Primitive-Defence v1.2

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Primitive-Defence v1.2

Post by Sly_Jack0 » Wed May 04, 2011 11:06 pm

Noin 2400 koodiriviä, 7 viikkoa ja 55 committia myöhemmin...

Primitive-Defence on tower defence -peli, jossa kaikki grafiikka on toteutettu piirtokomennoilla. Sain inspiraation graafiseen ilmeeseen DatsuniG:n vastaavasta pelistä. Tämä tuntuu olevan ensimmäinen pelini, joka on oikeasti huolella tehty ja kerrankin olen koodiin tyytyväinen. Pelin koodi on vapaasti jaossa ja löytyy GitHubista: http://github.com/SlyJack0/CoolTD, jos joku on kiinnostunut.

Vaikka peli onkin suurimmaksi osaksi valmis, puuttuu siitä vielä hieman sisältöä, kuten musiikit. Pelistä löytyy neljä valmista kenttää ja lisäksi on mahdollisuus pelata satunnaisesti luotua kenttää (generaattori ei ole vielä kovin hyvä). Erilaisia torneja pelistä löytyy tällä hetkellä viisi, joilla on erilaisia ominaisuuksia: jäädytys, ilmatorjunta yms.. Torneja voi kehittää yhden tai kaksi kertaa riippuen tornin tyypistä. Vihollisia pelistä löytyy kahdeksan erilaista: nopeita, hajoavia, ilmassa lentäviä jne.. Olen tähän ensimmäiseen versioon rakentanut 20 vihollisaaltoa, mutta näitä on helppo lisätä ja tullaan lisäämäänkin myöhemmin.

Kuvia
Image
Image
Ohjeet:
  • Rahatilanteesi, nykyinen aalto ja vihollisten määrä näkyvät ikkunan otsikkorivillä
  • Tornienostamisvalikko aukee B-näppäimestä ja sulkeutuu samasta
  • Tornin valinta tapahtuu klikkaamalla sitä, jonka jälkeen näet sen kantaman ja speksit ja voit päivittää sitä
  • Uusi aalto lähetetään SPACEsta

Ominaisuudet:
  • Toimiva ja melko joustava pelimoottori
  • Viisi erilaista tornia
  • Kahdeksan erilaista vihollista
  • 20 vihollisaaltoa
  • Partikkeliefektit
  • Ääniefektit
TODO:
  • Valikoiden kaunistelu
  • Musiikit
  • Lisää aaltoja ja muuta sisältöä
  • Erilaiset vaikeustasot
  • Mahdollisia bugikorjauksia
  • Mahdollisesti kenttäeditori kaikkien käyttöön
Changelog:
  • 8.5.2011
    v1.2:
    Bugikorjauksia (kiitos VesQ:lle)
    Ohjautuvia ammuksia ampuva torni lisätty
    Liian kalliiden päivtysten harmaa väritys
  • 7.5.2011
    v1.1:
    Bugikorjauksia
    Tornien myynti
    Liian kalliiden tornien harmaa väritys
  • 4.5.2011
    v1.0 julkaistu
Lataa v1.2

Ruusut, risut ja bugi-ilmoitukset ovat lämpimästi tervetulleita. Ja jos olet osaava ja halukas tekemään musiikkia peliin, ota yhteyttä. =)
Last edited by Sly_Jack0 on Sun May 08, 2011 1:37 pm, edited 3 times in total.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by MetalRain » Thu May 05, 2011 12:15 am

Kas, vallan näppärä pelihän tämä on, ihmettelin vain kun lentävätkin otukset menevät samaa reittiä vaikka yleensä tälläisissä peleissä ne voivat lentää joidenkin esteiden yli.

Tornien rakennusvalikossa toivoisi että tornit joihin ei ole varaa näkyisivät jotenkin harmaana tai muuten erilaisena.
Ehdottaisin myös että tornien rakennusvalikko olisi aina ruudulla auki siten ettei kenttä jää sen alle.

VesQ:n mainitsema ammusten epätarkkuus kieltämättä häiritsee hiukan. Pitäisikö tornien pystyä ottamaan ennakkoa ampumiseen jotta ammukset osuu?
Last edited by MetalRain on Thu May 05, 2011 9:52 am, edited 3 times in total.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by valscion » Thu May 05, 2011 12:40 am

Juu, tuollaista mokaa näköjään oli jäänyt. Ladatkaapas tästä korjattu versio, kunnes Sly_Jack0 itse päivittää oman pakettinsa.
*kliks*

Tässä vielä screenshottia generoidulla kartalla pelatusta pelistä:
primitive-defence_v1.0.png
primitive-defence_v1.0.png (23.77 KiB) Viewed 2398 times
On se open-source kyllä hieno asia.
EDIT:

Tästä tulee kyllä hyvä tower-defence, kun on jo nyt näin nautittava :). Pidin etenkin ampumisen äänistä ja vihollisten tuhoutumisanimaatiosta. Flame towerin ääni oli ainoa joka kuulosti peliin sopimattomalta.
Muutama bugi jotka löysin ja pari kehitysehdotusta:

  • Kun tornia haluaa päivittää ja Upgrade-nappulan alle jää joku toinen torni, niin sen tornin statsit avautuvat sen sijaan että sitä edellistä tornia päivitettäisiin.
  • Jos tasoja ei ole, niin Start game -valikon jälkeen "Back"-nappulan painaminen avaa Settings-ikkunan. Tästä sitten backia painamalla pääsee takaisin alkuvalikkoon.
  • Sinulta puuttuu pelikentän ammusten nollaus, kun tasoa pelataan uudelleen. Vanhat, ilmassa olevat ammukset ovat olemassa kun uutta karttaa valitaan.
  • Samaten puuttuu rakennusvalikon nollaus, vanha vaihtoehto jää voimaan kun peliä aloitetaan uudelleen. Tämä yhdistettynä ClearMousen puuttumiseen aiheuttaa heti alusta vahinkotornin laiton.
  • Olisi mukava, jos torneja pystyisi myydä tai edes raivata. Tällöin kun rahaa parempiin torneihin löytyisi, niin voisi hyvältä paikalta siivota vanhan tornin poies. Myynnistä saatava hinta voisi olla vaikkapa joku 60% tornin arvosta, päivitykset mukaan laskettuna.
  • Eikös Laser-tornin kuuluisi ampua laseria? Eli toisin sanoen, eikö ammusten kuuuluisi lentää kohteeseen heti? Nyt ärsyttää kun tornit eivät tahdo osua kohteisiinsa, kun ammukset lentelevät niin hitaasti.
[/edit]
EDIT:

Vielä edellisestä: Laitoin kaikki listaamani bugit ja kehitysehdotukset projektin Issuesseihin: https://github.com/SlyJack0/CoolTD/issues

cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by Kille » Thu May 05, 2011 4:43 pm

Tosiaan ihan mukava, mutta ammusten hitaus häiritsi aika pahasti, varsinkaan niihin nopeisiin ei osunut millään. Lisäksi tornien myynti tosiaan olisi kiva.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by valscion » Thu May 05, 2011 5:06 pm

MetalRain wrote:VesQ:n mainitsema ammusten epätarkkuus kieltämättä häiritsee hiukan. Pitäisikö tornien pystyä ottamaan ennakkoa ampumiseen jotta ammukset osuu?
Ai että, voisi jopa itse koittaa väsätä tähän jonkin tornin joka käyttäisi ennakkoa hyväkseen. Tuo systeemi vaikutti aika mielenkiintoiselta, nimittäin ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

KnoyJokaEiOleLogannut

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by KnoyJokaEiOleLogannut » Thu May 05, 2011 5:58 pm

MetalRain wrote: VesQ:n mainitsema ammusten epätarkkuus kieltämättä häiritsee hiukan. Pitäisikö tornien pystyä ottamaan ennakkoa ampumiseen jotta ammukset osuu?
Helpompaa olisi laittaa ammuksen tyyppiin ammus/kohde = (heebo johon ammut) ja ammus ohjautuisi ainta tätä kohdetta päin

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Primitive-Defence v1.0

Post by Sly_Jack0 » Thu May 05, 2011 6:58 pm

VesQ wrote:Kun tornia haluaa päivittää ja Upgrade-nappulan alle jää joku toinen torni, niin sen tornin statsit avautuvat sen sijaan että sitä edellistä tornia päivitettäisiin.
Tiedossa ja tullaan korjaamaan mitä pikimmiten
VesQ wrote:Jos tasoja ei ole, niin Start game -valikon jälkeen "Back"-nappulan painaminen avaa Settings-ikkunan. Tästä sitten backia painamalla pääsee takaisin alkuvalikkoon.
Sinulta puuttuu pelikentän ammusten nollaus, kun tasoa pelataan uudelleen. Vanhat, ilmassa olevat ammukset ovat olemassa kun uutta karttaa valitaan.
Samaten puuttuu rakennusvalikon nollaus, vanha vaihtoehto jää voimaan kun peliä aloitetaan uudelleen. Tämä yhdistettynä ClearMousen puuttumiseen aiheuttaa heti alusta vahinkotornin laiton.
Arvelinkin, että joku juttu vielä jäänyt nollaamatta, kiitos.
VesQ wrote:Olisi mukava, jos torneja pystyisi myydä tai edes raivata. Tällöin kun rahaa parempiin torneihin löytyisi, niin voisi hyvältä paikalta siivota vanhan tornin poies. Myynnistä saatava hinta voisi olla vaikkapa joku 60% tornin arvosta, päivitykset mukaan laskettuna.
Tämä ominaisuus on tulossa. =)
Kille wrote:Tosiaan ihan mukava, mutta ammusten hitaus häiritsi aika pahasti, varsinkaan niihin nopeisiin ei osunut millään. Lisäksi tornien myynti tosiaan olisi kiva.
VesQ wrote:Eikös Laser-tornin kuuluisi ampua laseria? Eli toisin sanoen, eikö ammusten kuuuluisi lentää kohteeseen heti? Nyt ärsyttää kun tornit eivät tahdo osua kohteisiinsa, kun ammukset lentelevät niin hitaasti.
Tyydyn vain muuttamaan Laser-tornin nimen joksikin toiseksi. =D Tiedän, että tornit osuvat aika heikosti vihollisiin varsinkin, kun niitä ei ole kehitetty ollenkaan. Mielestäni tornit, eivät saa ottaa ennakkoa, koska tämänhetkinen systeemi asettaa lisähaastetta tornien sijoittelulle ja lisää niiden kehittämisen merkitystä. Itse olen pärjännyt varsin hyvin kaikki aallot läpi. ;)
VesQ wrote:Laitoin kaikki listaamani bugit ja kehitysehdotukset projektin Issuesseihin
Loistavaa, tuolta on paljon helmpompi katsoa, mitä olen jo korjannut.
KnoyJokaEiOleLogannut wrote:Helpompaa olisi laittaa ammuksen tyyppiin ammus/kohde = (heebo johon ammut) ja ammus ohjautuisi ainta tätä kohdetta päin
Hmm, ei kyllä kaikkien tornien ammukset tule näin käyttäytymään, mutta jonkinlaisen "homing missile" -tornin voisin kenties lisätä. Kiitos hyvästä ideasta. =)
MetalRain wrote:Kas, vallan näppärä pelihän tämä on, ihmettelin vain kun lentävätkin otukset menevät samaa reittiä vaikka yleensä tälläisissä peleissä ne voivat lentää joidenkin esteiden yli.

Tornien rakennusvalikossa toivoisi että tornit joihin ei ole varaa näkyisivät jotenkin harmaana tai muuten erilaisena.
Ehdottaisin myös että tornien rakennusvalikko olisi aina ruudulla auki siten ettei kenttä jää sen alle.
Kyllä, lentävät viholliset tekevät useissa tälläisissä peleissä niin, mutta eivät tässä. =P Pelimoottori vaatisi liian verran muuttelua ja jonkinlainen reitinetsintäin pitäisi lisätä, joten tätä en tule muuttamaan. Rakennusvalikossa liian kalliit tornit tullaan varmasti erottamaan jatkossa jotenkin. Rakennusvalikon päälläpysymisestä en tiedä, sillä itse pidän siitä että pelin ulkoasu on mahdollisimman selkeä (vain pelkkä kenttä näkyvissä).

Korjailen bugit ja lisäilen kehitysehdotuksenne kunhan vain ehdin: kouluhommat sosiaalinen elämä vievät ison osan ajastani. =D

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Primitive-Defence v1.1

Post by Sly_Jack0 » Sat May 07, 2011 11:56 pm

Versio 1.1 julkaistu!

Korjattu kaikki tähän mennessä ilmoitetut bugit ja lisätty mahdollisuus myydä torneja. Nyt myös rakennusvalikossa piirretään liian kalliit tornit harmaalla. Laser-tornin nimeä en vielä vaihtanut, koska en keksinyt mitään hyvää. Ideoita? Homing missile -tornin teen todennäköisesti seuraavaan päivitykseen.

Taas kerran kommentit, kehitysideat, risut, ruusut ja mahdolliset bugit ovat erittäin tervetulleita. =)

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Primitive-Defence v1.1

Post by Viltzu » Sun May 08, 2011 12:47 am

Kentän generoiminen ei oikein toimi (Tiedän, sanoit, ettei se ole kovin hyvä.. Ei ole ei..) ;) Vanha kenttä jää ja siihen generoidaan vaan pari palikkaa sitten miten sattuu. Seurauksena vihut menevät hieman omia reittejään ja näin.

Image
Muutenhan peli on todella mukava pelata :)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Primitive-Defence v1.1

Post by valscion » Sun May 08, 2011 1:05 am

Viltzu wrote:Kentän generoiminen ei oikein toimi (Tiedän, sanoit, ettei se ole kovin hyvä.. Ei ole ei..) ;) Vanha kenttä jää ja siihen generoidaan vaan pari palikkaa sitten miten sattuu. Seurauksena vihut menevät hieman omia reittejään ja näin.

<kuva>
Muutenhan peli on todella mukava pelata :)
Hmmjoo, ongelmat liittyvät ilmeisesti tähän committiin, koska sitä ennen ei tätä ongelmaa ollut. On se Git mukava kun voi tälleen yhteen muutokseen rajata ongelmat ;)

Kattelenpa tästä että mitäs pitäs tehdä asialle.

EDIT: Noniin, ladatkaapas alta korjattu versio.
Primitive-Defence_v1.1-fixed.rar

EDIT2: Lol, Sly_Jack0, lisääppäs siihen ekaan viestiis jo se kuva tästä pelistä, on menny jo pari huomista tuon kommenttis jälkeen ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Primitive-Defence v1.2

Post by Sly_Jack0 » Sun May 08, 2011 12:44 pm

Versio 1.2
  • Bugikorjauksia (kiitos VesQ)
  • Ohjautuvia ammuksia ampuva torni lisätty
  • Liian kalliit päivtykset piirretään harmaalla
Ladatkaa ja testatkaa. =) Haluaisin tietää, mitenkä on pelin tasapainotuksen laita. Onko jokin torni on liian tehokas? Onko jokin vihollinen liian vaikea? yms.
Last edited by Sly_Jack0 on Sun May 08, 2011 1:38 pm, edited 1 time in total.

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Primitive-Defence v1.1

Post by KillBurn » Sun May 08, 2011 1:34 pm

Eipä toimi kunnolla mikään versio. Viholliset vetää toisinaan mutkat suoriksi ja peli muutenkin tökki oudosti. Onko otsikkorivin viimeiset lukemat fps? Meinaan, kun ne pyörii siellä 200 tuntumassa.
EDIT:

Ihan perus xp kone alla.

Last edited by KillBurn on Sun May 08, 2011 1:47 pm, edited 1 time in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Primitive-Defence v1.2

Post by Sly_Jack0 » Sun May 08, 2011 1:37 pm

Otsikkorivin viimeinen numero on yhteen looppiin käytetty aika millisekunteina. 200 on todella paljon (itselläni ~17 ja koulun koneilla ~30), kuinka tehokas kone on alla? Ajatko Winellä?
EDIT:

Koita laittaa asetuksista partikkelit pois.

Last edited by Sly_Jack0 on Sun May 08, 2011 2:11 pm, edited 1 time in total.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Primitive-Defence v1.2

Post by esa94 » Sun May 08, 2011 1:41 pm

Sly_Jack0 wrote:Otsikkorivin viimeinen numero on yhteen looppiin käytetty aika millisekunteina.
Eli nk. frametime.

frametime = FPS⁻¹
⁴⁰Ar
<@mikeful> kissatehtaalla on miukuhihna.

Risord
Newcomer
Posts: 4
Joined: Thu Mar 27, 2008 5:21 pm

Re: Primitive-Defence v1.2

Post by Risord » Sun May 08, 2011 7:23 pm

Löytyi bugi:
Kun rakensin flame towerin ja härveli ampui ensimmäisen kerran tuli error: "Sounds stop failed" tms. -> kaatui.
Käynnistin pelin tosin suoraan rarrin sisältä joten liekkö sillä jotain osuutta.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Primitive-Defence v1.2

Post by valscion » Sun May 08, 2011 7:58 pm

Risord wrote:Käynnistin pelin tosin suoraan rarrin sisältä joten liekkö sillä jotain osuutta.
Kyllä sillä lie. Koska käynnistit pelin suoraan rarrista, niin äänikansiota ei löytynyt ja peli kaatuu.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests