Fortress Jumper

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
WUTprojects
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sat Jan 19, 2013 10:52 pm

Fortress Jumper

Post by WUTprojects »

Terve kaikille, tässäpä olisi pientä peliä tulemaan tänne foorumeille. Pientä testiversiota vasta, mutta kärsivällisyyttä pyydän ;)
Tyylinä tulee olemaan vähän tälläinen arcade platformer, eli mätkimistä pisteiden perässä, mutta tarkoituksena päästä tasot läpi.
Pelin nimeksi ajattelin grafiikoiden tyylin vuoksi Fortress Jumper

Tässä aloittelin n. viikko sitten pienen projektin. Kova tylsyys iski sunnuntai-iltana ja ajattelin palata CB:n pariin piitkästä aikaa. Koskaan en ole oikeastaan mitään kunnollista saanut aikaan, joten nytten ajattelin, että voisin tehdä pelin. Asetin itselleni tähän vielä aikarajan, jotta olisi motivaatiota saada homma valmiiksi. Valitsin ikävä kyllä huonon viikon tehdä projektiani. Kaikki koulukiireet syöksy päälle, ei kiva :evil: No, eipä tuossa mitään, projekti sai kuitenkin ilmaa alleen mainiosti. Sain pelimoottorin hyvin alle pyörimään, kehitin simppelin karttajärjestelmän sekä -editorin ja tein grafiikoita. Ikävä kyllä, nytten tässä aikarajan tullessa päätökseensä jäi puuttumaan kuitenkin varsinaiset kartat ja tilesetit :? Ei se mitään, eihän aikarajan loppuminen nyt sitä meinaa että heittäisin koko rojektin roskakoriin :D Kerrankin saanut projektin näinkin pitkälle ja olen oppinut valtavasti tämän aikana! Julkaisen nyt tälläisen alpha-version tästä, ennen kuin saan varsinaiset kartat tehtyä.


Kuvia
KUVA 1
Image
Tässä näkyy kuvaa kehittämisestä, kuvassa on pelin vihulaisia, lohikäärmeitä

KUVA 2
Image

KUVA 3
Image
Kuvassa pelin aloitusruutu, ukko juoksentelee ruudun läpi ;)
Muutosloki (peliversio.sisältöversio.moottoriversio)
0.6.7

-Aloitusruutu
*valikko
-Pisteet/Kolikot
*tulevat kohti tietyllä välimatkalla
*määräävät lopulliset pisteet tasossa
-Lohikäärme
*lentää vaakatasossa, kääntyen seinän kohdalla
*syöksee tulta, kun pelaaja on kohdalla
*tiputtaa kolikoita kuollessaan
-Piikit
*teräviä
-Pause-ruutu
*valikko
-Karttajärjestelmä lataa objektit ja tiedot tiedostosta
Lisätietoja saa kysymällä tietenkin.

Nyt vain kommenttia tulemaan, odotan innolla palautetta kanssakoodaajiltani :)
Attachments
FortressJumper.rar
Tuosta, olkaapa hyvä.
(743.42 KiB) Downloaded 400 times
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Fortress Jumper

Post by KillBurn »

Kelpo alpha. Ennen kaikkea simppeli ja toimiva. Miten ajattelit karttojen vaihtumisen hoitaa? Onko tarkoitus selviytyä yhdessä kartassa niin kauan kunnes kuolee, vai vaihtuuko kartta automaattisesti jossakin välissä. Suunnitelmissasi varmaankin on erilaisten vihollisten tekeminen, mutta oleko ajatellut jonkinlaisia power-uppeja? voisivat sopia peliin.

Tallenna kuvat .png-formaattin ja äänet .ogg-formaattiin. Vievät huomattavasti vähemmän tilaa.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
WUTprojects
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sat Jan 19, 2013 10:52 pm

Re: Fortress Jumper

Post by WUTprojects »

Kiitoksia. Tähän juuri pyrinkin :)
Karttojen vaihtumista en tässä juurikaan pystynyt näyttämään, mutta pelissä on valmius lisätä karttoihin ns. päättymisobjekti, joka sisältää tiedon seuraavasta kartasta. Tuossa testikartassakin on sellainen, mutta se on näkymätön. Kartanvaihdossa, eli kun päästään päättymisobjektin kohdalle, tämä objekti sitten kertoo funktiolle mikä kartta ja objektit ladataan seuraavaksi. Ideana on tosiaan enemmän tasohyppely, joten tarkoituksena on hyppiä tasot läpi mahdollisimman hyvillä pisteillä. Arcade-tyyliä ajattelinkin saada juuri power-upeilla, sekä mitä luultavammin jonkinnäköisellä kombo-järjestelmällä, jos se sopii peliin :) Ja mitä vihollisiin tulee, tuo lohikäärme ei jää viimeiseksi, suunnitelmissa on kyllä muitakin vihollisia ;)

Tätä tiedostomuoto juttua en ollut ajatellutkaan, täytyypä laittaa tästä eespäin noihin muotoihin, ainakin jos kuvia ja ääniä alkaa tulla enemmänkin.
Peli on kuitenkin vielä siedettävissä mitoissa koon suhteen :D

Kiitän kokeilemisesta ja mielipiteestä!
Post Reply