Palikkahyppely

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Bajamaja
Newcomer
Posts: 23
Joined: Thu Feb 17, 2011 7:02 pm

Palikkahyppely

Post by Bajamaja »

Pitkästä aikaa jokin projekteistani alkoi kehittyä joksikin pelin kaltaiseksi, ja nimesin sen Palikkahyppelyksi. Pelin grafiikat on tuotettu kokonaan CBn piirtokomennoilla (joita kokeillakseni koko pelin alunperin teinkin), se on vielä keskeneräinen, arvostele sitä siis mielellään sen mukaan. Pelissä tarkoituksenasi on siis hypellä vastustajiesi päälle, pysyä hengissä ja kerätä comboja. Tulevaisuudessa ajattelin lisätä peliin ainakin uusia, eri tavoin käyttäytyviä vihollisia, saavutuksia, yms hienouksia. :D

Kuva:
Image
Attachments
Palikkahyppely.zip
PalikkahyppelyV.0.5
(588.12 KiB) Downloaded 520 times
Last edited by Bajamaja on Sat Aug 27, 2011 9:48 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Palikkahyppely

Post by Timblex »

Ihan kiva minipeli. :D
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
0 pistettä = hyvää työtä?
0 pistettä = hyvää työtä?
nimetön.png (3.19 KiB) Viewed 10198 times
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Palikkahyppely

Post by MaGetzUb »

timpe99 wrote:Ihan kiva minipeli. :D
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
nimetön.png
Ehkäpä se onkin sarkasmia? :D Muttajoo se offtopicista, testaan ja edittaan sitten. :)
EDIT:

Miks nuo palikat jää tuoho alle jönkkäämään? Eikö niiden kannattaisi siirtyä?

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Bajamaja
Newcomer
Posts: 23
Joined: Thu Feb 17, 2011 7:02 pm

Re: Palikkahyppely

Post by Bajamaja »

timpe99 wrote: pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
Voisihan tuo toki, mutta ajattelin itsekkin että se on mukavan sarkastinen lausahdus jos olet jotenkin onnistunut saamaan 0 pistettä. :D
MaGetzUb wrote:
EDIT:

Miks nuo palikat jää tuoho alle jönkkäämään? Eikö niiden kannattaisi siirtyä?

Uudenlaisia, haastavampia vihollisia tulossa, nämä ensimmäiset eivät ole mitään järjen jättiläisiä.
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Palikkahyppely

Post by Tuxi »

Löysin pelistä bugin/huijauksen: Aluksi väistelin vihollisia jonkin aikaa tuhoamatta niistä yhtään tavoitteena saada niitä mahollisimman monta päällekkäin ja tällä tavoin suuren combon, mutta kun hyppäsin vihollisten päälle, vain yksi niistä tuhoutui kerrallaan. Tuhoutuneiden palikoiden tilalle spawnasi uusia melkein samalla nopeudella, joten jäin vain hyppimään paikalleen kartuttaen koko ajan comboa. Parannusehodotuksia:
  • Lisää vihollisille törmäys, jolloin ne eivät mene sisäkkäin. Koko onglemaa tämä ei kuitenkaa ratkaise, koska tuhoutuneen vihollisen tilalle tulisi kuitenkin nykyisellä tekoälyllä heti uusi.
  • Hyppäämällä monen vihollisen päälle samanaikaisesti, kaikki niistä tuhoutuisi.
  • Paranna vihollisten tekoälyä, tai sitten vain yksinkertaisesti laita ne liikkumaan ruudun läpi välittämättä pelaajasta.
  • Comboista saatavaa pistemäärää tulisi muuttaa. Nykyisellään vihollisesta saa 10 pistettä välittömästi ja 5 combon loputtua, eli monta pientä comboa ajaa saman asian kuin yksi iso.
Peli on muuten ihan hyvä, mutta käy nopeasti tylsäksi. Lisäsisältöä siis kaivataan.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Palikkahyppely

Post by valscion »

timpe99 wrote:Ihan kiva minipeli. :D
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
Image
Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"

http://www.googlefight.com/index.php?la ... 2=although
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Bajamaja
Newcomer
Posts: 23
Joined: Thu Feb 17, 2011 7:02 pm

Re: Palikkahyppely

Post by Bajamaja »

VesQ wrote: Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"
Huomasin itsekkin tuon kirjoitusvirheen, mutten nyt rupea laittamaan uutta versiota jossa ainoa muutos on yhden kirjaimen poistaminen.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Palikkahyppely

Post by axu »

Bajamaja wrote:
VesQ wrote: Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"
Huomasin itsekkin tuon kirjoitusvirheen, mutten nyt rupea laittamaan uutta versiota jossa ainoa muutos on yhden kirjaimen poistaminen.
Kyseessä ei ole pelkästään yhden kirjaimen poistaminen, vaan myös toisen lisääminen. Parempi? :P
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
Bajamaja
Newcomer
Posts: 23
Joined: Thu Feb 17, 2011 7:02 pm

Re: Palikkahyppely

Post by Bajamaja »

Tuo on muuten totta, taidankin heti pistää uuden version, muutostahan on jo kahden kirjaimen verran!
Post Reply