Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Post by Jare »

esa94 wrote:
Combatti wrote:Nakkelenpa sit tästä lähin kaikki DLL:ät sinne system32-kansioon.
Tervetuloa helvettiin. Pois ei enää ole pääsyä.
Aiheen vierestä kirjoittaminen lopetetaan nyt!
Duunari wrote:Ja onkohan joku mahdollisesti kirjoittanut jotain "notepad"-ohjelmaa joskus aiemmin..tai edes jotain textbox koodia, jossa voisi kirjoittaa useammalle riville, ja maalata valinnan rivien yli?
Muistelen jonkun kirjoittaneen sellaisen funktion. Nimi taisi olla advanced text area tai jotain siihen suuntaan, mutta en valitettavasti löytänyt foorumin haulla mitään sellaista.
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Post by skorpioni-cb »

Jare wrote:
esa94 wrote:
Combatti wrote:Nakkelenpa sit tästä lähin kaikki DLL:ät sinne system32-kansioon.
Tervetuloa helvettiin. Pois ei enää ole pääsyä.
Aiheen vierestä kirjoittaminen lopetetaan nyt!
Duunari wrote:Ja onkohan joku mahdollisesti kirjoittanut jotain "notepad"-ohjelmaa joskus aiemmin..tai edes jotain textbox koodia, jossa voisi kirjoittaa useammalle riville, ja maalata valinnan rivien yli?
Muistelen jonkun kirjoittaneen sellaisen funktion. Nimi taisi olla advanced text area tai jotain siihen suuntaan, mutta en valitettavasti löytänyt foorumin haulla mitään sellaista.
cbSDK on ystäväsi :D
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Duunari
Newcomer
Posts: 9
Joined: Wed Jun 27, 2012 12:22 pm

Re: Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Post by Duunari »

Siis mistä tuo advaced text area löytyy? En kyllä tuosta SDK:sta sitä löydä :|
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Post by Latexi95 »

Duunari wrote:Siis mistä tuo advaced text area löytyy? En kyllä tuosta SDK:sta sitä löydä :|
Itse en kyllä muista että CB:llä oltaisiin tehty monirivistä tekstikenttää. SDK:ssa kyllä on alodnalin tekemä InputField joka soveltuu yhden tekstirivin editoimiseen. Eli itse saatat joutua sen tekemään.


Minä olen tehnyt muistaakseni joskus ammoisina aikoina tuosta alodnalin InputFieldistä parannellun version joka tuki osoittimen siirtämistä. Taisi toimia muistaakseni muistipaloilla. Tein sen silloin joskus kun haettiin porukkaa cbSDK:n kehitykseen. Silloin oli cbSDK:lla hienot kehittäjien sivut jotka on taidettu kyllä laittaa alas jo aikoja sitten. Sinne minä sen versioni tallensin ainakin, mutta olisinkohan julkaissut sen myöhemmin jossain muuallakin... Jos keltään sattuu löytymään tätä funktiota toivoisin, että hän laittaisi sen minulle, niin voisin julkaista sen CB Repositoryssä. :D
Duunari
Newcomer
Posts: 9
Joined: Wed Jun 27, 2012 12:22 pm

Re: Asikaskortisto-ohjelma...apua gurut!

Post by Duunari »

No mulla on jo melko hyvin toimivat yhden rivin boksit, joissa toimii maalaus hiirellä, maalatun tekstin deletointi, kun alkaa kirjoittamaan ym, mutta vähän buginen meinaa olla. Koodi on jo niin sekavaa, ettei sitä kyllä taida millään kehdata tänne laittaa tutkittavaksi :mrgreen:

Oon yrittäny saada nyt ton yhden rivin toimimaan "flawless", että viitsii alkaa siihen lisärivejä sekoittamaan. Pari muutakin ongelmaa on, eli se kun teksti on jo ylileveä boksiin, niin että se näyttäis se kirjoittaessa järkevästi. Yhden rivin boksissa lienee sellainen rullaus, joka toiminee right(jotain,jotain)-komennolla, mutta monirivisen olis hyvä laajentua kunnon sivuksi.

En enää löytänyt viimeisintä versiota siitä mun vanhasta sudoku-pelistä, mutta tuolla on yks mun tekele, jos jotain kiinnostaa katsoa:
https://dl.dropbox.com/u/13660815/Latin ... 200.96.zip

Tein tuollaisen itselleni ja opiskelutovereille latinan opiskeluun sparrauskaveriksi.
Post Reply