Asciimaster

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Asciimaster

Post by mkn » Tue Jun 14, 2011 6:28 pm

Päätin julkaista tänne supistetun version 9-luokan atk-työstäni josta sain 10! :D
(Eikö olekin mahtava koulu kun opetetaan ohjelmoimaan cb:llä?) ;)

Yksinkertaisesti: Pelin ideana on harhailla satunnaisgeneroidussa "luolastossa?" etsien pääsyä alempiin kerroksiin vältellen samalla vihollisia.
Itse peli on tehty ascii-grafiikoilla mutta melko turhassa valikossa on käytetty valmista kuvaa.

Voit avata konsolin painamalla backspacea!
Pelin konsolin komennot:
Saat huijaukset käyttöön: "gmod 1"
Valaisee koko kentän: "valo 1"
Pimentää koko kentän: "valo 0"
Tekee tyhjän kentän: "uusi"

Kun olet aktivoinut huijaustilan niin ikkunan otsikoksi muuttuu..."Trolli"
Voit myös poistaa seiniä klikkaamalla niitä hiiren vasemmalla painikkeella.
Seiniä lisätäksesi käytä hiiren oikeaa painiketta.

+Viholliset tekoälyllä
+Kenttien väriteemat
+Musiikki
+Loputtomasti kenttiä

-Tekoäly tökkii välillä
-Pienet bugit (harvinaisia)
-Liian simppeli idea?
-Loputtomasti kenttiä :D

Musiikista lisää readme:ssä :D

Huom:
"Tässä viestissä ja itse pelissäkin saattaa olla tökeröitä kirjoitusvirheitä" ;)
Paketti ei sisällä pelin "sorsaa"

Pelin latauslinkki:http://www.mediafire.com/?nmef4w2een887n2
(Liian suuri tiedosto cb:n foorumille!) :(

Vaihtoehtoinen tileset:http://www.mediafire.com/i/?qle7ct6yl1tz883

screenshot:
Image

Kommentoikaa! :D

Muutokset:
1.0 Korjattu funktio joka nollaa pelaajan koordinaatit ja hirviöiden sijainnit.
(Sijoitti pelaajan ruutujen väliin) Kiitokset MetalRain:ille joka huomasi bugin!

1.1 Fps huomattavasti korkeampi!
Last edited by mkn on Fri Jun 17, 2011 6:30 pm, edited 6 times in total.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Asciimaster

Post by MetalRain » Tue Jun 14, 2011 8:42 pm

Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas. Näinpä ei tullut peliä kauhean pitkälle pelattua.

Huomasin myös miten pelaajan liike hidastui mitä enemmän kenttää oli näkyvillä. Text on aika hidas yksittäisten merkkien piirtoon. Kannattaa käyttää kuvia näkymän piirtoon, piirrä vaikka kaikki tarvitsemasi merkit kuviin ja piirtele näitä kuvaan jota näytät pelaajalle. Voit ottaa esimerkkiä vaikka tästä.

Roguelike pelejä CB-yhteisössä ei hirveämmin ole tullut vastaan, joten odotan innolla mitä tästä tulee. (:

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Asciimaster

Post by tuhoojabotti » Tue Jun 14, 2011 11:57 pm

Näin btw, suomalainen servutus tarjoaa ilmaista dropboxia, joka tukee filuja 30 MiB:n asti. Kokeilen peliä myöhemmin.
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Re: Asciimaster

Post by mkn » Wed Jun 15, 2011 7:50 am

MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas. Näinpä ei tullut peliä kauhean pitkälle pelattua.

Huomasin myös miten pelaajan liike hidastui mitä enemmän kenttää oli näkyvillä. Text on aika hidas yksittäisten merkkien piirtoon. Kannattaa käyttää kuvia näkymän piirtoon, piirrä vaikka kaikki tarvitsemasi merkit kuviin ja piirtele näitä kuvaan jota näytät pelaajalle. Voit ottaa esimerkkiä vaikka tästä.

Roguelike pelejä CB-yhteisössä ei hirveämmin ole tullut vastaan, joten odotan innolla mitä tästä tulee. (:
Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi? :D
Testailin peliä ahkerasti enkä törmännyt kertaakaan bugiin jossa pääsisin kävelemään seinän läpi... Portaatkin toimivat ;)
Kiitos hyvästä ideasta grafiikan toteuttamiseen. Seuraavassa versiossa fps toivottavasti korkeampi...

Päivitin latauslinkin palveluun jossa ei pidä odottaa lataamisen alkamista...
Last edited by mkn on Wed Jun 15, 2011 9:18 am, edited 1 time in total.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

Weereggu
Newcomer
Posts: 2
Joined: Mon Aug 30, 2010 7:41 pm

Re: Asciimaster

Post by Weereggu » Wed Jun 15, 2011 7:57 am

Mulla toimii ainakin hyvin, mutta tottahan toki joitakin bugeja saattaa esiintyä (joskus) ;) Tekoäly on sopivan vaikea ja vihollisiakin on riittävästi... :twisted: Kunhan vielä fps saadaan korkeammaksi seuraavaan versioon niin bueno! :D
Jonkinsortin juoni voisi olla hyvä?
Myös mahdollisesti aseet, armorit yms voisivat olla hieno lisä peliin.
Kiinnostavaa nähdä mitä tästä kehittyy ;)
Tässä pitäisi kai lukea jotakin hauskaa muuta eipä lue ;)

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Asciimaster

Post by MetalRain » Wed Jun 15, 2011 12:02 pm

mkn wrote:
MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas.
Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi?
Kas löysin bugin, kun kuolee ja aloittaa pelin alusta niin ukko liikkuu hassusti, ei aivan ruutujen mukaan ja pystyy kävelemään seinistä läpi. Ilmeisesti tällöin pelaajan koordinaatteja ei alusteta kunnolla ja ne eivät vastaa pelimaailman ruutuja.

Ehdotan myös että lisäät peliin näppäimet liikumiseen kulmittain, kentissä on muuten varsin paljon alueita joihin ei kovin helposti pääse. Luontevinta olisi ehkä numpadin käyttö.

User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Re: Asciimaster

Post by mkn » Wed Jun 15, 2011 4:22 pm

MetalRain wrote:
mkn wrote:
MetalRain wrote:Ihmettelin kun pelaaja pystyi kävelemään läpi seinistä # ja en löytänyt sopivaa näppäintä jolla pääsisi portaita alas.
Portaiden kohdalla hahmo siirtyy automaattisesti alempaan kerrokseen... Onkohan taas joku mysteeribugi?
Kas löysin bugin, kun kuolee ja aloittaa pelin alusta niin ukko liikkuu hassusti, ei aivan ruutujen mukaan ja pystyy kävelemään seinistä läpi. Ilmeisesti tällöin pelaajan koordinaatteja ei alusteta kunnolla ja ne eivät vastaa pelimaailman ruutuja.

Ehdotan myös että lisäät peliin näppäimet liikumiseen kulmittain, kentissä on muuten varsin paljon alueita joihin ei kovin helposti pääse. Luontevinta olisi ehkä numpadin käyttö.
Nyt selveni että mikä oli ongelmana :D Kuoleman jälkeen pelaajan koordinaatit muutettiin virheellisiksi!! :oops:
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Asciimaster

Post by valscion » Wed Jun 15, 2011 6:12 pm

Ohhoh, kylläpäs se musiikki luokin heti kunnon tunnelman pelille :) vaikutti lupaavalta peliltä. Tuotahan voisi pelatakin vähän pidemmälle sitten kun text-komento on korvattu kuvalla - nyt on vähän nihkeätä.

Huomasin yhden jutun, en kyllä tiedä onko bugi vai feature: Kun edessä on seinä ja menet sitä päin, näet hieman pidemmälle kenttää - ikään kuin olisit astunut sen askeleen sinne oikeasti ja katsellut ympärillesi, mutta sitten palannut takaisin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Re: Asciimaster

Post by mkn » Wed Jun 15, 2011 7:32 pm

Tiedostettu bugi. Liittyy pelin törmäystunnistukseen.
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

User avatar
mkn
Member
Posts: 61
Joined: Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Re: Asciimaster

Post by mkn » Fri Jun 17, 2011 6:04 pm

Text komennot korvattu kuvilla! Fps nousi huimasti :D
"I'd love to change the world, but they won't give me the source code." - Anonymous

Kumiankka
Member
Posts: 65
Joined: Wed May 18, 2011 5:17 pm
Location: Artjärvi

Re: Asciimaster

Post by Kumiankka » Fri Jun 17, 2011 8:53 pm

Pelasin vitoskenttään asti kun erehdyin menemään umpikujaan ja yksi vihu jäi sitten istumaan siihen ainoaan oviaukkoon... Siihen se peli sitten päättyi, mutta hyvä peli oli. Viistoon liikkuminen olisi hyvä ja jotain voisi olla jolla noista vihuista pääsisi umpikujatilanteessa eroon.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests