Caverns - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Caverns - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by skinkken » Tue Aug 16, 2011 7:06 pm

Pelistä tulee sivulta päin kuvattu Cave Storyn (se on niin hyvä peli!) tyylinen juonellinen tasohyppelypeli. Teen grafiikat double-pixeleiksi, vaikka pikselit menevätkin joskus kahden pikselin väliin.

---------------------------16.8.2011---------------------------------
Kisan alusta on n. viikko ja valmiina on vasta tasohyppelyn runko:
-Pieni tilesetti
-täysin animoitu oma ukko
-liikkuminen smoothisti vasemmalle ja oikealle ja hyppääminen eri korkeuksille
-tekstiboksi-funktio

Aion seuraavaksi kehitellä healthit, aseen ja ampumisen, vihollisia, ehkä aseen upgreidaamisen... ...ja tietysti juonta :)

kuva(klikkaa kokonaiseksi):
ss.png
[S]creen[S]hot
ss.png (7.43 KiB) Viewed 5291 times

---------------------------24.8.2011---------------------------------
Noniin, 2 viikkoa mennyt, ja tulokset ovat:
-Ase, jonka voi löytää ja sillä voi ampua
-2 Animoitua vihollista (käytännössa samat: liikkuvat edestakaisin) ja niiden tappaminen (josta räjähdys)
-Healthit(Joka viides health kirkkaampi), vihollisista ei vielä menetä
-Äänet: Hyppy, ampuminen, button-ääni dialogiin, räjähdysääni (itse tehtjä sfxr -ohjelmalla) ja kaksi musiikkia tältä sivustolta: http://www.nosoapradio.us/
-Alkunäyttö melkein valmis, kielioppia ei vielä paranneltu (veli varmaan auttaa)
-CCE:n toivomuksesta dialogia selvennetty (aseen ottaminen) :D

Seuraavaksi alan tehdä: Healthin menettäminen, healthin saaminen vihollisilta, aseen parantelua, muita ukkoja joiden kanssa voi puhua.

2 kuvaa: (klikkaa kokonaisiksi)
ss3.png
ss3.png (8.88 KiB) Viewed 5001 times
ss2.png
ss2.png (6.31 KiB) Viewed 5001 times
:P


---------------------------24.9.2011---------------------------------
Enpä jaksanut updeitata topikkia, mutta kilpailuun osallistuva pelinalku on nyt valmis. Latauslinkki tulee kohta kun saan upattua. Peli zipissä vie 31 megaa, 6 mp3-musiikkia yht 30 megaa. Outoa.

LATAA TÄSTÄ: http://www.elisanet.fi/pate5/caverns.zip (31 mb)

Pate ei jaksanut tehdä peliä, joten olen voittaja!
Last edited by skinkken on Sat Sep 24, 2011 4:55 pm, edited 5 times in total.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by axu » Tue Aug 16, 2011 7:52 pm

skinkken wrote:Teen grafiikat double-pixeleiksi, vaikka pikselit menevätkin joskus kahden pikselin väliin
Voithan kokeilla aina ennen grafiikan piirtoa siirtää kaikki objektit (jos niitä käytät) kahdella jaollisiin koordinaatteihin. Vähän mainostetut InitObjectList() ja kumppanit ovat tässä avuksi ^^
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 10:01 pm

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by ukkeli » Tue Aug 16, 2011 8:19 pm

Cave storyn kaltainen peli? Mahtavaa!!
...

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by esa94 » Wed Aug 17, 2011 5:12 pm

skinkken wrote:Teen grafiikat double-pixeleiksi, vaikka pikselit menevätkin joskus kahden pikselin väliin.
Oletko kokeillut piirtää kuvaan, sitten skaalata kuvan nelinkertaiseksi?
⁴⁰Ar
<@mikeful> kissatehtaalla on miukuhihna.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by skinkken » Wed Aug 17, 2011 5:25 pm

axu wrote:
skinkken wrote:Teen grafiikat double-pixeleiksi, vaikka pikselit menevätkin joskus kahden pikselin väliin
Voithan kokeilla aina ennen grafiikan piirtoa siirtää kaikki objektit (jos niitä käytät) kahdella jaollisiin koordinaatteihin. Vähän mainostetut InitObjectList() ja kumppanit ovat tässä avuksi ^^
Ei se nyt niin tärkeää ole ja se hankaloittaisi pelin tekoa aika paljon.
esa94 wrote:
skinkken wrote:Teen grafiikat double-pixeleiksi, vaikka pikselit menevätkin joskus kahden pikselin väliin.
Oletko kokeillut piirtää kuvaan, sitten skaalata kuvan nelinkertaiseksi?
En juuri tässä pelissä mutta olen kyllä testaillut kaikenlaisia zoomeja reaaliajassa ja lagii todella paljon. :x
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by axu » Wed Aug 17, 2011 6:21 pm

skinkken wrote:Ei se nyt niin tärkeää ole ja se hankaloittaisi pelin tekoa aika paljon.
Eikö? Minua ainakin alkaa aina ärsyttää jos jossain esim. flash-pelissä ollaan haluttu retrohenkisyyttä alentamalla grafiikan resoluutiota, mutta jopa 5x kokoiset kuvat rullaavat tasaisesti ruudulla (antialiasingiä unohtamatta). Mielestäni visuaalisesta tyylistä pitäisi pitää kiinni loppuun asti ;)
Tietenkin kyseessä on mielipidekysymys, mutta en kyllä näe sitä hankalaksi toteuttaakkaan (paitsi piirtokomennot/teksti).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by CCE » Wed Aug 17, 2011 6:29 pm

Suosittelen panostamaan dialogiin, nykyisellään se on hieman vaikeaselkoista.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by skinkken » Wed Aug 17, 2011 6:45 pm

axu wrote:
skinkken wrote:Ei se nyt niin tärkeää ole ja se hankaloittaisi pelin tekoa aika paljon.
Eikö? Minua ainakin alkaa aina ärsyttää jos jossain esim. flash-pelissä ollaan haluttu retrohenkisyyttä alentamalla grafiikan resoluutiota, mutta jopa 5x kokoiset kuvat rullaavat tasaisesti ruudulla (antialiasingiä unohtamatta). Mielestäni visuaalisesta tyylistä pitäisi pitää kiinni loppuun asti ;)
Tietenkin kyseessä on mielipidekysymys, mutta en kyllä näe sitä hankalaksi toteuttaakkaan (paitsi piirtokomennot/teksti).
Niitä on venytetty vain vähän siihen tarvittaisiin enemmän objekteja/kuvia jotta kuva saadaan pirrettyä parillisiin ruutuihin. Suora siirtäminenhän saattaisi hidastaa tai nopeuttaa jotakin tasaisella vauhdilla liikkuvaa objektia. Teen miten itse haluan. ;)
CCE wrote:Suosittelen panostamaan dialogiin, nykyisellään se on hieman vaikeaselkoista.
Sitä kyllä tullaan kehittämään. :D
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by skinkken » Wed Aug 24, 2011 5:59 pm

Updatea ykköspostissa! :)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by MaGetzUb » Wed Aug 24, 2011 9:37 pm

Näyttää erinomaiselta! :) Grafiikat on sopivan yksinkertaiset. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by skinkken » Sat Sep 24, 2011 4:41 pm

Kisa loppuu tällä viikolla ja peli tulee kohta ladattavaksi: Katso 1. posti
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Peli (ei vielä nimeä) - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by MaGetzUb » Sun Sep 25, 2011 3:24 pm

skinkken wrote:Kisa loppuu tällä viikolla ja peli tulee kohta ladattavaksi: Katso 1. posti
Tuntuu et musiikeilla on suuri tiedonsiirto nopeus, 320b/s koska ovat noin isoja. Olisi varmaan kannattanut Audacityllä pienentää biisien tiedonsiirtonopeus 128b/s... ;) Edittaan sitten kun oon saanut ladattua..
EDIT:

Ihan hauska pelin alku, energiat meinasi heti alussa loppua mutta loppuun asti pääsin.. :D

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Tuxi
Active Member
Posts: 187
Joined: Wed Jan 21, 2009 11:25 pm
Contact:

Re: Caverns - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by Tuxi » Mon Sep 26, 2011 9:26 pm

Erinomainen pelinalku! Pelattava tosin loppui ennen kuin se ehti kunnolla alkaakkaan. Hyvä, että kuitenkin sait näinkin paljon tehtyä 1,5 kuukaudessa. Sinun on ehdottamasti tehtävä tämä valmiikkisi, sen verran hyvä se oli.
Yksi pikkuvika: kentän vaihtumiskohta näyttää nykyisellään hieman tönköltä. Parempi olisi mielestäni sellainen, että viereisestä kentästä tulisi "valoa" nykyiseen.
EDIT:

Ja sitten hyppyääntä ei saisi kuulua, kun hypätään yhden tilen korkuisessa tunnelissa.

Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Caverns - Peli 1,5 kuukaudessa -kisaan

Post by Misthema » Tue Feb 19, 2013 2:11 pm

Helpoin ratkaisu tuohon kahden pikselin liikkumiseen, olisi Timer() -kikkailu lyhyellä aikavälillä, jolloin pelaajaa voi liikuttaa tai milloin se liikkuu. Itse kikkailin doublepix-tasohyppelyä, ja kävelyanimaatiossa jalan animointi oli tädellinen 2 pikselin liikkeeseen kerralla. Siis 2 pikseliä per kävely-frame. :D

Pelistä koodinpätkä:

Code: Select all

sub_UpdatePlayer:
    ply.Player = ConvertToType(plyHandle)
    
    If Timer() > ply\moveTimer Then
        If gKeyLeft Then
            ply\x = ObjectX(ply\obj)
            MoveObject ply\obj, -2
            ply\img = plyImg_l
            ply\Frame = ply\Frame + 1
        ElseIf gKeyRight
            ply\x = ObjectX(ply\obj)
            MoveObject ply\obj, +2
            ply\img = plyImg_r
            ply\Frame = ply\Frame + 1
        Else
            ply\Frame = 0
        EndIf
        
        ply\Frame = ply\Frame Mod 6
        
        ply\moveTimer = Timer() + ply\moveMs
    EndIf
Return

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests