Page 5 of 7

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 4:51 pm
by valscion
Tietenkin tätä peliä saa mainostaa. Kohta saadaan ehkä jopa lähes (huomatkaa että olen lähes melkein varma) 24/7 päällä oleva palvelin, kun se on toteutettu toisella kielellä.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 5:17 pm
by VerkkoGuru
Chaosworm wrote:Jaa, pitäisikö jonakin päivänä johonkin kellonaikaan järjestää peliä? Löytyykö halukkaita pelaajia tarpeeksi (minä ilmoittaudun halukkaaksi pelaajaksi)? Voiko joku hostata pelin (minä en kovin mielelläni hostaisi, nettiyhteys on huono tähän tarkoitukseen)?
Ite oisin halukas pelaaja. (:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 5:27 pm
by Frozen
Ilmoittaudun myös pelaamaan, jos hostaaja löytyy. Oma yhteyteni on ainakin liian huono serverin pitoon.

Olen tehnyt taas lisää kenttiä:
Frozen's MapPack1
Paketti sisältää myös CDM2:sen, jonka muokkasin NetMatchiin sopivaksi.

Btw miksiköhän nuo minimapit eivät toimi?

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sat Feb 25, 2012 10:06 pm
by valscion
Frozen wrote:Btw miksiköhän nuo minimapit eivät toimi?
Mitä tarkoitat? Sitäkö että minimapit eivät pysy niille varatun tilan alueella? Voisin tutkailla vähän että miten nuo minimapit tehdään. Minulla ei ole kuitenkaan hallussani MapPackin lähdekoodeja, joten pitänee miettiä että pitäisikö se kirjoittaa itse uudelleen.

EDIT: Näköjään keskustelu tästä aiheesta jatkuu yksityisviestein.
Frozen wrote:Olen tehnyt taas lisää kenttiä:
Frozen's MapPack1
Paketti sisältää myös CDM2:sen, jonka muokkasin NetMatchiin sopivaksi.
Hienoa! :) Lisäilen nuo kartat huomenissa netissä olevaan karttavarastoon, jos vain sopii.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 3:52 pm
by VerkkoGuru
Kokeilin tehä tota palvelinta, kyl se ilmesty tonne servulistalle, mut sanokaas oonks tehny kaikki oikei? Tein vaa kaiken omal järjellä. Saa tulla pelaamaa, jos toi siis on oikein. (:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 4:01 pm
by VerkkoGuru
Onko tos muute tarkotus näkyy sininen ruutu? Ku en yhtää tiiä pystyyks mun kone ylläpitämää tätä servuu tai ei kone, vaa netti :s

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 4:02 pm
by Awaclus
VerkkoGuru wrote:Kokeilin tehä tota palvelinta, kyl se ilmesty tonne servulistalle, mut sanokaas oonks tehny kaikki oikei? Tein vaa kaiken omal järjellä. Saa tulla pelaamaa, jos toi siis on oikein. (:
Juu, kyllä se serveri toimi. Hirveän lagista touhua oli kyllä pelaaminen, en tiedä johtuiko serveristä vai siitä, että itselläni on lataus käynnissä.

Sinisen ruudun on tarkoitus näkyä. Pelaamaan pääset avaamalla uuden NetMatch-ikkunan ja liittymällä sillä tekemääsi serveriin.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 5:51 pm
by VerkkoGuru
Oli kivat pelisessiot frozenin ja number_one:n kans. (= Voin viel laittaa servun päälle halukkaille. Peliaikaakin voin lyhentää, ku se on ollut ton 20min ^^ ja moodinkin voin vaihtaa, jos enemistö haluaa team deathmatchia. Riippuu ihan teistä :)

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 7:45 pm
by Awaclus
VerkkoGuru wrote:Oli kivat pelisessiot frozenin ja number_one:n kans. (= Voin viel laittaa servun päälle halukkaille. Peliaikaakin voin lyhentää, ku se on ollut ton 20min ^^ ja moodinkin voin vaihtaa, jos enemistö haluaa team deathmatchia. Riippuu ihan teistä :)
Itseni on havainnut 10-15 minuutin kierrosajan melko sopivaksi. Normi deathmatch on minun mielestäni mukavampi, mutta sopii team deathmatchkin. Käyn luultavasti refreshaamassa foorumin noin 25 minuutin välein tästä eteenpäin ja tulen pelaamaan heti kun huomaan, että serveri on pystyssä.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 8:15 pm
by Frozen
Viimmeistelimpä vielä yhden kentän, jonka oli alunperin tarkoitus tulla mappäkkiini.
The Last Cristmas

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 8:26 pm
by valscion
Minimappeja voi nyt korjailla ja muokkailla jopa käsin tällä työkalulla, jonka kirjoitin tänään: Fix MapPack thumbnails (ZIP)

EDIT: Testasin Frozen tuota ainakin sillä sinun Ahmen Dakon kartallasi ja sain hyvän lopputuloksen. Saat itse muokata pikkukuvia ja antaa uudet versiot vaikkapa uudessa karttapaketissa, en lähde itse noita muuttelemaan koska karttatiedoston CRC32-tunniste muuttuu eikä se ole siis yhteensopiva vanhemman tiedoston kanssa.

EDIT2: Nyt pitäisi olla kaikki tähän mennessä julkaistut kartat online-varastossa.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Sun Feb 26, 2012 11:27 pm
by VerkkoGuru
Vois tota servuu alkaa pitää pystys, ku mu nettiyhteys näyttäis pyörittävä niit suht.koht. hyvin, katotaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan..

Vältetään taas tuplapostausta:

Servu on nyt pystys, voi olla lagia, koska taustal pyörii just yks nettipeli, jos lagi ei ole paha/peliä häiritsevä(peli on liian tökkivä ja herjaa kokoajan speedhackista), niin älkää alkako valittamaan, koska tärkeintä, on että pystytte suht. hyvin pelaamaan.

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 02, 2012 5:52 pm
by valscion
WOHOO!! Versio 2.5 julkaistu!
Tärkein ominaisuus on aina päällä olevat node-palvelimet. Lisää tietoa julkaisusta on tulossa myöhemmin. Automaattipäivittimien pitäisi päivittää vanhat versiot uusiksi.

Lataa uusin versio tästä [ZIP]

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Posted: Fri Mar 02, 2012 6:03 pm
by Viltzu
V Server
V Server on minun ylläpitämäni node-serveri ja se tulee olemaan päällä 24/7 (Mitä nyt välillä voi olla jotain säätöjä).
Pelimoodina on DeathMatch ilman tutkanuolia. (Pelaajat eivät näe tutkanuolia)

Re: NetMatch v2.5

Posted: Fri Mar 02, 2012 8:40 pm
by Frozen
Viltzun serveri näkyy ainoastaan tuhoojabotin backup listassa? :|

Re: NetMatch v2.5

Posted: Fri Mar 02, 2012 9:06 pm
by Viltzu
Frozen wrote:Viltzun serveri näkyy ainoastaan tuhoojabotin backup listassa? :|
No se on nyt sillälailla että kaikki node servut laitetaan tuhiksen "backup" listaukseen. En tiedä miksi näin mut näin se on. Klinu kuitenkin hakee kummastakin listasta joten sillä ei niin suurta merkitystä ole. Toki jos haluat katsoa netistä onko servuja niin tällä hetkellä joudut käymään kummatkin läpi. VesQ kertonee lisää tietoa. NetMatchin irc-kannulle voi tulla ihmettelemään ja seuraamaan kehitystä sekä myös kyselemään. #NetMatch @ IRCNet

Re: NetMatch v2.5

Posted: Sat Mar 03, 2012 8:24 am
by VerkkoGuru
Pelasin tolla Viltzun servul. Peli oli mukava ja Zombeja oli sopivasti, ehkä, kun on enemmän pelaajia, niin on mukavampi pelata ja silloin saisi olla enemmänkin Zombeja ;)

Re: NetMatch v2.5

Posted: Sat Mar 03, 2012 5:04 pm
by Konstaduck
Ihan hienoltahan tuo vaikutti. Vielä kuin olisi ollut pelaamassa muita kuin BOTTEJA, niin olisi ollut hieno ilta pelaillessa :D

NetMatch v2.5

Posted: Sat Mar 03, 2012 8:11 pm
by Ize
Terve.

Mahtava peli ei voi muuta sanoa, mutta olisiko porukkaa pelailemaan? Zombiet hyökkäävät päälle siihen malliin, että temdeatmatch voisi olla poikaa :) Jos siis porukkaa olisi pelailee niin olisihan se ihan kiva.

En nyt servua pystyyn pistä, mutta tuolla Viltzun Zombie serverillä pelit tai sitten jos joku sen temdeatmatch servun jaksaa pystyyn laittaa, niin mikäpäs siinä.

Re: NetMatch v2.5

Posted: Sun Mar 04, 2012 3:01 pm
by valscion
Päivitin ekaa postausta. Tärkein osa siitä on node.js-palvelimesta kertova osuus:
VesQ wrote:node.js-palvelin
NetMatchin version 2.5 julkaisun yhteydessä julkaistiin myös node.js alustalle rakennettu NetMatch-palvelin. Tämä projekti, joka kulkee nimellä node-NetMatch, löytyy niin ikään GitHubista. Palvelin pyörii paaaaljon nopeammin ja kevyemmin kuin CoolBasicin vastaava. node-NetMatchia voidaan myös paljon helpommin kehittää eteenpäin ja se onkin palvelinpuolella kehityksen kohde. Nykyinen CB-puolen palvelin jää vähemmälle huomiolle eikä se tule saamaan kaikkia ominaisuuksia mitä node-NetMatchissa on. Koska tämä node-NetMatch on kuitenkin jatkuvan kehityksen alla, esiintyy siinä helposti bugeja. Lisää tietoa tästäkin projektista saatte NetMatchin IRC-kanavalta (kts. edellinen kappale) sekä tulevista ja työn alla olevista ominaisuuksista NetMatchin julkiselta Trello-boardilta.
Jos haluat asentaa omalle koneellesi node-NetMatch palvelimen, on tässä ohjeet lyhyesti:
  1. Asenna node.js: http://nodejs.org/#download. Windowsille on tarjolla suoraan .msi asennustiedosto, eli asennus on todella suoraviivaista.
  2. Avaa komentorivi (Windows-näppäin + R → Kirjoita cmd.exe)
  3. Asenna node-NetMatchin uusin versio kirjoittamalla komentoriville npm install -g NetMatch. Tämä komento lataa node.js:n paketinhallintamanagerista uusimman julkaistun node-NetMatchin ja asentaa sen automaattisesti.
  4. Kirjoita komentoriville netmatch -p <portti> ja palvelimesi on käynnissä. Jos et halua että ohjelma valittaa sinulle puuttuvasta config-tiedostosta, voit ladata config-sample.json-tiedoston tästä, tallentaa tiedoston koneellesi jonnekin mistä sen löydät, muokata sitä tekstieditorilla (notepad käy ihan hyvin) ja seurata tiedostossa olevia ohjeita.
Jos kohtaat ongelmia, tule NetMatchin IRC-kanavalle keskustelemaan (ohjeet ensimmäisessä postauksessa). Koitamme auttaa sinua parhaamme mukaan :)