NetMatch v2.5

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by MaGetzUb » Sat Feb 26, 2011 11:14 pm

Soldatin äänet pitäisi olla ihan ilmaisia, en vain tiedä missä niiden alkuperä. :) Ainakin niitä on muut käyttänyt omissa projuissaan. Mukaanlukien minä. :D Kranaatteja ajattelin että ne voisi olla kokoajan käytettävissä, esim kun painaa G:tä tai hiiren rullaa. Ainakin tämmöinen systeemi oli Modern Warfare 1:ä. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by Frozen » Sun Feb 27, 2011 12:02 am

Btw mikä muuten on järjellinen selitys sille, mitä tapahtuu mouse button 2:sesta? Aseitahan voi vaihtaa myös rullasta ja näppäimistöstä, miksi myös siitä? :?
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by MaGetzUb » Sun Feb 27, 2011 12:16 am

Jospa hiirtä on haluttu hyödyntää kokonaan. Itse suunnittelin että hiiren 2. napista voisi käyttää tarkkuuskiväärin zoomia. :) (niin se kyllä onkin aika monessa pelissä.)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by Misthema » Sun Feb 27, 2011 12:38 am

Frozen wrote:Btw mikä muuten on järjellinen selitys sille, mitä tapahtuu mouse button 2:sesta? Aseitahan voi vaihtaa myös rullasta ja näppäimistöstä, miksi myös siitä? :?
Kaikilla ei välttämättä ole hiiressään rullaa - ja jos on niin se ei aina välttämättä ole parhaimmasta päästä. =P
Omasta mielestäni hiiren 2. näppäimellä on nopeampi vaihtaa asetta.

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by Awaclus » Sun Feb 27, 2011 9:00 am

Minulla on hyvä näppäimistö ja hyvä hiiren rulla (on a side note, ja ihan vitin huono tietokone). Käytän aseen vaihtoon RMB:tä, koska sillä se on helpointa.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by valscion » Sun Feb 27, 2011 1:43 pm

Näppäimet tulevat olemaan vaihdettavissa vielä jossain vaiheessa, se on TODO-listalla aika korkealla prioriteetilla.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by MaGetzUb » Sun Feb 27, 2011 1:52 pm

Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by TheDuck » Sun Feb 27, 2011 2:40 pm

MaGetzUb wrote:Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)
Tabissa kuuluis olla scoreboard..
^^

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by valscion » Sun Feb 27, 2011 3:13 pm

TheDuck wrote:
MaGetzUb wrote:Tabulaattorilla (TAB) näppäimellä pitäisi saada kans vaihdettua asetta. Mutta itse tykkään kyllä eniten numeroista/hiiren rullaa pyörittämällä. :)
Konekiväärin ääni on kyllä älyttömän huono, sevoitaisiin suosista vaihtaa.. :)
Tabissa kuuluis olla scoreboard..
Elkää nyt alkako näppäimistä taistelemaan. Saatte sitten ite myöhemmin päättää että missä näppäimessä on mitäkin :) Oletusnäppäimistöön otetaan mitä luultavimmin samat kuin on esimerkiksi Counter-Strikessä tai TF2:ssa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by Taatero » Sun Feb 27, 2011 6:30 pm

VesQ wrote:Vissiin vois tehdä käsikranaatteja, jotka kimpoilis sitten seinistä. Nopeus vois riippua kursorin etäisyydestä ukkoon - mitä kaueampana on, sitä kovempaa heitetään. Oletus tulilangan pituudeksi voisi olla viisi sekuntia ja sitten hiiren näppiä pohjassa pitämällä voisi taktikoida kranaatinheiton kanssa.

Kukas sitten haluais tehdä tuolle uuden median? Tarttis uuden kuvan aseen valintaan, uuden ammuksen jotka kerättäis, jonkunlaisen kuvan kranaatille jota heitetään ja sitten mieluusti vielä joku ääni heitosta, vaikka joku "klok" ääni kun kranaatti osuu seinään/lattiaan sekä ehkä erilainen ääni räjähdykselle.
Voin tehdä kranaatin jos heitätte noita referenssiksi muita aseikoneita joista voin ottaa mallia.

EDIT: Tai no jos kuitenkin lataisin sen tortoisen :/
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by valscion » Sun Feb 27, 2011 6:34 pm

Taatero wrote:Voin tehdä kranaatin jos heitätte noita referenssiksi muita aseikoneita joista voin ottaa mallia.

EDIT: Tai no jos kuitenkin lataisin sen tortoisen :/
Voit ladata sen viimeisimmän sorsapaketin myös suoraan githubista. Esim. tästä linkistä: https://github.com/VesQ/NetMatch/zipball/master
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by Wingman » Sun Feb 27, 2011 11:21 pm

eikös rmb.stä vaihda aseeseen jossa on ammuksia? Itse käytän silti rullaa, siihen kun on tottunut..

Voisin tehdä ääniä ja/tai musaa, pitänee katsoa miten on aikaa koulun väleissä
- - - -

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by valscion » Mon Feb 28, 2011 1:16 pm

Wingman wrote:eikös rmb.stä vaihda aseeseen jossa on ammuksia? Itse käytän silti rullaa, siihen kun on tottunut..
Näinhän se tekee.
Wingman wrote:Voisin tehdä ääniä ja/tai musaa, pitänee katsoa miten on aikaa koulun väleissä
Se olisi hyvin mukavaa, saisi vähän lisää sisältöä pelin äänimaailmaan :). Suunnilleen sama fiilis pitäisi kuitenkin musiikissa olla kuin nykyisessä kappaleessa.


Huomio!
Nyt kun täällä on puhuttu siitä että otettaisiin mahdollisesti muista peleistä grafiikoita tai muuta mediaa, niin ajattelin ihan tänne topikkiin pistää viestin, jonka sain reBornilta, alkuperäisen NetMatchin graafikolta:
reBorn wrote:Se tuli vielä mieleen, että Netmatchiin ei tule ujuttaa materiaalia, kuten ääniä ja kuvia, jotka on napattu jostain toisesta pelistä tai vastaavasta, tai pöllitty erilaisista kuva- ja äänikirjastoista. Mediaa kannattaa ehdottomasti valmistaa yhteisön kesken, kunhan se on itse tehtyä. Äänissä tämä on kinkkisempi tilanne, sillä niitä on melko hankala itse tehdä, joten tällöin on turvauduttava äänikirjastoihin, jossa ääniä saa vapaasti käyttää ei-kaupallisiin projekteihin.

Tämä koko huomio siksi, että Netmatch on itsenäisesti seisova, tekijöidensä näköinen peli, eikä sieltä täältä haalittujen osien yhteensulautuma.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2a - Mukana Team deathmatch -pelimoodi!

Post by valscion » Thu Mar 03, 2011 12:43 am

Pahoittelen tuplapostausta.

Tein nyt jotenkuten valmiiksi ohjeet Gitin toimintaan saamiseksi. Ohjeet löytyvät täältä: https://github.com/VesQ/NetMatch/wiki

Olen myös lisännyt ensimmäiseen topikin viestiin tiedon siitä että NetMatchilla on oma IRC-kanava, #NetMatch @ IRCnet.
Kehitysehdotuksia ja bugeja voitte lisäillä NetMatchin github-sivuille täältä: https://github.com/VesQ/NetMatch/issues. Voitte myös äänestää tiettyjä bugeja/pyyntöjä, jolloin on suurempi todennäköisyys että ne toteutetaan ensin.
EDIT:

En viitsi nyt triplapostausta tehdä, joten ilmoitetaanpa tässä: NetMatchista on julkaistu uusi versio, v2.2b! Aloituspostauksessa enemmän tietoa.

cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Post by Valtzu » Thu Mar 03, 2011 4:18 pm

Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Post by Wingman » Thu Mar 03, 2011 4:29 pm

Valtzu wrote:Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)
Joskus auttoi se, että hostaat oman servun (pistät vain päälle ja sammutat). Se loi jonkun filun josta ohjelma sai tiimit kohdilleen. Tarkkaan en muista kyl.
- - - -

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.2b - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Post by valscion » Thu Mar 03, 2011 4:30 pm

Valtzu wrote:Tiimit bugaa oudosti toisen servulla, taitaa johtua omista konfigeista(?) ;)
Kiitokset kun huomasit että se johtuu konfigeista! Uusi versio, v2.2c julkaistu. Se korjaa tämän mystisen bugin, jonka takia pelaajien nimet ovat näkyneet väärillä väreillä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: NetMatch v2.2c - Bugipäivityksiä + backup-servulistaus

Post by MaGetzUb » Thu Mar 03, 2011 8:19 pm

Miten olisi liekinheitin asevarusteluun? :) Olen tehnyt omaani peliini liekkianimaation, ja annan myös luvan sitä myös käyttää vain tässä pelissä. :)
Image
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by valscion » Sun Mar 06, 2011 9:55 pm

Versio v2.3 on julkaistu!
Tiedot löytyvät aloitusviestistä, mutta tässä myös suoraan lainaus tarpeellisista tiedoista:
VesQ wrote:Uusin versio: v2.3 - Lataa tästä: [ZIP] [RAR]
Yllä olevat paketit lataavat netistä tarvitsemansa ylimääräiset tiedostot. Jos kuitenkin haluat kokonaisen paketin, tässä olisi: [ZIP] [RAR]
VesQ wrote:Changelog:
v2.3
  • Lisäys: Automaattinen päivitys, ohjelma lataa uusimman version itse suoraan netistä tästä lähtien.
  • Lisäys: Admin-oikeudet, palvelimella voidaan asettaa hallintasalasana jolla pelaajat voivat autentikoitua admineiksi komennolla /admin <salasana>.
  • Lisäys: Admineille oikeus potkia pelaajia, syntaksi on /kick <pelaajan_nimi> (syy). Botteja ei voi potkia.
  • Lisäys: Palvelimen sammutuksen yhteydessä yritetään lähettää kaikille clienteille tieto että palvelin sammuu.
  • Lisäys: Jos palvelimesta ei ole kuulunut määräaikaan mennessä, sammuttaa client yhteyden palvelimeen (server timeout).
  • Lisäys: Palvelin ei salli enää liittyä peliin, jos nimimerkki on jo käytössä.
Kunnia automaattisten päivitysten CB-puolen toteutuksesta kuuluu tuhoojabotille ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by legend » Sun Mar 06, 2011 11:13 pm

Peliin sopisi codin tapainen piste järjestelmä, että vaikka jos tappaa jonkun takaa päin, tulee teksti "backstabber" ja extra pisteitä!! Myös killstreakit sopisi peliin loistavasti!!
EDIT:

Kirjotinkohan ton back... jutun oikein =D


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests