wwII strategy War

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Thu Dec 31, 2015 7:13 pm

Testausta on tehty ja joudutaan vielä ajamaan.

Teknologiapuiden ostotaulukoihin ja unit arvoihin on tehty muutoksia tarkalla kädellä ja suunniteltu uudestaan.
Niin kuin epäilin että joudun tekemään.
Samaa koskien on lisätty myös kaksi uutta toimintoa helpottamaan pelaajaa ja muuttamaan hintaa tason mukaan.

Asia johon en ole huomannut kiinnittää huomiota. Kartan rullaus näyttää hidastuvan joissain vuoron eri vaiheissa
asiaa onjo parannettu mutta vielä jokin hidastaa ja toinen on nappula poimittuna jossa tuntuu hidastuvan enemmän.
Tarkoitus on että koodissa ei tapahdu mitään jollei jotain toimintoa käytetä. Kuitenkin jotain pyörii välttämättä.
Näitä yritän nyt sulkea ja pakolliset yhdistää.

Myös satunnainen latausbugi on ilmennyt. Sen verran harva että täysin en ole vielä paikallistanut.
Tavanomeiseta se ei ole filun lataus vaan jokin muu. Alku lataus infoa olenkin lisännyt.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Thu Jan 07, 2016 3:22 am

Koodia on taas läjäpäin tullut. Testausta haittaa ajanpuute ja testauksen hitaus.
Myös muutokset, lisäykset ja bugien korjaus hidastaa. Vaikkakin kaikki tehdään vasta seuraavaan ajoon.

Kartan vieritystä on parannettu. Toimintoja on yhdistetty ja pari pahimpaa hidastajaa on pois käytöstä kun kartta liikkuu.
Testissä kartta liikkui hyvin mutta siinä voi vielä olla jotain mikä vähän nykäsee ruudunpäivitystä.
Jos sellainen vielä on niin siihen en usko enää voivani parantaa.

Satunnainen latauksen kaataja ja sen mukana tullut bugi pelissä. On mielestäni löytynyt ja korjattu.
Alkulataus tiedot osoittivat tiettyä filua ja pelissä ilmennyt bugi oli samaan tiedostoon.
Myös bugi oli sellainen mikä voi kaataa pelin latauksen. Toivottavasti löysin siis oikean. ;)

Pelin alku tuntuu toimivalta. Pientä säätöä ja pienemmät maat. Joita lähinnä pitää joskus säätää.
Lisäsin tänään myös uuden koodin peliin. Mikä oli jo olemassa jossain muodossa.
Koodi toimi heti ja itselleni vähän sellainen uusi alue ja hyppäys.
Pelissä itsessä tuo ei niin näy mutta hieno se on. :D

Juuri nyt tuntuu että peli on taas lähellä testi julkaisua. Niille jotka sitä nyt haluavat testaa.
Kuvakkaissa on nyt vain texti mikä ei ole niin kivaa mutta välttävää. Että erottuvat toisistaan.
Itselläni on paha tapa aloittaa uusia projekteja pelissä ja sivukoodien työlistaakin riittää.
Mietin vielä lisäänkö resoluutio koodin peliin ennen testiin päästöä. Mikä vaatii kyllä menu:n mitä ei ole.

Pelissä rupeaa noin muuten siirtymään pelin keskivaiheeseen ja siitä toivonmukaan loppuun.
Mikäli noilla kahdella on iso väli niin pelin valmistuminen kestää. Alku on kestänyt mutta näyttää aika valmiilta.
Soviet on aika hyvin olemassa. Usa ja Britit sen sijaan puuttuvat mutta ovat jokseenkin tiedot olemassa.
Taistelukoodi on iso ja sen joutuu vielä avaamaan ja tekemään uudestaan tilanne koodiltaan.

Sukellus veneet saivat myös uutta koodia ja toimivat jo vähän. Mielenkiinnolla odotan mitä saan aikaan meritaisteluun.
Suunnitelmat löytyvät jo aikaisemmalta ajalta ja ne vaikuttivat silloin hyvältä.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: wwII strategy War

Post by valscion » Thu Jan 07, 2016 8:38 pm

Tsemppiä! Näitä päivityksiä on aina mukava lueskella kun niitä tulee :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Tue Jan 12, 2016 1:26 am

Resoluutio koodi on valmis :D ja peli ei resusta välitä mutta turn nappula sai uuden paikan.
Peli ei myöskään ihan pienimmillä resoluutioilla mahdu ruutuun.

Seuraavaksi luulen että peli kaipaa pientä hiontaa. Myös nippulat ja nappulat olisi kiva olla jonkin näköisiä.
Mutta niihin eivät taidot enään riitä. :cry:

Se info mitä vähän lukee siellä täällä ei hirveästi kerro. Siihen ei ole panostettu vielä.
Koska osa hakee vielä paikkaa ja kaikki ei ole vielä valmista. Ja osiltaan nuo kuuluvat sitten käyttikseen ja ulkoasuun.
Jota ei vielä ole suunniteltu. Peli voikin olla aluksi yhtä kysymysmerkkiä.
Osasta ei tarvitsekkaan olla vielä huolissaan mutta jotkin tiedot merkitsevät jo jotain.

Toivon mukaan kohta saan jonkinnäköisen raakileen kasaan.
Ehkä päällimmäinen on tuo info mikä on hiukan epäselkeä vielä.
Julkaisun yhteydessä tulee jonkinlaiset ohjeet.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Fri Jan 15, 2016 11:25 pm

Testiä on ehditty ajamaan vain vuoteen 1940 alkuun, kun aika loppuu kesken.
Mitään isoa en ole huomannut, vain pientä muutosta. En näe mitään mikä puuttuisi.
Kuitenkin vähän epätyytyväinen olo. Onko testiversio kunnossa. En halua päästää versiota joka sitten ei toimikkaan.
Testaus toisella koneella on tekemättä. Koskaan ollut mitään ongelmaa siinä kylläkään.
Testausta on tehty exe versiolla. Exe versiossa ei toiminut yksi ääni koodi joka oli tehty CB:n ohjeiden mukaisesti.

Peli on 68Mt jollei siellä ole vielä vähän roskaa mukana, mitä jotkin ohjelmat jättävät.
Pelin kokoa voisi ehkä vielä puristaa mutta suurimmat puristukset ovat jo tehty ja ne ovat pääosin kartan koko.
Täytyy vielä selvittää kuinka saan jakolinkin tänne toimimaan. Jos sellaisen palvelun löydän netistä.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Sat Jan 16, 2016 12:42 am

Peli alkaa vuodesta 38 ja loppuu 41. Tämä siis testi versiossa. Myös karttaa on vähän rajoitettu.
Ei valmiin alueen osalta.

Tekstit ja muut kaikki näkymät eivät ole valmiita. Siksi voi olla että asioita ei näe tai
teksti on suomi englantia tai väärin kirjoitettua.

Peli lataa alkuruudun jossa valitaan resoluutio. Vähän tyhjä ikkuna mutta ajaa asian.
Nappulaa en jaksanut laittaa, joten resoluution valittua peli käynnistyy "Enter" näppäimellä.
Jonka jälkeen ruutu hyppää oikeaan kokoon ja pelin lataus alkaa. Teksti juoksee vasen reuna.
Hiirellä klikkaamalla kahta vuoro kuvaa peli alkaa ilman valikkoa Axis vuorosta.
Jonka jälkeen Turn nappula vasemmassa reunassa vie peliä eteenpäin.

Ohjeita peliin:

Näppäimet:
-"w,s,a,d" ja nuolinäppäimet liikuttavat karttaa.
-"R" tulee esiin rautatie. Missä on hallussa/rakennettu.
Rautatietä rakennetaan Puolaan muuten Axis vain valtaa kävelemällä rataa. (Rataleveys)
-"T" tulee esiin "Supply line".
-Muuten vasen ja oikea hiiri toimivat kaikkeen. Avaa / sulkee. Pääosin vasen avaa ja oikea sulkee
mutta jotain poikkeuksiakin on.

-"E + vasen hiiri" (Harvemmin tarvittava, normaalisti toimii "vasen hiiri") Ostotilauksen purku kun tuote onjo valmis.
Esto estää perus peruutuksen jottei pelaaja vahingossa peru jo valmista rakentunutta yksikköä.

Harvemmin tarvittavat:
-"space" Jos taistelu bugaa ja jää kiinni taistelu ikkunaan.

Bugi tulee lentokone perääntymisessä tai toisen lentokoneen tuhouduttua jolloin taistelun pitäisi jatkua maajoukoilla.
Bugi ei tule aina ja se on tiedossa. Taistelussa voi olla myös muuta mikä ei tue kaikkea.
Vika korjaantuu kun taistelu tilanne tehdään uusiksi. Muuten taistelu toimii moitteitta eikä vikaa pidä perus taisteluissa pelätä.
Kaupungeissa taistelun sääntö ei myöskään toimi perääntymisessä mutta se ei ole testiversiossa olennainen.
______________________________________
Pelissä ei ole save mahdollisuutta ja molemmat puolet ovat auki. Ei tietokonevastusta. Eikä menu:a.
Pelaajan vuoro on jaettu eri tilanne lohkoihin. Joissa eri asiat tehdään ja eri toiminnot ovat käytössä.
Kaikissa ei ole kaikkia toimintoja käytössä ja nappulat joissa ei ole pintaa eivät ole käytössä.
Lukuun ottamatta "Raha" vuoroa jossa vasemmassa yläreunassa olevat pienet nappulat toimivat osto valikkona.
Kaikki näissä vuoroissa olevat jo toimivat toiminnot eivät pelin alussa ole olennaisia,
että vaikka en niitä tässä kerro tai ette niitä kaikkia löytäisi.
Myös toimintojen selittäminen tässä voi olla aika pitkää mutta voin valaista joissain asioissa kunhan testiversio tänne tulee.

Ollennaista:
-Peli ei lopu tällä hetkellä mihinkään vaikka mitään ei tekisi.

Tehtaat, Teknologia ja Varuskunnat maksavat 5 kolikkoa avata laudalle.
Allies puolen alku varuskunnista jalkaväki varuskunnat pitävät sisällä lisäjoukkoja.
Muut ovat vain jos tuhotun yksikön haluaa rakentaa takaisin.

-Suurimmista kaupungeista saa rahaa, ja tehdas kapasiteettia. Nämä eivät näy kartalla mutta kaupungit ovat tärkeitä.
Kaupunki pitää olla myös supply:n sisällä. Ja joissain tapauksissa rata rakennettuna.
-Raha näkyy Ger:, Others:, UK:, Soviet:. Mailla on oma talous mutta yhteiset tehdas slotit.
Valitettavasti kuvia puuttuu ostettavista joukoista ja tämä mikä mihinkin kuuluu voi olla epäselkeää alkuun.

-Unit/yksiköitä/nappuloita. Saa kartalle ostettavista jalkaväki, ilma ja tankki varuskunnista. Jonne alkio syntyy.
Tähän tyhjään nappulaan lisätään haluamia joukkoja ja nappula syntyy laudalle. Nappulaan voi lisätä lisää joukkoja.
Jotka nostavat arvoa tai korjaavat tappioita. Joukkoja voi lisätä rajattomasti mutta arvo ei enää nouse.

-Laudalle rakennettavat kaksi muuta. Ovat "Tehdas" ja "Teknologia". Molemmat tällä hetkellä aika samanlaisia.
Teknologiaa on vain kolme ja loput eri kuvakkeet ovat Tehdasta.
-Tehdas nostaa rakennus slotteja. Montako joukkoa voi rakentaa per vuoro ja osa joukoista vie enemmän kuin yhden Tehdas slotin.
-Teknologia nostaa kaikkea kehitystä. Pojot ovat vähän huonosti näkyvillä "Raha" vuorossa ostos listan yläreunassa.
"Re:" Yleinen kehitys. "pro:" Kehityksen taso, kuinka nopeasti kehittyy. "points:" Kehitys puut, eli kaikki mistä rakennetaan joukkoja.
Nämä avaavat itse puuta/toimintoja. Osia näitä pojoja saa myös taisteluista ja Yleinen kehitys nopeuttaa myös kehitystä.
Yleinen kehitys avaa myös vähän muuta kuten rautatie liikutuksia. Muut ovat vielä epäolennaisia. Niitä voi ehkä huomata pelin edetessä.
(Ostoslistalla kuvakkeet joissa ei ole kuvia) Näiden pisteiden määrien katselu ei ole vielä olennaista mutta kolme Teknologia paikkaa
kannattaa rakentaa ja taisteluista saa näitä pisteitä myös lisää.

-Eri mailla on estetty rajaton hyökkäys. Saksa, British ja France ovat vapaita liikkumaan. Politiikka ikkuna puuttuu josta nämä näkyvät.
Rajat katoavat taisteluiden alkaessa. Hyökkäys alkaa kun joukot ylittävät rajan.

-Hiiren viereen avautuu pieni ikkuna jossa näkyy eri tietoa. Yksikön arvoja tai ostos listalla joukon maksimi nosto arvoja ja hintoja.
Attack 3 (maksimi arvo) / 0 tai 2 (nostaa arvoa aina yhden mutta voi nostaa 2)
Hp/Def 2/0 (Sama mutta tässä on osumat ja puolustus jotka ovat sama arvo. Osumat laskevat puolustus pysyy samana arvona)
Time V 1 (kuinka monta vuoroa vie rakentaa)
Tehtaat 2 (kuinka monta tehdasta tarvitaan)
Hinta 2
Joukkojen arvot laskevat vuosien edetessä. Tämä siis vain osto taulukossa. Ei jo rakennetut joukot nappulassa.

-Nappuloiden arvot 324 tai 3224. Ensimmäinen on Attack, Puolustus, Osumat (mikäli näkyy) ja Liikkuminen.

-Liikkuminen nappulalla on ruutu kerrallaan sillä vihollisen joukot voivat katkaista kulun. Mikäli nappula kulkee kahdesti vihollisen vierestä.
-Maat antautuvat menetettyään pääkaupungin joka on supply:n sisällä.

Tässä päälimmäisiä mieleen tulevia ollennaisia asioita. Paljon jää itse löydettäväksi. Kuten säännöt osiltaan.
Näissä voin valaistaa kanssa myöhemmin. Mutta eiköhän näillä jo pärjää testiversion kanssa.
Kunhan sen linkin tänne saan.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Sat Jan 16, 2016 8:48 pm

WWII a War alpha.rar testiversio win7 testattu.
Linkki voi pyytää kirjautumista mutta sen ikkunan voi sulkea. Linkin pitäisi toimia.

"ESC" näppäin lopettaa pelin.

Toivonmukaan toimii kaikessaan. Testiajo on jäänyt tekemättä kunnolla, ajan puutteen vuoksi.
Muilla koneilla ja eteneminen pitemmälle pelissä. Testausta on tehty mutta niissä ei välttämättä ole kaikki löytynyt.
Toivonmukaan myös peli toimii eri koneilla. Uudemmat käyttikset voivat toki olla ongelma.

Versio ei ole täysin peliä muistuttava ja aika kesken tiedostoiltaan kuin koodiltaan.
Iloista kokeilua mikäli toimii tällä aikataululla. Ja jos vielä saatte raakileesta jotain irti.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Tue Jan 19, 2016 12:26 am

Kommenttien paljous saa aina forumin tukkoon. :lol:
Toivon mukaan joku on jaksanut kokeilla exe:ä. Jos se nyt edes toimi.
Alpha versio on takana ja pelin teko jatkuu.

Soviet:in asetusten laitto ja säätö on alkanut. Talous ja tehtaat on päällä.
Käytännössä kaikki pitäisi olla mutta pelaamalla totuus selviää oikeasti.
Säätöjä ja bugeja luvassa. Myös pelin kehitys miten käytäntö toimii.

Pelin edetessä testaus käy yhä pitemmälle peliin. Joten Save on otettu käyttöön
Save ei ole CB:n oma vaan tehty erikseen peliin. CB:n save ei tue peliäni.
Save koodi tuntuu toimivan mutta pitemmällä kokeilulla sekin selviää.
Save koodi pystyy tallentamaan kaiken mutta nyt mielessä on vain osittainen joka kohdistuisi vain vuoron alkuun.
Kaikkien tilanteiden save voisi olla bugi altis.

Pientä työlistaakin riittää. Soviet rautatie oikein, pientä kartta säätöä.
Britannia kartta pitäisi tehdä. Yugoslavian kartta pitäisi myös tehdä.
Puuttuvat toiminnot pitäisi luoda. Sovietin jälkeen olisi Britit ja Usa luoda.
Joista isona meritaistelut. Pitkällä ollaan kunhan nämä saadaan. ;)

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Fri Feb 12, 2016 4:30 pm

Päivitys pitkästä aikaa. Kiireen vuoksi vapaa aika on ollut lähes olematon.
Siksi päivitykset ovat vähän jääneet. Lautapeli on kuitenkin saanut uutta.
Jotain näkyvää ja jotain ei niin näkyvää. Army Groups on tullut HQ kanssa,
vielä aika raaka lisäys.

Tarkoitus olisi saada tännekkin vähän näkyviin ja projektia taas kulkemaan.
Tallennusta on parannettu ja olenkin päässyt vähän kokemaan pelin antoa
myöhemmillä vuosilla. Peli kulkee yllättävän hyvin jo.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Tue Feb 16, 2016 10:35 pm

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Wed Feb 17, 2016 11:37 pm

Viime isompi testi meni hyvin, niin kuin kuvista voi nähdä. Testiä vietiin pitemmälle kuin mitä kuvissa.
Testin jälkeen bugeja korjattiin, uusia toimintoja, pelin kulkua ja rakennetta.
Britit ja Usa on lisätty lähes täysilukuisina. Laivasto puuttuu.
Peli tukee nyt paremmin Neuvostoliittoa. Uutta pidempää testiä odotellessa.
Brittien, Usa ja Saksan välinen meritaistelu on alkamassa. Innolla odotan mitä syntyy.
Peli kulkee hyvin mutta kaupunki taistelut ja osa isommista taisteluista ratkeaa liian helpolla.
Kun taistelukoodia ei ole vielä korjattu. Mikä oli vähän harmi testatessa peliä.
Uusi taistelukoodi odottaa edelleen pelin kaikkia toimintoja mitä en ole jaksanut luoda tai en ole vielä kerinnyt niiden koon vuoksi.
Pelinteko on saanut taas vauhtia. Uusi testiversio on tulossa jossain vaiheessa.
Viime päivityksen jälkeen pelin pitäisi nyt ensimmäistä kertaa tukea sodankulku loppuvuosille asti.
Isoja rästissä olleita koodeja on tehty ja pelin kulkua on hiottu ja osa paloista on löytänyt paikkansa.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Tue Feb 23, 2016 7:15 pm

Peli on tällä hetkellä testin alla. Vähän uutta, korjausta ja bugien laittoa on tehty. Jotka ovat testissä nousseet.

Taistelu koodi avattiin. Vaikka tarkoitus oli muuttaa sitä vasta myöhemmin. Testiä ja pelin luonnollista etenemistä
kuitenkin taistelun bugi häiritsi niin paljon että yhden päivän sai käyttää koodin purkuun ja
bugin paikallistamiseen tilannekoodien avulla. Taistelu koodi myös osottautui luultua paremmaksi.
Koodi on pelin ensimmäisiä mutta tuntui vielä pätevältä vaikka olen miettinyt koko koodin uudestaan luontia.

Viime pitkissä testeissä käydään pelin kulkua läpi. Mitä pelistä puuttuu tai mikä ei mene niin kuin pitäisi.
Yksittäisiä koodien tilanteiden testausta ei tällähetkellä tehdä.
Uusia ideoita, bugeja ja pelin kulkua lähinnä tulee esiin. Isoimmat pelistä puuttuvat jotka nyt myöhempää
vaihetta pelissä edetessä tulevat esiin. USA:n ja Brittien välinen laivaliikenne joka on tarkoitus olla
tärkeä pelissä ja jota ilman Britit kärsivät raha pulasta. (tai jokin vastaava)
Myös Saksan rannikkopuolustus ja maihinnousu on saanut ideoita toteutuksesta.

Tallennus tukee testejä hyvin. Vaikka koodia muutettaisiinkin ja testejä voidaan ajaa pitemmällä ajalla.
Samoja tilanteita voidaan myös kokeilla uudestaan. Tallennus koodi ei ihan itsekkään ole valmis ja
tässäkin pieniä asioita tulee, joit sitten korjataan.

Uuden testiversion tekeminen on vähän jäässä. Ystäväni tietokone on vähän jumissa. Joten en päässyt
uutta testiversiota luomaan ja kokeilemaan toimivuutta.
Mutta mitä pitempään menee sitä enemmän peli etenee sillävälin.

Meritaistelu koodi pitäisi aloittaa kuin myös maihinnousu koodi. Mutta niin paljon onjo asioita tullut ja edelleen tulee.
Joita ei ole testattu täysin pelissä.

Liittoutuneilla pelaaminen on ollut vähän tekemisenpuutteista ja välillä toimintaa.
Liittoutuneilla ei vielä ole kaikkia toimintoja ja ehkä sodan alku oli vähän jossain kohtaa hiljaisempi.
Mutta pelin kulkua voi itse myös muuttaa. Tällä hetkellä yritän vain itse edetä pelissä tekemättä pelistä liian vaikeaa itseleni pelatessani molemmilla puolilla.

Saksa on pelissä alussa saman arvoinen, sitten voimakkaampi ja taas saman arvoinen lähes.
Mitä itse olen huomannut. Liittoutuneiden paras ase on aika.
Jolloin Saksan kulkua pitää vain yrittää hidastaa jolloin Saksa joka yrittää pysyä aikataulussaan pitääkseen etenemisen helppona.
Myös sodan aloittamisen ajoitus kesä aikaan on haastavaa kuin myös joukkojen oikea sioittelu ja hyökkäys suunnitelman luominen.
Uusien sotakoneden saaminen käyttöön juuri oikeaan aikaan vaatii ajoittamista. Rahaa on mutta sekin käy vähiin väärien ja liian kalliiden ostojen myötä. Mielestäni teknologiapuut ja niistä yksiköiden osto hinnat ovat toimineet hyvin.

Pelin kulkua ja asioita ei kannata vielä liikaa katsoa koska niitä joudutaan varmasti vielä kehittämään.
Eikä pelin kulku ole vielä tarkistettu. Meneekö peli yhtään hyvin vai ei.
Tällä hetkellä näkee vain miten eri osat toimivat yhteen ja mitä siitä syntyy.

Pelin tarkoitus on luoda historialliset eväät joita voi sitten muuttaa tai antaa historian kulkea mutta tekemällä parempia päätöksiä.
Rajalliset resurssit ja sen aikaiset politiikat ovat suurimpia rajoitteita. Joidenkin maiden liikkeitä voi kyllä muuttaa niin kuin oikeassa maailmassa olisi voinut käydä. Pelaajalle jää itselle harkintaan mikä on paras ratkaisu.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Thu Mar 03, 2016 11:38 pm

Image
Pieni välipäivitys.
Tällä hetkellä ei ole mitään mainitsemisen arvoista. Peli kuitenkin etenee koko ajan.

Viime testin jälkeen ei uutta testiä ole lähtenyt. Tarkoitus olisi saada laivataistelu Brittien vesille.
Kehitys taulukostakin puuttuu vielä yksi sivu kokonaan kummallekin puolulle.
Sivu joka sisältää yleisen kehityksen.
Näitä olisi ainakin tarkoitus luoda. Tällä hetkellä maihinnousu on tehty alustavasti.
Muuten bugien ja säädön tekoa. Aika ja ehkä pienesti jaksaminen on syönyt taas hiukan tehoa.

Ehkä siksi pienenä piristeenä loin uutta grafiikkaa vanhasta pienellä säädöllä.
Edellinen grafiikka rupesikin jo kyllästyttämään. Sitä osaa aina yllättää itsensä luomalla vähän
parempaa grafiikkaa. Tai ainakin nyt joksikin aikaan silmä tykkää taas. Saa nähdä miten muihin iskee.
Olisihan se hienoa saada hienoa grafiikkaa mutta piirtäminen ei itseltä onnistu kuin satunnaisesti.
Kuvaa en vielä laita. Jääköön yllätykseksi niille jotka ensi kerralla testaavat testiversiota.
Niin on vähän jotain uutta katsottavaa.

Tämän hetkinen versio toimii huomattavasti paremmin kuin edellinen testiversio missä oli paljon bugeja.
Bugien löytäminenkin on välillä hyvin työlästä ja sattumanvaraista.
Seuraava testiversio tulee ulos kunhan löydän sopivan tietokoneen missä uuden version voi ajaa ja testata.
Toivottavasti ensi kerralla onjo jotain enemmän kerrottavaa.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Sat Mar 12, 2016 3:06 pm

Image
Uusi testiversio. Win7 / Win10
WWII a War alpha

Toimivuutta testattu Win10 tietokoneella. "Full screen"
Yllättävän pitkä alun musta ruutu jonka jälkeen latausruutu. Koko lataus kesti yllättävän pitkään.
Johtuko sitten Win10 vai testikoneesta joka ei ollut pelikäyttöön.
Itselläni peli lataa nopeasti. Mutta latauksen jälkeen itse peli pyöri hyvin.

Lähes kaikkiin kuvakkeisiin on yritetty saada jonkinlainen alustava pinta.
Uudessa versiossa on paljon uutta mutta kaikki ei välttämättä tule esille.
Versio toimii myös monessa suhteessa paremmin kuin edellinen.

valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja » Mon Mar 14, 2016 3:33 pm

Projekti jää taka-alalle. Sillä vanha isompi peliprojekti on saanut paremman mahdollisuuden edetä.
Viime viikko oli muutenkin aika vaisu lautapelin kanssa.
Saa nähdä kuinka pitkäksi yrittäminen jää toisen projektin kanssa.
Lautapeli on jo edennyt pitkälle ja siitä ei ihan hirveästi jäänyt puuttumaan.
Nykyisen suunnitelman mukaisesti, ideoita ja tarpeita nyt aina tulee lisää.
Toistaiseksi vähän sivussa lautapeli projekti.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests