Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Projektit.mika wrote:OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Jos tarkoitat paikkaa minne uppia, niin ainakin kun lähettää viestin niin siihen voi laittaa liitetiedoston.mika wrote:OK,en minä edes tiennyt että noin voi tehdä...ihmettelin kuinka muilla oli..
mutta nytpä tiedän...kiitoksia paljon.
oliko täällä joku paikka minne pysty laittaa oma tekemän pelin?
tai sitten netissä on myös ilmais-sivustoja jonne voi uppia.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
skinnken...toi sun kuva on niin läppä :D
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Tutustutaanpa sitten niihin foorumin sääntöihin jotka löytyvät täältä.mika wrote:skinnken...toi sun kuva on niin läppä
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Jos tämä ei ole sopiva kysymys tähän keskusteluun, voinee joku siirtää tyhmiin kysymyksiin? Voisko joku paljastaa miksi ohjelmani mavvaa Makeerror tekstiä$ + chr(10) + chr(13) + tekstiä_lisää$ ja Makeerror tekstiä$ - tyyppisissä riveissä? Ja miksi se mavvaa myös esc - nappia painettaessa?
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Joskus, kun kirjoitat (tai luet) yli muistin, mavittaa ohjelma vasta kun se suljetaan, eikä silloin kuin itse ylikirjoitus tapahtuu (kuten periaatteessa pitäisi). Se on aika konekohtaista.
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilai
Aloitin tommosta ilmalaivasotapeliä, ja sain oman aluksen ohjauksen valmiiksi. Sitten kun aloin tehdä vihollisia, niin tein tällaisen sijoittamisohjelman. Aina kun käynnistän ohjelman,se tekee kolme MAW:ia peräkkäin. mikäsiinäon vikana?
Code: Select all
aliohjelma:
fileri=OpenToRead ("media\toksti.txt")
WaitKey
tkst$=ReadString(fileri)
While Not EOF(fileri)
kirjain$=Left(tkst$,1)
If kirjain$="b" Then
koordinaattiy=Left(tkst$,6)
koordinaattix=Left(tkst$,6)
lent.LENNOKKI = New (LENNOKKI)
lent\objekti1=CloneObject (lentokki)
PositionObject lent\objekti1,koordinaattix,koordinaattiy
ShowObject lent\objekti1,ON
EndIf
Wend
CloseFile fileri
Return /code]
teksti on sitten tällainen:
[code]b-260 177
b-129 175
b0 174
b126 172
b254 172
b256 46
b256 -80
b256 -203
b129 -204
b-129 -202
b-257 -201
b-259 -81
b-259 47
b-127 46
b-129 -75
b0 -80
b128 -78
b129 47
b30 21
b-34 22
b0 21
b0 49
b-30 51
b-34 79
b-4 81 /code]
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
Code-tagi päättyy [/code], ei /code].
Mav tulee siitä, että kun sanot ohjelmalle:
...Eli et ole ladannut lentokki-nimistä muuttujaa = objektia, joten et voi käyttää sitä objektina.
Lentokki... meilläpäin sanotaan kyllä lennokki.
Mav tulee siitä, että kun sanot ohjelmalle:
Code: Select all
lent\objekti1=CloneObject (lentokki)
Lentokki... meilläpäin sanotaan kyllä lennokki.
I see the rainbow rising
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilai
Laitoin objectijutun kuntoon, nyt sanoo readstring failed
tässä koko koodi:
(lentokki johtui siitä,ettäkeksin pikaisesti uuden nimen kun lennokki oli jo tyypin nimenä)
tässä koko koodi:
Code: Select all
framelimit 30
SCREEN 800,500
Type VIHUT
Field lennokki
End Type
Type PATIT
Field pat
Field spd#
Field wgt#
Field dam#
End Type
Type POMMIT
Field obj
Field des#
End Type
Type TÄRSKY
Field opj
Field pop
End Type
Type LENNOKKI
Field objekti1
End Type
Type BURST
Field flow
Field fla
End Type
kartta = LoadMap ("media\testmap.til","media\tileset.bmp")
pallo = LoadObject ("media\kaasupallo.bmp")
piippu = LoadObject ("media\tykki_ilm.bmp",360)
piikki=LoadObject ("media\piikki.bmp")
kori = LoadObject ("media\ohjaamo.bmp",72)
tähtäin = LoadObject ("media\target.bmp")
pati = LoadObject ("media\bullet.bmp",72)
ShowObject pati,OFF
liidokki = LoadObject ("media\ship.bmp",72)
ShowObject liidokki,OFF
pommi1 = LoadObject ("media\bomb.bmp")
ShowObject pommi1,OFF
poom=LoadAnimObject ("media\kabom2.bmp",97,97,0,6)
PlayObject poom
ShowObject poom,OFF
blash=LoadSound ("media\ääniä\sfx_explosions\bomb near.wav")
svush=LoadAnimObject ("media\liekki2.bmp",10,41,0,12)
ShowObject svush,OFF
MaskObject piikki,255,255,255
MaskObject kori,255,255,255
MaskObject pallo,255,255,255
Gosub aliohjelma
Repeat
PositionObject kori,ObjectX(pallo)-40,ObjectY(pallo)-40
PositionObject pallo,ObjectX(pallo)+speed#,korkeus#
speed#=speed#+RightKey()-LeftKey()
korkeus#=korkeus#+paine#
If speed#>4 Then speed#=4
If speed#<-4 Then speed#=-4
If RightKey() Then speed#=speed#+0.01
If LeftKey() Then speed#=speed#-0.01
If speed#<-0.1 and rightkey()=0 Then speed#=speed#+0.1
If speed#>0.1 and leftkey()=0 Then speed#=speed#-0.1
If DownKey() Then paine#-0.06
If UpKey()Then paine#+0.06
If KeyDown(cbkeyrshift)and paine#<3 And paine#>-3 Then paine#=0
If paine#<-0.01 And DownKey()=0 Then paine#=paine#+0.06
If paine#>0.01 and upkey()=0 Then paine#=paine#-0.06
PositionObject piippu,ObjectX(kori)+30,ObjectY(kori)-10
PositionObject tähtäin,MouseWX(),MouseWY()
PositionObject piikki,ObjectX(pallo)+40,ObjectY(pallo)-2
PointObject piippu,tähtäin
If MouseHit(1) Then ammunta(11,pati,piippu,5,2,hit#)
If MouseHit(2) Then pommitus(pommi1,10,kori,kartta,kohde)
päivitäz()
päivitä()
Gosub blast
Gosub teeliekki
PlayObject svush
CloneCameraPosition pallo
DrawScreen
Forever
'-----------------------------------------------------
'FUNCTIOT
'-----------------------------------------------------
Function ammunta(nopeus#,ammus,launch,rel,paino#,hit#)
luoti.PATIT=New(PATIT)
luoti\spd#=nopeus#
luoti\wgt#=paino#
luoti\dam#=hit#
luoti\pat=CloneObject(ammus)
CloneObjectPosition luoti\pat,launch
CloneObjectOrientation luoti\pat,launch
ShowObject luoti\pat,ON
reload=rel
End Function
Function päivitä()
For luoti.PATIT =Each PATIT
MoveObject luoti\pat,luoti\spd#
If luoti\spd#>0.5 then luoti\spd#=luoti\spd#/1.01
PositionObject luoti\pat,ObjectX(luoti\pat),ObjectY(luoti\pat)-luoti\wgt#
luoti\wgt#=luoti\wgt#*1.01
Next luoti
End Function
Function pommitus(mbb,dess,mkk,kentä,kohde)
pommi.POMMIT=New(POMMIT)
pommi\obj=CloneObject (mbb)
pommi\des#=dess
CloneObjectPosition pommi\obj,mkk
ShowObject pommi\obj,ON
SetupCollision pommi\obj,kentä,2,4,2
End Function
Function päivitäz()
For pommi.POMMIT =Each POMMIT
PositionObject pommi\obj,ObjectX(pommi\obj),ObjectY(pommi\obj)-4
Next pommi
End Function
blast:
For pommi.POMMIT =Each POMMIT
If CountCollisions (pommi\obj)>0 Then
putum.TÄRSKY = New(TÄRSKY)
putum\opj= CloneObject (poom)
putum\pop=7
CloneObjectPosition putum\opj,pommi\obj
ShowObject putum\opj,ON
DeleteObject pommi\obj
Delete pommi
PlaySound blash,100
EndIf
Next pommi
For putum.TÄRSKY=Each TÄRSKY
ShowObject putum\opj,ON
PlayObject putum\opj,0,7,1
putum\pop=putum\pop-1
If putum\pop=0 Then
DeleteObject putum\opj
Delete putum
EndIf
Next putum
Return
teeliekki:
If Abs (speed)>0.4 Then
If Rand(1,8) >2 Then
napalm.BURST = New(BURST)
napalm\flow = CloneObject(svush)
ShowObject napalm\flow,ON
PositionObject napalm\flow,ObjectX(pallo)-110,ObjectY(pallo)-0
napalm\fla = 12
EndIf
EndIf
For napalm.BURST = Each BURST
ShowObject napalm\flow,ON
PlayObject napalm\flow,0,12,1
napalm\fla = napalm\fla-1
If napalm\fla=0 Then
DeleteObject napalm\flow
Delete napalm
EndIf
Next napalm
Return
aliohjelma:
fileri=OpenToRead ("media\teksti.txt")
tkst$=ReadString(file)
While Not EOF(file)
kirjain$=Left(tkst$,1)
If kirjain$="b" Then
koordinaattiy=Left(tkst$,6)
koordinaattix=Left(tkst$,6)
lent.LENNOKKI = New (LENNOKKI)
lent\objekti1=CloneObject (liidokki)
PositionObject lent\objekti1,koordinaattix,koordinaattiy
ShowObject lent\objekti1,ON
EndIf
Wend
CloseFile file
Return
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Memory access Violation...hjälp..te ammattilaiset
[koodi]
fileri=OpenToRead ("media\teksti.txt")
tkst$=ReadString(file)
[/koodi]
See teh code.
fileri=OpenToRead ("media\teksti.txt")
tkst$=ReadString(file)
[/koodi]
See teh code.
I see the rainbow rising