NetMatch v2.5

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by valscion » Sun Mar 06, 2011 11:17 pm

legend wrote:Peliin sopisi codin tapainen piste järjestelmä, että vaikka jos tappaa jonkun takaa päin, tulee teksti "backstabber" ja extra pisteitä!! Myös killstreakit sopisi peliin loistavasti!!
EDIT:

Kirjotinkohan ton back... jutun oikein =D

Kirjotit tuon backstabber ihan oikein, mutta taasen pistejärjestelmä on yhdyssana.

Mutta niin itse asiasta... en itse pidä tuosta takaapäin tapetuksi tulemisesta saatavista lisäpisteistä, mutta killstreakit olisi kyllä mukava lisä. Laitanpas tuonne todo-listalle, eli Issuesseihin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by Sly_Jack0 » Sun Mar 06, 2011 11:45 pm

Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by Viltzu » Sun Mar 06, 2011 11:57 pm

Sly_Jack0 wrote:Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.
Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten. ;)
EDIT:

Ohops. ;) No muillekkin vielä kerran että koodaillessa github käyttöön ja apuja kyselemään mieluusti sieltä irkistä.

Last edited by Viltzu on Tue Mar 08, 2011 12:40 am, edited 1 time in total.

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by Sly_Jack0 » Mon Mar 07, 2011 5:05 pm

Viltzu wrote:Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten. ;)
Offtopic, mutta niinhän minä olen jo tehnytkin.

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: NetMatch v2.3 - Updater ja potkiminen

Post by Viltzu » Fri Mar 11, 2011 9:20 pm

Tässäpä teille hieman tietoja itse pelin koodista:
Rivejä on yhteensä noin 8000. Tyhjiä noin 500 ja kommentteja 1300 kpl. Itse koodia on lähemmäs 7000 riviä. Vakioita löytyy 259 kappaletta sekä funktioita tällä hetkellä 136.
Last edited by Viltzu on Sun Mar 27, 2011 9:07 pm, edited 2 times in total.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by valscion » Fri Mar 25, 2011 4:51 am

Versio v2.4 julkaistu!
Pitkästä aikaa taas. Aloitusviestistä löytyy latauslinkit, tosin te joilla on jo versio 2.3 niin pystyvät päivittämään NetMatchin suoraan jo olemassa olevalla ohjelmalla ;). Alla taas tuttuun tapaan lainaus aloitusviestin muutoksista. Kommentit ovat erittäin tervetulleita.

Jos teet uusia karttoja niin lähetä ne tänne topikkiin - ne lisätään yleiselle karttapalvelimelle, eli tänne: http://netmatch.vesq.org/maps/
VesQ wrote:Changelog:
v2.4
  • Lisäys: Nopeampi palvelin! Palvelinta optimoitiin vaihtamalla huikeat määrät funktiokutsuja Gosub-komennoiksi. Tämä tietenkin tekee koodista itsestään hieman vaikeaselkoisempaa mutta palvelin pyörii nopeammin.
  • Lisäys: Palvelimen nopeutta lisättiin myös rajoittamalla clienttien pakettien lähettämistä. Näppäimellä R voitte säätää omaa packetwait-arvoanne, mutta suosittelen kuitenkin sen pitämistä normaalina.
  • Lisäys: Nätimpi FPS-mittari, näyttää nyt latenssin ja liikkuvan datan määrän (näppäin F).
  • Lisäys: Speedhack-tarkistus (Viltzun käsialaa). Saattaa olla vähän buginen - konfigista saa sen pois asetuksella DisableSpeedhackTest.
  • Lisäys: Uusia komentoja, /timelimit, /bot limit, /bot freeze, /radars.
  • Lisäys: Uusien komentojen ohjeet lisätty dokumentaatioon. Lisätty myös tekijöille kunnon kreditsit.
  • Lisäys: Kun palvelimella on custom-kartta jota clientillä ei ole, yritetään ladata karttaa palvelimen konfigissa MapServer-asetuksen määräämästä URL:sta. Oletuksena http://netmatch.vesq.org/maps/.
  • Lisäys: Verkkoliikennettä on myös optimoitu tunkemalla enemmän tavaraa samaan bittimäärään. Tästä kiitos Valtzulle.
  • Lisäys: Chattihistoria - näkyy viisi viimeisintä viestiä, kun chatti-input on auki.
  • Lisäys: Väliaikainen tiimichatti toimii laittamalla viestin eteen tähti-merkin. U-näppäin avaa chatin ja kirjoittaa siihen jo valmiiksi kyseisen tähden. Y avaa myös normaalin chatin C:n kanssa. Kiitokset Viltzulle.
  • Muutos: Tuplapistooli ampuu yhden panoksen kerrallaan vaihdellen oikean ja vasemman käden välillä. Vaatii vähän hiiren naputtelua jos sillä meinaa alkaa populaa tuhoamaan. Tämänkin teki Valtzu.
  • Muutos: Oletuskontrolli on nyt 2, eli WASD-näppäimet liikuttavat ukkoa aina samalla tavalla xy-suunnassa.
  • Muutos: Fiksailtu automaattista päivitintä, nyt se ilmoittaa jos jotain elintärkeää tavaraa puuttuu ja pyytää päivittämään. Konfiggeihin on lisätty mahdollisuus valita oma updaterin osoite - tämä on hyödyllinen lähinnä jos haluaa päivittää devbuildeihin. (Tällöin UpdateUrl:n arvoksi laitetaan http://nm.vesq.org/devbuild/updater.php.)
  • Muutos: Uusi dynaaminen tapa tallentaa kartat muistiin. Tämä on mahdollistanut sen, että "All maps" lista on oikeasti kaikki map-kansiossa olevat kartat. All_Maps.mpr tiedosto poistetaan automaattisesti, jos se on olemassa - tilalle tulee Default_maps.mpr.
  • Bugfix: Nyt kun pelaajan joukkuetta vaihdetaan, niin pelaajalle tulee heti oikea skini. Jos pelaaja näyttää jostain syystä olevan väärässä joukkueessa, niin heti kun pelaaja on ruudulla niin tiimi korjaantuu oikeaksi.
  • Bugfix: Viestit pysyvät nyt oikeasti pidempään ruudulla riippuen viestin pituudesta.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by skinkken » Fri Mar 25, 2011 9:08 am

Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by Ilkka » Fri Mar 25, 2011 5:18 pm

skinkken wrote:Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Samaa herjaa. "Executable error (&FF_23A78DD)"
Image

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by valscion » Fri Mar 25, 2011 6:16 pm

Ilkka wrote:
skinkken wrote:Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Samaa herjaa. "Executable error (&FF_23A78DD)"
Oho, näköjään jotain oli mennyt pieleen kun säädin UPX-pakkauksen ja Resource Hackerin kanssa kuvaketta exeen. Nyt on toimivat paketit aloitusviestissä linkitettynä.
VesQ wrote:Uusin versio: v2.4 - Lataa tästä: [ZIP @ GitHub]
Yllä oleva paketti lataava netistä tarvitsemansa ylimääräiset tiedostot. Jos kuitenkin haluat kokonaisen paketin, tässä olisi: [RAR-paketti]
EDIT: Pistin myös servun päälle, taidan pitää sitä loppupäivän auki.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by Frozen » Mon Mar 28, 2011 3:04 pm

Ajattelin ilmoittaa että pidän taas serveriäni NetMatchissa pystyssä ainakin tämän päivän ajan. klo 15:00-21:00~
EDIT:

Niin ja serverillä on kaksi uutta kenttää, Restaurant ja Sever.

EDIT:

Ja nähtävästi serverini ei näytä toimivan aina kovin hyvin tehoiltaan epätasaisen internet yhteyden vuoksi.

EDIT:

Eikä serveri ole silloin päällä kun pelaan lotroa tai lolia :D

Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by Frozen » Tue Mar 29, 2011 4:51 pm

Tiedetään ettei tuplapostaamista siedetä, mutta kukaan ei olisi muuten huomannut tätä:

http://up.servut.us/29557
Restaurant ja Sever
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 8:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by TukeKoodi » Mon Apr 11, 2011 5:18 pm

Viittiskö joku pistää servun illaks vaik 20:00-21:00 pystyyn. Itel ku ei servun tekeminen toimi.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by valscion » Mon Apr 11, 2011 6:00 pm

TukeKoodi wrote:Viittiskö joku pistää servun illaks vaik 20:00-21:00 pystyyn. Itel ku ei servun tekeminen toimi.
Pitääpä katsoa jos vaikka pistäisin. Enköhän
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:41 pm

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by Execute » Wed Apr 20, 2011 5:56 pm

Saisikos tänään servun? Olisi kiva taas kokeilla tätä... Itselläni ei katsos servun luonti oikein toimi. No enyway...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 853
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by DJ-Filbe » Fri Jun 03, 2011 6:49 pm

Heitettäiskö viimeset pelit ennen kesälomaa?
Peliservuni iltaan n. klo 22 asti päällä ("Kesäloma")

User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:41 pm

NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuksia!

Post by Execute » Fri Jun 03, 2011 8:39 pm

Eipä ole päällä se servusi...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 853
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by DJ-Filbe » Sun Jun 12, 2011 9:00 pm

MAV, kun avaan ohjelman.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1584
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by valscion » Sun Jun 12, 2011 9:04 pm

DJ-Filbe wrote:MAV, kun avaan ohjelman.
Toistuuko tämä jatkuvasti? Onkos tämä ongelma tullut vasta uusimmassa versiossa? Miksi MAVaa vasta nyt? Onko sinulla kaikki tiedostot olemassa?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 4:42 pm

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by VerkkoGuru » Sat Feb 25, 2012 5:34 pm

Harmittaa, ku ei päässyt pelaamaan, kun ei ollut ketään pelaajia ;_; tää ois kiva silleen julkisena, ettei se olis ainoostaan tääl coolbasicin sivuil. Saakos tätä mainostaa :o?

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2938
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: NetMatch v2.4 - Palvelinta paranneltu, uusia ominaisuuks

Post by Awaclus » Sat Feb 25, 2012 5:46 pm

Jaa, pitäisikö jonakin päivänä johonkin kellonaikaan järjestää peliä? Löytyykö halukkaita pelaajia tarpeeksi (minä ilmoittaudun halukkaaksi pelaajaksi)? Voiko joku hostata pelin (minä en kovin mielelläni hostaisi, nettiyhteys on huono tähän tarkoitukseen)?

Minä en näe mitään syytä sille, että tätä peliä ei saisi mainostaa. Nämä ovat kuitenkin ihan julkiset foorumit joilta kuka tahansa sen löytää rekisteröitymättäkin. En tosin ole pelin devteamissa mukana, joten 100% varmasti en voi sanoa.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests