =D
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.