cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Kaipa cbEnchantediin voisi tehdä erikoisfunktion, jolla laitettaisiin kaikki ei-fataalit virheet vain toimimaan samalla tavalla kuin olisi painettu "Continue"-nappia. Ohjelmoija voisi sitten itse tarkistaa eri funktioiden palautusarvot ja hoitaa mahdolliset virhetilanteet haluamallaan tavalla. Sitten jos ei olisi ongelmia korjattu niin ohjelma vain kaatuisi ilman minkäänlaista raporttia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

VesQ wrote:Kaipa cbEnchantediin voisi tehdä erikoisfunktion, jolla laitettaisiin kaikki ei-fataalit virheet vain toimimaan samalla tavalla kuin olisi painettu "Continue"-nappia. Ohjelmoija voisi sitten itse tarkistaa eri funktioiden palautusarvot ja hoitaa mahdolliset virhetilanteet haluamallaan tavalla. Sitten jos ei olisi ongelmia korjattu niin ohjelma vain kaatuisi ilman minkäänlaista raporttia.
Itse asiassa tämänhän kaiketi voisi tehdä Errors-komennolla antamalla parametriksi 2 tai -1 tai joku eri kuin 0 tai 1 (jolle voisi sitten olla vaikka vakio).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck »

Code: Select all

Repeat
    Centertext 20,20,"hmm...",2
    text 10,100, mousex()
    text 10,120, mousey()
    drawscreen
forever
Eikö tuon pitäisi keskittää täydellisesti? Ei siltä näytä, tutkatkaapa vaikka asia hiiren avulla.
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

Konstaduck wrote: Eikö tuon pitäisi keskittää täydellisesti? Ei siltä näytä, tutkatkaapa vaikka asia hiiren avulla.
Juu. Bugihan se siinä.
Korjattu
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

axu wrote:
VesQ wrote:Kaipa cbEnchantediin voisi tehdä erikoisfunktion, jolla laitettaisiin kaikki ei-fataalit virheet vain toimimaan samalla tavalla kuin olisi painettu "Continue"-nappia. Ohjelmoija voisi sitten itse tarkistaa eri funktioiden palautusarvot ja hoitaa mahdolliset virhetilanteet haluamallaan tavalla. Sitten jos ei olisi ongelmia korjattu niin ohjelma vain kaatuisi ilman minkäänlaista raporttia.
Itse asiassa tämänhän kaiketi voisi tehdä Errors-komennolla antamalla parametriksi 2 tai -1 tai joku eri kuin 0 tai 1 (jolle voisi sitten olla vaikka vakio).
Mietin samaa mutta totesin että uusi erikoisfunktio olisi selvempi tapa. Vanhoihin komentoihin piilotettavat ominaisuudet kun ovat hieman vaikeammin dokumentoitavissa. En itse ole ihan 100% varma, pidänkö kameran pyörittelyyn ja zoomailuun käytetystä ratkaisusta - ehkä siihenkin sopisi paremmin erikoisfunktio.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

VesQ wrote:Mietin samaa mutta totesin että uusi erikoisfunktio olisi selvempi tapa. Vanhoihin komentoihin piilotettavat ominaisuudet kun ovat hieman vaikeammin dokumentoitavissa. En itse ole ihan 100% varma, pidänkö kameran pyörittelyyn ja zoomailuun käytetystä ratkaisusta - ehkä siihenkin sopisi paremmin erikoisfunktio.
Niin no ainakin toistaiseksi käytän customfunctions.cb:tä referenssinä jos ei muista kaikkea - sieltähän ei näitä lisättyjä ominaisuuksia vanhoihin komentoihin löydy. Eli kyllä ihan järkevä pointti. Mutta toisaalta tämä kustomfunktio olisi päällekkäinen Errors-komennon kanssa (mitä tapahtuu jos molempia kutsutaan?).

Ehkä kaveriksi voisi olla jokin funktio, jolla saisi tietoa viimeisimmästä virheestä. Tai sitten peräti "On Error Goto..." tyyppinen systeemi. Tällöin tietenkin ongelmaksi taas syntyisi miten se virheenkäsittelyaliohjelma/funktio ilmoitetaan cbe:lle :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

axu wrote: Ehkä kaveriksi voisi olla jokin funktio, jolla saisi tietoa viimeisimmästä virheestä. Tai sitten peräti "On Error Goto..." tyyppinen systeemi. Tällöin tietenkin ongelmaksi taas syntyisi miten se virheenkäsittelyaliohjelma/funktio ilmoitetaan cbe:lle :D
Tuo olisi mahdollista toteuttaa, mikäli KW toteuttaa ne funktio-osoittimet niin kuin on jo vähän uhkaillut ;)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

axu wrote:Miksi cbeDrawTintedScaledRotatedImageBoxin nimi vaihdettiin cbeDrawTintedScaledRotatedImageRegioniksi? Yhtenäistämistä Allegron komennon kanssa? Olisi nyt edes hieman yksinkertaisemmaksi muutettu, tuota en ole kertaakaan käsin jaksanut kirjoittaa saatika sitten muistaa koko komennon nimeä :D Mielestäni jopa cbeDrawImage olisi riittävä. Tai sitten pitäisi saada intellisense cb-editoriin.
Argh. Tuo tuli ihan vahingossa kun olen säätänyt toisen branchin kanssa, jossa olin enemmänkin muutellut erikoisfunktioita. Kopioin sitten sieltä vain ne edelliset dokumentaatiot ja satuin sitten näköjään vahingossa muuttamaan tuon funktion nimen myöskin. Olisiko se hyvä idea, että seuraavassa paketissa funktion nimi olisi taas cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck »

Merkkijonotaulukkojahan ei voi venyttää poistamatta niiden sisältöä.

Eikö tämän voisi CbE:hen korjata, sillä lukeehan manuaalissa, että "merkkijonotaulukkoja ei voi toistaiseksi venyttää poistamatta niiden sisältöä"? Saisin tekstinkäsittelyohjelmani valmiiksi :)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

Latexi95 wrote:Tuo olisi mahdollista toteuttaa, mikäli KW toteuttaa ne funktio-osoittimet niin kuin on jo vähän uhkaillut ;)
KW vaikutti lähinnä ärsyyntyneeltä tuosta Luan ehdottamisesta, nytkö on haaste otettu vastaan? :D Vai tulisiko funktiopointterit muuten vaan cbe:n ominaisuudeksi? Näkisin funktiopointtereissa yhtenä ongelmana parametrien välittämisen, ellei niitä toteuteta sitten muistipalalla...
VesQ wrote:Argh. Tuo tuli ihan vahingossa kun olen säätänyt toisen branchin kanssa, jossa olin enemmänkin muutellut erikoisfunktioita. Kopioin sitten sieltä vain ne edelliset dokumentaatiot ja satuin sitten näköjään vahingossa muuttamaan tuon funktion nimen myöskin. Olisiko se hyvä idea, että seuraavassa paketissa funktion nimi olisi taas cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox?
Mielestäni olisi vieläkin hyvä idea vaihtaa se nimi johonkin yksinkertaisempaan, tämä on ainakin minulla eniten käytetty cbe-komento (yhdessä cbeColorin kanssa), ja en jaksa kopioida tuota rimpsua joka paikkaan. Toisaalta en minä suoraan tuota käytäkkään, vaan minulla on yksinkertaistettu funktio, josta on jätetty pois rajausmahdollisuus (joka on sitten nimeltään cbeDrawImage :D ).
Konstaduck wrote:Merkkijonotaulukkojahan ei voi venyttää poistamatta niiden sisältöä.
Tämä ongelma on helppo kiertää tallentamalla ne merkkijonot väliaikaisesti toiseen taulukkoon. Toisaalta tällainen parannus voisi olla ihan kiva.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by KilledWhale »

axu wrote:
Latexi95 wrote:Tuo olisi mahdollista toteuttaa, mikäli KW toteuttaa ne funktio-osoittimet niin kuin on jo vähän uhkaillut ;)
KW vaikutti lähinnä ärsyyntyneeltä tuosta Luan ehdottamisesta, nytkö on haaste otettu vastaan? :D Vai tulisiko funktiopointterit muuten vaan cbe:n ominaisuudeksi? Näkisin funktiopointtereissa yhtenä ongelmana parametrien välittämisen, ellei niitä toteuteta sitten muistipalalla...
En minä siitä ärsyyntynyt, mutta veikkaan että ketään kehittäjistä ei kiinnosta pultata luaa toimintaan. Jonkinlaiset funktio-osoittimet saatan koodata lähipäivinä.
Parametrien välittämiseen ajattelin toteuttaa jonkinlaiset push- ja pop-funktiot, joilla pääsisi käsiksi CBE:n sisäiseen pinoon. Tai sitten jotain runtimessa tapahtuvaa esiparsintaa, joka hoitaisi homman elegantisti.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

axu wrote:
VesQ wrote:Argh. Tuo tuli ihan vahingossa kun olen säätänyt toisen branchin kanssa, jossa olin enemmänkin muutellut erikoisfunktioita. Kopioin sitten sieltä vain ne edelliset dokumentaatiot ja satuin sitten näköjään vahingossa muuttamaan tuon funktion nimen myöskin. Olisiko se hyvä idea, että seuraavassa paketissa funktion nimi olisi taas cbeDrawTintedScaledRotatedImageBox?
Mielestäni olisi vieläkin hyvä idea vaihtaa se nimi johonkin yksinkertaisempaan, tämä on ainakin minulla eniten käytetty cbe-komento (yhdessä cbeColorin kanssa), ja en jaksa kopioida tuota rimpsua joka paikkaan. Toisaalta en minä suoraan tuota käytäkkään, vaan minulla on yksinkertaistettu funktio, josta on jätetty pois rajausmahdollisuus (joka on sitten nimeltään cbeDrawImage :D ).
Hmm, funktion nimi tosiaan voisi olla cbeDrawTintedImage() vaikkapa. Monille parametreista voisi antaa jotkut oletusarvot, jolloin kuvaa ei skaalattaisi/leikeltäisi. Parametrien järjestystä pitäisi silloin kyllä muuttaa. Miltäs tällainen ehdotus näyttäisi?

Code: Select all

// ----------------------------------------------------------------------------
// cbeDrawTintedImage()
// ---
// Draws a part of an image, tinted with the current color, rotated and scaled.
// Parameters:
//  * img ................. Image to draw
//  * centerX, centerY .... Coordinates to draw to. Image region is scaled and
//                          rotated around this point.
//  * angle ............... Rotation angle in degrees
//  * scaleX, scaleY ...... How much is the image region scaled when drawn.
//                          1 means no scaling.
//  * sX, sY .............. Top left coordinates of the image region to draw
//  * sW, sH .............. Width and height of the image region to draw.
//                          NOTE: If these are both 0, no cropping will be done
//                          and the whole image will be drawn.
// ----------------------------------------------------------------------------
Function cbeDrawTintedImage(img, centerX#, centerY#, angle# = 0.0, scaleX# = 1.0, scaleY# = 1.0, sX# = 0.0, sY# = 0.0, sW# = 0.0, sH# = 0.0)
Vastaavasti toteutettaisiin toinen funktio, cbeDrawImage(), joka ei värjäisi kuvaa nykyisellä piirtovärillä. Mielestäni sen värjäyksen pitäisi näkyä jo funktion nimessä, koska sen antaminen boolean-arvona funktiolle olisi jotenkin epäkäytännöllistä ja ilman sitä "Tinted" kertomista, voisi ohjelmoijille tulla yllättäviä tilanteita eteen.
axu wrote:
Konstaduck wrote:Merkkijonotaulukkojahan ei voi venyttää poistamatta niiden sisältöä.
Tämä ongelma on helppo kiertää tallentamalla ne merkkijonot väliaikaisesti toiseen taulukkoon. Toisaalta tällainen parannus voisi olla ihan kiva.
Latexi95 vissiin tätä säätää jossain välissä. Ominaisuus on siis kyllä jossain vaiheessa tulossa ;). Kts. issue #125
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

VesQ wrote:Hmm, funktion nimi tosiaan voisi olla cbeDrawTintedImage() vaikkapa. Monille parametreista voisi antaa jotkut oletusarvot, jolloin kuvaa ei skaalattaisi/leikeltäisi. Parametrien järjestystä pitäisi silloin kyllä muuttaa. Miltäs tällainen ehdotus näyttäisi?

Code: Select all

// cbeDrawTintedImage()
Vastaavasti toteutettaisiin toinen funktio, cbeDrawImage(), joka ei värjäisi kuvaa nykyisellä piirtovärillä. Mielestäni sen värjäyksen pitäisi näkyä jo funktion nimessä, koska sen antaminen boolean-arvona funktiolle olisi jotenkin epäkäytännöllistä ja ilman sitä "Tinted" kertomista, voisi ohjelmoijille tulla yllättäviä tilanteita eteen.
Ihan hyvä idea, itsekin mietin samaa ongelmaa, siis sitä pitäisikö se Tinted olla nimessä vai ei. Kahdella erillisellä funktiolla tuo nimeäminen käy pätevämmin (pelkkä cbeDrawTintedImage kuulostaa kuin sillä ei olisi mitään ekstraominaisuuksia DrawImageen verrattuna kuin värjääminen. cbeDrawImage taas kertoo suoraan, että tämä lisää jotain tavalliseen DrawImageen ja cbeDrawTintedImage olisi cbeDrawImagen laajennos).

Noista oletusparametreista sen verran, että jos Y-skaalausta ei ilmoiteta (tai 0), niin sen voisi asettaa X:n mukaiseksi, eli mittasuhteet säilyttäväksi.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

axu wrote:Noista oletusparametreista sen verran, että jos Y-skaalausta ei ilmoiteta (tai 0), niin sen voisi asettaa X:n mukaiseksi, eli mittasuhteet säilyttäväksi.
Mutta sitten ei saisi tehtyä sellaista hauskaa efektiä että kuva skaalautuisi minimiin ja häviäisi näkyvistä y-suunnassa. Mielestäni on parempi että molemmat arvot pitää antaa jos meinaa skaalata.
axu wrote:Ihan hyvä idea, itsekin mietin samaa ongelmaa, siis sitä pitäisikö se Tinted olla nimessä vai ei. Kahdella erillisellä funktiolla tuo nimeäminen käy pätevämmin (pelkkä cbeDrawTintedImage kuulostaa kuin sillä ei olisi mitään ekstraominaisuuksia DrawImageen verrattuna kuin värjääminen. cbeDrawImage taas kertoo suoraan, että tämä lisää jotain tavalliseen DrawImageen ja cbeDrawTintedImage olisi cbeDrawImagen laajennos).
Mitä tarkoitat? Onko se hyvä idea vai eikö? :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

VesQ wrote:
axu wrote:Noista oletusparametreista sen verran, että jos Y-skaalausta ei ilmoiteta (tai 0), niin sen voisi asettaa X:n mukaiseksi, eli mittasuhteet säilyttäväksi.
Mutta sitten ei saisi tehtyä sellaista hauskaa efektiä että kuva skaalautuisi minimiin ja häviäisi näkyvistä y-suunnassa. Mielestäni on parempi että molemmat arvot pitää antaa jos meinaa skaalata.
axu wrote:Ihan hyvä idea, itsekin mietin samaa ongelmaa, siis sitä pitäisikö se Tinted olla nimessä vai ei. Kahdella erillisellä funktiolla tuo nimeäminen käy pätevämmin (pelkkä cbeDrawTintedImage kuulostaa kuin sillä ei olisi mitään ekstraominaisuuksia DrawImageen verrattuna kuin värjääminen. cbeDrawImage taas kertoo suoraan, että tämä lisää jotain tavalliseen DrawImageen ja cbeDrawTintedImage olisi cbeDrawImagen laajennos).
Mitä tarkoitat? Onko se hyvä idea vai eikö? :D
Ah ihan hyvä huomio tuon y-skaalauksen suhteen.

Joo olisi pitänyt tuohon sekavaan selitykseen laittaa vain lyhyesti: hyvä idea (minun pitää aina selittää ajatuksiani sulkujen sisällä :D )
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck »

Tällä koodilla sain kyseisen VC:n errorin:

Code: Select all

Dim Taulukko1 (1) As String 
Dim Taulukko2 (1) As String
Kuinkamontasolua = 1

Taulukko1(kuinkamontasolua) = "Esimerkkiteksti1"

Repeat 
    If KeyHit(2)
        Taulukko2(kuinkamontasolua) = Taulukko1(kuinkamontasolua)
        ReDim Taulukko1(kuinkamontasolua + 1)
        Taulukko1(kuinkamontasolua) = Taulukko2(kuinkamontasolua)
        ReDim Taulukko2(kuinkamontasolua + 1)
        Kuinkamontasolua + 1
    EndIf 
    Text 0,0, "Soluja yhteensä "+kuinkamontasolua
    DrawScreen 
Forever
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

Konstaduck wrote:Tällä koodilla sain kyseisen VC:n errorin:

Code: Select all

Dim Taulukko1 (1) As String 
Dim Taulukko2 (1) As String
Kuinkamontasolua = 1

Taulukko1(kuinkamontasolua) = "Esimerkkiteksti1"

Repeat 
    If KeyHit(2)
        Taulukko2(kuinkamontasolua) = Taulukko1(kuinkamontasolua)
        ReDim Taulukko1(kuinkamontasolua + 1)
        Taulukko1(kuinkamontasolua) = Taulukko2(kuinkamontasolua)
        ReDim Taulukko2(kuinkamontasolua + 1)
        Kuinkamontasolua + 1
    EndIf 
    Text 0,0, "Soluja yhteensä "+kuinkamontasolua
    DrawScreen 
Forever
Tämä taisi korjaantua eilisen Redimin säädön yhteydessä. Ainakaan minulla ei kaadu enää tällä korjatulla versiolla.
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck »

Hyvä hyvä. Milloin olisi tarkoitus seuraava versio julkaista?
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Konstaduck wrote:Hyvä hyvä. Milloin olisi tarkoitus seuraava versio julkaista?
Menee ainakin ensi launtaihin asti, luultavasti myöhemmäksi. Olen lomalla Ranskassa tällä hetkellä. Julkaisu tulee siis aikanaan kyllä :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by KilledWhale »

Seuraava julkaisu tuleekin sisältämään yllättävän juoni käänteen.
Heitin torstaina irkissä ajatuksen siitä, että Zerpalta voisi kysellä mitä mieltä hän olisi siitä jos koko projekti olisi avointa sorsaa. VesQ sitten laittoi Zerpalle asiasta viestiä ja Zerppa antoi luvan julkaista projektin kokonaisuudessaan avoimella lähdekoodilla (joku lisenssi kyllä lyödään mukaan). Myös ne osat mitkä hoitavat cb-tavukoodin tulkkauksen tulevat sisältymään mukaan :) Runtime itsessään sisältää n. 15000 riviä purkkaista ja heikosti kommentoitua C++-koodia (sisältäen tyhjät rivit ja kommentit koska wc -l *) Lisäksi projektin mukana on luonnollisesti myös tarvittavat työkalut runtimen pulttaamiseen kääntäjään sekä tavallisen cb-exen tavukoodin siirtäminen cbe-runtimeen. Tämän jälkeen käytännössä kuka vain voi osallistua kehitykseen lataamalla projektin lähdekoodin, kirjoittamalla koodia ja lähettämällä patchit jollekkin kehitystiimiläisistä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Post Reply