Judgement Day V:1.1

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Judgement Day V:1.1

Post by KillBurn » Tue Apr 12, 2011 3:45 pm

Tuomiopäivä koitti, ainakin tämän pelin mukaan.

Juoni:Tuomiopäivä on koittanut ja erilaiset oliot ovat vallaanneet maan. Pelissä ohjataan vastarintaliikkeen miehiä, jotka tappelevat näitä olioita vastaan. Jokainen tehtävä on itsemurha.

Idea: Yksinkertaisesti tappaa mahdollisimman paljon demoneita, sun muita olioita ennen kuolemaa. Listimällä vihollisia saat pisteitä, joilla avautuu uusia ratoja, aseita tai jopa kuvia. Pelissä on row systeemi, joka mutkistaa pisteiden keruuta. Mitä enemmän tappoja saa osumatta, sitä enemmän pisteitä tienaa. Jokainen kenttä pisteytetään erikseen.

Tietoa: Peli on kuvattu sivusuunnasta, joten kentissä on tasohyppely ominaisuksia. Siksi pelihahmo osaa mm. seinähypyn kiipeilyn helpottamiseksi. Pelihahmolla on kaksi asetta, pistooli sekä vapaavalintainen ase. Viholliset räjähtävät hienosti kappaleiksi kuolon korjatessa :twisted:

Kontrollit: Hiirellä tähtää ja näppäimistä 1 ja 2 ampuu. A ja D näppäimistä kävelee ja space pohjassa juoksee. W:stä hyppää ja S näppäimestä laskeutuu nopeammin maahan(hyödyllinen kikka). Seinähyppy toimii niin että, kävelet seinäänpäin ja hyppäät. Voit jatkaa kiipeämistä jos ponnistat vastakaisesta seinästä välillä.

vanha Judgement Day
Kuvia
EDIT:

Uuden version aika. Tästä tuli paljon suurempi ja parempi kuin osasin odottaa. Kiitos kuuluu Dantelle, joka innostui koodaamaan mm. Happi-systeemin ja paremman setting.inin. Uutta esimerkiksi:

-Peli käyttää nyt hyväkseen Danten coolvector-kirjastoa
-Graafiset parannukset pelihahmoon(ase, ja paremmin valitut idle ja seinä hyppy framet) sekä parempi veri.
-Pelihahmolla on paremmat fysiikat. Juoksu vaikuttaa hypyn pituuteen ja seinähyppyä paranneltu.
-Painovoima hieman suurempi
-Viholliset näyttävät spawn pointinsa hetken spawnaamisen jälkeen.
-Zombiet osaavat oksentaa. Tämä ei vaikuta rowiin, vain energioihin.
-ilmakehä on heikentynyt, joten joudut etsimään lisähappea. Tämä estää linnoittautumisen.
-Fps ei enää tipu pitkien pelisessioiden aikana
-Row ei mene heti nollaan osumasta, vaan sitä vähennetään.
-Row laskee yhdellä, joka viiden sekunnin jälkeen, jos et ole tappanut ketään.
-Mitalit (mitä parempi suoritus, sitä kirkaampi mitali)
-Moniuloitteiset taustat
-Vaihdettavat kontrollit

Lataa Judgement Day V:1.1

Komenntia ja piste-ennätyksiä lukisin mielelläni.
Last edited by KillBurn on Sun Apr 17, 2011 6:59 pm, edited 3 times in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Judgement Day

Post by ItzRaines » Tue Apr 12, 2011 4:16 pm

Jotain jäi välille, kun valittaa että "Can't load sound "Audio/Gun2...

Edit: Latasin uudelleen ja sama homma. Oliko varmasti kaikki pillit pussissa ennenkuin laitoit nettiin ladattavaksi? :D

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Tue Apr 12, 2011 5:05 pm

En ymmärrä, latasin itsekkin ja toimii hyvin. Kaikki media on tallella. Toki saat toimimaan jos kopioit vaikka pick.mp3:n ja nimeät sen gun2.mp3:ksi. Entä muut miten toimii yleisesti?
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Judgement Day

Post by Latexi95 » Tue Apr 12, 2011 5:35 pm

Ihan kiva peli, mutta vähän häiritsi kun ei näkynyt mitään asetta. Luodit tuli ihan oudoista paikoista. Niin ja mistä tämä lataa aseen?
EDIT:

Jaa tässä pitäisi kerätä noita boxeja niin saisi lisää panoksia... Kolmannenn kentän vasemmasta alanurkasta ei pääse pois. Ei ollut kiva juuttua sinne kun sinne ei tullut mitää boxeja ja sekä pistoolin, että haulikon panokset loppu. Voisit laittaa pistooliin loppumattomat panokset.

EDIT:

Sitten noin mitkä lienee boxin ilmestyi aina samaan paikkaan. Ja panokset loppuivat jatkuvasti, ja vielä molemmista aseista... Peli hidastui sitä mukaan mitä pidempään pelasi samaa kenttää.

Last edited by Latexi95 on Tue Apr 12, 2011 6:02 pm, edited 1 time in total.

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Tue Apr 12, 2011 5:58 pm

Latexi95 wrote:Ihan kiva peli, mutta vähän häiritsi kun ei näkynyt mitään asetta. Luodit tuli ihan oudoista paikoista. Niin ja mistä tämä lataa aseen?
EDIT:

Jaa tässä pitäisi kerätä noita boxeja niin saisi lisää panoksia... Kolmannenn kentän vasemmasta alanurkasta ei pääse pois. Ei ollut kiva juuttua sinne kun sinne ei tullut mitää boxeja ja sekä pistoolin, että haulikon panokset loppu. Voisit laittaa pistooliin loppumattomat panokset.

Seinä hypyllä pääsee pois. Ensin hyppäät kimmokken oikealla olevasta puun rungosta ja sen jälkeen ylempänä olevasta rauta palikasta. Aluksi pistoolissa oli loppumattomat panokset, mutta silloin pysyi linnottautumaan jonnekkin turvaan ampumaan.

Olettekos minkälaisia pisteitä saaneet?
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Judgement Day

Post by naputtelija » Tue Apr 12, 2011 6:08 pm

KillBurn wrote:
Latexi95 wrote:Ihan kiva peli, mutta vähän häiritsi kun ei näkynyt mitään asetta. Luodit tuli ihan oudoista paikoista. Niin ja mistä tämä lataa aseen?
EDIT:

Jaa tässä pitäisi kerätä noita boxeja niin saisi lisää panoksia... Kolmannenn kentän vasemmasta alanurkasta ei pääse pois. Ei ollut kiva juuttua sinne kun sinne ei tullut mitää boxeja ja sekä pistoolin, että haulikon panokset loppu. Voisit laittaa pistooliin loppumattomat panokset.

Seinä hypyllä pääsee pois. Ensin hyppäät kimmokken oikealla olevasta puun rungosta ja sen jälkeen ylempänä olevasta rauta palikasta. Aluksi pistoolissa oli loppumattomat panokset, mutta silloin pysyi linnottautumaan jonnekkin turvaan ampumaan.

Olettekos minkälaisia pisteitä saaneet?
Eikä varmasti pysty tuolla tulinopeudella minnekään linnoittautumaan.
Itse sain n. 25 tappoa 1 kentästä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Judgement Day

Post by Latexi95 » Tue Apr 12, 2011 6:09 pm

Vastukset eivät kyllä minusta saisi ilmestyä siihen metrin päähän. Se on aika ikävää kun zombi ilmestyy siihen metri ukkelin yläpuolelle. Montako kenttää tässä on ja paljonko täytyy saada, että voi mennä seuraavaan kenttään?

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Tue Apr 12, 2011 6:17 pm

Latexi95 wrote:Vastukset eivät kyllä minusta saisi ilmestyä siihen metrin päähän. Se on aika ikävää kun zombi ilmestyy siihen metri ukkelin yläpuolelle. Montako kenttää tässä on ja paljonko täytyy saada, että voi mennä seuraavaan kenttään?
Yrität varmaan avata 4 kenttää, siihen tarvitsee 3000 total scorea. Kolmos rata on pahin. Vihollisilla on spawn pointit yleensä tavaroiden spawn pointtien lähellä. Ajattelin merkata ne, mutta se auttaisi liikaa.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Judgement Day

Post by Latexi95 » Tue Apr 12, 2011 6:23 pm

KillBurn wrote:
Latexi95 wrote:Vastukset eivät kyllä minusta saisi ilmestyä siihen metrin päähän. Se on aika ikävää kun zombi ilmestyy siihen metri ukkelin yläpuolelle. Montako kenttää tässä on ja paljonko täytyy saada, että voi mennä seuraavaan kenttään?
Yrität varmaan avata 4 kenttää, siihen tarvitsee 3000 total scorea. Kolmos rata on pahin. Vihollisilla on spawn pointit yleensä tavaroiden spawn pointtien lähellä. Ajattelin merkata ne, mutta se auttaisi liikaa.
Miksi et laita vihollisia spawnaamaan randomisti? Juu 3. kenttä on kyllä hirvittävän vaikea... 1. kentästä tuli nyt 3335 pistettä.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Judgement Day

Post by MaGetzUb » Tue Apr 12, 2011 10:30 pm

Nimi on mahtipontinen mutta itse peli ja sen sisältö on juuri... vähän.. mitään sanomatonta..

Hyvät puolet:
- Hyvä animaatio pelihahmolla
- Hyppyveitikalla myös.
- Osa grafiikoista.
- Tasohyppely

Miinukset:
- Valikko oli huono, eipä juuri mitään erikoista ollut sielä.
- Peliin kyllästyi todella nopeasti.. Ja käsittääkseni eka ase (UZI) ei ole läheskään noin hidas ase.. O-O
- Käytit logossasi cb:n oletusfonttia, lähes masentaa kyseinen fontti.
- Kontrollit vähän tlönköt, ei mitään tuntumaa itse pelihahmoon.

Arvosana: 7½

Enemmän interaktiivisuutta peliin, mitälie. Niin hyvä tulee. ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Judgement Day

Post by Latexi95 » Tue Apr 12, 2011 10:49 pm

MaGetzUb wrote: - Peliin kyllästyi todella nopeasti.. Ja käsittääkseni eka ase (UZI) ei ole läheskään noin hidas ase.. O-O
Etkö huomannut, että tuota valittavaa asetta käytetään oikeasta hiirennäppäimestä? Itsekkin aluksi ihmettelin, että ompas hidas Uzi...

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Judgement Day

Post by MaGetzUb » Tue Apr 12, 2011 11:12 pm

Latexi95 wrote:
MaGetzUb wrote: - Peliin kyllästyi todella nopeasti.. Ja käsittääkseni eka ase (UZI) ei ole läheskään noin hidas ase.. O-O
Etkö huomannut, että tuota valittavaa asetta käytetään oikeasta hiirennäppäimestä? Itsekkin aluksi ihmettelin, että ompas hidas Uzi...
Ohoh, katsos niimpä. : D En lukenut ReadMe:tä x) Luulin että ase vaihtuu rullasta. :D Mutta en siltikään vaiha mielipidettäni. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Wed Apr 13, 2011 10:59 am

@ MaGetzUb Kysyn suoraan oletko avannut mitään(aseita, ratoja\ uusia vihollisia, kuvia), nämä elementit monipuollistaa peliä. Lisäksi alkuvalikkoon tulee lisää tavaraa vähän liikaakin, pelin myötä. Alkuvalikossa panostin, että kaikki on helposti näkyvillä. Miten edes huomasit että loading... lukee oletusfontilla :lol: Muutenhan fontti on verdana.

Pelissä kun pelissä pitää olla vaihtelua ja avattavaa. Mieluiten Koko pelikokemukseen vaikuttavaa avattavaa. Tämä tarkoittaa sitä että ensimmäinen ja viimeinen hetki pelin juonen parissa on erilainen. Tämän pelin muuttujat ovat toki vähissä, mutta ehkä viholliset ja uudet aseet saavat pidettyä mielenkiintoa yllä. Arcade räiskintää tämä pääasiassa onkin.

Olettekos saaneet Judgement day-pelimuotoa auki? Tai missile launcher asetta?

Hemmetin photobucket ei vieläkään auki.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 6:43 pm

Re: Judgement Day

Post by Dimple » Wed Apr 13, 2011 12:04 pm

Tässäpä minun pisteeni: http://i56.tinypic.com/zjb635.jpg

Kokonaisuutena peli on hyvä. Joissain asioissa on kuitenkin mielestäni hieman kehittämsen varaa. Aloitan kuitenkin niistä hyvistä puolista.

Hyvää:
+Grafiikat pääsääntöisesti hienot (etenkin vihut ja pelaajan liikkumisanimaatio, vaikka idle-frame puuttuukin)
+Menu on mielestäni aika hieno kunhan siihen saa vähän täytettä.
+Vihollisten hajoaminen palasiksi.
+Aseet, varsinkin jääpyssy oli loistava idea vaikka sillä ei pisteitä hirveästi kerätäkään. Se on vähän alitehoinen. Idea kuitenkin oli loistava.
+Kenttien pienet yksityiskohdat (pääkallot yms.). Tosin tilet olivat kyllä pieni pettymys kun vertaa muuhun grafiikkaan.
+Joitain asioita, jotka olen jo unohtanut

Kehitettävää:
-Peli alkaa hidastelemaan välillä, etenkin kentissä kolme ja neljä. Ajattelin kolmoskentässä, että vihuja on liikaa kentällä kun peli alkoi hidastelemaan. Ongelma kuitenkin tuli neloskentässä heti alusta alkaen.
-Vihollisten liikkuminen (tekoäly). Esim. tässä tilanteessa http://i55.tinypic.com/1zdltgp.jpg vihu voisi pyrkiä aavistuksen verran ylöspäin, jolloin se pääsisi esteestä yli.
-Se pelaajan idle-frame.
-Pistä sille sotilaalle edes jonkinlainen mutka käteen. Mielellään vielä osoittamaan sinne suuntaan, mihin tähdätään. Nyt tunnelmaa vähän syö se, että pelaaja pystyy ampumaan seläntaakse ravatessaan kädet heiluen toiseen suuntaan.
-Ammukset näyttävät välillä lähtevän vähän hassusta kohdasta.
-Pelaaja voisi hypätessä säilyttää liike-energiansa, jolloin voisi käyttää sprinttausta hypyn pidentämiseen.
-Laita siihen pistoolin loputtomat kudit. Ei siitä kuitenkaan mitään hyötyä ole, mutta ei ainakaan tule sellaisia hetkiä, ettei voi kuin juosta vihollisia päin. :D

Nämä nyt oli päällimäisenä mielessä. Hyvin tehty peli kaikenkaikkiaan (varsinkin CB-peliksi). Arvosanaa en mielellään anna, jos ei erikseen pyydetä sillä se usein antaa vääristyneen kuvan siitä, mitä mieltä oikeasti olen.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Judgement Day

Post by -Z- » Wed Apr 13, 2011 1:03 pm

Grafiikassa on paljon puutteita, etenkin tilejen ja animaation osalta vaikka pelaajan juoksuanimaatio hieno olikin. Vihollisten ruumiinosista suihkuava veri näytti vadelmamehulta. Kakkoskentässä pystyi freezegunin ja kentän ylälaidassa liikkumisen avulla välttämään viholliskontaktin lähes kokonaan, ja keräsinkin tällä menetelmällä kunnioitettavat 11000 pistettä ko. tasossa. Kranaatteja jäin kaipaamaan. Ampuminen ei myöskään usein onnistunut klikkaamalla, vaan nappia täytyi pitää pohjassa, joka oli kiusallista etenkin raketinheittimen ja haulikon kanssa. Viimeksimainittu on muuten naurettavan alitehoinen koska kuluttaa viisi panosta per laukaus. Tykkään kuitenkin peleistä joissa sisältö avautuu hiljalleen, joten annan loppuarvosanaksi hyvä idea, huono toteutus.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Wed Apr 13, 2011 1:52 pm

Hyvä kun Dimpe laittoi pari kuvaa, koska photobucket on vieläkin alhaalla. Tuosta hidatelusta. Eihän se jatka hitaana, jos vaihtaa rataa? Näin anakin minulla. Jääpyssy on tosiaan vähän liian kova 2. radassa, mutta ei muissa radoissa. Pyssyä en yksinkertaisesti muistanut tehdä ajallaan, ja muutenkin ajatuksena oli tehdä jalat ja kädet erillään, jotka seuraisi tähtäintä. Mielläni en laittaisi pistooliin loputtomia ammuksia, helpottaa peliä liikaa. Ampumisbugi on kyllä tidossa en vain ole saanut korjattua, se näkyy pahiten juuri ohjuksissa ja haulikossa, mikä ei ole alitehoinen. Kaiken kaikkiaan asiallista palauteetta olen saanut, kiitos.
-Z- wrote:Vihollisten ruumiinosista suihkuava veri näytti vadelmamehulta.
Mistäs sitä tietää, mitä demonien suonissa virtaa.

Värkkäilin pienen videon pelistä youtubeen:
Judgement Day trailer
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Judgement Day

Post by valscion » Wed Apr 13, 2011 2:18 pm

KillBurn wrote:Värkkäilin pienen videon pelistä youtubeen:
Judgement Day trailer
Urh, muuten ihan jees video mutta koska en peliä ole testannut niin ihmettelen syvästi tuota hyppäyksen hitautta. Jos se hyppäily on oikeasti noin hidastempoista, niin en kyllä jaksa edes kokeilla.

Ja ihan vaan tiedoks niin siinä videon kuvauksessa kun on "Programmed by coolbasic" niin pitäis varmaan olla "Programmed with CoolBasic" tai "Made with CoolBasic". Jos käytät "by", se viittaa tekijään, eli tuo sinun nyt käyttämäsi teksti tarkoittaa että "coolbasic" nimimerkki on ohjelmoinut pelin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Judgement Day

Post by KillBurn » Wed Apr 13, 2011 2:41 pm

Tokihan sinnekkin oli kirjoitusvirhe eksynyt. Hyppyn korkeuteen voi vaikuttaa S-näppäimellä.

Sain helvetti-kentässä ennätykseksi 38045 pistettä, tappoja oli 583. Ainakin vartti siinä meni, huh. Yli 3000 suoritukset ovat jo kovia.
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Judgement Day

Post by ItzRaines » Wed Apr 13, 2011 3:09 pm

Käytä imageshackia jos bucket ei toimi. Kopioin nyt sen pickin gun2:ksi niin kokeillaan toimiiko.

Edit: Ei hyödytä mitään, kun tuollahan se gun2 näyttää komeilevan audio- kansiossa. Mahtaako äänikortin puuttuminen koneesta vaikuttaa mitenkään? Ei kai? :shock:

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Judgement Day

Post by MaGetzUb » Wed Apr 13, 2011 3:27 pm

No onhan tuo sittenkin melko hyvä peli, videosta päätellen. :D Mutta niin, valikosta voisit tehdä elävemmän. ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests