Hidastuminen

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Hidastuminen

Post by Art »

Code: Select all

SCREEN 500,350
FrameLimit 60

pisteet = 1
hp = 100
lvl = 1

pointer=LoadImage("media\crosshair2.bmp")
kartta = LoadMap("kartat\rpg3.til","Media\tilea2.gif.png")
ukko = LoadObject ("Media\soldier4.bmp",360)
arkku = LoadObject ("media\arkku.bmp")

x = - 700 : y = - 1000

PositionObject ukko, x,y

For i = 1 To 10
trol= CloneObject (arkku)
x1=Rand(2000,-1100)
y1=Rand(1000,-1000)
PositionObject trol, x1 ,y1
Next i

SetupCollision ukko, kartta, 1,4,2
SetupCollision ukko, arkku, 1,1,2
SetupCollision ukko, trol, 1,1,2

ShowMouse pointer

Repeat

    If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 6
    If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -6

MouseLocation#=GetAngle(ObjectX(ukko),-ObjectY(ukko),MouseWX(),-MouseWY())
ShowMouse pointer
RotateObject ukko, MouseLocation#
UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko
    
Color cbred    
Locate 10,10
AddText "Level : "+  lvl
Locate 10,25
AddText "Pisteet: "+ pisteet
Locate 10,40
AddText "HP: " +  hp

    DrawScreen
   
Until EscapeKey ()
Miksi tämä ohjelma alkaa hidastumaan noin 10s päästä sillein, että hahmo alkaa tökkimään ja kaikki hidastuu ?
¤ Art
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Hidastuminen

Post by Viltzu »

Art wrote:

Code: Select all

SCREEN 500,350
FrameLimit 60

pisteet = 1
hp = 100
lvl = 1

pointer=LoadImage("media\crosshair2.bmp")
kartta = LoadMap("kartat\rpg3.til","Media\tilea2.gif.png")
ukko = LoadObject ("Media\soldier4.bmp",360)
arkku = LoadObject ("media\arkku.bmp")

x = - 700 : y = - 1000

PositionObject ukko, x,y

For i = 1 To 10
trol= CloneObject (arkku)
x1=Rand(2000,-1100)
y1=Rand(1000,-1000)
PositionObject trol, x1 ,y1
Next i

SetupCollision ukko, kartta, 1,4,2
SetupCollision ukko, arkku, 1,1,2
SetupCollision ukko, trol, 1,1,2

ShowMouse pointer

Repeat

    If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 6
    If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -6

MouseLocation#=GetAngle(ObjectX(ukko),-ObjectY(ukko),MouseWX(),-MouseWY())
ShowMouse pointer
RotateObject ukko, MouseLocation#
UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko
    
Color cbred    
Locate 10,10
AddText "Level : "+  lvl
Locate 10,25
AddText "Pisteet: "+ pisteet
Locate 10,40
AddText "HP: " +  hp

    DrawScreen
   
Until EscapeKey ()
Miksi tämä ohjelma alkaa hidastumaan noin 10s päästä sillein, että hahmo alkaa tökkimään ja kaikki hidastuu ?
Koitappa olla käyttämättä addtextiä joka loopissa uudelleen ja tee se vain kerran. Myös hiirtä ei tarvitse laittaa näkyväksi loopissa joka kerralla, ellei sitä piiloteta. En väitä että nämä aiheuttaisivat hidastuksen mutta voipi olla.
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Re: Hidastuminen

Post by Art »

Viltzu wrote:
Art wrote:

Code: Select all

SCREEN 500,350
FrameLimit 60

pisteet = 1
hp = 100
lvl = 1

pointer=LoadImage("media\crosshair2.bmp")
kartta = LoadMap("kartat\rpg3.til","Media\tilea2.gif.png")
ukko = LoadObject ("Media\soldier4.bmp",360)
arkku = LoadObject ("media\arkku.bmp")

x = - 700 : y = - 1000

PositionObject ukko, x,y

For i = 1 To 10
trol= CloneObject (arkku)
x1=Rand(2000,-1100)
y1=Rand(1000,-1000)
PositionObject trol, x1 ,y1
Next i

SetupCollision ukko, kartta, 1,4,2
SetupCollision ukko, arkku, 1,1,2
SetupCollision ukko, trol, 1,1,2

ShowMouse pointer

Repeat

    If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 6
    If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -6

MouseLocation#=GetAngle(ObjectX(ukko),-ObjectY(ukko),MouseWX(),-MouseWY())
ShowMouse pointer
RotateObject ukko, MouseLocation#
UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko
    
Color cbred    
Locate 10,10
AddText "Level : "+  lvl
Locate 10,25
AddText "Pisteet: "+ pisteet
Locate 10,40
AddText "HP: " +  hp

    DrawScreen
   
Until EscapeKey ()
Miksi tämä ohjelma alkaa hidastumaan noin 10s päästä sillein, että hahmo alkaa tökkimään ja kaikki hidastuu ?
Koitappa olla käyttämättä addtextiä joka loopissa uudelleen ja tee se vain kerran. Myös hiirtä ei tarvitse laittaa näkyväksi loopissa joka kerralla, ellei sitä piiloteta. En väitä että nämä aiheuttaisivat hidastuksen mutta voipi olla.
Kiitos neuvosto, koitan sitä :)
¤ Art
Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 5:37 pm

Re: Hidastuminen

Post by Art »

Viltzu wrote:
Art wrote:

Code: Select all

SCREEN 500,350
FrameLimit 60

pisteet = 1
hp = 100
lvl = 1

pointer=LoadImage("media\crosshair2.bmp")
kartta = LoadMap("kartat\rpg3.til","Media\tilea2.gif.png")
ukko = LoadObject ("Media\soldier4.bmp",360)
arkku = LoadObject ("media\arkku.bmp")

x = - 700 : y = - 1000

PositionObject ukko, x,y

For i = 1 To 10
trol= CloneObject (arkku)
x1=Rand(2000,-1100)
y1=Rand(1000,-1000)
PositionObject trol, x1 ,y1
Next i

SetupCollision ukko, kartta, 1,4,2
SetupCollision ukko, arkku, 1,1,2
SetupCollision ukko, trol, 1,1,2

ShowMouse pointer

Repeat

    If KeyDown(cbkeyw) Then MoveObject ukko, 6
    If KeyDown(cbkeys) Then MoveObject ukko, -6

MouseLocation#=GetAngle(ObjectX(ukko),-ObjectY(ukko),MouseWX(),-MouseWY())
ShowMouse pointer
RotateObject ukko, MouseLocation#
UpdateGame

    CloneCameraPosition ukko
    
Color cbred    
Locate 10,10
AddText "Level : "+  lvl
Locate 10,25
AddText "Pisteet: "+ pisteet
Locate 10,40
AddText "HP: " +  hp

    DrawScreen
   
Until EscapeKey ()
Miksi tämä ohjelma alkaa hidastumaan noin 10s päästä sillein, että hahmo alkaa tökkimään ja kaikki hidastuu ?
Koitappa olla käyttämättä addtextiä joka loopissa uudelleen ja tee se vain kerran. Myös hiirtä ei tarvitse laittaa näkyväksi loopissa joka kerralla, ellei sitä piiloteta. En väitä että nämä aiheuttaisivat hidastuksen mutta voipi olla.

JES , peli ei enään hidastu, lukkoon
Kiitos ! :)
¤ Art
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Hidastuminen

Post by Awaclus »

Protip 1: Lyhyet kysymykset, joihin on lyhyt vastaus, kannattaa kirjoittaa Tyhmät kysymykset -topiciin.
Protip 2: Kun joku vastaa kysymykseesi, hän todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että tulet kokeilemaan kyseistä ratkaisua, joten sinun ei tarvitse erikseen lähettää viestiä, jossa kerrot aikovasi kokeilla ratkaisua.
Protip 3: Kun joku vastaa kysymykseesi, hän todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että tulet olemaan kiitollinen, jos ratkaisu toimii. Hän myös todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että ratkaisu toimii. Sinun ei siis erikseen tarvitse lähettää viestiä, jossa kiität ratkaisun antanutta, tai kerrot, että ratkaisu toimii. CB-foorumeilla lyhyitä topiceja ei ole ollut tapana laittaa lukkoon, paitsi jos topic on jollain tavalla foorumin sääntöjä vastaan, ja moderaattorit osaavat tehdä sen ilman eri pyyntöäkin, joten sitäkään varten ei tarvitse lähettää viestiä.
Protip 4: Jos nyt kuitenkin menit ammattilaisjuomarahasta 2 huolimatta kirjoittamaan erillisen viestin, siinä on semmoinen muokkaa-nappula, jota painamalla voit lisätä siihen sisältöä, jos ammattilaisjuomarahasta 3 huolimatta haluat kertoa ratkaisun toimineen.
Protip 5: Lähetä viesti siinä tilanteessa, jos saamasi ratkaisu ei toiminutkaan. Jos haluat olla kohtelias, kirjoita jo ensimmäiseen viestiin "kiitos etukäteen kaikille auttajille".
Protip 6: Jos haluat kasvattaa viestilaskuriasi, kirjoittele aluksi asiallisia viestejä, jotta foorumilaiset saavat sinusta hyvän kuvan. Sitten, kun kaikilla on jo hyvä kuva sinusta, voit alkaa kirjoittelemaan mitä tahansa schaibulia niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei tee sitä niin paljon että Pettis suuttuu.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Hidastuminen

Post by axu »

Chaosworm wrote:Protip 1: Lyhyet kysymykset, joihin on lyhyt vastaus, kannattaa kirjoittaa Tyhmät kysymykset -topiciin.
Protip 2: Kun joku vastaa kysymykseesi, hän todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että tulet kokeilemaan kyseistä ratkaisua, joten sinun ei tarvitse erikseen lähettää viestiä, jossa kerrot aikovasi kokeilla ratkaisua.
Protip 3: Kun joku vastaa kysymykseesi, hän todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että tulet olemaan kiitollinen, jos ratkaisu toimii. Hän myös todennäköisesti pitää itsestään selvänä, että ratkaisu toimii. Sinun ei siis erikseen tarvitse lähettää viestiä, jossa kiität ratkaisun antanutta, tai kerrot, että ratkaisu toimii. CB-foorumeilla lyhyitä topiceja ei ole ollut tapana laittaa lukkoon, paitsi jos topic on jollain tavalla foorumin sääntöjä vastaan, ja moderaattorit osaavat tehdä sen ilman eri pyyntöäkin, joten sitäkään varten ei tarvitse lähettää viestiä.
Protip 4: Jos nyt kuitenkin menit ammattilaisjuomarahasta 2 huolimatta kirjoittamaan erillisen viestin, siinä on semmoinen muokkaa-nappula, jota painamalla voit lisätä siihen sisältöä, jos ammattilaisjuomarahasta 3 huolimatta haluat kertoa ratkaisun toimineen.
Protip 5: Lähetä viesti siinä tilanteessa, jos saamasi ratkaisu ei toiminutkaan. Jos haluat olla kohtelias, kirjoita jo ensimmäiseen viestiin "kiitos etukäteen kaikille auttajille".
Protip 6: Jos haluat kasvattaa viestilaskuriasi, kirjoittele aluksi asiallisia viestejä, jotta foorumilaiset saavat sinusta hyvän kuvan. Sitten, kun kaikilla on jo hyvä kuva sinusta, voit alkaa kirjoittelemaan mitä tahansa schaibulia niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei tee sitä niin paljon että Pettis suuttuu.
Protip: Ainakin meilläpäin kulttuuriin kuuluu toisten kiittäminen, vaikka olisikin itsestään selvää, että olet kiitollinen avusta.
Protip: Avunantajahan juuri sanoi, ettei ole varma auttaako tämä. Jos ongelmaa ei ilmoiteta ratkaistuksi, joku toinen saattaa yrittää lähettää apua myös.

Jokatapauksessa on hyvä, että ongelma tuli ratkaistuksi!
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply