2X

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

2X

Post by Szanne »

Tiedätkö 2048:n? Pelin tarkoituksena on liikuttelemalla numeroita ruudukossa yhdistää samanarvoiset, jolloin muodostuu uusi isompi luku. 2X hyödyntää samaa ideaa vähän erilaisin pistelaskusysteemein. Suosittelen testaamaan, koska peli on (toivottavasti) koukuttava ja aivoja vaativa. Voitko siis saavuttaa numeron 8096?

Pelihän on ensimmäinen pelini koskaan, joten toivoisin, että jaksaisitte yrittää ja testata peliä ja mieluusti antaa palautetta. Grafiikan taso on, mitä on, koska en ole kaikista taiteellisin ihminen.

Linkki lataukseen:
http://phphaastetehtavat.ilmainenwebhotelli.com/2X.zip

Screenshot:
Image

Ps. Tein pelistä topicin sekä tänne suomenkieliselle foorumille että englanninkielisille. En tiedä, onko se ihan sallittu käytäntö, mutta varmuuden vuoksi tein kuitenkin.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: 2X

Post by Latexi95 »

Oikein kiva ja siistin näköinen peli. Tyylikkäät tekstin liikutukset siirryttäessä peliin, mutta ne olivat mielestäni pikkaisen liian hitaat ja siitä johtuva odotusaika olisi voinnut olla hieman pienempi. Itse pelaaminen sujui kivasti, kun olit toteuttanut sekä näppäimistö- että hiiriohjauksen. Peli tuntui hieman pysähtyvän, kun nappia painoi joten pelin logiikan puolella taitaisi olla vielä hieman optimoimista.

Kahdelle alueelle postaaminen on sallittua, mutta tuskin tavoitat kovinkaan montaa henkilöä englanninkieliselle alueelle postaamalla. Se verran pieneksi on käyttäjäkunta tippunut. :(
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: 2X

Post by Szanne »

Kiitoksia kommenteista! Katsotaan, jos saan jossain vaiheessa päivitettyä peliä.
Latexi95 wrote: Peli tuntui hieman pysähtyvän, kun nappia painoi joten pelin logiikan puolella taitaisi olla vielä hieman optimoimista.
Tässä ei oikeastaan ole kyse optimoinnoista. Itse pelimoottori toimii nopeasti, mutta olen liittänyt sen graafiseen puoleen joissain paikoin todella purkkaisesti, niin olen joutunut tekemään ihmeratkaisuja. Tässä tapauksessa tuo ihmeratkaisu on, että peli näyttää pysähtyvän vain siksi, että pelaaja ehtisi nähdä nuolen välähtävän. Tämä siis nuolinäppäimillä pelattaessa. Pitäisi keksiä parempi ratkaisu, mutta alkusuunnitelun puutteesta johtuen, tuota purkkakoodia on vaan vallan mainiosti.

Itsehän olin täällä foorumeilla jo yläkouluikäisenä, mutta harmillisesti, en koodannut silloin itse paljon mitään, vaan luin vain muiden koodeja.. Nyt kun vanhempana koodaaminen innostaa, niin muut ihmiset ovat häipänneet CoolBasicin ympäriltä. Ei mene aina ihan putkeen. : D
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Post Reply