CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by naputtelija »

Ideana on kehittää GameEditorin tapainen naps nips peli on valmis-editori coolbasicilla. Kaikki jotka eivät tiedä mikä GameEditor on on hyvä ja kattoo googlesta. Itse en tätä juuri pidemmälle osaa (tämän sain valmiiksi muutamassa tunnissa), mutta annetaan se julkiseen levitykseen niin jotain jännää projulle saattaa sattua. Ja kun mietitte otsikkoa niin kokeilkaa tehdä pitemmälle ja valittakaa sitten:

Code: Select all

Include "SDK\include\cbFormElements.cb"
Const l1=1
Const l2=2
Const l3=3
Dim msg1 As String
Dim rivinvaihto As String
rivinvaihto=Chr(13)+Chr(10)
msg1="      Error Code 01!"
msg1=msg1+rivinvaihto
msg1=msg1+rivinvaihto
msg1=msg1+"     Program crashed."
msg1=msg1+rivinvaihto
msg1=msg1+"See errordocs for details."
lasku=0
SCREEN 800,600
Color cbBlack
ClsColor cbSilver
Repeat
    Color cbBlack
    Box 5,5,600,590,1
    Color cbSilver
    Box 10,10,590,580,1
    Color cbWhite
    but1=CmdButton ("Lataa objekti",650,100,100,20)
    but3=CmdButton ("Objektit",650,130,100,20)
    If but1 Then ask1=True
    If but3 Then show1=True
    If ask1=True Then Gosub askobj
    If show1=True Then Gosub showobjs
    If events1 Then Gosub ev1
    DrawScreen
Forever

'====================================================
'subs
askobj:
    Box 200,200,300,200,1
    Color cbWhite
    Text 200,200,"Objektin polku:"
    key = GetKey()
    Select lasku
        Case 0        
            txt0$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt0)
            rot0$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot0)
            name0$=Inputfield (key,230,300,50,20,name0)
            but2=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename0$=getText (txt0)
            rota0= Int(getText(rot0))
            nimi0$=getText(name0)
        Case 1
            txt1$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt1)
            rot1$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot1)
            name1$=Inputfield (key,230,300,50,20,name1)
            but2=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename1$=getText (txt1)
            rota1= Int(getText(rot1))
            nimi1$=getText(name1)
        Case 2
            txt2$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt2)
            rot2$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot2)
            name2$=Inputfield (key,230,300,50,20,name2)
            but2=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename2$=getText (txt2)
            rota2= Int(getText(rot2))
            nimi2$=getText(name2)
        Case 3
            txt3$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt3)
            rot3$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot3)
            name3$=Inputfield (key,230,300,50,20,name3)
            but2=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename3$=getText (txt3)
            rota3= Int(getText(rot3))
            nimi3$=getText(name3)
        Case 4
            txt4$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt4)
            rot4$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot4)
            name4$=Inputfield (key,230,300,50,20,name4)
            but4=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename4$=getText (txt4)
            rota4= Int(getText(rot4))
            nimi4$=getText(name4)
        Case 5
            txt5$=Inputfield (key,230,240,180,20,txt5)
            rot5$=Inputfield (key,230,270,50,20,rot5)
            name5$=Inputfield (key,230,300,50,20,name5)
            but2=CmdButton ("OK",470,370,20,20)
            filename5$=getText (txt5)
            rota5= Int(getText(rot5))
            nimi5$=getText(name5)
        Default
            MakeError msg1
    End Select
    If but2 Then
        Select lasku
            Case 0
                obj0=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj0,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$,ON)
            Case 1
                obj1=LoadObject (filename1,rota1)
                ShowObject obj1,OFF
                AddListItem(l1,nimi1$)
            Case 2
                obj2=LoadObject (filename2,rota2)
                ShowObject obj2,OFF
                AddListItem(l1,nimi2$)
            Case 3
                obj3=LoadObject (filename3,rota3)
                ShowObject obj3,OFF
                AddListItem(l1,nimi3$)
            Case 4
                obj4=LoadObject (filename4,rota4)
                ShowObject obj4,OFF
                AddListItem(l1,nimi4$)
            Case 5
                obj5=LoadObject (filename5,rota5)
                ShowObject obj5,OFF
                AddListItem(l1,nimi5$)
            Case 6
                obj6=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj6,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 7
                obj7=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj7,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 8
                obj8=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj8,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 9
                obj9=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj9,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 10
                obj10=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj10,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 11
                obj11=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj11,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 12
                obj12=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj12,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 13
                obj13=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj13,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 14
                obj14=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj14,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Case 15
                obj15=LoadObject (filename0,rota0)
                ShowObject obj15,OFF
                AddListItem(l1,nimi0$)
            Default
                MakeError msg1
        End Select
            
        ask1=False
        lasku=lasku+1
    EndIf
    Return
'-----------------------------------------------------
showobjs:
List (l1,100,150,100,300)
but4=CmdButton("Paluu",100,500)
Select ListSelection(l1)
    Case 1
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi0$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot0)
        Text 310,220,"Kuva: "
        ScreenPositionObject obj0,400,250
        ShowObject obj0,ON
        ObjectOrder obj0,1
        Select ListItemsNo (l1)
            Case 1
            Case 2 : ShowObject obj1,OFF
            Case 3 : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 4 : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 5 : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 6 : ShowObject obj5,OFF : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
        End Select
        butset1=CmdButton ("Tapahtumat",310,420)
        If butset1 Then
            show1=False
            events1=True
        EndIf
        If events1 Then Gosub ev1
    Case 2
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi1$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot1)
        Text 310,220,"Kuva: "
        ScreenPositionObject obj1,400,250
        ShowObject obj1,ON
        ObjectOrder obj1,1
        Select ListItemsNo (l1)
            Case 2 : ShowObject obj0,OFF
            Case 3 : ShowObject obj2,OFF : ShowObject obj0,OFF
            Case 4 : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj2,OFF : ShowObject obj0,OFF
            Case 5 : ShowObject obj0,OFF : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 6 : ShowObject obj0,OFF : ShowObject obj5,OFF : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj2,OFF
        End Select
    Case 3
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi2$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot2)
        ScreenPositionObject obj2,400,250
        ShowObject obj2,ON
        ObjectOrder obj2,1
        Select ListItemsNo (l1)
            Case 3 : ShowObject obj1,OFF
            Case 4 : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF
            Case 5 : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF
            Case 6 : ShowObject obj5,OFF : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF
        End Select
    Case 4
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi3$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot3)
        ScreenPositionObject obj3,400,250
        ShowObject obj3,ON
        ObjectOrder obj3,1
        Select ListItemsNo (l1)
            Case 4 : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 5 : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 6 : ShowObject obj5,OFF : ShowObject obj4,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
        End Select
    Case 5
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi4$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot4)
        ScreenPositionObject obj4,400,250
        ShowObject obj4,ON
        ObjectOrder obj4,1
        Select ListItemsNo (l1)
            Case 5 : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
            Case 6 : ShowObject obj5,OFF : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
        End Select
    Case 6
        Color cbBlack
        Box 300,150,200,300
        Color cbWhite
        Text 310,160,"Nimi: "+nimi5$
        Text 310,190,"Pyörintä: "+ getText(rot5)
        ScreenPositionObject obj5,400,250
        ShowObject obj5,ON
        ObjectOrder obj5,1
        Select ListItemsNo(l1)
            Case 6 : ShowObject obj3,OFF : ShowObject obj1,OFF : ShowObject obj2,OFF
        End Select
    Default
        MakeError msg1
End Select
If but4 Then
    Select ListItemsNo (l1)
        Case 1
            ShowObject obj0,OFF
        Case 2
            ShowObject obj1,OFF
            ShowObject obj0,OFF
        Case 3
            ShowObject obj2,OFF
            ShowObject obj1,OFF
            ShowObject obj0,OFF
        Case 4
            ShowObject obj3,OFF
            ShowObject obj2,OFF
            ShowObject obj1,OFF
            ShowObject obj0,OFF
        Case 5
            ShowObject obj4,OFF
            ShowObject obj3,OFF
            ShowObject obj2,OFF
            ShowObject obj1,OFF
            ShowObject obj0,OFF
        Case 6
            ShowObject obj5,OFF
            ShowObject obj4,OFF
            ShowObject obj3,OFF
            ShowObject obj2,OFF
            ShowObject obj1,OFF
            ShowObject obj0,OFF
    End Select
    show1=False
EndIf
Return
'-----------------------------------------------------
ev1:
If butaddevent=0 Then
    eka=1
    Color cbBlack
    Box 200,200,300,300,1
    Color cbWhite
    Text 200,200, "tapahtuma:"
    Color cbBlack
    List(l2,220,220,100,200)
    eka=1
    Color cbBlack
    Box 200,200,300,300,1
    Color cbWhite
    Text 200,200,"tapahtuma:"
    Color cbBlack
    If eka Then
        AddListItem (l2,"Luonti")
        AddListItem (l2,"Tuhoutuminen")
        AddListItem (l2,"Animaation loppu")
        AddListItem (l2,"Animaation alku")
    EndIf
    If GetListSelection(l2)<7 Then
        List (l3,350,220,100,300)
    EndIf
    eka=0
EndIf
Return 
Ja SDK täytyy sitten olla asennettuna. sen saa etsimällä foorumeilta "syntaksivärjäys".

Hint: Eventeillä on sitten tarkoitus luoda project1.cb-tiedosto jolle editori kirjoittaa koodin. Eli siis napsautukset ja editointi käännetään koodiksi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by legend »

Typojen avulla voisi ladata loputtomasti objecteja ja vähentäisi koodin määrää, kuin tekemällä tuhansia objectejä...
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by TheDuck »

legend wrote:Typojen avulla voisi ladata loputtomasti objecteja ja vähentäisi koodin määrää, kuin tekemällä tuhansia objectejä...
Joo, typot on aika käteviä tollaseen.
^^
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by naputtelija »

En tajunnut käyttää typoja kun en muistanut että sellainenkin oli olemassa.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by esa94 »

TheDuck wrote:
legend wrote:Typojen avulla voisi ladata loputtomasti objecteja ja vähentäisi koodin määrää, kuin tekemällä tuhansia objectejä...
Joo, typot on aika käteviä tollaseen.
Hyvin te vedätte. :V


Kyseessä lienevät kuitenkin olleet Typet?
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by naputtelija »

esa94 wrote:
Hyvin te vedätte. :V


Kyseessä lienevät kuitenkin olleet Typet?
Entä onko esa94 kuulut ikinä lempinimistä?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by Viltzu »

naputtelija wrote:
esa94 wrote: Hyvin te vedätte. :V
Kyseessä lienevät kuitenkin olleet Typet?
Entä onko esa94 kuulut ikinä lempinimistä?
Typo on lyhennys ihan eri asiasta kuin näistä "tyypeistä". Typo = Typographical error = Painovirhe.
Voi voi ku täys pakko oli sit offia heittää. En ois kyl halunnu.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by SPuntte »

Muistuttaisin jälleen foorumin säännöistä, joihin ei kuulu offtopicin viljeleminen.

Mitä itse aiheeseen tulee, kysynkin, onko naputtelija koskaan sattunut lukemaan CoolBasicin käyttöehtoja. Oman harkintani mukaan tällainen projekti liikkuu niiden suhteen harmaalla alueella.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by naputtelija »

SPuntte wrote:Muistuttaisin jälleen foorumin säännöistä, joihin ei kuulu offtopicin viljeleminen.

Mitä itse aiheeseen tulee, kysynkin, onko naputtelija koskaan sattunut lukemaan CoolBasicin käyttöehtoja. Oman harkintani mukaan tällainen projekti liikkuu niiden suhteen harmaalla alueella.
Saanko kysyä missä tällaiset ehdot ovat? itse en löytänyt muuta kun lisence.txt:n
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:
SPuntte wrote:Muistuttaisin jälleen foorumin säännöistä, joihin ei kuulu offtopicin viljeleminen.

Mitä itse aiheeseen tulee, kysynkin, onko naputtelija koskaan sattunut lukemaan CoolBasicin käyttöehtoja. Oman harkintani mukaan tällainen projekti liikkuu niiden suhteen harmaalla alueella.
Saanko kysyä missä tällaiset ehdot ovat? itse en löytänyt muuta kun lisence.txt:n
Asennuksen yhteydessä, ja sinä olet ne myöskin hyväksynyt.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by Kille »

Chaosworm wrote:
naputtelija wrote:
SPuntte wrote:Muistuttaisin jälleen foorumin säännöistä, joihin ei kuulu offtopicin viljeleminen.

Mitä itse aiheeseen tulee, kysynkin, onko naputtelija koskaan sattunut lukemaan CoolBasicin käyttöehtoja. Oman harkintani mukaan tällainen projekti liikkuu niiden suhteen harmaalla alueella.
Saanko kysyä missä tällaiset ehdot ovat? itse en löytänyt muuta kun lisence.txt:n
Asennuksen yhteydessä, ja sinä olet ne myöskin hyväksynyt.
Kokeilin asentaa uudelleen eikä missään kohdassa ollut mitään ehtoja.

Ensin tulee "Welcome to the CoolBasic Setup Wizard-this will install cb 10.4..."
Sitten "Select Destination Location-Where should CB be installed..."
Ja sitten "Select start menu folder..."
"Ready to install...Destination location...start menu folder..."
Ja sitten se asentaa ja sitten tulee "Compöeting the coolbasic setup wizard...[x] Run CBEditor.exe...[Finish]"
Sitten tulee editori eikä käyttöehtoja ollut missään kohdassa.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by atomimalli »

Nuo ehdot näkyivät viimeisen kerran 10.2-version asennuksessa ja myöhemmistä se on unohtunut pois. Niissä sanottiin, ettei pelimoottorin päälle saa tehdä omaa kieltä ja väittää sitä omakseen. Empä usko että Zerpalla on mitään tällaisia vastaan, kunhan teette kunnolla ;)
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: CoolEditor - se cb:n hulluin proju.

Post by naputtelija »

Ei tää nyt mikään varsinainen projekti vielä ole, mutta ajattelin että jos jotain kiinnostaa tämmöinenkin. Ja en tee cb:n päälle omaa kieltä vaan tarjoan helpommat muokkaustyökalut koodia osaamattomille. (On kyllä tässä vaiheessa helpompi aika kaukana.)
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Post Reply