Page 2 of 2

Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Tue Jan 10, 2012 1:21 am
by Pettis
Hyvin pyörii, hieman haastavaa vain osua vihuihin. Lisäksi tuntuu vähän pöljältä, että ne pysyvät välillä tietyn etäisyyden päässä vaikka miten liikkuisit. Ei vissiin ole vielä muuta tekemistä kuin tappaa kaikki vihut, sillä sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.

Musiikit ovat loistavat. Oletko itse tehnyt?

Re: DroneWars [09.01.2012]

Posted: Tue Jan 10, 2012 10:23 am
by Misthema
Pettis wrote:Hyvin pyörii, hieman haastavaa vain osua vihuihin. Lisäksi tuntuu vähän pöljältä, että ne pysyvät välillä tietyn etäisyyden päässä vaikka miten liikkuisit. Ei vissiin ole vielä muuta tekemistä kuin tappaa kaikki vihut, sillä sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.

Musiikit ovat loistavat. Oletko itse tehnyt?
Musiikit ollaan tehty Wingman:n kanssa. Jompikumpi alottanut ja toinen jatkanut, jollei ole loppuun asti saanut, on palloa heitetty taas toiselle. :P

Vihuista sen verran, että niillä siis on melkolailla samat nopeudet kuin pelaajallakin (samanlaisilla aluksilla siis, toistaiseksi). Omasta mielestäni vihuihin on helpompi osua kun ei tarvii jatkuvasti pyöriä 180 astetta että pääsee taas tähtäilemään, vaan vihua voi rätkiä vaikka yrittäisi mennä kohti. En ole kyllä vielä ihan varma teenkö myös niin, että pelaaja ja vihut ottaisi toisiinsa törmäilyistä vahinkoa. Silloin tuo vihujen pakittaminen voisi olla ihan kiva lisä. :D

Ja joo, pelissä ei toistaiseksi ole vielä muuta kuin vihut joita tappaa, eikä senkään jälkeen tapahdu mitään. Mitään ns. pelattavaa ei vielä ole, mutta testattavaa senkin edestä. Sitten kun pelimoottori on saatu kuosiin, niin ajattelin kyllä että kentillä olisi kaikenmaailman pikkutehtäviä joita pitää tehdä päästäkseen jatkamaan matkaa eteenpäin (kuten; käy tuhoamassa tämä virtalähde jotta tämä ovi avautuu josta voit vääntää tätä vipua että pääset tuonne).

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Thu Jan 19, 2012 6:00 pm
by Misthema
Päivitystä! Uudet asiat listattu ensimmäisessä viestissä.

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Thu Jan 19, 2012 6:18 pm
by MaGetzUb
Mahtava alku, musat ja grafiikat ovat loistavat! (Taisin jo aijemmin mainita samat asiat...) Mietin tuota getModes.dll:ää vain, saanen udella, että mitä se tekee? :P

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Thu Jan 19, 2012 7:08 pm
by Misthema
MaGetzUb wrote:Mahtava alku, musat ja grafiikat ovat loistavat! (Taisin jo aijemmin mainita samat asiat...) Mietin tuota getModes.dll:ää vain, saanen udella, että mitä se tekee? :P
En jaksanut CB:llä tehdä mitään funktiota joka kävisi läpi kaikki mahdolliset resoluutiot jne, joten käytin hyväkseni BlitzMax:n funktiota ja tein siitä DLL:n. :)

---

Posted: Fri Jan 20, 2012 9:54 am
by seancarrion
---

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Fri Jan 20, 2012 4:36 pm
by epäkirja_misthema
seancarrion wrote:Mahtavaa, jopa intro Image
1)Mistä niitä minitehtäviä saa? Image
2)Voiko peliä vielä vetää "läpi"?
3)Kun tapan vihuja, joskus niistä tulee joitain nuolia. Ovatko ne boosteja?
4)Peliin kannattaisi ehkä tehdä power-uppeja, niin peliin ei kyllästyisi. Image

Mut hei, mahtava peli kasassa, ei muuta kuin onnea Image
Öööh.. Minitehtävinä siis on tämän hetken testikentässä noiden vilkkuvien laatikoiden tuhoaminen ja vihujen tappaminen tietty määrä, jotta laser seinämät avautuu.
Ne jotka vihollisilta putoaa, on nimenomaan power-uppeja;
vihreät nuolet = ampumisnopeutta lisää 30sek
punaiset nuolet = ammus tekee enemmän vahinkoa 15sek
keltainen risukasakuvake = rekyyliä vähemmän 30sek
Poweruppeja ei voi kasautua päällekäin, vaan uudella pwupilla korvataan vanha.

Ja ei, peliä ei voi vetää "läpi". Tämä on vasta tech-demo.

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Mar 27, 2012 12:27 pm
by Misthema
Kun nyt projekti ollut jo jonkin aikaa sulamattomassa jäässä, ajattelin että voisin heitellä lähdekoodit ilmoille, jos joku vaikka innostuisi jatkamaan, tai löytäisi hyviä koodinpätkiä.
Varoituksen sanana siis kuuluu, että koodi on melkolailla kommentoimatonta, joten selvää siitä on hankala saada. Koittakaa nyt kuitenkin pärjätä! =)

.
..
...
Lataa lähdekoodit tästä!

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Mar 27, 2012 1:21 pm
by valscion
Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Mar 27, 2012 7:46 pm
by Wingman
Minä olen ainakin mukana projektissa jos sitä vielä jatketaan, grafiikkaa, musiikkia ja koodia voin tehdä :)

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Fri Mar 30, 2012 9:39 pm
by -Z-
Huhhuh, hetken vain poissa foorumeilta niin pääsee tällaisia mahtavuuksia ilmestymään. Iski takaumat vastaavanlaisesta pelistä jossa oltiin muistaakseni tietokoneen sisässä ja tuhottiin viruksia. Enivei, pidän pelistä ja musiikit ovat mainiot. Ikävää että enemmän tahi vähemmän kaatui mutta niinhän näissä tuppaa käymään. Toivon ainakin itse että jatkaisitte jos voimia vain löytyy : )

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Apr 03, 2012 11:15 pm
by Wingman
Sneak-Peek IDB:n nykyisiin suunnitelmiin; Misthema kiroaa ja hajoilee tehdessään moduulia jolla DroneWarsin voisi kääntää BMaxille, ja kehitys jatkuisi.
mene ja tiedä sitten mitä siitäkin tulee.

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Sun Apr 15, 2012 1:53 pm
by VerkkoGuru
Hienon näköne proju :o Ikävää, ku jääty :d Toivottavasti tätä jatkettaisin, itselleni liian hankala, mutta, jos tätä jatketaan, voisin tulla mukaan juonen ja musiikin pariin :) Ihana retromainen tunnelmahan tuossa oli.

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Apr 17, 2012 6:53 pm
by Misthema
VesQ wrote:Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?
Tuolla kommentoimattomuudella voi hyvinkin olla tekemistä sen kanssa.. :DD
Enkä pistä pahakseni vaikka ylläpitäisit GitHub:ia. Itse yritin sitä yhdessä vaiheessa, mutta enpä sitten kyennyt ymmärtämään sitä... :P
VerkkoGuru wrote:Hienon näköne proju :o Ikävää, ku jääty :d Toivottavasti tätä jatkettaisin, itselleni liian hankala, mutta, jos tätä jatketaan, voisin tulla mukaan juonen ja musiikin pariin :) Ihana retromainen tunnelmahan tuossa oli.
Kiitos. Juonen ja musiikin kohdalla ei kyllä ole puutteita - ne on melkolailla jo tehty. Ohjelmointi onkin sitten asia erikseen. :)
-Z- wrote:Huhhuh, hetken vain poissa foorumeilta niin pääsee tällaisia mahtavuuksia ilmestymään. Iski takaumat vastaavanlaisesta pelistä jossa oltiin muistaakseni tietokoneen sisässä ja tuhottiin viruksia. Enivei, pidän pelistä ja musiikit ovat mainiot. Ikävää että enemmän tahi vähemmän kaatui mutta niinhän näissä tuppaa käymään. Toivon ainakin itse että jatkaisitte jos voimia vain löytyy : )
Kiitos. Eiköhän noita voimia joskus taas löydy. Tarkoitushan olisi tehdä tämä vielä CB:n puolella valmiiksi, ennen porttausta. Tuossakaan ei kyllä olisi kuin kenttien luomista + kenttäsiirtymät, ini-filujen räpläämistä ja mahdolliset väli- ja päävastukset. :)

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Tue Apr 17, 2012 7:36 pm
by valscion
Misthema wrote:
VesQ wrote:Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?
Tuolla kommentoimattomuudella voi hyvinkin olla tekemistä sen kanssa.. :DD
Enkä pistä pahakseni vaikka ylläpitäisit GitHub:ia. Itse yritin sitä yhdessä vaiheessa, mutta enpä sitten kyennyt ymmärtämään sitä... :P
https://github.com/VesQ/DroneWars <-- siellä on nyt sitten tuo pelin lähdekoodi saatavilla. Jos jotakuta kiinnostaa jatkaa projektia niin menee forkkaamaan tuon GitHubissa (tekee tavallaan oman kloonin tuosta) ja jatkaa sitten koodailua omassa forkissaan. Ohjeita gitin ja GitHubin käytön aloitteluun löytyy mm. NetMatchin repositoryn wikistä. Itselläni on nyt muuta koodailua tässä menossa niin ei ole ainakaan nyt aikaa tälle. Mutta jos joku innostuu tätä jatkamaan niin pidän kyllä huolta siitä että tuo GitHub-repository on ajan tasalla :)

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Thu Dec 27, 2012 1:40 pm
by leal
Tein valmiin paketin Githubin lähdekoodista tämän vuoden CB-projekti kisaa varten.
DroneWars-master.zip
Ladattu Githubista 26.12.12, exet valmiina.
(1.83 MiB) Downloaded 434 times

Re: DroneWars [19.01.2012]

Posted: Fri Dec 28, 2012 9:25 pm
by Misthema
leal wrote:Tein valmiin paketin Githubin lähdekoodista tämän vuoden CB-projekti kisaa varten.
Kiitos paljon! Suuresti arvostettu teko! :)