AZR - Amazing Zombie Rampage

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Wingman » Thu Dec 30, 2010 7:00 pm

Pitkästä aikaa CBn pariin tultuani päätin tehdä räiskintäpelin, ja tässä kahden päivän työskentelyn tulos. Ohjaimina toimii wasd+hiiri, enteristä pääsee kauppaan kun on ensin kerännyt vähän rahaa ;)

Pitemmittä puheitta, olkaapa hyvät:
Attachments
nimetön.jpg
ai ai... jpgnä tuli :/
nimetön.jpg (82.56 KiB) Viewed 1616 times
AZR.zip
Amazing Zombie Rampage
(593.98 KiB) Downloaded 87 times
Last edited by Wingman on Thu Dec 30, 2010 9:49 pm, edited 1 time in total.
- - - -

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Taatero » Thu Dec 30, 2010 7:37 pm

Säkkisika. Ja arvosanaksi anna meh, ja kameran voisi liimata alukseen tähtäimen sijasta.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by MetalRain » Thu Dec 30, 2010 7:50 pm

Varsin perinteinen "ammu kaikki mikä liikkuu"-peli, positiivista oli lähinnä se ettei pelissä tapahtunut hidastumista pelin edetessä (poistamattomien ammuksien tai vihollisten seurauksena) ja MAV ei tullut vierailemaan. Paljon pitää vielä korjata että pelistä saa edes jotenkin nautinnollisen. Tähtäimen animaatio oli hieno. :)

Parannusehdotuksia:
  • Kauppa voisi olla graafisempi. Kuvakkeet ostettaville tuotteille ja tarkemmat selostukset mitä se saa aikaan.
  • Pelin teema on hieman epäselvä, avaruusaluksia ja zombeja. Pieni selvennys tai jonkinlainen tarina ei haittaisi. Pelaajalle olisi hyvä kertoa mitä halutaan tehdä.
  • Vihollisia voisi olla erilaisia, kestävämpiä ja hitaita, nopeita ja helposti tuhottavia, kenties jopa (väli)pomoja.
  • Aluksessa voisi olla erilaisia aseita, aseet voisivat ampua useampaan suuntaan yhtä aikaa, ampua jatkuvaa lasersädettä tai jopa muuttua vihollisia seuraaviksi ohjuksiksi kaupasta ostettavien kehitysten myötä.
  • Pelikentän merkitys on aika epäselvä, avaruusalukset tarvitsevat avaruusmaisen ympäristön (muuta laatikot asteroideiksi) tai edes selitystä miksi liikutaan laatikoita sisältävällä pelikentällä. Kenties kauppa voisi olla paikka johon pitäisi päästä (planeettoja tai avaruusasemia) sen sijaan että sinne pääsee aina.
  • Ostettavat parannukset tulisi kallistua kun samaa ostaa enemmän. Esim ampumisnopeuden saa aika halvalla huippuunsa jolloin on helppo ostaa kaiken muunkin. Tee päivityksistä kallistuvia että seuraava taso maksaa esim 1.5-2 kertaisesti edelliseen verrattuna, näin kehittettävää riittää pidemmälle. Olisi myös hyvä kertoa mitä ostamalla saa, kuinka paljon kukin päivitys muuttaa aluksen ominaisuuksia.
  • Aseen rekyyli on aika suuri, ehkäpä kaupasta voisi kehittää sitä pienemmäksi.
  • Aluksen peräliekki on aluksen päällä, itse muuttaisin piirtojärjestystä.

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Wingman » Thu Dec 30, 2010 9:54 pm

Jep, peliähän on siis tehty vasta kaksi päivää... Muutoksia siis tulee aika paljon, kaupassa tein vain pohjan valmiiksi, mutta graafista puolta en ole vielä edes miettinyt. Juonta (mitä nyt tämmöisessä pelissä voi juoneksi kutsua) ei vielä ole tehty, eli minullakaan ei ole muuta ideaa siitä, miksi alukset seikkailevat laatikoiden seassa, paitsi se, että CBn tilekartat saavat aikaan neliömäistä jälkeä ;)

Aseista olen jo miettinyt muutamia (taakse päin ampuvia, sekä sivuille jne. jne) ja rekyyliä vähensin heti. Aluksen liikkumista saatan myös säätää, se kun menee nopeampana hankalemmaksi ohjata, ja törmäyksen kanssa on jotain ongelmia.

Jatkan pelin kehitystä tässä tämän viikon, mutta sen jälkeen en tiedä missä saan CBn toimimaan.
- - - -

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Wingman » Sat Jan 01, 2011 6:39 pm

Uutta versiota pukkaa:
- kaupassa vähän grafiikkaa
- kolme asetta lisää
- ostettavien tavaroiden hinnat nousevat
- liikkumista/tähtäystä paranneltu
- rekyyliä voi vähentää
- e-nappi päästää kauppaan enterin sijaan

tulossa (kun saan windowsin):
- joku tehtävä
- joku juoni
- päävalikko
- enemmän aseita
- erilaisia vihollisia


Huomautettakoon vielä, että pelin 'zombit' saavat nimensä koska niillä on 'zombimainen' tekoäly :D
Attachments
AZR2.zip
Uudempi versio
(594.96 KiB) Downloaded 65 times
- - - -

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 452
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by skinkken » Tue Jan 04, 2011 10:45 pm

Olet unohtanut tuohon jonkun testikoodin koska pelin alussa rahaa on jotain 1000000000 ja voin ostaa kaiken mahdollisen :D .

-Peliin sopisi erilaisia vihollisia kuten sanoit jo
-Tunnelmallinen musiikki, äänet ja valikko vielä, niin pelistä tulee hyvä!
-liian vaikea aluksi

Peli oli muuten hyvä.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Wingman » Tue Jan 04, 2011 11:08 pm

skinkken wrote:Olet unohtanut tuohon jonkun testikoodin koska pelin alussa rahaa on jotain 1000000000 ja voin ostaa kaiken mahdollisen :D .

-Peliin sopisi erilaisia vihollisia kuten sanoit jo
-Tunnelmallinen musiikki, äänet ja valikko vielä, niin pelistä tulee hyvä!
-liian vaikea aluksi

Peli oli muuten hyvä.
juh, se testikoodi jäi kun tuli kiire uppia.. kehitys jatkunee siis vasta ensi viikolla, ja sillonkaan en ole netin päässä :D Juonesta ei ole mitään hajua, päävalikkoa on jo vähän suunniteltu ja uusia vihollisia tuloillaan.. teen myös pari asetta lisää jos saan räjähdysalueen toimimaan.
- - - -

User avatar
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: AZR - Amazing Zombie Rampage

Post by Wingman » Mon Jan 17, 2011 7:07 pm

Bump! peli kehittyy hitaasti mutta varmasti, koodailen sitä aina kun on aikaa. Nyt pelissä on jo alkumenu, jonka kaikki osiot toimii (resoluutio ei vaikuta vielä, mutta vaihtaa silti muuttujia koodissa). About-osio kertoo pienen tarinan, jotta asiat saavat vähän perustaa (juurikin nämä zombit ja muut..). Pidemmittä puheitta:

E: paketissa näköjään myös sorsat, projektin koodia ei saa käyttää kysymättä minulta ja mainisematta oman tuotoksen lopussa.
Attachments
AZR3.zip
AZR kolmas paketti
(1.18 MiB) Downloaded 63 times
- - - -

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests