Space War

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Space War

Post by Jonez »

Tuli pitkästä aikaa koodatuksi ja sain jopa jotain aikaiseksi. Space War perustuu vuonna 1961 tehtyyn peliin Spacewar! (jota en tosin itse ole ikinä pelannut).

Peli on ulkoasultaan karun yksinkertainen. Ideana on 2-4:n pelaajan mittelö avaruudessa. Kuten esikuvansa, Space Warin perusideana on keskellä möllöttävä suuri gravitaatiolähde (koska taiteellinen vapaus on suotu minulle, sanon että se on neutronitähti). Tähden gravitaatio vaikuttaa kaikkeen niin aluksista ammuksiin, joka tuo oman lisämausteensa (ainoan mausteen) peliin.

Tällä hetkellä pelissä on aika yksinkertainen tekoäly, sekä mahdollisuus korkeintaan neljän ihmis/tietokonepelaajan väliseen taistoon. Itse pelimekaniikka on lähes täysin säädeltävissä config.dat-tiedostosta. Äänet tein rikkinäisellä mikillä parissa minuutissa.

Lataa tästä
Attachments
space war.PNG
space war.PNG (41.81 KiB) Viewed 7065 times
Last edited by Jonez on Sun Sep 09, 2012 4:47 pm, edited 5 times in total.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Space War

Post by Koodiapina »

Minäkin olen tehnyt pariin otteeseen SpaceWar!-kloonia, mutta projektit jäätyivät kyllästymiseen.

Peliä en testannut, koska...
This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Space War

Post by Jonez »

Joo, tuo tripod-tunnukseni on joku antiikinaikainen, jota käytän paremman puutteessa. Saan ainakin itse ladattua tiedoston, kun kopioin linkin osoiteriville.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Space War

Post by kaneli2000 »

KYllä minä pystyin lataamaan. Arvostelen piakkoin.

EDIT: Ihan mukava pikkupeli. Näppäimet olivat kyllä vähän oudohkot, mutta niihin tottui.
I see the rainbow rising
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Space War

Post by Koodiapina »

Dodi.

Plussat
- Kohtalaiset asetus-mahdollisuudet.
- Alusten ja panosten painovoima oli realistisen näköinen.
- Alusten hajoamisefekti.

Miinukset
- Match over-tilassa alukset lensivät välillä tähden läpi.
- Olisin toivonut mahdollisuutta teleporttaukseen ja KSpaceDuelmaisiin miinoihin.
- Voisi olla myös mahdollisuus sille, että aluksen lentäessä pelialueen ulkopuolelle se ilmestyisi kentän toisesta reunasta.
- Vihollinen oli turhan innokas tuhoamaan itseään.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Space War

Post by Jonez »

kaneli2000 wrote:Ihan mukava pikkupeli. Näppäimet olivat kyllä vähän oudohkot, mutta niihin tottui.
Näppäimet ovat mitä ovat, koska tuo on minusta ainoa järkevä tapa jos peliä haluaa pelata kolmen muun kaverin kanssa samalla näppäimistöllä (ehkä aika harvinainen tilanne :)). Näppäimiä voi muuttaa config.dat-tiedostosta. Tällä hetkellä niiden muuttaminen tosin on aika tuskaa, koska peli tunnistaa ne scan-koodien perusteella.
Grandi wrote:Dodi.

Plussat
...
Miinukset
...
- Match-over-tilassa ei voi kuolla: se on vain tilastojen katsomista varten, sekä hengähdystauko seuraavaan matsiin.

- Teleportti ainakin toisi peliä lähemmäs esikuvaansa. Miinojen toteutuksesta en oikein tiedä: tähti imaisee ne sisäänsä kuitenkin melkein heti.

- Kokemuksen perusteella jätin tuon "reunattoman" pelialueen pois. Omasta mielestäni se vie osan pelin taktisesta puolesta. Mutta ehkä voin lisätä peliin valinnan mahdollisuuden kummallekin. Tällä hetkellä pelissä ei ole nopeusrajoitusta, josta syystä reunaton pelialue ei mielestäni toimisi.

- Pelin tekoälyssä tosiaan on parantamisen varaa. Botit eivät osaa etsiä vihollisia ja lentävät muutenkin välillä tähteä päin. Se johtunee siitä, että koodasin tekoälyn painovoimalla 0.01, ja vaihdoin sen sitten 0.02:een, jonka takia tähden pakonopeus on selvästi suurempi. Pelin modattavuus tuokin lisähankaluuksia tekoälylle.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Post Reply