Epic Crusade - RPG peli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
mokkeri
Member
Posts: 84
Joined: Sat Apr 05, 2008 9:22 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by mokkeri » Thu Dec 25, 2008 9:44 pm

Graffat, musa, toteutus kaikki ihan täydellistä. Tätä jaksaa pelata
asd

User avatar
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 543
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KilledWhale » Thu Dec 25, 2008 11:02 pm

Pakko sanoa että mahtava peli. Läpipeluuseen meni se 3 tuntia vaikka muutama questi jäi tekemättäkin. Tarina oli erittäin mukaansatempaava ja jättää varmasti jokaisen odottamaan jatkoa. Grafiiselta ilmeeltään peli on kyllä ehdotonta cb eliittiä ja hyvät musiikit täydensivät tunnelmaa. Tosin metsän musiikki oli vähän liian toistuvaa mutta eiköhän sekin korjaannu tulevaisuudessa. Kartat olivat myös mukavan monipuolisia.

Rahaa ja expaa olisi saanut tulla hieman enemmän kun lähes puolet ajasta kului Rein kehittämiseen ja rahan keruuseen tarvikkeita varten. Vaikka tämä olikin betaversio pelattavaa löytyi silti keskiverto cb peliä enemmän.

Suurena final fantasy fanina tämäkin peli upposi minuun täysin.

Jatkakaa samaan malliin.

Saadanhan kokoversio ensi jouluksi? :roll:
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras

User avatar
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by phons » Thu Dec 25, 2008 11:39 pm

Valitettavasti pelaamis.mahikset ovat vähäiset kiitos näyttökortin... En saanu uutta toimimaan joten kaikki mapit oli vähän outoja kun siellä sun täälä oli jotain winamp logoja. :cry:
Image

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Taatero » Fri Dec 26, 2008 12:00 am

En pääse läpi, kuolen koko ajan. Graffat, itse pelimoottori ja juoni ovat, ainakinn ekaan kylään asti, olleet mahtavai. Jingiin ja Jangiin nyt viimeiset pari kertaa olen kuollut...
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Ozcar » Fri Dec 26, 2008 12:56 am

Hahaa! Mainiota, pelattavaa. Tiedät nyt muidenkin kommenteista miten hieno tämä on, joten keskitynkin parannusehdotuksiin:

Code: Select all

Dialogi:
- Dialogin piipitys on _kamalaa_. Ole kiltti ja poista se. 
- Englannin tavutus on sen verta vaikea operaattio, että kannattaa jättää se suosiolla pois. Varsinkin jos tavumerkit tulevat seuraavalle riville.
- Paikoin dialogi skippautui täysin entteriä ensimmäisen kerran painettaessa (alun keskustelun aikana, välittömästi valintojen tekemisen jälkeen).

Grafiikka:
- Jokin on pielessä, jos Lucyn hahmo (kartalla) näyttää pojalta. Onko likan historiassa jotain, mitä meille ei ole kerrottu?

Taistelu:
- Vihollisen hyökkäys tulee IMO liian nopeasti. Puolen sekunnin huilitauko toisi taisteluihin parempaa rytmitystä kun ne jakautuisivat selvemmin pelaajan hyökkäys <-> vastustajan hyökkäys-osioihin
- Abilities-taulukossa alas painaminen vilauttaa alareunassa omistamattomien taitojen vaikutuksia

Pikkusälää:
- Askelpalautin menun nostattajana on epälooginen. Miksei avaruusnäppäin tee mitään?
- Kaupassa "shop"-otsikko sulautuu valintojen joukkoon. Yhtäläinen fontti kaikkialla sekoittaa hieman, voisit vaikka laittaa kursiivilla tai boldilla valinnat erottamaan sen muusta tekstistä.
- Valikkoja selatessa hyppäys alimmasta ylimpään tuottaa pienen viiveen, eikä ylimmästä pääse alimpaan lainkaan.
- PUPUJA EI TAPETA! Ei saa tehdä söpöjä vihulaisia. Ja vielä vähemmän antaa niiden taposta kokemusta.
Nämä näin alkuun pääsemättä JingJangia edemmälle. Updeittiä seuraa jahka uusi päivä valkenee minun väsyneille silmilleni. Ja jos porukka haluaa, niin varastakaa vaikka tuosta minun listastani teksti ja lisäilkää omat huomionne sekaan. Varmasti tekijöille armeliaampaa, jos bugihugit saa koottua yhteen, nättiin listaan aliotsikoiden alle järjestettynä.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Dande » Fri Dec 26, 2008 1:02 am

Vau loistava peli! Tunnelma ja grafiikat ovat kohdallaan, vaikka Rei näyttääkin hieman kompuroivan lyödessään :)
Jingin ja Jangin kestävyyttä olisi voinut säätää ehkä hieman alemmas, sillä ainakin omasta mielestäni jouduin vähän turhan kauan levelaamaan Reitä niiden voittamiseksi. Läpi en päässyt, sillä on niin paljon muutakin tekemistä, ettei ehtinyt vielä syvemmin pelata. Voin jo todeta että tämä on CoolBasicin paras roolipeli jo tässä beta versiossaan!

Koska tämä on beta versio, niin tässä muutamia parannusehdotuksia:
-Pelin latausvalikossa tulisi näkyä muutakin kuin pelkkä chapterin numero. Vaikkapa perinteisesti päähahmon tason siihen voisi ainakin myös laittaa näkyville.
- Tallentaessakin nuo tiedot voisivat näkyä, ettei tarvitse muistaa missä paikassa oli mikäkin talletus
- Skilliä valitessa jos painoi alimmassa skillissä alaspäin, niin valinta oli hetken aikaa kadoksissa ja palasi sitten ensimmäiseen valintaan. Tuo voisi tapahtua välittömästi. Ja kun kerran alimmasta skillistä pääsee suoraan ylimpään, niin pitäisi ylimmästäkin päästä suoraan alimpaan.

Lisää kommenttia tulee luultavasti huomenna kunhan kerkiän tuota kunnolla pelaamaan.

User avatar
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko » Fri Dec 26, 2008 1:15 am

Hyviä parannusehdotuksia Ozcar ja Galgoneer, pistänpä ylös nämä. Korjailen ja lisäilen juttuja sitä mukaa kun ehdin.

edit: Niin ja joku yhtenäinen bugilista olisi ihan hyvä idea. Jingin ja Jangin voi muuten skipata, jos tuntuu ettei pääse läpi.
Last edited by KuroNeko on Fri Dec 26, 2008 1:32 am, edited 2 times in total.

User avatar
kamistar
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 05, 2008 11:13 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by kamistar » Fri Dec 26, 2008 1:20 am

OMNOMNOM se on siis täällä nopealla testauksella tykkäsin ja en vielä ole valittamisen aiheita löytänyt hauskaa, ehdotan että rentoudut ensin näin rankan loppurutistuksen jälkeen, ennen kuin alat kehittämään. siispä rentoudu ja juhli.

(ps. en edes tohdi kysyä oliko synnytystuskia betan kanssa(ja jos kuinka suuria))

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by MaGetzUb » Fri Dec 26, 2008 1:58 am

En keriinnyt paljoa pelaamaan.. Ihan nätin näköistä oli.. :)
KilledWhale wrote:Saadanhan kokoversio ensi jouluksi? :roll:
Älä edes kuvittele! :) Jos tämän tekoon meni melkein 3v niin huh huh.. :P
EDIT:

Niin ja eikös puun alla olevat varjot pitäisi olla pyöreämpiä? :D

Last edited by MaGetzUb on Fri Dec 26, 2008 2:04 am, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko » Fri Dec 26, 2008 2:02 am

programmer of DSG wrote:En keriinnyt paljoa pelaamaan.. Ihan nätin näköistä oli.. :)
KilledWhale wrote:Saadanhan kokoversio ensi jouluksi? :roll:
Älä edes kuvittele! :) Jos tämän tekoon meni melkein 3v niin huh huh.. :P
Pelimoottorin tekemiseen meni se suurinosa ajasta, nyt kun se on valmis, ei tuo seuraavaan jouluun mennessä ole täyttä utopiaa. Hyvin epätodennäköistä kylläkin. Emme me kuitenkaan joka päivä kolmen vuoden ajan tätä kehitelleet, vaan pienin pyrähdyksin. Monesti saattoi olla, ettemme moneen kuukauteen tehneet mitään.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by MaGetzUb » Fri Dec 26, 2008 2:07 am

Niin elikkäs pyöriikö koko peli vain moottorin päällä? Olisihan se nyt hirveän vaikeaa tehdä koko koodi erikseen aina.. :? Itsekkin olen tekemässä roolipeliä taas vaihteeksi, mutta en keksi pelimoottorin tekotapaa millään.. :D Olen yrittänyt tehdä tekstitiedosto pohjaista moottoria, että pelin juonta saisi myös pelaaja itse muunnella. ;)
EDIT:

Äskeinen oli offina. :)

EDIT:

Hei muuten alkuvalikkoon pilville vähän hintaanpi liike + Reille ja Lucylle nopeammat silmän räpsytykset. ;)

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
kamistar
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 05, 2008 11:13 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by kamistar » Fri Dec 26, 2008 3:11 am

Pelailin taas vähän lisää olen haltioissani musiikista, grafiikasta ja tunnelmasta (tuo mieleen 2d j-rpg:n kultaajat)
kerran tuli jing jang:ssa crash etten päässy tappeluun vaan näyttö muka pimeni niinkuin tappelun edellä ja sitten palataan normaaliin kävelykuvaan (ei tappelu)(tosin rämpyttelin enteriä jotta pääsis teksteistä nopeeta ohi)

ps pro... DSG siinä olisikin ideaa pelimoottori johon halutessaan vois tehä omat mapit, kuvat ja tekstit?

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Awaclus » Fri Dec 26, 2008 12:21 pm

Hehee, loistavaa työtä.

Mielestäni siihen random battleen tulee liian usein 3 hirviötä silloin kun on menossa vasta siinä ensimmäisessä metsässä. En oikein pärjännyt niille hirviöille, joskin johtuu ehkä siitä että ostamani Bandanan unohdin laittaa päähän.

EDIT: Ai siinä sitten tuli valmiiksi haarniska ja katana. No, nytpä olen jo levelillä 5 :)
Last edited by Awaclus on Fri Dec 26, 2008 7:46 pm, edited 1 time in total.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Dande » Fri Dec 26, 2008 2:08 pm

Löysin yhden aika pahan bugin: Jos random battle tulee samaan aikaan kun tapahtuu kartan vaihto, niin kartta jää näkymään vain battle-ikkunaan ja taistelun jälkeen jäät harhailemaan loputtomaan avaruuteen.

Vaikeustaso on kieltämättä mukavan korkea :) Varsinkin ensimmäinen kerta luolassa oli varsin mielenkiintoinen. Nyt on toinen kerta menossa jolloin Lucy on mukana ja homma huomattavasti helpompaa. Hienoa tarinankerrontaa noilla kuvilla. :D

Pitää koittaa, jos en tällä kertaa joutuisi poistulossa suureen avaruuteen ;)
EDIT:

Pakko sanoa, että oli loistava peli. Odotan innolla jatkoa!

Muutamia ehdotuksia:
- Skillejä varten ei minusta välttämättä tarvitsisi kokoruudun täyttävää valintaruutua
- Peliaika voisi näkyä ja tallentua
- Escistäkin voisi avata valikon ja peruuttaa, mutta backspace ei tarvitisi poistaa, sillä se on sopivasti siinä enterin lähellä

Olisi pitänyt heti kirjata ne ideat muistiin siinä pelin aikana, eihän niitä nyt enää suurinta osaa muista :?


User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Taatero » Fri Dec 26, 2008 3:33 pm

Olen nyt päässyt lähikylään, ja ostanut soihdun ja köyden. Mitä luolassa piti tehdäkkään, olen jäänyt jumiin tähän kohtaan.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 543
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KilledWhale » Fri Dec 26, 2008 4:16 pm

Taatero wrote:Olen nyt päässyt lähikylään, ja ostanut soihdun ja köyden. Mitä luolassa piti tehdäkkään, olen jäänyt jumiin tähän kohtaan.
Sidot köyden yhden kiven ympärille ja laskeudut syvemmälle luolaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by MaGetzUb » Fri Dec 26, 2008 5:08 pm

Hmm, itse en ole päässyt lähimetsästä eteenpäin, kun aina minut tapetaan.. Miten pelissä voi tallentaa? :D En tajua sitä statics valikkoa. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by vilQuri » Fri Dec 26, 2008 5:15 pm

Siis aivan loistava peli! Toimii linuxillakin jos käyttää Wineä.
Plussaa:
+Grafiikat
+Musiikit
+Toteutus ja tarina

Miinukset:
-Dialogin piipitys on aivan hirveää
-Peli oli liian lyhyt... tahtoo lisää!

En löytänyt mitään pahempia bugeja.

KEEP UP THE GOOD WORK :mrgreen: !


EDIT: Nyt pääsin pelin kokonaan läpi. Myönnän etten osaa pelata mutta olipahan tuo peli varsin haastava. Yksi parhaista RPG:stä mitä olen koskaan pelannut :D.
OTA POKAALI!:
Image
Last edited by vilQuri on Sun Dec 28, 2008 3:38 pm, edited 1 time in total.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by MaGetzUb » Fri Dec 26, 2008 6:27 pm

Onkohan ne vihreät örkit Goblineja? No kumminkin ne ovat aivan liian vaikeita.. Samoin myös ne surriaiset, jotka myrkyttää. Ne myrkytti mua koko ajan ja sitten delasin. :?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Taatero » Fri Dec 26, 2008 7:43 pm

programmer of DSG wrote:Onkohan ne vihreät örkit Goblineja? No kumminkin ne ovat aivan liian vaikeita.. Samoin myös ne surriaiset, jotka myrkyttää. Ne myrkytti mua koko ajan ja sitten delasin. :?
Itse ainakin pienen kokeilun jälkeen totesin parhaaksi taktiikakasi raidata alkumetsän alkupäässä, ja mennä sitten omaan kotiin healaamaan/tallentamaan peli. Muista myös equipata armori ja katana, tämä auttaa aika paljon. Lisäksi, ollessasi vielä pienillä leveleillä, kannattaa juosta karkuun, jos vastustajia on liikaa.

Asiata toiseen. Kaksi asiaa, joita pitäisi mielestäni kehittää:

Eräs järin ärsyttävä kylänvartia lähellä kylän porttia, siinä sen punapäisen vieressä. Kun meni puhumaan hughmanille (se goblini siellä aitauksessa) tämä vartia tunki siihen aidanrakoon, ja sain odottaa 10 minuuttia ulospääsyä.

Sitten toinen sia, jonkinlainen health -baari olisi kiva vihollisille (varsinkin niille "bosseille", että vähän tietäisi mitä riskejä/taktiikoita pitäisi käyttää). Muu tässä pelissä onkin lähes täydellistä.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests