Discord

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Discord

Post by MrMonday » Thu Dec 08, 2011 12:16 am

Lataa - Discord - Lataa - Discord - Lataa - Discord
Discord.zip
(619.8 KiB) Downloaded 84 times
Päivitetty 1.1.2012 21.30
screenshot.png
screenshot.png (69.28 KiB) Viewed 2924 times
Seiniä pystyy ampumaan pistoolilla (kiitos VesQlle ja Jonezille avusta)
Pientä fixailua...

BBBQ4:n ansiosta peli näyttää jo todella hyvältä :D
Liikkuminen siirretty hiirelle alareunan nuolien kanssa.
Jotain muuta pientä fixailua...
Last edited by MrMonday on Sun Jan 01, 2012 10:34 pm, edited 10 times in total.

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Discord

Post by Awaclus » Thu Dec 08, 2011 12:37 am

Mielenkiintoiselta vaikuttaa. Pari kysymystä tuli mieleen:

1) Onko tuota sitten tarkoitus pelata neljästään, vai onko kolme muuta joukkuetta bottivihollisia?
2) Ovatko kuvassa näkyvät eriväriset objektit ihmisiä vai autoja?
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Thu Dec 08, 2011 12:48 am

Chaosworm wrote:Mielenkiintoiselta vaikuttaa. Pari kysymystä tuli mieleen:

1) Onko tuota sitten tarkoitus pelata neljästään, vai onko kolme muuta joukkuetta bottivihollisia?
2) Ovatko kuvassa näkyvät eriväriset objektit ihmisiä vai autoja?
1) Tarkoitus pelata neljästään, bottivihollisia ei ainakaan ensimmäiseen varsinaiseen julkaisuun tule, lähinnä taitojeni puutteeni vuoksi, mutta on mahdollista että tulee yksinpelikin myöhemmin. Tässä vaiheessa kaikki neljä joukkuetta on kentällä, mutta alan työstämään varmaankin jo huomenna mahdollisuutta pelata vain kahdella tai kolmella joukkueella.

2) Ihmisiä :D Mikäli myöhemmin ilmoittautuu halukkaita parantelemaan grafiikoita, niin apua otetaan mielellään vastaan :) (Kuten myös muillakin osa-alueilla.)

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Thu Dec 08, 2011 2:59 pm

Päätin julkaista nyt tämän ensimmäisen pelattavan version pelistä Discord, koska liian usein julkaistaan keskeneräinen projekti parin kuvan ja perehdytyksen voimin, mutta koskaan ei saadakkaan mitään pelattavaa. Pelin voi ladata ensimmäisestä viestistä, jota päivittelen aina uuden päivityksen myötä. Lisäsin myös erittäin alkeellisen alkuvalikon. Palautetta otetaan vastaan, oli se sitten minkä sävyistä tahansa, kunhan perustelut löytyvät. Ideoita tuleviin versioihin voi myös ehdottaa.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: Discord

Post by BBBQ4 » Thu Dec 08, 2011 6:02 pm

Voisin koittaa luoda vähän ehkä nätimmän laatusta grafiikkaa jos kiinnostaa.

http://fc00.deviantart.net/fs70/i/2011/ ... 484har.png
tässä on jotain mitä itte oon parhaillaan tekemässä. (hehe devianart..)
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 187
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Discord

Post by Tuxi » Fri Dec 09, 2011 3:35 pm

Peli MAV:itti vuoron alkaessa, kun sotilas, jonka oli valittuna edellisen vuoron lopussa (ja jonka piti olla valittuna vuoron alussa), oli kuollut vihollisen vuoron aikana.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Fri Dec 09, 2011 5:29 pm

Tuxi wrote:Peli MAV:itti vuoron alkaessa, kun sotilas, jonka oli valittuna edellisen vuoron lopussa (ja jonka piti olla valittuna vuoron alussa), oli kuollut vihollisen vuoron aikana.
Niinpä onkin, pääsen korjaamaan tuon ongelman sunnuntai iltana, sillä taidan tietää mistä kiikastaa. Tarkistus tehdään vain jos tiimillä on vielä sotilaita, ja aina osumatarkistus-silmukan päätteeksi asetetaan osoitin tiimin ensimmäiseen sotilaaseen, mikäli niitä vielä on (taitaa kyllä tehdä sen for...each-silmukassa automaattisesti, en tiedä..) Mutta joka tapauksessa joku osa jäänyt kirjoittamatta koodia muokatessa, ja näin ollen yrittää käyttää sotilasta jota ei enää ole olemassa. Kiitos ilmoituksesta :)

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Discord

Post by Awaclus » Fri Dec 09, 2011 9:16 pm

Granaatti on eräänlainen mineraali, kranaatti on räjähteisiin perustuva ase.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: Discord

Post by BBBQ4 » Sun Dec 11, 2011 6:43 pm

Muutan tätä kommenttia viel, tältä se sitten näyttää.
Image
Last edited by BBBQ4 on Sun Dec 11, 2011 8:20 pm, edited 1 time in total.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 6:37 pm

Re: Discord

Post by Art » Sun Dec 11, 2011 7:26 pm

MrMonday wrote:Lataa - Discord - Lataa - Discord - Lataa - Discord
Discord demo.zip
Päivitetty 8.12.2011 22:50

sonamything(wanha), eli nykyisellään BBBQ4 ilmoittautui halukkaaksi lähteä mukaan projektiin työstämään grafiikoiden parissa ja onkin saanut varsin näyttävää jälkeä jo aikaan, vaikkakaan sitä ei vielä pelissä tulla näkemään. Suuret kiitokset BBBQ4:lle siis tästä, apu on enemmän kuin tarpeen :D

Rivejä on noin pari tuhatta, eli siistiminenkin on aloitettava pikapuoliin.

Uutena ominaisuutena granaatti (onko se g:llä vai k:lla?), jossa ei tosin vielä räjähdys-animaatiota, mutta muuten toimiva.

Hei kaikille!

Minulla on ilo ja kunnia tuoda tuorein projektini foorumeille näytille, koska tänään peli on saavuttanut ensimmäisen "pelattavan" versionsa. En silti julkaise vielä itse peliä, koska se on kuitenkin vielä niin pahasti kesken, että siitä tuskin liiaksi olisi iloa kenellekkään. Sen sijaan julkaisen screenshotin ja kerron hieman pelistä. Eli pelissä on neljä eri tiimiä, jotka sotivat keskenään, ja voittaja on se jonka joukoissa on viimeisenä porukkaa hengissä (vrt. Worms). Jokaisella pelaajalla on siis oma "tiimi" tai "armeija", kummin tykkää sanoa, joissa jokaisessa on kaksikymmentä (20) sotilasta. Tällä hetkellä pelissä on vasta hyvin yksinkertainen ampuminen hyökkäyksenä, mutta räjähteiden yms. olisi tarkoitus myös ilmestyä peliin myöhemmin. Myös erilaisia healt packkejä sun muita sotilaiden ominaisuuksia parantavia apuja on suunnitelmissa. Niin ja tässä projektissa opin muuten vihdoin ne tyypit :D Niin ja kuten otsikkokin jo kertoo, peli olisi tarkoitus ristiä "Discord":iksi.. Mutta sen enempiä jorisematta joutavia, se tärkein, eli kuva:
discord.png
Jatkoa seuraa lähiaikoina, mutta siihen asti mukavaa joulun (ja cbc:n) odotusta kaikille :)
Sanompaha vaa että mahtavan pelin oot tehny ;)
¤ Art

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Sun Dec 11, 2011 8:55 pm

Art wrote:Sanompaha vaa että mahtavan pelin oot tehny ;)
Kiitos, kiitos :D Vuosien enemmän vähemmän säännöllinen harjoittelu on vihdoin kantanut jonkinlaista hedelmää, mutta ilman Coolbasiciä en olisi varmaan koskaan eksynyt mitään ohjelmointia harrastelemaan, että kiitokset Zerolle hienosta kielestä :D Niin, ja kiitos ja kumarrus BBBQ4:n vaivannäöstä, sillä hänen ansiostaan pelin grafiikat ovat kokeneet aimo parannuksen ja näyttää jo pirun hyvältä, vaikka jotkut systeemit ja ratkaisut onkin minusta kiinni. Ainakin toistaiseksi, ellei bbbq4 ole kiinnostunut ottaa vastuuta myös valikoista yms, mitkä nyt ovat puhtaasti piirtokomennoilla toteutettuja... Mutta projekti jatkuu taas viikonlopun jälkeen, ja nykyisessä versiossa oleva isompi ongelma tullaan myös tod. näköisesti jo tänään korjaamaan.

Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 6:37 pm

Re: Discord

Post by Art » Sun Dec 11, 2011 9:09 pm

MrMonday wrote:
Art wrote:Sanompaha vaa että mahtavan pelin oot tehny ;)
Kiitos, kiitos :D Vuosien enemmän vähemmän säännöllinen harjoittelu on vihdoin kantanut jonkinlaista hedelmää, mutta ilman Coolbasiciä en olisi varmaan koskaan eksynyt mitään ohjelmointia harrastelemaan, että kiitokset Zerolle hienosta kielestä :D Niin, ja kiitos ja kumarrus BBBQ4:n vaivannäöstä, sillä hänen ansiostaan pelin grafiikat ovat kokeneet aimo parannuksen ja näyttää jo pirun hyvältä, vaikka jotkut systeemit ja ratkaisut onkin minusta kiinni. Ainakin toistaiseksi, ellei bbbq4 ole kiinnostunut ottaa vastuuta myös valikoista yms, mitkä nyt ovat puhtaasti piirtokomennoilla toteutettuja... Mutta projekti jatkuu taas viikonlopun jälkeen, ja nykyisessä versiossa oleva isompi ongelma tullaan myös tod. näköisesti jo tänään korjaamaan.
Näimpä :) Ajattelet että korjaat yhden pienen asian mihin kuluu 10 minuuttia , kello on nytten 20:00 . Olet saannut sen asian korjattua, kello on 20:10 , uppoudut koodin maailamn yhä syvemin.. Korjaat vielä pieniä bugeja mitä olet löytäny , alkaa nukuttaa , vielä muutama juttu .. Kello on 02:38 :D
¤ Art

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Fri Dec 23, 2011 8:25 pm

Vihdoin sain aikaiseksi päivittää paketin, jonka voi siis ladata ensimmäisestä viestistä. Päivityksessä suurin muutos näkyy grafiikoissa, kiitos BBBQ4:n, ja liikkuminen muuttunut hieman. Tuleviin versioihin tarkoitus saada seinät hajoamaan ja ehkä pientä optimointia sorsien suhteen. Niin ja yritän parantaa käyttömukavuutta selkiyttämällä ja yksinkertaistamalla kontrollit. Mutta tämä tästä tällä erää, kiitelkää ja haukkukaa miten itse koette, niin palautteen pohjalta on taas parempi lähteä parantelemaan ;)

User avatar
BBBQ4
Newcomer
Posts: 13
Joined: Tue Jun 02, 2009 6:46 pm

Re: Discord

Post by BBBQ4 » Tue Dec 27, 2011 6:36 pm

updaettiin vastaa näin:

aika jännä :P
kranaattia en oikeen ymmärrä. ja se olis hyvä jos ruutu välähtäis valkosena jonkun 1/5 osa sekunnin. olis aika flashbang. :lol:
ja kuinka iso hitboxi sillä on.
ai nii, hiirtä ei näy. sen vois muuten sen hiiren korvata sellasella jännällä kursorilla. vaikka tähtäimellä tai kahdella X Y linjalla.
ois aika jännä.

toinen juttu olis et tekstin taustat vois olla vaikka harmaita tai mustia, (miks ei vaikka paperikuviollisia).
ja fontin vois waihtaa kanssa. jos siltä tuntuu.

inventoryn vois resetoida kanssa aina kun vuoro alkaa, tai muuten vastustajalla on automaattisesti sama ase.
_________________________
-nykyään meen nimellä BBBQ4.
Oon muuten artisti.
====================

MrMonday
Advanced Member
Posts: 377
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Discord

Post by MrMonday » Sun Jan 01, 2012 10:42 pm

sonamything wrote:updaettiin vastaa näin:

aika jännä :P
kranaattia en oikeen ymmärrä. ja se olis hyvä jos ruutu välähtäis valkosena jonkun 1/5 osa sekunnin. olis aika flashbang. :lol:
ja kuinka iso hitboxi sillä on.
ai nii, hiirtä ei näy. sen vois muuten sen hiiren korvata sellasella jännällä kursorilla. vaikka tähtäimellä tai kahdella X Y linjalla.
ois aika jännä.

toinen juttu olis et tekstin taustat vois olla vaikka harmaita tai mustia, (miks ei vaikka paperikuviollisia).
ja fontin vois waihtaa kanssa. jos siltä tuntuu.

inventoryn vois resetoida kanssa aina kun vuoro alkaa, tai muuten vastustajalla on automaattisesti sama ase.
Kranaatti vaikuttaa vahingollisesti toisiin pelaajiin kolmen ruudun päähän, mutta vahinko kasvaa mitä lähempänä pelaaja on kranaattia. Aaltomainen räjähdys-animaatio tulossa selkeyttämään toimintaa ja muita ominaisuuksia kranaatille tulossa myös. Tekstit ja niiden taustat tulevat muuttumaan jahka saan aikaiseksi. Peliin on myös tulossa kunnon valikko. Kiitos palautteesta, korjauksia sen pohjalta on tehty hyvin vähän, mutta jatkossa olisi tarkoitus nuo muutkin ehdotukset täyttää. Niin ja uusi versio päivitetty ensimmäiseen viestiin, käykää latailemassa :)

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Discord

Post by Rohmu » Mon Jan 02, 2012 10:01 pm

Peli oli selkeän ja siistin näköinen, en tosin jaksanut yksin jatkaa kovin pitkälle.

Tätä voisi olla mukavampi pelata mikäli sotilaiden määrä, liikkumispisteet ja kentän koko olisi pelaajan määrättävissä(Nykyisellään vuoroihin kuluu mielestäni liian pitkä aika :) )
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests